Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipsan vaan piitkästä aikaa tännekin!

Joku oli joskus huudellutkin mua, välillä oon täällä käynyt seikkailemassa ja lukemassa teidän juttuja mutta en oo tullut kirjoittaneeksi..oon taas näitä 'uusvanhoja' kävijöitä.

Kerrotaanpas vähän mitä täällä on tässä välissä tehty:

Täällä ollaan nyt siinä tilanteessa että pistoshoidot vissiin kutsuu. Kaikki veriarvot on olleet kohdallaan, keltarauhashormoni toimii ja ovuloin. Oikeen puolen munatorvi on vissiin tukossa, noh siitä ei oo varmuutta kun kerran vaan ultrattu ja virtausta ei sillon saatu näekymään ultrassa. On muuten suht kivulias toimenpide tuo munatorvien aukiolotutkimus JOS putket on tukossa.

Vasen puoli oli auki ja päätettiin kokeilla Clomifenia. alkaen 3 vuorokaudesta viitenä päivänä söin ja pari päivää sen jälkeen alkoi ihme juilinta ja vatsa kipuilu jota onkin jatkunut tähän päivään asti. Tänään kp: 12 ja ultrassa kävin, noh tulos ei ollut kovin hyvä sillä oikeella puolella oli kolme 16-19mm munarakkulaa ja vasemmalla yksi ISO 22mm ja 19 sekä 18mm isot follit. Lääkäri käski yhdynnät pois ja Clomeja ei enää kokeilla. :( On muuten paha mieli koska nyt joutuukin sitten jo pistoshoitoihin. *huokaus*

Yksi pieni mysteeri tässä nyt on, mulla on aika lyhkäset kierrot (24-28) ja oon kyllä aika hyvin saanut bongattua oviksen kp 11-12 mutta nyt näyttää että ihanku ovis ois mennyt jo sunnuntaina, sillon sain kaksi melkein yhtä vahvaa viivaa ovistestiin kun nyt näyttää että viiva senkun hailakoituu päivä päivältä. :( Mikähän tätä kroppaa taas vaivaa.. Toisaalta mitä tossa ultrassa sitten loppupeleissä näkee, paitsi follikkelien koon..meinaan jos ovis tosiaan oliskin ollut lauantaina tai sunnuntaina..

Tää tuli nyt vain omanapailua -laittelen vastauksia sit seuraaville ku pääsee taas jutun juonesta kiinni.
Kukka, pikkuntonttu ja Jomael...mä ainakin muistan teidät -kirjoitelkaahan jatkossakin tänne niin ei oo niin "yksinäinen" olo. :)

Plussatuulipuhalluksia kaikille!!! +++++++++++++++++

Pitihän tänne tulla lukemaan teidän juttuja ja kuume eikun kasvaa! Pääsisi edes tositoimiin ja menkat kunnialla ohitettua. Syvä huokaus!

me yritettään lasta 2 keskenmenon jälkeen :( ehkä nytten olisi aika saada lapsi jota ollaan toivottu paljon:(

Toivottavasti tänne ei kukaan tule asumaan. Minäkin ihmettelin kaikkia lyhenteitä ja meinasin kysyä mitä ne tarkoittaa. Eiköhän opita tässä matkan varrella.

Sli: mukava kuulla sinusta pitkästä aikaan, tpsin olisin mieluusti kuullut jotain positiivisia uutisia sinusta. :) Tosi kurja, että siellä on oikea munajohdin tukossa..:/ Onneksi kuitenkin vasen toimii..:) Saanko kysyä miksi yhdyntäkielto jos oikea puoli on tukossa niin eihän siinä vasemmalla puolella ole "kuin" kolmosraskauden mahdollisuus ja kyllähän kolmoset vielä menee..:D Oletteko kunnallisella vai yksityisellä puolella hoidoissa? Meillä on kanssa tarkoitus jonnekkin hakeutua, mutta kunnalle ei pääse ennen kuin ensi elokuussa kun tulee vuosi keskenmenosta, yksityistä lapsettomuusklinikkaa meidän kaupungissa ei ole, mutta 150km päässä olisi Väestöliitto joten sinne sitten kai jos plussaa ei tässä kierrossa tule.

