Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Täällä yritetään kuumeisesti hyödyntää ovis jota en siis ole testeillä bongannut. Kp 13 menossa joten ovishetket on käsillä. Eilen himotti oikein kunnolla ja päätin sitten kellistää miehen ja pupuiltiin sitten illan ratoksi. Sama on suunnitelmissa myös huomenna, mies ei tosin vielä tiedä sitä. :) Haluttais lapsille ikäeroa n.2 vuotta joten kohta pitäisi raskautua jotta toive toteutuisi. Jännä nähdä tuottaako tulosta.

kizu onnea tuhannesti, tonnikaupalla tarrasukkia!!! :)

täällähä on tapahtun vaikka mitä sitten viime käynnin josta onkin aikaa.

catriona tsemppiä toivottavasti teillä tärppää pian ja luomusti :)

tsemppiä piinailijoille, onnittelut raskautuneille ja pahoittelut tädin kohdanneille.

on: täällä odotellaa että pussi tulis ulos eikä ol ollu muuta ku noin viikon silloin tällöin pieniä vihlasui ja supparei ei mitää kunnollist edelleekää. mies menee jossai vaihees testiin saa nähä millo. oon täs neulonu äipän villatakkia ja jutellu äiteen kans netissä ni ei ol tullu täällä käytyä, lisäks muita kiireitä ollu tässä. että elossa ollaan ja kunnossa, välillä miehen kans vähä toraa mut mitä uutta se on. uus raskaus ei ol ollu mielessäkään ees eli ei voi sanoo et liiemmi nyt kuumeilis, haluun vaa normaaliin elämään kii ja täs on projekti jonka toteutuessa päästää pois tästä maasta ja muutetaa ehkä tanskaan. totesin miehelle et se on sit tanska ja siitä ei neuvotella.

nii joo iha pakko viel hehkuttaa et minun esikoinen on oppin lukemaan, kirjottamaan ja laskemaan perus matematiikan laskui iha kotiopetuksella. siis lukee ja kirjottaa suomea, sain ma paketin äipält vihdoin kotiin ja ti ekan kerran luettii ja muru oppi helpost lukemaan ku eka tavasin et oppi äänteet ja hän tavas kans. <3
ootan innol et saan äipält aapisen, ekan luokan matematiikan kirjan ja äidinkielen lukukirjan. myöhemmin tulee biologiankirja mahollisest, opetan kotona ni jos pääsee ens vuonna eurooppaa ni koulus on helpompaa ku osaa laskee, osaa mein kirjaimet ja osaa kirjoittaa. hän osaa puhuu englantia hyvin ni se ei ol ongelma. kunha suomen oppii ni alan opettaa englantii.

Gatusa, ihanaa kuulla susta :) Hienoa, että esikoinen on oppinut lukemaan,laskemaan ja kirjoittamaan.
Mukavaa jos pääsette muuttamaan :)

kiitos santra, kiva huomata et porukka "ikävöi" :)
mitäpä sinulle kuuluu?

en ol lukenu kaikkii sivui joten oon aikas pihal kaikkien kuulumisist valitettavasti.

Eipä täällä ihmeitä, odottelen 10 päivää kuin kuuta nousevaa. Saanu viettää aikaa siskon lapsien kanssa, kun sillä ei oo ollu lapsenvahtia.
Ja hain kouluunkin tossa päähänpistona, josko vaikka pääsis opiskelemaan tammikuussa ja sitten tulevaisuudessa helpottuis toi työn saaminenkin :)

Tännekkään ei ihmeempiä :) Kp 4 menossa, täti ei nähtävästi oo halukas pakkaamaan laukkujaan, eikähön tässä vielä 3 päivää vuodeta.

Freyja ja cupcake, pidän sormet pystyssä että teidän vuodot tarkottaa raskautta. Voihan ne hyvin olla merkki siitä, varsinkin jos teillä yleensä on oviksen jälkeen kuiva kausi. (Mulla yleensä ei ole, joten limoista/vuodoista ei pysty mitään tulkitsemaan ennen kuin alkaa menkkavuoto.) Ois kyllä kätevää jos olisi äiti lääkärinä. Voisi kysellä kaikkia kummia mitä haluaisi kysyä lääkäriltä, jos viitsisi/voisi.

S1N1, oi mahtavaa jos olet nyt raskaana. Pidän isovarpaatkin pystyssä että tuntemuksesi pitää paikkansa.

Kohta pitäisi siis loora tilanteesi selvitä joko tädin tai sen pois jäännin muodossa. Ihan minä hetkenä hyvänsä.

Kiva kuulla sinusta taas Gatusa. :> Mukavaa että poikasi on oppinut niin nopeasti. Toivottavasti pussi tulee pian ulos.

toivotaan vargynja. juu hän on oppin yllättävän nopeest mikä on vaan hyvä :) mitäpä sinulle kuuluu?

