Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Dollylle!

kukalle onnittelut painonpudotuksesta! Itse alotin vuoden alusta, ja maaliskuun loppuun olin tiputtanut 8kg, sit tuli joku ihme suvantovaihe ja sen jälkeen oon vaivalla saanu kiloja pois mut mokomat tulee takasin heti kun jättää kirjaamatta syöimisensä. Mulla ois tavotteena saaha vielä 8-10kg pois, jolloin oisi indeksin mukaan normaalipainon rajoissa. Hirveesti teettää vaan työtä, nyt yritän omaksua pienemmät ruoka-annokset ja 5 kertaa päivässä syömisen, sekä tarpeeksi juoda vettä. Siinä sitä riittääkin...

Tsemppiä taas kaikille siinä kierron omassa vaiheessa!

Itse nyt pohdin tässä että onkohan mulla nyt sit se ovulaatio menossa. Eilen nippaili mahaa ja tänään jomotti vähän menkkamaisesti, lisäks alapää tuntuu kosteelta.. Kp 10 siis menossa ja viime kierron pituuden kans ovis täsmäis jos mulla onki ilman pillereitä tämmöset megalyhyet kierrot!
No senpä näkee kuun lopussa, 21.-26. pvä odotettavissa tätiä tulevaksi, mies kun on yövuorossa. Pöh.

Kiitos teille :) Luulempa ettei vielä tänä vuonna tärppää kun kuukautiset meneillään parhaillaan. No aina saa unelmoida ;)

Pakko kysyä noista välivuodoista kun en muualla ole saanut vastausta. Kun minulla tuli viimeks n. puolessa välissä kiertoa 2pv kestävä niukahko vuoto. Ehdin jo ajatella, että olsiko kiinnittymisvuotoa(vaikka ehkäisy olikin käytössä). Mutta sitten luin netistä ovulaatiovuodosta, niin epäilen sitten että oli sitä. Onko muilla oviksen aikana tällaista? Tätä ei kuitenkaan ennen raskauttani ollut kertaalkaan. Nyt synnytyksen jälkeen olen kuin toinen nainen noiden menkkojen suhteen. Ihan epäsäännöllisetkin olleet, vaikka ennen oli just prikulleen 28pv kierto.

Sit sellasta vielä, että voiko se että on (lievästi) alipainoinen olla jollain tapaa este/hidaste raskautumiselle?

Ja tsemppiä teille kaikille muillekin joilla on toiveissa raskaus!

Mun järkeilyn mukaan tuo paino voi olla hidaste/este. Onhan sitä tutkittu tietääkseni että ylipaino ainakin voisi hidastaa raskautumista. Ja alipaino kuitenkin vaikuttaa myös noihin kuukautisiin. Mutta tämä siis vaan mun pohdintaa, ei mitään tieteellistä tietoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Käsittääkseni yli- ja alipaino hidastaa/estää raskautumista. Samallaihan molemmissa on hormonitoiminnasta, tai sen toimimattomuudesta kyse. Jäähän kuukautisetkin monella pois, jos mitat alkaa olla tarpeeksi anorektiset.. "/

Tervetuloa uusille!

Täällä on varmaan ovis nyt ainakin ohitettu? :) pupuiltua tuli viime to, su ja eilen. Toivottavasti piisasi. Ei malttais enään odotella! Kp 20 menossa. Ei hajuakaan tämän kierron pituudesta mutta toivottavasti ei tarttis tätiä edes ajatellakkaan vaan sais aloittaa vatsan kasvattelun :) ei vaan enään jaksais odottaa. Välillä sitä automaattisesti ajattelee että tässä menee vielä pitkään ja että koko raskaaksi tuleminen vaatii jonkinlaisen taikatempun. Nooh. Ehkä vielä joskus on minunkin aika.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Heissan kaikille ja tervetuloa uusille.

