Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kizu tommosen ihan hailakan mäkin eka sain :). Varovaiset onnittelut ja sitkeitä tarrasukkia matkaan!

Mulla menossa 19+4 (vaikka laskuri alla koittaa muuta väittää) ja torstaina rakenneultra.

JMH: Koska teit testin? mulla tänään dpo 12 netistä löysin sellasen englannin kielisen sivuston minne on käyttäjät pistäny testiensä tuloksia eri dpo:na ja niihin verrattuna tuon hailu olisi ihan "ok" näillä leveysasteilla. Rintoja kyllä pakottaa niin et huh! ja tuikkii tonne oikealle alas aika useasti. nettiä kun oon plarannu niin sekin olisi kai jokin raskausoire? siis että nimenomaan tuonne oikealle puolelle tuikkisi? Palan halusta kertoa miehelle, mutta jotenkin en vaan uskalla jos se täti pyyhältääkin kylään :confused: Kun hänkin niin kovin sitä lasta toivoo ja odottaa, niin jotenkin haluan häntä säästää kun itseäni en oikein voi. :cool:

Kizu miun eka oli vielä hailumpi dpo 14 jos ovisarvailut meni oikein. Hirveissä paiseissa olin et kerronko miehelle ja kauhee stressi ja sit päätin kertoa ja sanoin et se on tosi hailu vielä. Ni mies ei ees nähny koko viivaa :P Kaks päivää lisää ja tuli joku tollane ku siulla oli ja sen mieskin jo uskoi. Ite kerroin kyl mut sanoin ettei tosiaan tiedä vielä onko toi vaan hipaisu vai onko se nyt siinä oikeesti.

elmiina: JUU JUU! :) Kävin tänään ostaa 2 kpl paketin apteekin omia r-testejä, kaapissa odottaa vielä 2 davidi r-testiä ja yksi CB:n digiaalinen r-testi. huomenna taas uusi testaus. Niin ja sen takia just en haluu kertoo miekkoselle jos onkin vaan joku kiinnittymisyritys tjtn sinnepäin. Pelottaa niin kamalasti nyt, mut mitä suotta aika tämänkin näyttää.... se vaan kun sitä pientä ihmettä on toivonut omasta mielestään jo liian kauan vaikka monella muulla hurjasti enemmän yritystä takana... Millä testillä testasit? toi mun oli davidin erittäin herkkä r-testi. :) Kyllä tässä rupeaa väkisin pikkuhiljaa usko raskautumiseen nousemaa varsinkin kun liikkuu vähänkin niin rintoja pakottaa niin et HUH! mut jos ekaan ultraan asti "selviän" niin sitten vasta tuon asian julki esim anopille ja kasvatti äidille ja isälle+ muutamalle muulle läheiselle. Miehelle ajattelin kertoa sitten kun menkat jättävät oikeasti tulematta :) :gen014

Niin ja tältä saitilta en suostu ennen häipymään tuonne plussanneisiin ennenkuin ultrassa käyty. enkä silloinkaan kokonaan häivy! :smiley-bounce012 Jos se vaan on ihan luvallista? :)

Miulla oli joku nimetön testi jonka tilasin Kiinasta tyyliin alle 2€/10kpl. Hyvin näytti toimivan vaik ne tuli jo talvella et tuurilla oli vielä jäätyny postilaatikkoonkin. Ite oisin kuitenki takuulla käyttäytyny oudosti ni pakkohan se oli miehelle sit heti kertoa vaik epäilytti. Kuitenkin oman miehen kanssa sekä ne ilot että surut on miusta paras jakaa.

Tietty miulla kun oli kierrot se 16-45 päivää ni ei hajuakaan milloin niiden menkkojen ois oikeesti pitäny alkaa ja ku eka hailu tuli kp 24 ni en tod ollu odottamassa mitää kolmea viikkoa. :)

elmiina: juujuu.... niin tottahan se on että ilot ja surut jaetaan, kyllä ne meilläkin kaikki jaetaan. Tää aihe on vaan niin "kuuma" niin en viitti turhaa uskoa valaa jos homma meneekin plörinäks. mutta katotaan huomen tai ylihuomenna kerron miehelle jos viiva vahvistumaan päin :) Ja sunhan tilanne olikin vähän "hankala" kun ei tiennyt yhtää kierron pituutta mulla se on 99.9% se 31 pvää ja nyt kp 30 :)

Nii ja tohon tällä palstalla pyörimiseen vielä :) Miulla on alle 2 vko ultraan ja sydänäänet kuulunu jo muutaman viikon. Huomenna 12+0 jos ovisarvailut kohdallaan (neuvolan laskun mukaan tulee vasta sunnuntaina) enkä mie oo vielä osannu täältä poistua.