Piinaviikko on taas alkamassa. Oviksen arvelen olleen viime viikon lauantaina tai sunnuntaina. Eli jos oikein olen käsittänyt ja laskenut, nyt olisi dpo6-7. Olo on varovaisen toiveikas.

Onhan tuo äiti lääkärinä ihan kätevää, mut jotenkin tuntuu ettei kaikkea kehtaa siltä kysyä :D

Sorruin sit miehen kanssa tuhoamaan kuoharipullon joka kesällä saatiin. Mietin et ehkä noin helpompi hieman ettei koko ajan mieti et milloin nippasee ehkä mahaa, milloin selkää ja milloin rinnoissa outoa tunnetta. Meidän pitäis kovasti pakata kun huomenna olis tarkoitus muuttaa täältä "homepesästä" pois mut kesken pakkausoperaation mulle tuli tosi voimaton olo. Luulin jo et oon kipee kun on ollu vähän sen suuntainen olo. Viikon päästä testaan jos ei täti ilmaannu ennen sitä :D

Ihana kuulla susta Gatusa ja hatunnosto kotiopettajan työstä :)

Täällä pidän peukkuja sekä itseni että muiden piinailevien puolesta jotta päästäisiin kesäkuisiin :)

kyllä tää kuumeilukriisi saa kaikkee kummaa touhuumaan.Mäkin päätin yhtäkkii et kotiäiteily aika saapi alkaa jäähä,ja ilmoittaudun te-toimistoon ja toivon pääseväni kursseille-omat ammatit on mulle suht soveltumattomia.Toisen pikkupojisa(joka täyttää ens viikolla 5v) ilmoitin jo päikkyyn,ja puhelin että sit pienemmällekkin hoitopaikkaa jos kouluun/kurssille pääsen.Mietin että turhaan elän "sittenkun"-elämää,pääsee takas kotiin jos äitiysloma joskus päälle napsahtaa.

Ois taas hauskaa kerrottavaa tästä "tulevasta" lapsesta,joka taas ilmiantoi itseään mulle ja miehelle,mut menee taas niin henkimaailman höpinöiks että säästän teitit.Mut todettava että on niin lohduttavaa tuntee ,aistii ja kuulla hänen juttujaan,ja ikäänkun oppia tuntemaan.
No niin suljen suuni,kasvot menetetty jo

Marikki Olin Hollannissa aupairina, niin silloinen host äiti höpötteli erilaisia henkimaailman juttuja, ne on loppujen lopuks aika kiehtovia :)

Mä uskon jossain määrin noihin henkimaailman juttuihin. Itselläni on kokemus joka liittyi yhteen uneen. Ei siitä sen enempää mutta sen unen jälkeen aloin uskomaan että täällä on muitakin "tasoja" kuin pelkästään tämä missä me eletään.

Gatusa, ihana kuulla susta! Oot kyllä sellanen selviytyjä ettei paremmasta väliä. Mä olisin varmaan romahtanu jo moneen kertaan. Kaikkea hyvää sulle! :)

Nitamoi, alkaako täti häipyä?

Vargynjalle tsemppiä piinaviikkoihin! Itelläni sama edessä.

Freyja86, kyllä jokusen kerran oon toivonu että mullakin olis lääkäri lähipiirissä jota vois aina vaivata kysymyksillä. Täytyy vaan tyytyä omaan osaamiseen.

Kp 14, perjantaina pupuiltiin. Tänään täytyy taas tehdä talletuksia jos tässä ovis nyt olisi. Ainakin seksihalut on huipussaan.

kiitos aamu, pakko se olla selviytyjä ja eikös suomalaiset ol tunnettuja sisustansa. tosin miehelle melkei raivosin et en ol enää puoliakaa siitä mitä olin ennen ja se ärsyttää eli olin super itsepäinen, puhuin suuni aina puhtaaks ketään sääsätämättä asemaa katsomatta jne. äiti-kulta laitto mulle paketis sisuja ni tulipa mielee vaa siitä.

kiitos freyja mut täytyyhä sitä omalle poitsulle opettaa mitä hän oppis suomessa ku tääl koulutuksen taso on surkee suoraa sanottuna, ees kuudennel luokal ei opita juuri mitään.

tsemppiä kaikille oviksen hyödyntämiseen ja piinaviikoille :)

plussatuulia.

Onnea uuteen kotiin Freyja, toivottavasti homeen aiheuttamat oireet jää sinne homekämppään. Eiköhän tee vaan hyvää välillä rentoutua ja olla miettimättä vauvaa ja raskautumista. :> Tsemppiä piinaviikolle.

