Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annastiina miulla käy tuuri jos nukun 5h pidempään kerralla, yleensä kellontarkasti herään klo 23, 02, 05 pissalle. :) Alkoi myös melko saman tien, alussa sai nousta ehkä vain kerran yössä ni en sitä niin rekisteröinyt, nyt jo pari viikkoa on saanu nousta sen 3-5 kertaa joka yö.

Odotteleppa Elmiina jokunene viikko niin noi vessakäynnit vaan tihenee... Ja sinne vessaan on KIIRE :D Ja kun siihen jumalattomaan pissahätään yhdistetään ahkerasti potkiskeleva pikkutyyppi ja äiteen issias niin...:P
Nimim. tänään 29 viikkoa täynnä <3

Kiitoksia oikeen kovasti onnitteluista!!Vaikka oonkin viel aika tuntematon henkilö täällä,niin ihanaa oli kuulla onnitteluja :hug007

Itseeni vähän epäilyttää kyl et tuliko testattuu liika aikasin,vaikka dpo:t olikin eilen sen 18,ja sen mukaan menkat myöhässä,mutta mul usein 32 kierto,ja se 32 ois tännää.Mutta eipä sille itse mitään voi,käy miten käy.
Kuraa tuli niskaan eilen jo kahdelta kaverilta,jotka arvosteli tätä tilannetta johon tää raskaus nyt tulee,eli miehen kanssa ollut erinäisistä jutuista kovaakin vääntöö toisinaan,ja itse sit avoimena ja erittäin hyvään toisen kohteluun painottavana henkilönä,oon sitten antanut kuulla siitä.No,oma vika,mitäs kerron muille,mitäs laulelin onnessani plussasta niille keitä olin kutsunut bileisiini jne.
Tylsää.
Mut kyllä mä nyt vaan niin päätän että tämä vauva saa nyt luvan tulla kun niin kauan häntä ootettu :)
Ihan sama mitä muut ajattelee.

Hei Vargynja :) Huutelen täältä muuten vaan, en siis odottele plussaavani tai muutakaan, mies kun ei ihan heti halua uusia lapsia, nämä nykyiset kuulemma riittää ainakin hetkeksi :) Mutta tuosta Donna-testistä, niin itse sitä myös käytin edellisiä kun yritettiin, ja mulla myös kuivumisaika oli paljon pidempi mitä ohjeessa sanottiin. Ja jos laitoin sylkeä ihan tosi vähän, niin eihän siitä saanut kunnon tulosta, joten kiltisti odotin aina että se kuivuu, vaikka kestikin aika kauan :) Mutta hyvä testi oli, ja kaksi kullannuppua sillä aikaiseksi saatiin, ja maksoi kyllä itsensä takaisin, vaikka ostaessa hinta hieman kauhistutti :) Sen verran paljon sitä tuli käytettyä :)

Huomenia! Täällähän on kauhea pulina menossa, kaikki viestit sain kahlattua läpi. Paljon asiaa...Ensiksi tervetuloa uudet, onnea plussanneille ja pahoittelut niille joilla on täti kylässä.

Catsie, toivotaan että sulla olis vain kiinnittymisvuotoa eikä menkat tulisi.

Vargynja, mulle on ihan uutta tollaset sylkitestit. Aika jännä että tuollaisiakin on vaikka mitäpä ei nykyaikana keksittäisi. :)

Cupcake, toivottavasti olis tärppi käynyt! Hyvä kun pupuilette varmuuden vuoksi. Rakkautta ei voi liikaa harrastaa. Noista äitiysvaatteista vielä, mullakin on ne tallessa ja aina välillä kattelen niitä haikein mielin. Ois kiva päästä taas käyttämään niitä.

Gatusa, siellä on varmaan noi myrkyt vähän eri kategoriasta kun täällä vaikkakin sitä vettä on täälläkin viime aikoina piisannut.

Annastiina86, mielenkiintoisia oireita sulla. Jospas siellä onkin kyytiläinen matkassa. :)

Freyja86, toivottavasti on ovis käsillä. Nyt vaan pupuilemaan kunnolla niin saisitte hyödynnettyä sen.

S1N1, tsempit myös sinne oviksen hyödyntämiseen!

Marikki, älä välitä. Muiden mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa. Eihän heillä ole mitään sanomista teidän ratkaisuihin. Tsemppiä!

Mikähän kp mulla menossa, oliskohan kp5...? Täti on vielä paikalla mutta taitaa tehdä kohta lähtöä. Nämä menkat selvisin kerrankin ilman päänsärkyä. Tosin nyt on niskat jumissa. Seuraavaa ovista odottelemaan.

