Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa Pohjois-Karjalassa saatiin lunta kunnolla, tänään tuli vielä liki 10cm lisää!

Aamu Mulla kakkonen tarttu matkaan myös ekasta kierrosta ja just silleen että kuvittelin jo oviksen olleen aikoja sitten, mut kerta riitti sillon ja kumman myöhään.. Nyt vaan tarvittais ees se kerta, jota ei taida tässä kuussa tulla, siksi ajattelin passaavani tän kierron. Mut sama se kun kiire ei ole eikä mua ehkä niin hirveesti haluttais olla viimesillään just heinäkuussa :biggrin

Ehkä mä toivosin laskettua aikaa syksylle silleen että pääsis vielä metälle ison mahan kanssa, just niinku tein esikon ja kakkosen aikaan. Mut se sattuu silleen jos on sattuakseen :smile

Gatusa tässä miun rakas myös täällä Pohjois-Karjalassa jo pari aamua sitten. Nyt on tullu lunta vielä paljon lisää :) Alkais olla aika taluttaa toi beibi vaikka keittiön nurkkaan talvehtimaan. Ei vaan, tänään ilmeisesti siivotaan autotallista entisenkin asukkaan romut niin saa pyörät vihdoin lumisateesta suojaan. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

1391798_10201959367606885_764825560_n.jpg

Aamu joo sanos muuta. Tuolla miehen taustalla ja sit omilla 16-45 päivän "säännöllisillä" kierroilla niin ei voi muuta kuin olla kiitollinen että ylipäänsä tuli luomutärppi ja toisekseen siinä ei mennyt edes täyttä vuotta. Voi kyllä äidille ja isälle tulla harmaita hiuksia kauan ennen aikojaan kun itsekin olen olkapääni tuollaisella vehkeellä murtanut ja muutenkin extreme-urheiluun vähän taipuvainen ja tuon miehen nuorimmainen nytkin painaa pää edeltä ihan joka paikkaan ja on jatkuvasti kolhuilla eikä varo kyllä pätkääkään mitään... :p

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! Ihana päivä tuolla ulkona. :)

Dawwe, mulla samat "toiveet". Esikoinen synty heinäkuussa ja jos tärppi tulis tästä kierrosta niin la menis aika samoihin eikä se välttämättä oo ihannetilanne. Vaikka raskaus meni ongelmitta niin en haluais olla viimeisillään kesällä. Tokikaan me ei ruveta mitään ehkäisyä sen takia käyttämään että jos niin käy niin sitten se on tarkoitettu niin. :) Tärkeintä olis saada vauva. Mutta itse toivoisin kans että la menis mieluummin syyskuun puolelle tai siitä eteenpäin. Jännä nähdä miten käy. :) Mä tykkään syksystä ja olis kivempi olla viimeisillään vähän viileämpänä aikana.

Elmiina, tosi hieno kuva! :) Teillä on siellä jo talvi, täällä eteläisessä Suomessa oli aamulla vaalea kuura maassa ja autojen ikkunat jäässä. Talvi on tulossa vääjäämättä.
Mun miehellä oli kans aikoinaan motskari, siis ennen kun me alettiin olla yhdessä. Onneks ei oo enää kun mä pelkään noita. Tiedän monia joille on sattunut vakava haaveri noiden kanssa. Mies vielä haaveilee hankkivansa joskus uuden motskarin.

Omanapa, eilen pupuilua ihan vaan huvin vuoksi, ovis ei ole vielä ajankohtainen meillä. Mutta todella piristävää oli pupuilla muutenkin kun vauvanteko mielessä. :)

dawwe ja elmiina jopas siel onki lunta jo sit. kyl se talvi näköjää päätti tulla. tsemppiä molemmille ja elmiina nautihan raskaudesta :)

aamu kiva että siel saatte nauttia toisistanne ja ilmapiiri suht rentoutunut. :)

on: täällä kärhämiä vaihteeks, ukko sano et hän haluu muuttaa kiinaa mä totesin et minä minnee kiinaa muuta vaa eurooppaa mä haluun olla lähel mun äitiä. tänää sit sai kuulla etten ol yhtää kuten hänen äiti, mikä miehis on et ne haluaa vaimon olevan kuten hein äiti? totesin että en ol hänen äiti enkä arabi. nyt tulin tuloksee hyvä etten ole raskaana saa nähä mitä tuleva tuo tullessaa. alan olla aika kypsä ku ukko haluu et passaan kaikes kuten hänen äitinsä tekee.

