Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie en oo onneks saanu ku muutaman minkä muistan. Yleensä se vaatii pitkäaikaisia muitakin unihäiriöitä ennen kuin noi unihalvaukset alkaa vaivata. Silloin kun alkaa olla hereillä ollessa sillai unen ja valveen rajamailla muutenkin.

Kiitoksia kaikille osanotoista. <3 Kyllä yhä edelleen vauvakuume on kova, vaikka mieli on allapäin tuosta keskenmenosta. Pillahdan itkuun vieläkin tosi herkästi esim. yhdelle kaljalle jääkaapissa kun tajusin että saisin senkin nyt juoda jos haluaisin. :( Mutta tosiaan toive siitä omasta terveestä nyytistä puskee niin vahvasti takaraivossa, että haluan yrittää uudelleen heti kun siihen mahdollisuus suodaan. Nyt pitää odotella rauhassa tuon jälkivuodon loppumista ja kehoitus oli, että mielellään ensimmäiset menkat pitäisi odotella ennen kuin saa alkaa uudestaan yrittämään.

Tsempiä Gatusalle, ei tuokaan ole mukavaa, että vuoto ei suostu sinulla alkamaan. :( Itse olin tuskastua muutamasta päivästä kun emätimen kautta laitetut lääkkeet eivät millään meinanneet toimia. Onneksi ensimmäisten suun kautta otettujen lääkkeiden jälkeen alkoi vuoto, vaikka eihän sekään loppujen lopuksi kunnolla tyhjennyt vaan tarvittiin sitä kaavintaa avuksi. Toivottavasti sinä pääsisit pian tilaanteessasi eteenpäin.

Nonna- , mäkin oon muutaman kerran saanu unihalvauksen, mutta en tienny että niille on joku näinkin hieno nimi :p Mutta ei ne kivoja oo!

elmiina, toi sun kokemus oli kyllä puistattava.

s1n1, tosi ikävä lääkäri. Ikävä kyllä noita riittää, mulla on onneks käyny hyvä tuuri ja on kunnallisella ihana oma lääkäri. Mulla on tuolta yksityiseltä puolelta aika ikäviä kokemuksia myös, jaksamisia!

Jotain muuta piti kirjoitella, mutta oon kyllä niin unten mailla ettei oo tosikaan...

Ai niin kapseli poistettiin, eikä menny kyllä yhtään niinku ois pitänyt...
Puudutteet ei toiminu (kyllä monikossa puudutteet...) ensin yks piikki ja lääkäri alkoi sitten tökkiä ja ai peeeeekele että kirpas, noh hoitaja ja lääkäri oli ihan ihmeissään, että "Toihan oli kyllä niin reilu annos, että se yleensä riittää kaikille" öööh... Aha, ei lohduttanu, noh toinen samanmoinen annos, eikä silti auttanu, jäi sellasia kohtia jotka ei vaan puutunu.
Sitten lääkäri totes "Nyt pitää vaan kestää pieni kipu, kun ei tota puudutetta voida ihan älyttömästi laitella".
Siinä vaiheessa ei kauheesti enää hymyilyttäny, no toinen piikki onneks toi jo paremman tehon, silti jäi pari kohtaa joissa tunto oli ihan kunnolla...
Noh, seuraavana ongelmana oli kapselin kapseloituminen, siellä oli arpikudosta niin paljon, ettei sitä kapselia meinannu saada liikkeelle, ja sitä kun se yritti liikutella, niin pari kertaa kirpas niin että alkoi vähän heikottamaan.
Lääkäri ihmetteli ihan tosissaan, että miten voi olla niin hyvin siellä kiinni, kun on kuitenkin ollu vaan sen vähän reilu puol vuotta.
Yritin kääntää kaiken tietysti vitsikkääksi ja pääsin toteamaan, että ei ainakaan kannata silikoneja hankkia, kun niistä tulis varmaan sit vaan sellaset kivet.

Että sellasta, ens viikolla sitten testailemaan ovista! :)

muoks: Niin ja kyllä koko toimenpiteeseen meni sellainen reilut 20minuuttia :D

Muokattu viimeksi:
Niin no ton ehkäisykapselinhan on tarkoitus kasvaa sinne kiinni kun taas useimpien silikonien (paitsi anatomisten) on tarkoitus liikkua siellä implanttitaskussa. Ainahan siihen se "kapseli" tulee, kuuluukin tulla, mutta se kapselin kovettuminen on sitten ihan eri asia. Siihen vaikuttaa mm. rintaimplantin ja ihokontaktin minimoiminen, implantin pinta sekä jälkihoito ja jossain määrin niiden hieromisen uskotaan ehkäisevän kapselikontraktuuran syntymistä.