Vargynja: toivotaan ettei täti löydä sinne perille! :)

_raskaana_ : sama tarina täälläkin, toivotaan että molemmilla kolmas kerta toden sanoo..:D

Heipä hei taasen, pitkästä aikaa linjoilla! Täällä onkin tapahtunut vaikka ja mitä sitten viime näkemän, plussiakin mukavasti tullut. Paljon onnea Pepalle, Josmalle, helmiäipälle, nannannaalle, Hes_sulle ja kaikille muillekin, joita on lykästänyt! :)

kukka^^: Kyllä täältä vielä 2012-ryhmässä kirjoitelleitakin on. Mukavaa lomaa, toivottavasti tätipirulainen ei ainakaan silloin porhalla paikalle! :)

Eetula: Voi kurjuus. :( Paljon voimia teille. <3

pikkutonttu: Jaksamisia sinnekin ja paaaljon plussatuulia! Kyllä olisi jo teidän vuoro.

Nyyttikin joutunut uuteen kiertoon. Tsemppiä ja hurjasti plussapuhureita! <3

Vargynja: Toivottavasti huomenna plussa pärähtää tikkuun. Jännää. :)

Sli: Mukava kuulla sinustakin. Mutta ohhoh, siellähän on ollut ruuhkaa. Harmi kun liiaksikin asti. :O

omassakin navassa on ehtinyt sattua ja tapahtua. Nyt eletään kp 14 tätä kiertoa, ovis noin viikon kuluttua mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät.. Viime kierrosta sain taas plussan, tällä kertaa jopa selkeän (vaikkakin haalean) dpo 12. Oltiin jo miehen kanssa ihan täpinöissään ja hyvä etten neuvolaankin ehtinyt soittaa. Odotin kuitenkin pari päivää ja niinhän siinä kävi että viiva haalistui ja haalistui ja lopulta katosi kokonaan. Menkat alkoi puolitoista viikkoa "plussan" jälkeen, noin viikon myöhässä. Tämä tapahtui nyt toista kertaa peräkkäin (edellisessä kierrossa sain muutaman päivän ajan välillä selkeämpiä ja välillä vähemmän selkeitä haamuja, kunnes loppuivat ja menkat alkoivat reilusti myöhässä). Toisaalta jee, hedelmöittyminen kaiketi onnistuu. Mutta silti ketuttaa. Miksi ihmeessä homma tyssää siihen? :O Eikö alkio kiinnity kunnolla vai mistä lie kyse? pystyykö tähän itse jotenkin vaikuttamaan? Meilläkin yritystä takana kohta 7kk, olis jo kiva saada ihan kunnon plussa ja vieläpä se vauva. :)

Pikkuntonttu: Olemme juokisella puolella hoidoissa ja lääkärit (ne kaksi millä ollaan käyty) molemmat on sitä mieltä että oikea puoli "saattaa" toimia eli että se putki ois auennut vaikka virtausta ei saatukaan näkyviin..meinas että kun vasen tutkittiin ensin ja aiheutti kipua niin oikee puoli voi mennä kiinni kans siitä johtuen. Kuulostako omituiselle, minusta kyllä...ja kieltojahan ei ois ees asetettu jos ois 'vaan' kolme follia tai jos varmaksi tietäs että oikee puoli on kans tukossa. :D

Käyn täl hetkellä melkoista henkistä taistelua, uskaltako kuitenkin yrittää jos ton oviksen saan näkyviin. Ystävälläni oli ollut peräti yhdeksän follia ja yksityiseltä oli vaan hehkutettu että -nyt yrittämään kun mahikset on näin hyvät. Hmm...