Marikki ainakin musta noi henkimaailman asiat ja se, että sulla on kyky "nähdä" niitä on mielenkiintosta. Kuuntelen (tai no luen) mielenkiinnolla, jos haluat asiasta enemmän puhua. Onnea kursseille hakeutumiseen. Toivottavasti löytyy jotain mielekästä. :>

Kiitos aamu ja tsemppiä sinne myös piinaviikoille. Toivottavasti nyt tärppäsi/tärppää.

Täällä ei mitään erikoista. Ajankulua odottelen ja innostuin leipomaan tänään muffinsseja. :>

Aamu toivottavasti saatte hyödynnettyä oviksen... :)
Gatusa. kiva kuula susta ja mahtava juttu et poikas on oppinut niin nopeesti. :) onnoi lapset vaan niin nopeita tos oppimises ku jos ite nykyään alkaa jotain opiskelee ni hitaasti ite oppii nykyään.aloin meinaa tos vuos sit opiskeleen espanjaa mikä nyt jäi hetkeks lapsen takii mut huomas et ei ite enää opi niin kauheen nopeesti et joutuu tankkaan kauheesti.. :)

Huh ku tuli hiki kun kävin äskön pojan kans lenkillä ja kun lähettiin ni aurinko ei paistanu mut puoles välis alko paistaan ja hikihän mulla lensi.... Mulla oli alkuun niin varma olo et ois tärpänny mut tosiaan on täs alle viikon aikana tullu kyl niin sellanen fiilis et ei kumminkaan.. nyt siis kp29 toivottavasti teiltä muilta alkaa tuleen plussa uutisia pian... :)

juu lapset oppii tosi nopeest mut aikuisiällä se on usein vähä eri juttu se oppiminen. ai sä opiskelit espanjaa, mä ite opiskelin nuorempana itsenäisest kotona ja lukiossa sit tein vaa kokeet ku opettaja sano et turha sun on tunneilla olla ku sä oot jo kaikki noi opiskellu ite, tuot vaa aineita ja teet kokeet. kirjotin M:n kirjotuksis -04. mä ite rakastan kieliä ja oon opiskellu useampaa eri kieltä elämäni aikana.
täälläki hiki pukkaa päälle mut eri syystä, mä laitoin ruuan tulee ja oikeest tosi työläs ruoka tällä kertaa ku mies toi raaka-aineit jotka pitää kunnol esivalmistaa ennen ku laittaa kattilaan. ja ennen sitä tänää siivosin. viel ois paljo tehtävää mut tauko on paikallaan ku sain supparei kyökin puolella.

tsemppiä sinne :)

moikka taas kaikille! en oo vähän aikaan käynny lukemassa.. alussa kävin tyyliin joka päivä mut nyt ois taas joku 20 sivuu lukematta, ei tuntunu siltä et olis mitään kirjoittavaa.. noh.. päätin tulla käväsee taas ku täällä mietitään et onkohan nyt tärpänny.. kierto on ehkäisyn pois jäämisen jälkeen ollu joku 20. päivää ja 13. päivää ja nyt on joku 10. tai 11. päivä meneillään, eli ei ole mitään hajua siitä koska menkat olis alkamassa.. mut ennenku viimeks alko menkat eli edellisenä päivänä oli kuumeinen ja semmoinen kipee/puhki olo, ja ku mittasin niin oli vähän lämpöö, luulin että olin tulossa kipeeks mut oisko olo johtunu siitä ku seuraavana päivänä alkoi menkat.. se tilanne mielessä pohdin tässä ku nyt on ollu jo 2-3 päivää(en muista onko ollu peräkkäin) samanlainen olo iltaisin kuin silloin kun seuraavana päivänä alkoi menkat, mut menkkoja ei näy.. vähän värikästä limaa tuli muutama päivä sit kun pyyhin vessan käynnin jälkeen ja silloin ajattelin et taasko menkat alkaa, just hän ne oli(mulla siis epäsäännölliset menkat ku lopetin jokunen kk sit e-pillerit), mut mitään ei oo näkyny.. ei huono olo, ei menkka kipuja, ei mitään muuta kuin se kuumeinen olo välillä... hmm.. koskaköhän uskaltais tehä testin..? samalla ku toivon kovasti et olis tärpänny niin en haluis toivoa liikaa etten pety.. ehkä mä vaan taas luulen et oon raskaana ja toivon sitä niin kovasti et kehoki antaa mun ymmärtää niin vaikken oikeesti ole vaan sen takia että toivon/luulen niin..

S1N1: onko oireet pysyny samana? Oletko testannu?

Koskas muut meinaa testailla? Mä tääl niin jännään täällä kaikkien puolesta. Joka kerta kun uudesta kommentista tulee ilmotus jännityksellä odotan plussa uutisia :)

Takaisin