Miullakin oli kasvanut ehkäisykapseliin kiinnikkeitä niin, että tuntui inhalta ihan olkapäässä asti se irrottaminen. Ei välttämättä sattunut niinkään, vaikka puudutetta pyysin niin vähän, kuin suostuivat (kun ilman eivät suostuneet poistamaan). Mutta inhottavalta tuntui silti ja huono olo meinas tulla, varsinkin, kun toisella kerralla en muistaakseni ollut syönyt aamulla mitään. Siitä sit kömmin alhaalla olleeseen kahvilaan sämpylälle. Ilmeisesti ne kiinnikkeet oli sen verran hyvin kasvanut implantin ympärille että osui hermoon, niin eihän siinä mikään puudute auta. Sormet nyki vaan hassusti kun penkoivat menemään :P

Tervehdys! Lomalta palattu :) Oli kyllä juuri oikeaan aikaan tuo reissu ja taaperon kanssa kaikki meni enemmän kuin hyvin.
Paljon on tänne tullut tekstiä ja nopeasti vilkaistuna muutama plussa ONNEA!!! ja jokunen huonompikin uutinen :( Pahoittelut ja voimahalit täältäkin.

ON: Mulla alkoi tuola reissussa ihan älytön vatsan turvotus ja rinnoista alkoi tulee maitoa!! Imetyksen lopettamisesta on yli vuosi ja nyt vaan yhtäkkiä sitä tulee. Tein reissussa testin (tyhmä minä) ja negaahan se näytti. Samoin tänään oli puhdas nega. Väsyttää ja vatsaa nippailee ja on tunne et jotain elämää tuola mahassa olis, mutta testit ei oo samaa mieltä. Ehkä mä vaan toivon liikoja :( Ovisplussa oli 28 ja 29.9 eli nytkö olis sit dpo 11 tai 12?? Eli vähä aikasta vielä.. Maanantaina testaan ellei täti oo tullu jo ennen sitä.

onnea tyttötiikeri hyvist ultrakuulumisist ja tyttölupauksest, inshaallah kaikki menee hyvin jatkossakin :)

oliko se santra jolta poistettii kapseli, voin kuvitella milt tuntuu ku puudutukset ei auta,
no nyt sun ei kuitenkaa tartte enää sitäkää kokee ku alotatte yrityksen, tsemppiä :)
itellä teininä otettii koepala reidest ja puudutus loppu ku lääkäri leikkas reittä skalpellil eikä antan lisää puudutusainetta ja sit viel ompelu, ei todellakaa kivaa sitä vaa purtii hampait yhteen.

s1n1 voi elämä millai lääkäri, mul ollu tuollast polilla suomessa aikoinaa, piti yksityisel käydä et sai lähetteen et tutkivat mikä on ja sit sain sairaalas viel väärän diagnoosin ja olin joutuu illal leikkurii turhaan :) no toivottavast asiat selviää sulla ja olo paranee pian.

tsemppiä kaikille kiertoon oli mikä vaihe tahansa :)

on: ei ihmeitä samaa mitä aina, oottelen vastausta 5 projektist joista sais hyvät rahat joten nyt oon iha täpinöissäni ja jännitän miten käy. korva vuosi tänää verta ku suoni rikkoutu ni tunnin odottelun jälkee paperi korvas hain sellasen desinfiointiaineen mikä tyrehdyttää verenvuodon, onneks tehos.
kasvimaa alkaa näyttää lupaavalt, perunan versot korkeella, härkäpavut kasvaa hyvin, muutki alkaa näyttää kasvun merkkei hiljallee.

onnea tyttötiikeri hyvist ultrakuulumisist ja tyttölupauksest, inshaallah kaikki menee hyvin jatkossakin :)

oliko se santra jolta poistettii kapseli, voin kuvitella milt tuntuu ku puudutukset ei auta,
no nyt sun ei kuitenkaa tartte enää sitäkää kokee ku alotatte yrityksen, tsemppiä :)
itellä teininä otettii koepala reidest ja puudutus loppu ku lääkäri leikkas reittä skalpellil eikä antan lisää puudutusainetta ja sit viel ompelu, ei todellakaa kivaa sitä vaa purtii hampait yhteen.