Kehoitan kyllä hakeutumaan ajoissa hoito'jonoihin' koska meilläkin tää koko prosessi alkoi viime Lokakuussa ja nyt ollaan vasta mentu perus tutkimukset läpi. Ei siellä niin usein kuitenkaan tartte käydä etteikö onnistuisi vähän kauempaakin. :) Eli Väestönliitolle vaan..niillon kohtuu hintaiset noi perus hoidot..ehtis just ennen kesää hoitaa ne alta pois. :)

Jippiina: No johan on kumma, kuulostaa että joku häikkä siellä nyt on..kannattaa pirauttaa tai kipasta lekurissa ja kysyy oisko tuohon jotain neuvoa ja droppia. Muistaakseni keltarauhasen vajaatoiminta voi tehdä tuollaisia oireita eli raskaus ei viikkoa/kahta pidemmälle etene.

Huomenta taas...

Vitsi mikä yö takana! Heräsin 01.50 aivan älyttömään selkä-ja mahakipuun, enkä saanu enää nukuttua. Mahtavaa mennä töihin 4,5 h unilla... On niin menkkamaiset kivut, että en muista millon olisin heränny yöllä niihin. Selkäkipu voi johtua pelkästään siitä, että en ole oikein päässy liikkumaan flunssan takia. Mulla kipeytyy selkä heti liikkumattomuudesta. Sit mahakipu nyt voi johtua tulevista menkoista tai siitä itsestään eli raskaudesta + et mulla oli nälkä ja tyhjän vatsan tunteesta johtu myös hieman huono olo.Sit alko pyörimään kaikenmaailman murheet ja huolet... Jospa se onkin sitä tai tätä... Menkat ei tuu ku... Menkat tulee kuitenkin. Aivan älytöntä! Pitäis osata vaan rentoutua! Yöllä mietin jo särkylääkkeen ottamista, mut en kehannu tyhjään vatsaan sitä nappasta ni nousin sit tuossa viiden aikaan ylös. Mitäpä sitä turhaan sängyssä pyörimään. 

Laskin tuossa aamuyön tunteina et tod.näk. hedelmöityksestä ois kulunut nyt tasan kolme viikkoa, joten se taitaa olla just ja just jos hcg näkyis edes testissä. Vai miten se nyt ois? 

Anteeksi tämmönen purkautuminen heti aamusta... Oonko hermoheikko?! Enpä!

Niin, tervetuloa mukaan kaikki "uusvanhatkin" ja kaikki muutkin! Teidän pitkään yrittäneiden kuulumiset on hyvää vastapainoa tämmöselle märkäkorvalle. Tulee vähän perspektiiviä asioihin! 

mohveli: Ompas ikävää että tuollaista yöllä..ei kiva. Toivottavasti ei ois menkat kuitenkaan. Mulle riittää sellanen pari viikkoa antamaan jonkunlaisen testituloksen eli ku ollaan siellä dpo 11-15 pitäisi jo tulos olla nähtävillä. Riippuu tietty miten pitkät kierrot sulla on mut periaatteessa sekään ei vaikuta, saman ajan se ottaa kun kiinnittyy ja kehittää sen ruskuaispussin josta sitä hormonia sitten alkaa erittyä. Eli voit huoletta jo testailla.

Mä tein yöllä päätöksen (nähtyäni ihan päättömiä unia) että soitan tänään Felicitakseen ja kysyn sieltä neuvoa tähän tilanteeseen. Koitan myös saaha ajan tuohon Mehiläiseen mua hoitaneelle naistentautien erikoislääkärille -jos hän osaisi antaa neuvoja. Miehelle tää tuntuu olevan asia johon hän ei uskalla sanoa juuta eikä jaata... ymmärtäähän sen kun ei varmasti halua ottaa riskiä mutta toisaalta me ollaan jo sen verran pitkään ooteltu että haluis kaikki kierrot käyttää hyväksi.