Kyl muistan et ittee välil ketutti jo raskautuneet tääl pyöriis mut tietty alkuun sitä ei edes ole varma eikä usko todeks eikä osaa tosta noin vaa siirtyä plussanneisiin. Plus tääl on nii monia joiden kans on yrittäny samaan aikaan et on ne kuulumiset luettava ja kommentoitava jos osaa jotenki auttaa. Vaik itelläkin kyl sillon pisti jo sydämeen ku näki tääl kommentteja joiden peräs oli raskauslaskuri eikä yrityslaskuri...

Jotenki ei enää osaa suhtautua yrityksen stressiin ihan samalla tavalla. Helppohan se on nyt sanoo, tosin itellä väheni viimeiset 2 yrityskertaa stressi paljon muutenkin. Kun aloitin toki luulin et tärppäis heti ja kun niin ei käyny oli siinä melkoinen ajatusprosessi edessä. Kun tärppäs olin jo hyväksynyt sen että ainakin meillä menee siihen yritykseen nyt pidempi aika ja hyvillä mielin kuitenkin vuoden loppuun ja sit tutkimuksiin kun on sen aika. Ehkä siks se sit tärppäs ku stressi laski tai sitten ihan muuten vaan oli edellytykset kohdallaan. Joka tapauksessa toi on kaikille oma prosessinsa missä kukaan ei etene samaa tahtia ja se kilvoittelu on ihmisen sisällä. Lopulta sille luonnolle ei mitään voi vaikka ajatukset ja toiveet olis mitä ja tavallaan se oman kohtalon hyväksyminen on itelle armollisia, mikä ikinä kenenkin kohtalo sitten on. Ja joka kerta ku tulee ylläri elämässä eikä kaikki mee kuten toivoo ni sama asia ja kriisi vaik ois kuin asennettaan työstäny aiemmissa.

Varmaa ku aletaan toista yrittää sit joskus jos tää nyt kantaa loppuun asti ni on kuitenki ihan sama stressi taas ja raskaaksi 2015 ryhmässä touhuamassa :P

APUAAA...

Hei te jotka jo raskaana tai joskus olleet raskaana! Aijemmin kirjoitin tuikkivasta kivusta oikealla puolella alavatsaa. Äskön kun minulla ja miehelläni oli hellä hetki makuuhuoneessa rupesi mua oikein rankasti pistämään sieltä samasta paikasta kuin aijemmin vähän niinku joku olis puukolla tuikannu semmosta repivää kipua. Onko ihan normaalia? Nettiä tietty plarasin ja vastaus oli et 50/50. Rupes pelottaa kaikki kohdunulkopuoliset yms yms... Vai onko normaaleita kasvu/ liitos kipuja? :@

On ihan normaalia. :) Miulla myös muutaman kerran tuikannu oikein kunnolla pistävän kivun ja ekat viikot oli koko ajan sellaisia "joko tulee verta" mallisia kuukautiskipuja. Pari kertaa sattunut nii et on lyöny linkkuun mut ne on onneks ollu tosi lyhyitä pistoksia.

Mulla tuli esikoisesta tosi teräviä "sukkapuikkokipuja" koko raskauden ajan.. Ne tosin kypsytteli sit mun kohdunsuun ja poika meinas syntyä ennen aikojaan, mut jos ne menee ohi eikä mitään vuotoa tuu ni en olis huolissani. Kiinnittymisen aikoihin tuli kunnon vatsakramppeja ja siitä tajusin olevani raskaana :) Toivottavasti menee ohi.

Elmiina ja lilia: kiitos vastauksistanne! Mulla nyt laskujen mukaan VASTA 3+5? Et todella alussa oon. Ehkä nyt saan mielen rauhan ja nukun yöni. :)

Kaikki jolla kokemuksia aiheesta vastailkaa vaan kiitos :)

Kizu: Mulla oli myös alussa tosi kipeitä vihalisuja ja juuri elmiinan mainitsemia "kohta alkaa menkat" tuntemuksia! :)

Kizu, minä myös lukeudun niihin, kenellä oli noita repäisykipuja. Ihan sohvalta noustessa, yskähtäessä/aivastaessa sattu hetken tosi kipeesti. :) Sit jännätti aina et tuleeko verta tms, ja tulihan sitä sit yhessä välissä mut tosi vähän. Ja raskaus sujui hyvin! :)

mullakin ehti olla ton mun pikaplussan aikana sitä repimistä toiselta puolelta ja koko ajan mahaa jomotti.
Siis sitä repimistä on mulla aina ollu raskauden alussa :)