s1n1 voi elämä millai lääkäri, mul ollu tuollast polilla suomessa aikoinaa, piti yksityisel käydä et sai lähetteen et tutkivat mikä on ja sit sain sairaalas viel väärän diagnoosin ja olin joutuu illal leikkurii turhaan :) no toivottavast asiat selviää sulla ja olo paranee pian.

tsemppiä kaikille kiertoon oli mikä vaihe tahansa :)

on: ei ihmeitä samaa mitä aina, oottelen vastausta 5 projektist joista sais hyvät rahat joten nyt oon iha täpinöissäni ja jännitän miten käy. korva vuosi tänää verta ku suoni rikkoutu ni tunnin odottelun jälkee paperi korvas hain sellasen desinfiointiaineen mikä tyrehdyttää verenvuodon, onneks tehos.
kasvimaa alkaa näyttää lupaavalt, perunan versot korkeella, härkäpavut kasvaa hyvin, muutki alkaa näyttää kasvun merkkei hiljallee.

anteeks on. tää on vaan niin outoo jos eilen tuli kirkasta verta ja se yks klöntti ni tänään ei oo tullu yhtään tippaa verta ja normisti vuoto loppuu pikku hiljaa...ja inhoon noit tikku raskaustestejä..entie miks olin taas ostanu niit ku olin näkevinäni ihan yli haalean viivan mut todenäkösesti oli tikku vika tai näkövika.. mut kai olis paras oottaa ens viikkoon ja testata sit ja luottaa sit siihen....

Gatusa, ei ollu kivaa ei ja nyt illalla kun sai poistaa siteen, niin ne kohdat jotka ei sillon puutunu on tunnottomina, hyvin toimii kroppa :D
Toivottavasti sulle poikii noita projekteja ja sitä myötä rahaa, se kumma kun ei sitä rahaa ihan tuolta taivaalta tipu :)

loora84, no on kyllä kumma :/ Toivottavasti selkenee mikä siellä on tilanne :)

Meillä ei toimi lämmitys ja alkaa olla vähän viilee silti herään yöllä hiestä märkänä vaikka oon ihan jäässä, taitaa käyä hormonit pikkase kierroksilla :D

Nonna- Mä oon huomannut sen, et aina kun mä vauvakuumeilen, niin mä näen luonnottoman paljon naisia työntelemässä vaunuja jne. Sit kun olin raskaana niin näin luonnottoman paljon vauvavatsaisia naisia. :D Kun siis puhuit tuosta "kaikki muut paitsi minä" -jutusta. Jospa se tärppi pian kävisi. <3 Tsemppistä!

Vargynja Mukavaa kun tätikin ymmärsi jo poistua. Oletko sinä juonut kuinka paljon sitä greippimehua aina päivittäin?

Mites Rosebud? Mitä sanoi raskaustesti?

S1N1 Kamala lääkäri! Mun kaveri kävi yksityisellä gynellä ja hän sai myös törkeää palvelua! Diagnosoi tälle pcos:n samalta istumalta vaikkei ollut tutkinutkaan millään tapaa.. Oli kuitenkin pyörtänyt puheensa tutkimusten jälkeen! Ajattelemattomia ne osaa välillä olla.. :/ Ja ne kun kehuvat aina sitä yksityistä puolta, että kun heillä on aikaa asiakkailleen! Aikaa voi olla, mutta miten ne sen käyttää.. Kamalaa. Jospa asiat selkiytyis sun kohdalla pian. :) Mun luo tuli täti kylään tänään.

Chipmunk86 Pahoitteluni.. Niin kovin surullisia ja raskaita juttuja nuo. Juuri tänään sai hyvä ystäväni kuulla huonoja uutisia ultrassa.. Ei ollut pieni jaksanut enää, raskaus olis ollut pian puolivälissä. Itku silmässä ollut koko päivän täälläkin. Voimia. <3

Lilia Jotain hormonijuttuja tuo maidon tuleminen?! :D Ohhoh.

loora84 Minäkin päätin et nyt saa nuo tikut mennä vaihtoon. Mulla siis jotain liuskoja, mitä tilasin nyt sieltä halpa-testiltä. Tosi selkeä viivanpaikka niissä on, ja se varmaan hämäsi minua. Mistä olet itse hankkinut ne liuskasi?