Mia82.Onnea piina viikoille,toivotaan et kerrot piakkoin plussa uutisia.. :)
Ella.Pahoittelut. :( toivotaan et sun tilanne pian selkenee...
Gatusalle tsemppiä opiskeluun...mäkin oon miettiny et tarvis varmaan alkaa opiskelee jotain uutta kun ei toi mun nykynen työ oo sitä mitä haluun tehä... mulla vaan on usein se ongelma et jaksan vuoden tai puol toist hyvi ja sit alkaa tympii mut jospa sitä olis muuttunu vanhemmiten kärsivällisemmäksi.. :)
Dawwe ja Aamu. mä oon kans ajatellu jotenkin et haluisin ehkä miuluummin elokuulle tai syyskuulle lasketun ajan mut kunhan tärppäis se päällisenä mieles... :)

on.mulla menee tää ovis varmaan ihan hukkaan kun noi ovikset näky mulla plussana raskaustestissäkin.. tikkuihin ne tuli ihan selkeenä plussana ja siis ennen en oo tikkuihin saanu kahta viivaa.mut testasin noilla toisilla mitä tilasin ja niis oli nyt selkee nega..mut ehkä yritän tänään kellistää ton miehen sänkyyn jos se ovis ei oliskaa vie menny... no mut jos meni ni ens kierrollasit parempi yritys ja opimpa et voin raskaustikuillakin bongata oviksen.. :)ja täällä on kans todella ihana ilma vaikka lunta ei oo meillä täällä mut ihana auringon paiste... :)

Tsemppiä oviksen hyödyntäjille,onnea plussanneille,pahoittelut tädin kohdanneille ja tsempit myös piinailijoille... :)

Ooh, ihana kuva Elmiina. Täällä ei vielä lunta ole, mutta kaunis kuura oli. Tulin juuri lenkiltä pojan kanssa :)

Gatusa: Onpas siellä kurja tilanne ukon kanssa :( toivottavasti saatte sovun aikaan :)

Aamu: Mä taas toivoisin kesävauvaa :D Poju syntyi joulukuussa pakkasiin ja jotenkin tuntui hankalalta pukemiset sun muut :D Mutta vauvan mä nyt ensisijaisesti haluan, tuli koska tahansa :)

Omaa napaa: Kp 27/26. Ei mittää oireita suuntaan enkä toiseen. Loppuviikosta vasta testaan jollei täti tuu aikasemmin. En uskalla vielä elätellä mitään toiveita. Näin unta, että esittelin vauvaa pojalle ja sanoin että tässä on sun pikkuveli :D <3

Voi vitsi Gatusa sun miestäs... :( toivottavasti tulee järkiinsä ja ymmärtäis sua paremmin.. tsemppiä.. :)

Nitamoi.toivotaan et kerrot meille pian plussa uutisia... :)

Tänne on tullut taas ihan hirmuisesti tekstiä!

Elmiina miehesi onnettomuus kuulosti melkoisen hurjalta! Onneksi kaikki kuitenkin päätyi hyvin ja teille on oma pienokainenkin tulossa ♡

Joku oli myös plussannut joten onnea!

Ja jollakin (anteeksi olen kännykällä niin en nimiä muista) ehkä ulkoinen raskaus?:/ tsemppiä ja haleja!! Ei voi oikein muuta sanoa...niin paska juttu!

Gatusa..en myöskään ymmärrä mikä siinä on että miehet etsivät vaimostansa yleensä niitä samoja asioita kun omasta äidistään. Ehkä miehet vain ovat ikuisia lapsia...:/ toivottavasti saatte asiat sovittua parempaan päin.

Täällä kp 3. Mielialat vaihtelevat 24/7..enimmäkseen olen äkäinen ja masentunut. Paniikkikohtauksen sain salilla joten oli pakko sieltäkin poistua vähin äänin. Harmitti vietävästi. :( tuntuu että en onnistu missään. Viime yönä näin painajaista...ystäväni iloisesti unessa heilutteli tikkua missä kaksi viivaa ja rehenteli, että ekalla tärppäsi... heräsin melkein sitten heti. Ahdistaa kun ei koskaan onnistu.... yk7 menossa. Pelottaa eniten, että joudutaan vielä tutkimuksiin.....

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Miehet tosiaan helposti etsii naisesta äitiään. Mutta niin naisetkin helposti etsii miehestä isäänsä.

