Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sli, tiesitkö ettei ovista saa aamupissasta tehdä? tai näin ainakin mun testeissä lukee.
iita; mulle ainakin äippäneukka suositteli mammavitaamineja vaikkei vielä raskaana oliskaan :) ja joo kyllä sitä mehua pitäis lipittää kierron alusta lähtien kun se vaihe on sitä limakalvon kasvatusta,eli periaatteessa siitä greipistä ei enää ole hyötyä oviksen jälkeen.
korppi, ovishan tapahtuu viimeisenä limapäivänä, eli sulla voi hyvinkin olla mahkuja saada se hymynaama :) tuo digitesti ei ole kovin herkkä, eli se antaa hymyn vasta juuri kun se huippu on korkeimmillaan. jospa sun ovis onki muutaman päivän myöhässä, joten kovaa työtä vielä muutamana päivänä lakanoissa XD
mohveli ovistesti pakettien mukana tulee ohje jossa on merkattu kiertopäivät jokaiselle kierrolle koska kannattaa alottaa tikuttelu, yleinen ohje on että jos ei kiertoa tiedä niin kp11 kannattaa alottaa tikuttelu. itse suosin cb-digitestiä. ja toisena tulee s-ryhmän pregcheck 10kpl testipakettia.
täälä olis kp11 ja kuivakausi ohitettu x))) ensviikon kun pääsis nopsaa ohitte niin sais kanssa ovista pongailla :)

Upeaa Peikko83! Näemme varmaankin tuolla lokakuisissa ;)

Vargynja: Mikä tilanne? Mä kävin jo aamulla kattomassa täällä, josko olisit laittanut viestä... jännää jännää... :)

Pissasin aamulla, ja kyllä se vahvempi on kuin tiistainen viiva, mutta ei niin tumma kuin testiviiva, mutta onko ne koskaan? Mutta neuvola varattu ja samalla raskauden keston määritys eli ultra. Jei! Kai mä hipsin tonne lokakuun porukkaan ja helmiäipän kerhoon :)

Ihanaa ystävänpäivää sisaret! Itse sain viettää rankan, mutta mukavan päivän ystäväni kanssa, jolla myös laskettuaika lokakuussa.

Mutta kyllä mä täällä käyn stalkkaamassa teidän muiden kuvioita ;)

Hyvää ystävänpäivää kaikille "kuumeiluystäville"! :D

Peikko83: Voi ihanaa, paljon onnea ja hirvittävästi vauvaliimaa matkaan! :)

Sli: Jännäksipä meni kuitenkin. Kyllähän ne simpat voi hyvinkin sen muutaman päivän elellä. Toivottavasti siellä nyt pari valioyksilöä kohtais toisensa. :)

Vargynja: Oletko nyt testannut? Täällä jännätään sun puolesta. :D

pikkutonttu: Ihanaa, että sun mies suhtautuu noin hienosti mahdollisiin hoitoihin. Toivottavasti niitä ei kuitenkaan tarvita.

etk: Kiitos "reseptistä". :D

Korppi: Toi sun viimeisin ajatus on varmasti paras keino oviksen taattuun hyödyntämiseen. Jos mahdollisuuksia ja intoa on, niin ei muuta kun peitot heilumaan. ;)

Mohveli: Pahoittelut menkoista (jos ne nyt sitten ovat alkaneet). Mä itse tikuttelin jossain vaiheessa ovista ihan liuskoilla, mutta epätasaisten kiertojen takia meni ihan hakuammunnaksi koko homma, kun ei tiennyt milloin aloittaa ja milloin lopettaa, enkä niitten kans jaksanut montaa viikkoa touhuta. Jotenka siis, koitamma vaan heilutella peittoja tasaiseen tahtiin koko kierron ajan. :D

JMH: Luulis, että tuolla cocktaililla olis jotain tapahtunut. Jatkuko Clomit tähänkin kiertoon, kun kerta aiemmin olet ilman niitä tullut raskaaksi?

Nannannaa: Onnea vahvistuneesta viivasta, kyllä se on jo hyvä merkki vaikkei yhtä vahvoja olekaan. Riippunee aika pitkälle myös siitä mitä testiä käyttää. :)

Täällä kp 16. Limat alkaa oleen lisääntymään päin, eli josko se ovis viikon sisään tulisi? Tavallisesti kierrot olleet sen 33-36 päivää, mutta nyt nämä kaksi edellistä haamukiertoa menneet pitkiksi..