Täytyy ihmetellä että mulla oli muuten sillon ekallakin kerralla (kun käytiin julkisella lapsettomuuspuolella) useempi follikkeli (kokoa 18-20mm) nähtävissä eikä sillonkaa oltu missään yhdyntäkiellossa. Ja sitten taas -miksi mulle ylipäätään määrättiin Clomifenit kun vain yhdessä ultrassa löyty yksi folli jonka lääkäri epäili olevan edellisen kierron jäännöksiä (oli kooltaan kuitenkin 18mm) ja sillon ovis oli kolme päivää tuon käynnin jälkeen. Kahdessa muussa ultrassa löyty siis useempi ja nyt nää kuusi sankaria.

Äh, taitaa olla jonkunasteen lapsettomuus stressi tässä menossa..ärsyttää ku kaikki muut sikiää ympärillä ja itte vaan junnaa paikallaan. :(

Jippiina tosta greippimehusta oon kuullu että olis hyväksi limakalvoille joka taas edes auttaa kiinnittymisessä. ootko kokeillu? itse join marraskuun kierrossa sitä ja plussasin sitten joulukuussa joka valitettavasti meni kesken.. km jälkeen join satunnaisesti ja sainkin hailuja plussia mut menkat alko.. tässä kierrossa greipit säännöllisesti käytössä. ja mulla toi greippi lisäs ovislimojakin ihan hurjasti joten sekin oli helppo tunnistaa :)
kuullostaa varmaan ihan kauheelta mut mulle on tullu sellanen tunne etten enää niin osaa iloita siskoni ja parhaan ystäväni vauvamahoista, nyt kun niillä on alkanu liikkeetkin tuntumaan (molemmilla heinäkuussa la ja mulla olisi ollut viikko niiden jälkeen) sitä yrittää näyttää onnelliselta mutta sisällä on paha ja paska fiilis :( kun osais olla ajattelematta yhtään mitään, stressaan ihan hurjasti vaikka tiedän että tärppääminen mulla on siitä kiinni.. sitten kun niitä näkee niin aina samat kyselyt...noh joko tärpänny..???!!!! että tällänen avautuminen :D

Moikka taas!

Minä se vaan jaksan häiriköidä tätä palstaa, vaikka ihan muualla pitäisi jo kirjoitella! :-)
En vaan jotenkin tohdi luopua teistä ja odottelen lisää porukkaa liittyväksi tuonne Raskaaksi 2013 -ryhmässä plussanneet palstalle!

Eea, pahoittelut tädistä, mutta onnittelut hienosta suhtautumisesta hänen saapumiseensa. Tsemppiä oviksne bongailuun! :-)

Vehnä, peukut pystyyn sinun puolestasi ja tsemppiä loppuviikon testaukseen!

Nannannaa, no niinpä olikin kyllä edullinen kotidoppler, voisin itsekin harkita hankintaa, kiitokset vinkistä! :-)  Niin ja ONNITTELUT haamusta! Toivottavasti vahvistuu entisestään ja saan sinut tuonne raskausklubipuolelle ja lokakuisiin!

ainut, no johan! Sinähän olet pistänyt hyvin euroja haisemaan, mutta hyvän asian puolesta. :-) Nyt jos noista sinun ostoksistasi ei saa lisäpuhtia lapsen alkuun saattamiseen, niin mistä sitten?! ;-)

Voi Eetula, en olisi toivonut sinulle tuollaista tuomiota... Syvimmät pahoitteluni teille. Onneksi sinulla on kuvailusi perusteella ihana mies ja voitte tukea tosiinne.

piia84, pahoitteluni täsin saapumisesta. :-(

Vargynja, Vau, miten jännää nyt sinulla siellä! Oikein kovasti plussatuulia sinne! :-)

Nyytti, ok, no siihen nähden, että olet just "paikat" tutkituttanut, vaikuttaisi oudolta, jos jotain olisi vialla. Ja saatat hyvinkin olla oikeassa sen varhaisen keskenmenon kanssa...