Paaaaaaaaaljon onnea Mairikki <3 Ihana lukea plussauutisia kun täällä käyn lähes päivittäin (EDELLEENKIN :D) lukemassa teidän kirjoituksia:)

on: täällä kaikki hyvin, odotan viikkojen ja päivien menoa eteenpäin kovasti, jotenkin ei malttamattomana jaksais odottaa tammikuuhun :D laskuria on ihana seurata: tänään jäljellä 17vk ja 5 päivää :) ah <3 Tyttö potkii kovasti iltaisin nukkumaan käydessä, tai oikeastaan jumppaa ja tekee kärrynpyöriä :D Ja nyt päivisinkin liikkeet on voimistuneet ja se tunne on kyllä ihana <3

tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia kaikille <3 <3 <3

TMJ damn ja mä kun olin siinä käsityksessä et ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa vähän ku kohtu nousee. Toki sit taas vaikeutuu ku aletaan venyttää ja potkia virtsarakkoa päin :P

TMJ voi että oletko sä jo niin pitkällä!! Kyllä tää aika vaan menee..:) paljon tsemppiä loppuraskauteenkin.

En pysty kännykällä kaikille erikseen kommentoimaan hyvä kun jotain edes muistan :D

ONNEA MARIKKI! ♡ puhallappas niitä plussia meille muillekkin ;)

Gatusa hyi kauhee sellaset myrskyt! Tänne on ens viikolla luvattu jo muka lunta :p

Täällä kp2 ja tulvii pohjanmaa...:)

Huiii kun on kamalasti viestejä täällä viime käynnin jälkeen :O Joka tapauksessa, onnea kaikille plussanneille ja halit niille joilla ei ole onnistunut!

Itsellä vähän oudohko olotila..... kiertopäivä 37/25, ei menkkoja, mutta ei vauvaakaan alullaan, viisi raskaustestiä tehtynä (kp:t 28, 30, 31, 35 ja 36), kaksi niistä epäonnistui (testit kp:nä 30 ja 35), kun taisin mokata jotain niiden tekemisessä... viimeisimmän onnistuneen testin tein eilen aamulla, nega sekin o.O olen yrittänyt ottaa vain rennosti ja olla ajattelematta koko asiaa, ja ensi viikolla on sitten se munasarjakystan kontrolli, ehkä siellä sitten selviää, mikä on vialla. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, olo on ihan normaali ja kroppakin ihan normaalin oloinen, ehkä välillä aivan tosi pieniä kivunpoikasia alavatsassa, mutta todella vähän niitäkään.

Oikein mukavaa ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja onnea matkaan ihan jokaiselle, oli tilanne sitten mikä tahansa <3 <3

Pitäisiköhän munkin varovaisesti ilmoittautua... Olen lueskellut viestejä kyllä hyvän aikaa, mutta en ole kirjoitellut (tiedän ainakin yhden tutun täällä käyvän, eikä olla ihan oltu vielä valmiita julkistamaan kuumeilua).

Meillä on ennestään 3 tyttöä, ja neljäs lapsi olisi tervetullut. Viime marraskuussa aloitettiin yritys, tosin tuossa keväällä/alkukesästä oli taukoa, kun aloitin työt 3 vuoden tauon jälkeen. Mulla on kierto melkolailla epäsäännöllinen, ja oonki käyttäny tätä apuna: www.fertilityfriend.com Tämä kierto näyttäis venyneen 40 päivään. Mulla oli lääkekuuri alkukierrosta, joka näköjään myöhästytti ovulaatiota (tiesinkin kyllä etukäteen, että niin voi käydä). Ja tässä kierrossa oli apuna ensimmäisen kerran Pre-Seed, mutta niinpä vain näyttäisi, että tänään on kuitenkin kp1 :sad001

Kirjoittelen tässä ennen töihin lähtöä (iltavuoro). Testin mukaan ei ovista vielä (ainakaan eilen näkynyt). Ilmeisesti tämä kierto on sitten taas vähän pidempi. Jollei sitten mennyt ohi niinä päivinä kun en saanut tuloksesta selvää, mutta silloin olisi kyllä ollut aika aikasessa. No, on se sitten missä välissä hyvänsä, eiköhän se hyödynnettyä tule kun ainakin joka toinen päivä pupuilee. :>

Cupcake, en mäkään ollut kuullutkaan tuollaisesta testistä ennen kun täällä, kun jollain muulla oli sellainen. Tuo on ihan mukava, kun ei tarvitse tikkuja jatkuvasti dippailla. :> Rakkaus on aina hyväksi. ;) Jos ei muuten niin parisuhteelle, kun se on kivaa yhteistä puuhaa. Aina parempi jos ovis sattuukin olemaan vähintään lähellä.