Hyvää ystävänpäivän iltaa :)!

VARGYNJA nyt sitä infoa tiskiin en malta enää!! :D pidän peukkuja täällä!

Nyt on lomat lomailtu ja arkeen palattu. Olipahan rentouttavaa <3
Malttamaton ihminen kun olen niin sain varattua eilen tälle aamua ajan yksityiselle naistentautien ja synnytysten erikoislääkärille. JA voin sanoa että noin norsun kokoinen kivi tipahti sydämeltä kun sain tietää että ei endoa, eikä mitään muutakaan vikaa! Sanoi lääkäri että täydellinen (voiko olla?) ja pieni kohtu ja munasarjat näyttävät oikein hedelmällisiltä ja terveiltä.. Oon leijunut siitä koko päivän että olen terve :D Minussa ei ole vikaa! Oon niin onnellinen että stressikin hävisi samalla ja ootan tätä kiertoa ja ovista kuin kuuuuta nousevaa :) Muutenkin ihana lääkäri oli, antoi paljon lippusia ja lappusia seka dvd:n kertoen koko vauvaprojektista. :D Oon saanu julkiselta niin kauheita kokemuksia että en tiiä miten sinne uskaltaa mennä. Tuolla yksityisellä lääkäri oli enemmän innoissaan kuin minä: "vauvoja vauvoja vauvoja jee!!" :D Käski vain d-vitskut 35ug ja foolihappolisät. niitä oonkin jo napsinu muutaman kuukauden ;) nyt uutena greippimehu ja tilasin pre-seed liukkarinkin, mihin on varmaan totuttelu kun muuten ei olla tarvittu :o En tiedä auttaako ne, toimivatko ollenkaan, mutta ompahan ainakin kokeiltu :) tänään kp 7/34-36---> päivä kerrallaan ;)

Nauttikaa ystävistä, rakkaistanne ja miehistänne <3

heippa piiiitkästä aikaa kaikille!!

tietoisesti olen taukoa yrittänyt pitää raskautumiseen liittyvistä jutuista...jotta pystyis vähän rennommin olemaan tän vauvakuumeen kanssa :) tein siis ovistestejäkin välillä ja jätin ne nyt pois muutamaksi kuukaudeksi ja yrittänyt olla stressitön :) noh...hyvinhän se vähän aikaa sujuikin :) nyt taas kuumeilu nostaa päätään niin rajusti ja päätin palailla siis sen myötä tänne palstoille :) nyt menossa siis kp15/29-31...ovistestejä en nyt ole tehnyt (tosin kaapissa olisi muutama niin saattaa olla että joutuu tekemään ;)  valkovuotoa jonkin verran ollut mutta en niistä osaisi päätellä mitään ja myös rintojen nippailua tänään ilmennyt välillä. Meillä siis yk10 nyt meneillään :) jospa sitä jossain vaiheessa tämän vuoden puolella se plussa tulisi vaikka tuntuukin ettei malttaisi sitä enää kovin kauaa odotella :)

Onnea Peikko83! Toivon tarrasukkia ja liimaa matkaan! :)

Kuullostaa hyvälle Nannannaa! Viiva on aina viiva. :)

Sitten joukossamme tyhmiä kysymyksiä. :D Täällä on kp18 menossa ja tänään iltapäivällä kun kävin töissä vessassa, niin pyyhkäisin paperiin ison klöntin kirkasta limaa ja nyt myös vessassa käydessä on tuollaisia limaklönttejä ilmaantunut paperiin. Minulle tämä oli uutta, koska juuri lopetin pillerit noin 10 vuoden jälkeen ja ensimmäinen pilleritön kierros on menossa. Onko tämä juuri sitä ovulaatiolimaa, josta kaikki höpisee? :) Laskurin mukaan ovulaation piti olla jo kp15 paikkeilla, mutta en silloin mitään ihmeellistä tuntenut. Eillen illalla myös nukkumaan mennessä huomasin, että nännit olivat arat. Piti oikein asetella varovasti itsensä sänkyyn kun mahallaan tykkään nukkua. Ihmeellisiä ja jännittäviä nämä uudet oireet. :)

Flunssa on antibioottien voimin nyt ainakin toistaiseksi selätetty ja viimeinkin melkein 3 viikon jälkeen saan huomenna miekkosen kotiin. :) Voisiko kenties olla mahkuja raskautumiseen, jos peittoja heilutellaan huomenna (ja varmastihan heilutellaan pitkän eron jälkeen :D ). Vai onkohan kenties ovis mennyt jo menojaan tuossa vaiheessa...