Mohveli, toivo elää niin kauan kuin täti pysyy poissa! Ja minulla oli muuten edellisessä raskaudessa ihan järkkyjä menkkamaisia kipuja ja olin ihan varma silloin, että joku kohdun ulkopuolinen raskaus tai keskenmeno tms. tulee, mutta ilmeisesti joillakin voi olla koviakin kipuja johtuen kohdun kasvusta. Tsemppiä sinne! Ja kannattaa varmaan testata huomenna uudestaan, jos täti edelleen pysyy poissa (mikä siis olisi ERITTÄIN toivottavaa).

kukka^^, oih, loma lämmössä kuulostaa ihanalta! Minä muistan sinut Raskaaksi 2012 -ketjusta, kun kävin lueskelemassa sitä jo pitkään ennenkuin varsinaisesti pääsin kuumeilijoihin liittymään.

pikkutonttu, kovasti tsemppiä yritykseen, jos tämä vuosi olisikin SE vuosi! :-)

musicbox, onnea uuteen asuntoon! :-)

late_, voi miten ihanalta kuulosti teidän reissunne, tädistä huolimatta! Nyt kovasti tsemppiä tähän uuteen kiertoon! :-)

Jomael, onko sinulla ollut jotain tarkastusta tuon viimeisen keskenmenon jälkeen? Kun ei kai niiden kuukautisten pitäisi kuitenkaan niin radikaalisti muuttua aikaisempaan verrattuna?

Hannele#30, iita ja _raskaana_, tervetulotoivotukset ja toivottavasti pääsette pian tuonne raskausklubien puolelle keskustelemaan.

Hannele#30, pahoittelut tädistä ja kovasti tsemppiä uuteen kiertoon!

Sli, joo, on kyllä mystistä tuo kropan toiminta! Mulle yksi tuttu lääkäri kerran sanoi, että raskautuminen on jo helpoimmillaankin niin suurta arpapeliä, että on kuulemma ihme, että ihmissuku yllensäkään jatkuu!

Jippiina, no voihan, onpas outoa tuollaiset kiinnittymisongelmat. Mutta kun aika selkeästi epäilet tuota kiinnittymisasiaa, niin kannattaisi varmaan käydä juttelemassa asiasta lääkräin kanssa? Kun voihan olla, että tuo asia on hoidettavissa esim. jollain lääkkeellä.

etk,  no höh, ne on kyllä tosi kurjia tuollaiset kyselyt. Ihmiset (läheisetkin) voi olla joskus TOSI juntteja! :-(

Omassa navassa ei kummempaa, mitään kunnon oireita ei oikeastaan ole vieläkään paitsi alavatsan "outo olo"... Niin ja turvotus! Enkä ole saanut aikaiseksi edes neuvola-ajan sopimista vielä. Ehkä ei vielä(kään) uskalla innostua asiasta.

Mutta yleisesti tämän palstailijoiden elämään hurjasti plussatuulia ja tulkaahan muutkin sinne raskausklubeilemaan pikku hiljaa, niin saan tuttua seuraa sinne!

Kiitos kaikille onnitteluista ja ihanaa kun ootte olleet hengessä mukana :) Tervetuloa uusille, toivottavasti voin jäädä sivusta seuraamaan teidän muiden plussailuja, jos tää haamu täsät alkaa vahvistumaan..

Huomisaamuna olis tarkotus testata uudestaan ja toivon selkeämpää viivaa. Soitellaan sitten neuvolaankin ja aikaa varaamaan. Josko sais kinuttua TAYSsiin varhaisultraa keskenmenon ja tulevan istukkatutkimuksen takia ;)

late- : Viiva on aina viiva. Ihanaa lomaa, jaksaa paremmin taas töissä ja muutenkin, kun on saanut leputtaa hermoja ja kroppaa. Aikas kultanen toi sun miehes :)

Eea: Ihania noi sun pohdinnat, näissä puuhissa on aina omat hyvät ja huonot puolensa.