Tänään alkoi vasta vuoto täällä.
No ihan hyvä et vihdoin.
Eilen aloitin sen wellness ryhmänkin,ja nyt mieti et mitä uskaltaa syyä :)
Ovikseni on varmaan juuri bileiden aikaan,ja mies häädetty talosta,joten tarvinnee sit vaan ennakoida reilummin ;)

Ehtisköhän se maca tehä mitään jo tähän kiertoon,jos kävis hakemassa?
Muuten helokki+ omega menee.
Sotasuunnitelma siis tehty tälle kiertoo ja siihen saakka kunnes pysyvä plussa tulee

Marikki: En tiedä kyllä yhtään tuosta Maca-hommasta, mut täälläkin syyään omegaa. Sen lisäksi karpalovalmistetta ja foolihappoa. :) Päivittäin tulee noita otettua, pitäs vielä mammavitskuja ostaa niin sais D-vitamiiniaki enemmän kun nyt talvikin tekee jo tuloaan.

Oli muuten aamulla jo lasit jäässä, että piti ihan rapata! :O Kylmyys tuli hrrrr...

On: Kp14/24-28,yk3. Ovista oon testaillut Clearbluen digitaalisilla jo viime torstaista lähtien, lisäksi lämpöjä seurannut (kyllä, kainalomittarilla, joten ei niin luotettava!) mutta ovisplussaa ei oo tullut :( Kuitenkin viime viikon lopusta limat ja halut liisääntyi, mutta nyt ei sitten enää mitään. Limat vähentynyt (melkeen loppunu) ja halujakaan nyt ei normaalia enempää ole. Ja lämpöjä kun seuras niin notkahdus tuli lauantaina, oliko niin et pe ois ollu lämpö 36.5 ja sit lauantaina oli lämpö 36.1... Oliko mulla nyt sitten ovista vai ei.. :( Pieni toivonkipinä on et ovis ois ollu lauantaina ja mulla ois vaan niin lyhyt se LH-huippu et en ois testillä ehtinyt sitä tavottaa kun kerran päivässä testaan. Mutta en tiedä sitten, voihan olla etten oo ovuloinut ollenkaan... :smiley-angry017 Mikä ois niiin epäreilua, koska ukon kans heiluteltiin peittoja ja uimarit sisälle lauantaina JA sunnuntaina heti aamusta..

Jos mulla tää kierto ois kp24, niin sitten ovispäivä ois ollu se la (laskujen ja kaiken järjen mukaan), jos taas 26 niin sit ovispäivä ois ollu tän viikon maanantai ja jos sen 28, niin nyt tuleva ke ois ovispäivä. Teen testit vielä tänään ja huomenna, sit saa luvan tälle kiertoa lopettaa testaus kun ei niitä testejäkää enää kaapissa sitten ole. Harmittaa vietävästi, tiedän että teen itselleni tästä vain niin suuren asian ja varsinkin kun ukon kanssa niin että tulee jos on tullakseen. Se ei todellakaan tiedä, et testailen oviksia ja mittailen lämpöjä. Vielä kuitenkin omat pupuilut on ihan pupuilun halusta, eikä sen takia et kun nyt vaan ovis ois ovella. Jää nyt nähtäväksi tärppäsikö vai ei.. Lokakuun alkupuolella vasta menkat pitäisi alkaa, joten sinne nyt sitten ootellaan.. ähäh..

Tsemppiä muille :)

Marikki en kyllä kans osaaa sanoa tohon..

Muoks: täällä yks aamu-uninen kirjotellu mitä sattuu :D

On: Huh! Kyl sitä vaan ihminen menee päästänsä pyörälle kuullessaaan että on raskaana. Varsinkin kun viime kierto ei ollut lisäämässä onnistumisprosentteja :) tämän aamun testi karistaa kyllä niitä omia epäilyksiä, miehellekkin nyt kerroin muodossa kuvaviesti! Mutta tosi alussahan mennään että ei saa liikaa innostua :)

ImageUploadedByVau Foorumi1380004327.411549.jpg

Maicy: Pahoittelut tädistä :/
Kizu: Iih, ihanaa :D onnea vielä :)

ON: Nyt Kp 26/?. Ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Katsellaan, mut en usko, että tässä kierrossa täppään.

Plussatuulia kaikille!! :)

Takaisin