Niin ja hyvää ystävänpäivää! :)

Sli: No hyvä, että endometrioosi epäily osottautui vääräksi. Itsekkin olen joskus endoa epäillyt kun ollut kivuliaat kuukautiset, mutta koskaan siihen liittyvää ei ole ultralla tai sisätutkimuksessa todettu, mutta onhan se vissiin niin, että tähystys olisi vain 100% todeta asia varmasti. Mutta turha murehtia jotain, mitä ei ole todettu. :) Hyvä, että siellä jo ensi kiertoon hyvät suunnitelmat, pidetään peukkuja tai toisaalta onhan sekin mahdollisuus ettei niihin tarvi lähteä. :) Onko olo jo parempi?

Peikko83:
Lämpimät onnittelut plussasta! <3

etk: se kai riippuu aika paljon testistä, cb:n testin ainakin saa tehdä. Niiden sivuilla lukee
" Jotta virtsan hormonipitoisuus olisi riittävän suuri, että testi voisi havaita sen, on tärkeää, ettet virtsaa vähintään neljään tuntiin ennen testiä. Voit tehdä testin mihin aikaan päivästä hyvänsä, mutta se tulee tehdä joka päivä samaan aikaan. Useimmille sopii parhaiten testin tekeminen aamulla heti heräämisen jälkeen. ". Mutta joo olen mäkin jossain teisteissä nähnyt ettei aamuvirtsaa suositella, mutta itselle aamu on kaikista käytännöllisin aika tehdä ja tuo digitesti myös helpoin.. Taidan minäkin kokeilla ensi kierrossa greippiä, ei se ainakaan haitaksi voi olla. :D

Jippiina: oletko koskaan käyttänyt ovulaatiotestejä? Vai tunnistatko selvästi ovulaation muuten?

late: Hyvä, että siellä todettu kaiken olevan mallillaan. :)

nonne: Itsekkin olen välillä yrittänyt pitää taukoja, ne ovat aika ajoin paikoillaan. Joku vetää aina kuitenkin lukemaan muiden kuulumisia. :) Paljon plussatuulta sinne! :)

Onnea kaikille plussanneille, ihanaa! Täällä pidetään teidän puolesta varpaitakin ristissä.
Itse oon ollut ihan poikki koko viikon, en oo jaksanut kirjoitella täällä taikka heilutella peittoja miehen kanssa. Ovulaation pitäisi olla piakkoin, mutta taitaa jäädä tässä kierrossa käyttämättä, olo on koko ajan kuin ilmapallolla, koko kroppa on väsähtänyt ja romantiikka on kaukainen ajatus :D.

Late-, ihanaa että kaikki on kunnossa. Olipas mukava lääkärikäynti :D.

Jossain vaiheessa oli puhetta miten suhtautuu ystävien ja sukulaisten raskauksiin. Mun ystävistä muutama on ihan viimeisillään ja pari on saanut lapsen parin kuukauden sisään ja huomaan aina välillä että tekisi mieli sanoa että kyllä mie voin vaihtaa osia, kun kuulen valitusta olotiloista. Tiedän itsekin että olot on lopussa tuskaiset, mutta silti harmittaa kun kaikki eivät osaa iloita syntyvästä lahjastaan.

Pahoittelut kaikille tietoa koko päivän odottaneille. Aamulla testasin, mutta en ehtinyt kertomaan ennen töihin lähtöä. Ja töissä sitten iltavuorossa. Tuli ihan puhdas nega. :( Näemmä sekä haikara että täti eksyneet. Tulisi nyt sitten jompi kumpi niistä niin pääsisi seuraavaan kiertoon tai odottamaan.

Tuli tämmönen nopea omanapailu. Kommentoin huomenna muiden kuulumisia.