Jippiina: tosi harmi tollaset huijaus-plussat! Tsemppiä uuteen kiertoon, ja toivottavasti oikeet plussat on edessä olevaa elämää :)

mohveli: aikamoinen yö sulla takana. Teet vaan reippaasti testiä, jos siltä tuntuu. Mulla oli siis kp 32/28 kun sain ton haamun, ja dpo oli 14.

etk: Luulen tietäväni mitä käyt läpi. Mun ystävistä ja tuttavista löytyy raskaana olevia, joilla on lasketut ajat huhti-toukokuussa. Tottakai oon onnellinen heidän puolestaan, mutta kokoajan sitä kysyy, että miksei meilläkin olla samassa tilanteessa. Varsinkin kun kesäkuun alussa olis ollut tosi hyvä kakkosen tulla, kun miehen töissä syksy on sesonkia, joten kesä on hiljasta aikaa, niin olis yrittäjänäkin helpompi olla kotosalla. Mutta aina nää asiat ei vaan meen niin kuin ite haluaisi/suunnittelee.

Hei!

Täällä 21 vuotias tyllerö päätti vihdoin ja viimein liittyä vau.fi sivustolle. Olen lukenut täällä keskustelufoorumilla näitä juttuja syyskuusta asti ja vauvakuume on ollut siitä asti kova! Vielä emme mieheni kanssa ole yrittäneetkään, mutta sovittiin, että tuossa ennen kesää viimeistään aletaan kokeilemaan josko me saisimme pienokaisen alulle...=) Paljon ollaan juteltu siitäkin, että jos ei vaikka heti onnistuiskaa, kun ystäväpiirissä on paljon pareja jotka ovat yrittäneet jo muutaman vuoden tuloksetta.

Luen keskustelujanne joka päivä vaikka en aina kommentoisikkaan :) Ehkäpä kommentoitini vilkastuu, kun itsekkin pääsen tositoimiin! ;) En jaksaisi odottaa...

Paljon plussa tuulia teille kaikille!!

Moiks, mä merkkaan itteni tänne myös kun kerta lueskelen kuulumisia ja täpistelen ihania plussauutisianne...

Itsellä kroppa kkm:n (rv8, ihka ensimmäinen raskauteni) jälkeen ollut totaalisen sekaisin, kierrot 14-36 pvää ja täti kylässä 3-14pvää. Mitään menkkaoireita ei ollut pitkiin aikoihin vaikka vuotoja oli pahimmillaan joka toinen viikko. Yksityisellä gynellä kävin paikat tarkistuttamassa ja oli kuulemma "siistin näköiset eikä mitään outouksia"
Nyt on terolut käytössä ja ovistestejä tilattu (sekä sitä hyväksi havaittua liukkaria koska paikat on nykyään ku saharassa). Keltarauhashormonit ei kiertoa tasoittanut, mutta menkkaoireet heräsi... kai sekin on jo etteenpäin...
Eli täällä odotetaan nyt ihan ensimmäiseksi sitä ovistestin hymynaamaa. Tikuttaminen taitaa olla täysin hakuammuntaa kun ei oikein kiertopäivistä voi sanoa mitään...

Täältä kuumeilijoiden plussatuulista saa aina sitä energiaa yrittämiseen ja jaksamiseen. Unohtuu hetkeksi se oma turhautuminen kun jännittää muiden tärppejä :-) Toivotaan niitä huimasti lisää!!

Jippiina: Kyllä onkin erikoinen tilanne siellä, ehkä kannattaisi kysäistä joltain gyneta mistä johtuvaa ettei raskaus etene, jos joku pieni tukihoito auttaisi raskautta jatkumaan.