Looralle peukku, että testiin tulee 2viivaa ja täti jää tulematta :wink

Nonnalle tsemppiä piinapäiviin ja tuplaviivoja sinnekin :)

Ovulaation partailla oleville toivotaan tehokkaita siemennyksiä :laughing002 ja uuteen kierrokseen lähteville pitkää pinnaa ja tuureja matkaan :signs003

Itse eilen ostin vielä pari testiä, toisen sen kuuluisan digitestin... nyt aamulla sitten apteekin oman testin tein, niin viiva ilmestyi heti ja yhtä vahva kuin kontrolliviiva :) eli raskaan ollaan kunnes toisin todistetaan?! Oireita nyt ei oikein ole, närästys ja rintoja vihloo hetkittäin...edellisissä on ollut järkyttävät pahoinvoinnit...niitä odotellessa :confused:

Tiinagr onnittelut! :)
Nonnalle tsemppiä piinailuun!

Täällä Kp15 ja oon nyt tikutellut ovista, haaleita viivoja saanut mut laskurin mukaan pitäs maanantaille osua ovis. Kattoo jos sillon sais sit sen ovisplussan tikkuunkin. Joka tapauksessa yritän saada miehen kellistettyä viikonloppuna ;)

Niin se taitaa olla, pitää nyt entistä kovemmin yrittää saada edes pari kiloa lisää. Minun tapauksessa ei onneksi anorektikon mitoista puhuta, kun tossa normi-ja alipaino rajoilla hyppelee ja kovasti yritän painoa saaha, että en ole missään vaiheessa mitenkään yrittänyt olla laihempi. No siinä kyllä voisi olla syy tuohon miksi kuukautiskierto alkoi heitellä (tosin olen kyllä aina ollut hoikka ja ennen raskautta olivat säännölliset). No mutta anyway, toivotaan että tärppäis tästä huolimatta :)

Tiinagr oiekin paljon onnea plussasta! Nautihan täysillä rasakudestasi :)

nitamoi Toivottavasti onnaa ;)

Ja kiitos vielä vastauksista kysymyksiini, on häirinny nyt vähän kaikki asiat sen jälkeen kun päätimme seuraavaa lasta yrittää. :) No.. jospa lopettaisin ylimääräisen ressaamisen ja yrittäisin vaan keskittyä pitämään tämän sellasena "ei liikaa yrittämisenä" :D

Hei pitkästä aikaa ! Täällä edelleen ollaan ilman vauva uutisia. Mutta tässä vaiheessa onnittelut kakille plussanneille <3 <3
Tikutin eilen oviksen ja se sit hyödynnettiin niin eilen kuin tänäänkin. Toivottavasti tuottaisi tulosta !!
Muuten tänne ei mitään uutta kuulu; töitä ja uhmaikäinen lapsi <3 :D

-Dolly- Jännää ajatella, et samaa painostressiä sitä on "alipainoisillakin". Tuntuu, et aina vaan syytetään liikakiloja vaivasta ku vaivasta, mut yhtälailla alipainokin vaikuttaa moneen asiaan. Mut koita vaan olla stressaamatta liikoja. :)

Nonna- Jospa se tämä kierto toisi itsekullekin hyviä uutisia! :)

nitamoille ja musicboxille tsempit oviksen hyödyntämiseen! :)

ON: Täällä on tänään aamutuimaan lenkkeilty rattaiden kans, siivoiltu ja järjestelty paikkoja ja ajattelinpa alkaa sämpylöiden leivontaan! Mikä lienee loppuviikon virtapiikki.. :) Kp 29/34, ei merkkejä suuntaan tai toiseen.

cupcake Juu yritetään olla ressaamatta :) Juu oon kans pistäny merkille että ylipainosta ja laihutuksesta on paljon enempi juttua kuin laihuudesta tai lihotuskuureista. Myös siitä olen tietoinen, että lihavuus voisi olla este raskaudelle, mutta monikaan ei oikein alipainoon ota kantaa.