Toivottavasti muilla oli hyvä ystävänpäivä! :)

Peikko83 - Onneksi olkoon ja tarrasukkia matkaan! <3

etk - tiesin ettei ovistestiä saa tehdä aamupissasta, enkä tehnytkään. :) 

Jippiina - Tsemppiä oviksen kanssa..ja sen bongailuun. ;)

late - Sullon hyvä asenne, eiköhän se sieltä tärppää vielä. Pre-Seedistä täällon paljon positiivisia testituloksia, itselläni ei ekalla kerralla tuottanut sen käyttö toivottua tulosta mutta aion kokeilla taas ens kierrossa jos tarvii. :)

nonne - Paluumuuttajia tuntuu nyt olevan , welcome back. :) Tsemppiä oviksen bongailuun sulle kans, mä en ptsty enää noiden 'limojen' tarkkailuun luottamaan..nytki tuntuu että ovis ois vielki menossa vaikka testit ollu jo kaksi päivää negaa ja Keskiviikko aamuna oli ovis. Tää kyl saattaa liittyä tuohon hyperstimulaatioon jonka sain noista Clomeista.

Chipmunk86 - Toi voi olla vinkki oviksestakin kyllä..kannattaa hyödyntää maksimaalisesti tai hommata ovistestejä..ottaen huomioon että peuhailussa pitää olla liikenteessä ajoissa, mielellään pari/päivä ennen ovista. ;)

pikkuntonttu - Olo on vähän parempi, eilen illalla vatsa oli niin turvoksissa että mulla oli oikeesti vaikeuksia saaha housunnappia kiinni. Noh, voimpahan kuvitella mille tuntuu raskaana olo..;) Heikotus ja mega luokan väsymys (joo nukuin töissä sellasia vartin pätkiä aina tilaisuudentullen) on aika pinnassa eli elimistö selkeesti kovilla tuon hyperstimulaation vuoksi.  Hedelmöityshoidoissa tää hyperstimulaatio on miltein varma merkki raskaudesta, mutta Clomien kanssa ei ehkä niinkään..tai en mä tiiä. ;) 

anhe - Koitahan jaksaa heilutella peittoja kuitekin ;)

Vargynja - Joskus se ottaa aikaa ennenku plussa tulee..mikäs päivä sullon oviksesta laskettuna nyt? Tsemppiä jatkoon.

Omaa: Oireet on vähän hellittäneet, tai ehkä..se voi olla että taas kun lähtee liikenteeseen niin olotila huonontuu. Eilinen oli aika karsee kaikkine turvotuksineen,huimailuineen ja huonoine vointineen..mut siitäkin selvittiin ja vatsa tuntuu edelleen aikas turvonneelle mut jospa se tästä.

Täällä kp30.. menkkoja ei näy, eikä tuntemuksia.
Kierrosta ei kauheesti tietoa. Mulla siis kierukka otettu pois tammikuun 9pvä, munasolujen luovutuksen lopuksi. Menkat alko sitten pari vkoa tämän jälkeen ja nyt ootellaan seuraavia. Ennen kierukkaa kierto ollut aikalailla 28-30. Huomiselle ostettu clear bluen testi viikkonäytöllä. Kaikista helpointa kun näytössä lukee "raskaana" tai "ei raskaana", ei tarvii tihrustaa viivoja :)
Aamulla siis testaillaan kp 31.

Kuulin muuten että joku on tullut raskaaksi luovuttamistani munasoluista, aika mieletöntä :)

Jippiina no sanoppa muuta... Tässä kierrossa en käytä lääkkeitä, kun ei oo toivoa hedelmöittymisestä. Mies tulee kotiin 2.3. ja sillon aletaan pikkuhiljaa odottaa jo seuraavaa kiertoa alkavaksi. Siinä sitten varmaan taas kaikki lääkkeet käytössä. Tosin noista clomeista aion kyllä vielä keskustella gynen kanssa.
Peukkuja oviksen hyödyntämiseen :).

late- tervetuloa rentoutuneena takasin :). Loistavia uutisia! Itse oon saanut samanmoisia omalta gyneltä joka kerta... Kyllä yksityinen puoli vaan on omaa luokkaansa. No, onhan ne hinnatkin :P. Mulla on kyllä käynyt julkisella puolellakin tuuri, sillon harvoin kun siellä oon joutunut asioimaan.