Sli: Ompas siellä erikoinen tilanne, olisi hienoa tietysti jos se olisikin niin ettei oikea puolikaan olisi tukossa. Ymärrän kyllä risiriitaisen tunteesi  "yrityskiellon" kanssa. Toisallta, mutta toisaalta mikä todennäköisyys olisi, että ne kaikki follit siellä nyt hedelmöittyisivät. Ja miten voikin olla, että on noin eri linjaus eri paikoissa. Otitko yhteyttä sinne Felicitakseen? Mitä mieltä siellä olivat? Toivottavsti pääsette päätökseen ennen kuin oikea aika on ohitse. Juu täällä päätettiin miehen kanssa, että soitellaan sinne Väestöliitolle kun menkat perjantaina luultavasti alkavat. Saadaan asioita etenemään.

Mohveli: ihmeessä eikun testaamaan. Pidetään peukkuja. :) dpo on päivät ovulaation jälkeen.

etk: Täällä ihan samoja tunteita käydään läpi, kun useampi ystävä nyt raskaana ja joutuu seuraamaan vierestä kun heidän raskaudet etenee. :/ Pahalta tuntuu, vaikka yritän parhaani mukaan olla iloinen. Vaikeaa on. Ja mua myös ärsyttää kun yksikin kaveri kyselee joka kerta kun nähdään, että joko joko on uutisia tai onko sulla jotain kerrottavaa. Tuntuu aika pahalta varsinkin kun tämä ystävä on juuri raskaana ja raskautuminen käynyt kovin helposti. 

helmiäippä: juu tarvitsee toivoa, että vuosi toisi toivotun tuloksen! Toivotaan, että kaikki tullaa pian sun perässä sinne plussanneisiin ja mielellään pysyvästi! :)

mutka:
Pahoittelut keskenmenosta. Toivotaan, että kierrot asettuu ja uusi raskaus alkaa pikapuolin!

Täällä flunssa tullut taas riesaksi. :/ kp 28 dpo 12, tänään testattu nega, mikä tuskin enään positiiviseksi muuttunee...:/

Eetulalle tsemppiä! Tosi tylsiä uutisia, mutta oikeesti ihanaa, että sulla on tollanen mies <3 

kukka^^ Tervetuloa tänne ja ompa kiva 'nähdä' sua! :)) Sä oon ehdottomasti jo ansainnu paikan odottajista ja toivottavasti sen pian myös saat!

pikkutonttu Tosi kiva nähdä suakin, vaikka mieluummin oisin tavannu tuolla odottajien puolella! Ehkä voidaan siirytä sinne yhtä aikaa sitten! Toivottavasti sun flunssakin helpottaa pian!

late- :lle hyvää loppulomaa!

Salome23: Kun täällä kuukaudesta toiseen roikkuu, ni muodostuu ihan oma kieli :D ei vais, nopeesti pääsee sisälle ja kaikki on lopuksi ihan loogisia:
Täti on niinkin ihana vieras kun kuukautiset,
dpo = days past ovulation eli päivät ovulaatiosta
kp = kiertopäivä eli päivät kierron alusta (menkkojen alkamispäivästä),
yk= yrityskierto eli monesko kierto on käynnissä siitä kun yritys on alotettu.

Sli Kiva nähdä suakin täällä, vaikka noi uutiset hoitoihin joutumisesta onki tylsiä. Toivottavasti kuitenkin tuottais tulosta!

helmiäippä Innostu vaan!! Vaikka pelottaakin, niin kyllä plussasta pitää innostua! Sä oikeesti saat sen ihanan käärön joidenkin kuukausien kuluttua. Aika ihanaa!!

On: Täällä ei ihmeellistä. Odotellaan ovista. Oon parina aamuna mittaillu lämpöjä, jos pongaisin oviksen sillä tavalla jälkikäteen, kun sitä en oikeen tunnista ite muuten. Nii ja onhan mulla nyt ne miljoona testiä, joilla voin pongata sen etukäteen. Pitäskö huomenna alottaa testailu :D