Sullahan on jo vauhdikas päivä ollut :) Itsekin tässä aattelin viimeisen viestin laittaa ja kerätä kimpsut ja kampsut ja lähteä vauvelin kans pitkälle vaunulenkille ja samalla reissulla mummilla piipahtamaan :) Siellä odottelee sellane pikkusuloisuus, minun 2-v pikkusiskoni :) Hassua että niinkin nuori on jo täti :) äitini sai hänet aika myöhäisellä iällä ja itse esikoiseni melko nuorena :))

ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille, tonnikaupalla tarrasukkia kaikille :)

kiitos dawwe ja muut, toivottavast täs parannuttas mut nyt ku ite hiukka parempi ni esikoiselle tuli oksennustauti eli kohta odotettavissa että minä ja ukkoki ollaa siinä, mulla jo vähä tänää oireit siihe suuntaa ja ilmeisesti taitaa ehkä menkatki tehä tuloaa kenties?

tervetuloa kaikki uudet tänne ja plussatuulia teille :)

on: menkkoi odotelles, esikoinen tosiaa oksennustaudis, ite varmaa kohta laattailen taas. eli ei ihmeitä, neulomista kuten tähänki mennes, vika hiha tekeillä ja sit enää vyö ja nappien osto ja kiinnitys ja takki on valmis.

Dawwe.Harmi jos ette nyt pääse hyödyntään ovista.toivottavsti olis eri aikaan ovis ja saisitte tärpin kumminkin.. :)
Nonna.Tsemppiä piina viikoille.. :)
Tiinagr.Onnittelut vielä ja toivottavsti ei tuu kauheen pahoja oireita.. :)
Nitamoi.Tsempit oviksen hyödyntämiseen ja tärppi onnea.. :)
Dolly.Toivottavsti saisit plussan vaikka ei paino nousiskaan.. :) Mut toivottavasti saisit sen pari kiloo lisää.. :)
Musicbox.Toivotaan et ovis on tuonu tärpin ja stempit sulle kans piina ajalle.. :)
Cupcake.Onpa sulla energiaa... :) toivottavsti johtuis siitä et täti ei oo tulos kylään pitkään aikaan... :)
Gatusa.No voi höh. :( se on kyl kurjaa kun just tervehtyy toisesta ni toinen tauti on jo oven takana.Toivottavsti selätätte sen pian.. :)

on.Tilasin just apteekin omia testejä ja sit sen clearblue digi testin jos vaikka olis käyttöä. :) lauantaina tai sunnuntaina aattelin testata seuraavaks jos täti siis pysyy pois. edelleenki ku katon sitä myöhempää testii ni siinä näkyy se tosi haalee viiva ja toivon niin et viikonloppuna saisin siihe testii kunnon viivan... mut paras kai varautuu tätiin ni ei pety liikaa.. :)

Voisinpa itsekin hiukka omanapailla. :) Tänään ekan kerran tuli metallimaku suuhun, mikä on tullut myös kahdesta ensimmäisestäkin raskaudesta. Tissejä jomottaa vähän väliä, uni maistuu. Siinäpä tämän raskauden oireet tässä vaiheessa. :) Eka neuvola on varattu, samoin varhaisultra. Nyt olisi menkoista laskettuna 5+3 suurinpiirtein viikkoja.

Heippa vaan kaikille. Pitkästä aikaa täälä. Pidettiin vähän taukoa yrityksista ja nyt sitten tästä kierrosta alotetaan taas. Ovis bongattiin ihan melkeen tunnilleen silleen et kaksi tuntia yhdynnän jälkeen tunsin ovulaatiokivun, eli nyt voin ainakin sanoa että ajoitus oli kohdallaan! Toivotaan nyt vaan parasta.

Tänne on tullut niin paljon tekstiä etten jaksanut lukea kaikkea läpi mutta kaikille plussanneille hurjasti onnea ja meille kuumeilioille tsemppiä ja plussatuulia! :)

Heipä hei!
Täällä on pidetty hiljaiseloa jonkun aikaa.. Lueskellu oon, mutta kun ei tuo kone oikein toimi, ni on kirjottelut vähän jääny. Täällä ei siis viime kierrosta tärpännyt, taaskaan.. Ja nyt oon yrittäny parhaani mukaan olla laskematta päiviä, kun on meinannu stressi tulla. Eli ei siis hajuakaan mikä kp nyt on :confused: :D Ja ihan hyvä niin, ainakin vielä tuntuu ihan stressittömältä. Muutama ovistikku tuolla kaapissa on, että voi kuitenkin varmistella omat tuntemukset. Eli ovista odotellaan...

Täällä oli useammalla tullut plussa - onnea kovasti kaikille!!

Sent from my HTC using Vau Foorumi mobile app

Takaisin