Chipmunk86 Ovikseltahan toi vaikuttais. Niiin epistä, kun saat miehen kotiin! Nauti! Peitot heilumaan! :). 

anhe Niinpä! Mulle ei ainakaan tarvi kenenkään tulla valittaan... Voi olla, että sanon aika suoraan mitä ajattelen.

Vargynja No voi perä! Kunpa se täti nyt sitten tulis pian, että pääset uuteen nousuun! Tai sitten plussaat vielä... Edelleen peukut pystyssä :D

Susuna sullakin jännät paikat... Aika huikeeta kyllä, aattele jos oot itsekin nyt raskaana!

Itellä ei ihmeempiä. Tein tänään testin, koska halusin olla varma. Mahan juiliminen ja nippailut on häirinneet joka päivä. Negahan se oli, en epäillytkään sen muuta olevan. Halusin vaan mielenrauhan ja nyt sen sain. Lääkkeet varmaan aiheuttaa mulla noita tuntemuksia.

Rentoa viikonloppua kaikille!

Onnea Peikko83 toivottavasti kaikki nyt sujuu :)

Eilen tein negatiivisen testin mutta kuitenkaan kuukautiset eivät ole alkaneet. Nyt on kolmastoista päivä ovulaation jälkeen. Toivottavasti testi oli väärässä ja hcg hormoonia vaan ei ollut vielä tarpeeksi.Varmaan joutuu taas pettymään.

Peikko83 onnea! :)

Susuna varmaan hieno tunne, että on omat munasolut tuolla maailmalla jostain. Peukkua siitä ite en usko et pystyisin... Nii ja sormet ristissä että siulle paukahtais kanssa plussaa itellekin.

Sli kyllä se siitä... Inhottavia oireita :(

Chipmunk ihanaa saada mies kotiin... Ovulaatiolta kuulostaa! Minä oon ainakin ollu noiden "normaalituntemuksien" ihan pihalla ku on ollu hormonaalisella ehkäisyllä niin pitkään et ihan se tavallinen kiertokin kun tapahtuu tuntuu et on kehostaan aivan ulalla, samaistuin.

ON: Kp 15/22-26 ja ei mitään oireita paitsi maha todella turvonnu (kuten yleensä tässä vaiheessa), en bongannu edes ovista normaali nippailuista. Ovis piti olla laskurin mukaan maanantaina mut ehkä oli sunnuntai kun ma ja ti oli kuivia päiviä. Jostain syystä sunnuntai-illasta asti on ollu ihan sellainen olo et tästä kierrosta ei tarvii tätiä odottaa. "Piinaviikko" alkamassa mut jotenki rento olo toistaiseksi. No voihan se täti tietty puun takaakin iskeä, en tiiä miks tällane fiilis.

Heippa,
liityn tänne tuolta lokakuun odottajista.
Reilun puolenvuoden yrityksen jälkeen 25.1 tein raskaustestin ja mega selkeä plussa tuli.
2.2 kamala vääntö alavatsassa ja 4.2 jouduttiin nielemään tappio. Pelitilanne: luonto 1- me 0. Ensimmäistä lasta yritämme (minä 28 ja mies 31).

Nyt odotan oviksien alkamista kovalla jännityksellä! puolitoista pakettia testereitä odottaa tossa sohvalla vieressä x) Ti pitäisi olla ovulaatio...toivon vaan ettei km sekoittanu pakkaa totaallisesti, koska oon muuten aina toiminu ku kello (sekuntikello). Jopa 4 vuoden taukoamattoman e-pillereiden käytön jälkeen heti alusta alkaen kierto ollut se 27/28 päivää..