Palasin minäkin kirjoittelemaan tänne foorumille =) Miehen kanssa ollaan tosiaan yritetty toista lasta jo pari vuotta, esikoinen täyttää tämän kuukauden viimeinen päivä 12-vuotta......mihin tämä aika oikein menee?? Aloitin tämän kierron alusta foolihapon syönnin, ja tilasin netistä Pre-Seed liukkaria sekä 12kpl ovulaatiotestejä. Kaupan päälle tuli 2 kpl raskaustestejä =D Näillä mennään ja kokeillaan=)
Kamalan kovasti tekisi mieli kaupassa ostella ja hypistellä kaikkia ihania vauva juttuja....sitä vain ei uskalla antaa itselleen periksi....
Kaikille kovasti tsemppiä ja plussa tuulia!!<3

Eea kyllä se miehen ääni saa aina hymyilemään. On aina saanut. Oonkin monta kertaa miettinyt miten samaan ihmiseen voi rakastua aina vaan ja uudestaan...
Uusi päivä ja uudet voimat joo, voimat on kyllä nyt totaalisen kadoksissa :/. 
Sä oot kyllä pohdiskeluines ihan oikeessa :D.

Vargynja jännää!!!

Sli no voihan munatorvi :(. Tosi tylsä tilanne muutenkin. Ilmeisesti sulla follit kehittyy ihan ok ilman clomejakin, kun niitä kerran on noin hurjasti nyt. Ainakin mulla clomit aikaisti ovista muutamalla päivällä. Oon kans oman kroppani kanssa ollut nyt lääkkeitten aikaan ihan pihalla! Tässä kuussa kun en lääkkeitä käytä, niin odotan innolla, josko olo edes hetkeks normalisoituis. Lapsettomuus stressiä taitaa pukata täälläkin :/. Ja todellakin, ärsyttää kun muilla tuntuu olevan niin helppoo tää (en tarkota täällä keskustelussa, vaan muualla).

Jippiina mullahan meni joulukuussa kesken aikasessa vaiheessa. Tammikuussa vielä nopeemmin, vaan muutama päivä plussasta. Eli meillä saattaa olla samaa ongelmaa :(. Yritystä takana nyt jo (mun mielestä) ihan riittävän kauan ja noi keskenmenot päälle... Ainakaan eka kerta "kunnon" lääkityksellä ei vielä tuottanut toivottua tulosta :/.

Mohveli ei oo kivaa tollanen! Ite kanssa nukkunut nyt huonosti, mutta näköjään kuitenkin hyvin suhun verrattuna... Anna palaa vaan! Täällä on hyvä purkautua :).

etk samoilla fiiliksillä. Ei vaan kykene nyt oleen onnellinen toisten puolesta. Oma napa on liian lähellä ja ahdistus liian suuri. Yhdellä kaverilla la kesäkuun lopulla ja niin olis ollut mullakin, jos toinen raskaus olis saanut jatkua... Onneks multa ei oo nyt kukaan kyselly mitään! Ja jos kysyis, niin voi olla, että vastaus ei olis kovin kaunis =P. 

helmiäippä roiku täällä vaan, ei me sua pois ajeta :). Ja pikkuhiljaa saa kyllä alkaa innostuun ;).

Tervetuloa Nonna-!

mutka no ei oo helppoo sullakaan! Toivottavasti ovis nyt löytyy :).

pikkutonttu Voihan flunssa! Mä kans pelkään, että on iskemässä. Olo on ihan tööt ja päätä särkee.

ainut toivottavasti ovis löytyy!

Heippa sullekin White Christmas :)

ON: Väsymys jatkuu vaan. Oli taas vähän huonot unet yöllä. Hurja päivä töissä ja iltapäivästä iski päänsärky ja kurja olo. Päikkärit ei pahemmin auttanu. Flunssaa ei tänne haluta! Narttukoirat otti yhteen ja reagoin ihan oudosti. Tuli itku! Yleensä vaan raivostun suunnattomasti, kun ne hölmöilee... Mut onneks menkat on loppu!  

Mohveli kirjoitti:
Mistä tuo dpo tulee????

Päiviä ovulaation jälkeen (days post ovulation).

Takaisin