Tsemppiksiä kaikille muillekin! <3 Täällä alkoi yk 3 tänään, kp 1/34. Kaks vuorokautta meni et hanat aukes sen tuhruamisen jälkeen! En mä tajua mut näillä mennään.. Ei tää naisen kroppa oo ihan yksioikoinen kapistus. Ja kuten edellä Chipmunkille jo kirjoitin, tää päivä on mennyt kyllä silmänurkkaa pyyhkiessä.. On niin kovin surullinen toisen puolesta.

Loora84, sun tilanne on tosiaan erikoinen. Toivottavasti saat selvyyttä asiaan.
Santra87, mustakin tuntuu että välillä palelen tai sit on liian kuuma. Harvoin on sopiva. Hormonit vaikuttaa mulla heti esim.menkkojen aikaan hikoilen kun sika.
Cupcake, voi kurjuus että täti tuli kumminkin! Mulla on varmaan sama edessä pian.

Jotenkin nyt veetuttaa sikana kun oon niin varma että menkat on alkamassa. Kp25 joten asia pitäisi selvitä muutaman päivän sisällä. Maha turpoilee inhottavasti ja suklaata tekee mieli. Kyllä nämä taitaa olla taas niitä tätioireita....Huoh!

Mukava kuulla hyviä ultrakuulumisia Tyttötiikeri. :> Mukavaa myös että jaksat vielä seurailla meitä ja olla kiinnostunut meidän kuulumisista. Ehkä me vielä seurataan sua raskautuneisiin.

Voi pöh Rosebud kun keho noin temppuilee. Toivottavasti siihen saadaan järkeä. Ehkä jopa plussan muodossa huomenna.

Voi kurja S1N1 kun gyne oli noin ikävä. :( Ei kyllä ole rahan arvosta palvelua tommonen. Toivottavasti työterveydessä asiat selviää paremmin.

Auts, ikävää Santra että kapselin poisto meni noin. Mut nyt se on poissa ja pääsette yrittämään. :>

Lilia, kiva että oli onnistunut matka. Ehkä teit testit tosiaan liian aikaisin. Kaikilla ei taida näkyä mitään ennen kuin menkat on myöhässä, joten testaile myöhemmin uudelleen jos sitä ei ilmesty. Pidän peukut pystyssä että maidon tulo johtuu tulevasta vauvasta.

Toivottavasti Gatusa saat noita projekteja. Lisäraha tuskin ikinä on haitaksi. Varsinkaan kun suunnittelette Eurooppaan muuttoa.

Loora, voi kurja kun sinunkin keho käyttäytyy kummasti. Toivottavasti siihenkin saadaan jotain tolkkua.

Cupcake, join sitä 2-3 lasia päivässä. Ehkä se on yksilöllistä, miten vaikuttaa kenellekin. Tsemppiä sinne uuteen kiertoon. Kurja että se täti nyt löysi sinne. Mut ehkä ihan hyvä ettei se sen kauempaa odotuttanut viivan katoamisen jälkeen.

Rosebud.toivotaan nyt et sieltä tulis hyviä uutisia... :)
S1N1.voi kurjuus mikä käynti sulla ollu gynellä.... :(
Santra.harmi et sun kapselin poisto oli noin kamala kokemus mut onneks sekin on nyt ohi....
Lilia.toivotaan et vie plussaks muuttuis... :)
Gatusa.sullahan oikeen vauhdilla näyttää parenevan noi työ jutut.. toivottavasti saat ne projektit. :)
Cupcake.tilasin ne kotitesti.fi paikasta. en oikeen tie mitä ovis ja raskaustestejä sitä nyt tilais..mitä sä meinaat tilata ja minkä merkkisiä ne sun testit oli?
Aaamu.toivotaan nyt kumminkin et se täti jättäs tulematta... :)
Vargynja.joo toivon et selkenee mut aattelin nyt elää niin et nyt ois kp.5 ja teen ens viikol vaan varmuude vuoks testin mut en kyl usko siihen lainkaan et tuol ois jotai...

Mä ilmottelen huomenna kun soitan uutisista.. :)

Luultavasti mun kroppa vaan mennyt keskenmenosta sekasin ja jatkaa oireilua. Rinnat tosiaan arat, tänään pahoinvointia ja vatsaa kiristelee samalla tapaa kun viimeksi raskaana. Eilen iski migreenikohtaus, jota oli viimeksi myös raskaana.