Se ei oikeastaan liity niinkään siihen, että äiti tai isä olisi välttämättä erityisen rakas - vaan enemmän siihen, että kun se omien vanhempien parisuhdemalli on se, jonka on lapsuudessa nähnyt, niin ihmiset tapaavat toistaa omien vanhempiensa rooleja. Esim. itse olen kotoa oppinut, että äidin kuuluu olla uhrautuva, kaikki kotityöt kuuluvat naiselle ja on "hyvän naisen mitta" olla marttyyri. Tuolloin kun itse toistan äidiltä oppimiani käytöstapoja niin toki niihin sopii sitten isäni kaltainen mies - ystävällinen, mutta hajamielinen, ja joka hädin tuskin huomaa onko siivottu vai ei mutta istuu tyytyväisenä valmiiseen pöytään :p

(Itse olen toki hionut ne särmät pois mitä pidän ärsyttävänä, esim. äitini piti hirveää show'ta siitä marttyyriydestään eikä sallinut lastenkaan osallistua kodinhoitoon ollenkaan. Itse koin sen näytöksen pitämisen syyllistävänä ja olisin mielelläni osallistunut niihin kotitöihinkin, jos olisi jaksettu neuvoa, eikä vaan kiukuteltu kuinka "aina sä teet kaiken väärin." Mitäpä muutakaan sitä lapsi osaa jos ei neuvota. Mutta sit taas en osaa kuvitellakaan että pyytäisin miestäni vaikkapa pesemään vessan kun hädin tuskin kehtaan pyytää häntä käymään kaupassa matkalla kotiin. Lasten suhteen sen sijaan haluan kotitöistä sukupuoleen katsomatta tasavertaisia, nykymaailmassa toki ovat lapset sitten aikuisena vapaita tekemään millaiset päätökset tahtovat, mutta ei voi enää olettaa kotitöiden jaon menevän ns. vanhanaikaisesti.)

mun mies ei sentään etsi miusta äitiään (no hän ei voi sietää vanhempiaan)..
täällä kärvistelen..kun on nää piinaus viikot..ja sit mun käsi "tekee kuolemaa" eli kuivuu...oli muuten ekassa raskaudessa toinen raskausoireistani (toinen oli se kun jalat petti alta)...eli saa nähä mitä kierto tuo tullessaa,,,punaisen tädin punaisella formulalla vaiko hakkara pussukalla..

Gatusa, tuo siun tilanteesi on niin vaikea kun kaksi kulttuuria kohtaa, voimia sinne ja koeta saada puhuttua miehellesi. Toivon sydämestäni että kaikki kääntyisi parempaan päin.

ONNEA PLUSSANNEILLE!!! (en nyt kuollakseni muista kelle ja olinko jo onnitellut)

eipä mulla sen kummepaa nyt taasen ole...piinailen piinailen..

Piinailen, piinailen
mä niin vain piinailen.
Kiukkuan, raivoan,
mikään ei oo hyvin.
Suututtaa, kiukuttaa
tämä odottaminen.
Voi kun pääsis testaamaan,
saisi mielen rauhoittumaan.

-NALLE-

BeNe, varovaiset onnittelut tääältä...IHANAAAAAAA !!!
vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne <3

Onnea BeNe ja tarrasukkia mukaan roppakaupalla :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onnea kaikille plussanneille, toivon tarrasukkia kovasti!! <3

Mä jouduin nyt päivystykseen vuodon takia, joutuu odottamaan lääkäriä vielä jonkun aikaa. :( Kunpa pääsisi kotiin yöksi kuitenkin..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pahoittelut Ella84 et kävi noin. :( Ihan kamala uutinen.

Mut BeNelle mahdottomasti tarrasukkia ja vauvaliimaa, jotta pikkuinen kyytiläinen pysyisi mukana! <3

Tsemppistä piinaileville mahottomasti!

Täällä ollaan juhlistettu tytön 1v-synttäreitä tää vkl! Ollut kyllä aivan ihanaa ja toisaalta haikeaa ajatella vuoden takaisia fiiliksiä.. Enpä osannut aavistaakaan vuosi sitten, et lähtö oli niiiin lähellä jo. ;) Ah. Kp 11/34, ei sen suurempaa täällä nyt. :) Viikon päästä la pitäisi alkaa tikutella ovista, jos kokeilisi et näyttääkö cb minulle mitään.. ^^

Takaisin