Tervehdys kaikille tasapuolisesti! Täällä ajatus lentää nopeasti niin,että hitaampia hirvittää. Kaikki teidän kirjoitukset on luettu kyllä. :) Ei oikein osaa kommentoida vielä. Ehkä siksi kun menee aikaa tutustuessa kaikkien tilanteeseen. Täällä menkat alkaa olla lopuillaan ja uutta yritystä siis tiedossa. Taktiikkana seuraava...seksiä, seksiä, seksiä ja paljon. Periaatteella,että kumpikin siitä nauttii. Miten muuten teillä? Mitä miehet mieltä kuumeilusta? Apukeinoista raskautua? Mulla miestä kuumeilu huvittaa ja toisaalta kiihottaa. ;) Itsekkin tosin kuumeilee, mutta ei nyt läheskään niinku minä. :D

Hannele#30 hieno kysymys ja iteki odotan et pääsee lukemaan muiden tarinoita toivottavasti :)

Anteeks nyt tulee multa pitkä sepustus... Mut pari viikkoa sen jälkeen ku minä mieheni tapasin eikä oltu parisuhteessa vielä niin meillä kävi "vahinko" ja kun siitä sit aamulla keskusteltiin, että mitä tehdään, niin mies ilmoitti, että hän ei halua enää yhtään lapsia. Ja minä siihen, että mä haluan kolme. Hänellä oli alle vuotias lapsi exänsä kanssa ja oli itse asiassa seuraavalle viikolle varattu putkien katkaisuun aika. Tämän sitten perui minun vuokseni, kertoi tästä vasta paljon myöhemmin.

No siitäpä ei monta kuukautta mennyt niin asuttiin jo yhdessä, ja mies alkoi iltaisin silitellä mun vatsaa ja jos tuli vilunväreitä niin naureskeli että mikäs sulla täällä potkii. Jos mahaa turvotti tai oli huono olo niin naureskeli että "raskaana." Ja minä että ei saa kiusata ja välillä ihan paniikissakin että enhän oo. Minua on vauvakuume vaivannu teinistä asti ja nyt viimeisen vuoden ihan kunnolla niin eihän siinä pitkään mennyt, että asia otettiin puheeksi ihan kunnolla. Kumpikaan meistä ei kuvitellut, että tää olis ajankohtaista vielä pariin vuoteen, mutta niin vaan yhdessä jätettiin jouluna pillerit pois.

Vähän tuntuu miestä tää höpötys naurattavan kun hän on kuitenkin nähnyt tuon vauvakuumeilun aiemminkin ex-vaimonsa kanssa :D Niin vähän eri kun mulle ensimmäinen olis vasta. Kauheesti on päätä silitellyt ja rauhoitellut kun stressaan ja jo on juttuihin alkanut tulla suunnitelmia tulevan lapsen varalta ja selvästi odottaa, että tärppäisi.

Kovahan tuo on hameen helmoja ollut nostelemaan tähänkin mennessä niin enpä olis uskonut että se siitä vielä lisää innostuu, kun pillerit jäi pois. Joku ilta ihmetteli itekin, että ihme epeli tuo pikkuveikka, kun vielä vaan innostuu lisää asioista jotka on sille pahasta, kun tuntuu ounastelevan että mulla kuivuu paikat kasaan ja lakkaa saanti heti ku tärppää. Ekat menkatki ku alkoi ni silitteli mahaa ja halaili ja lohdutti että harjoitellaan vaan lisää niin kyllä meistä tulee noissa hommissa sen verran hyviä että pakko sieltä on hieno lopputulos lopulta tulla.

_chilly, olen niin pahoillani :(. Tervetuloa jutskailemaan ja kuumeilemaan!

_chilly, mie oon niin pahoillani :(.

Sli, pitäisi kyllä yrittää yrittää. Näin pitkää taukoa ei oo kyllä ollut omasta tahdosta aikaisemmin, nyt vaan oon ollut ihan poikki.

Hannele#30: meillä vauvakuume on yhteinen. Mies kasvoi ajatukseen esikoistamme odotettaessa ja vaikka "kaikki meni pieleen" ekalla kerralla, mies on tässä projektissa täysillä mukana. Miestä pelottaa varmaan minua enemmän, kun edelliskerralla oli vaarassa menettää meidät molemmat, mutta peittoja heiluttelemaan ei tarvitse paljon houkutella ja aina kun mun kuukautiset tulevat on suru yhteinen.

Susuna, ihanaa että jollakin on tärpännyt avustuksellasi :).

JMH: mielenrauhan vuoksi miekin melkein joka kuukausi oon nyt testannut. Yleensä saman päivän aikana tai seuraavana on täti sitten ilmestynyt. Ihan kuin keho saisi luvan rentoutua negatiivisen tuloksen jälkeen ja tätikin sitten ilmestyy.

Takaisin