Jotenki mulla on vahva tunne, että huominen tulos on täysin nolla tulos. Mutta ehkä se riittää kertomaan mun kropalle, että vauva on poissa ja oireetkin poistuu :)

Cupcake Joo tuntuu että tässäkään kaupungissa ei muuta ookkaan kun niitä raakaana olevia... :p vai tuli sinne täti :( uutta yritystä kohti sitten vain! On tämä naisen kroppa kummallinen.

Loora voi ei..minä eilen tilasin samoja tikkuja! Toivottavasti eivät anna vääriä tuloksia...

Rosebud ikävä jos raskaus on nyt mennyt sitten kesken :/ toivottavasti kuitenki joku ylläri ois että siellä oiski asukas ihan elossa! Mutta jos ei niin jaksamisia ♡

Aamu toivottavasti täti ei tulisi :/ minäkin kauhulla ootan ens viikkoa!

Täällä Dpo 8 menossa. Ei oireita suuntaan eikä toiseen. Miehellekkin sanoin että onkohan vieläkään tärpännyt... jotenkin usko alkaa loppumaan! No onhan tässä vielä viikko aikaa tätiin.:oops:

kiitos tsempistä loora84, vargynja ja santra87 täytyy toivoo että tosiaa alkais nyt rullaamaa paremmin työkuviot mut nyt on aivot niin jäässä ku olla ja voi ku eile illal tuli lammas meille ku isäntä oli ostanu, no oli erotettu sit anoppilas olevast siskost ja veljest ni voitte kuvitella mikä meteli oli yön ja on vieläki, hiukka hermot menee. on ainoastaa sillo hiljaa ku isäntä on vieressä, totesin et se on sit sun hoidokkis älä sysää vastuuta mulle. pistin ukon siivoomaa jäljet ku oli kerran yöks tuonu sisää ni sai siivota sotkut. ukko sano et tuollanen on eurooppalainen vaimo ku en suostun siivoomaa sotkuja ni totesin "euroopas karjaeläimet ei ole kodissa sisällä vaan tallissa". taitaa käydä niin et ukko vie lampaan anoppilaan että saa viettää viimiset päivänsä siskonsa ja veljensä kans ku ens viikola on Eid.

tsemppiä rosebud ja jaksamista tänä piinaavana aikana.

tsemppiä muillekin ja plussatuulia, tänää mies soittaa lääkärille ja sanoo et kirjota resepti et saa tyhjennyslääkkeen. mä en jaksa oottaa ku nyt on menny jo 4vko siitä ku on todettu tuulimuna.

Heipsan :)

Uusi kirjottelija ilmottautuisi mukaan :) Pienellä aikavälillä halutaan kaikki lapset tehdä ja niin tulisikin käymään sikäli tärppi kävis :) Elikkä nyt tilanne se että, kp 14/27-28 ja YK1. 23 päivä pitäis ainakin laskurin mukaan olla se hedelmällisin joten pari päivää ennen sitä laitetaan pupuilut käyntiin! :D Kolmas pikkuinen olisi kyseessä ja näillä näkymin nyt ainakin se viimeinen, ellei me sitten vielä joskus haluta iltatähteä, mutta joo nyt on ajatus ainakin tälläinen :) Esikoinen on 01/01/12 ja kuopus 27/06/13 :D Menkat ollut nyt kahdesti jo synnytyksen jälkeen ja tasasesti on lähteny pyörimään. Mä oon niin innoissani tästä! :D Molemmat pojat on saanu alkunsa ihan ekasta kierrosta. mutta aika näyttää miten nyt mahtaa käydä. Olo jotenkin sellanen että, tällä kertaa saadaan odottaa :/ Eipä kai sillä väliä, tulee kun on tullakseen :) Itse olen -92 syntynyt ja mies -89. Ammatin oon kerinnyt ennen esikoisen syntymää lukea ja töitäkin hiukan aikaa kerkesin tekemään ennen äippälomaa. Nyt sitten hain hoitoalalle opiskelemaan niin että, se alkais -14 elokuussa, mutta jos vaikka tärppi kävis ennen sitä niin sitte vaan siirretään koulun alotus ajankohtaa (onneks niin on mahdollista tehdä kun, tolle alalle on tosi vaikeeta ensinäkin päästä sisään! :))

Mä koitan nyt lueskella tässä teidän kirjotuksia ja päästä juttuihin mukaan! :) Ihanaa et on näitä ryhmiä! <3

Takaisin