Voi kurja Gatusa jos flunssasi nyt pahenee rehkimisen ja kastumisen takia. Aikamoinen myrsky on tainnut siellä olla. Onneksi ette ihan kaupungissa asu ja säästyitte tulvimiselta.

Annastiina, unettomuus voi olla merkki raskaudesta. Tai olla olematta. Nukkumiseen kun tuntuu vaikuttavan sata ja yksi asiaa. Pidän peukut pystyssä, että siellä on kyse raskaudesta.

Freyja, tuo asian pohtimisen ja stressaamisen lopettaminen on mullekin vaikeaa. Aina se on mielessä ja sitten vielä välillä unissa. Ja sit on vaikeampi saada tärppi kun stressaa ja noidankehä on valmis. :\ Onnea oviksen metsästykseen. Ainakin se varmaan tulee hyödynnettyä, kun pupuilette ahkerasti. Toivottavasti myös tärppää.

Onnea S1N1 hymynaamasta. Hienoa jos saatte tehtyä sopivasti talletuksia. :> Tsemppiä piinaviikoille.

Kiva kuulla sinusta TMJ. Ihanaa että siellä raskaus on jatkunut. Toivottavasti jatkuu vastakin juuri niin kuin pitäisi. Mihin tämä aika on mennyt kun olet jo noin pitkällä. :D

Ikävää Marikki kun kaverit alkaa arvostella. Teidän oma asiahan se on ja te varmasti tiedätte paremmin onko hetki ja tilanne hyvä. Toivottavasti saatte kuitenkin miehen kanssa erimielisyydet sovittua. Älä välitä muiden mielipiteistä (ehkä ne on vaan kateellisia) vaan nauti odotuksesta.

Kiitos akidi, ehkä en sitten tee mitään kovin väärin. :> Mustakin tuo testi on kiva vaikkei sitä kaivattua tulosta ole vielä tullut. Ja vaikka se maksoikin suht paljon, on se kuitenkin halvempi kuin jos ostaisi jatkuvasti perinteisia ovistestejä.

Mukava kuulla sinustakin late. Kiva että te jo raskautuneet jaksatte käydä lukemassa meidän kuulumisia ja tsempata. :> Mukava myös kuulla että siellä on kaikki hyvin. Toivottavasti kaikki on hyvin loppuun asti.

Kurjaa Kaari kun menkkasi on noin myöhässä eikä plussaakaan tule. Toivottavasti tulisi pian niin pääsisit seuraavaan kiertoon. Tai edes syy selviäisi ensi viikolla.

Tervetuloa Tirppa.

aamu onha tääl myrskyt vähä eri kategorias ku siel suomessa vaikka kyllähä sielläki on joskus tullu vettä iha kunnolla. tääl se iski ku salama kirkkaalt taivaalt. mies valitti ku tuli postist sisää miksen siirtän pesukonetta sisää ku mä nostin sitä pystyy ku tuuli kaato sen. no mies sit siirs sen ku sanoin et se kaatu just ku tulitte portist ja myrsky alko ehkä minuutti sitte yllättäen, ei se sit enää valittan. no tänää alotettii sit myrskyn jälkien siivouksel. pyykit takas narulle ku otin sisää suojaa, pesin lattian taas ja samal sit ikkunatki tuli pestyä, viel pitäs tiskata, laittaa vanha ruoka pussii ja keittää riisi. piha on kans siivottu jo onneks.
hitsi ku en pystyn ottaa kuvaa mein myrskyst, oli erikoisen näkönen. eka oli iha pimeetä ja ukosti ja sato, sit taivas muuttu keltaseks ja ukosti ja sato, lopulta oli oranssi ku kaukana jossai aurinko laski ni värjäs pilvetki oransseiks edelleen satoi ja ukosti. lopulta oranssilla taivaalla näky sateenkaari.

marikki älä välitä mitä jotkuu sanoo, sä tiedät että haluat lapsen ja se on ainoo millä on merkitystä ei sillä mitä muut sanoo. iloitse siitä että tuli se kauan toivottu plussa ja inshaallah pikku matkustaja pysyy kesäkuun alkuun asti matkassa jolloin on määrä syntyä luultavasti. :)

on: jipii tänää saa paketin, saan ansaitun herkkupäivän inshaallah.mitä oloon tulee ni oireita vähän edelleen kuten enenki eli muistuttaa esikoisen raskautta joka oli oireeton. huomenna lääkäriin ku mitää ei ol tapahtunu ni katotaa onko siel sittenki joku, viime raskaudes oli sama, eka ei näkyny mitää ja sit seuraavas ultras näky sydänäänet tosin se oli yliopistollises sairaalas jonne mä en toivottavast ikinä enää joudu menemää, meen mieluummin vaik pääkaupunkii jos mul on sittenki pikkunen ja synnytän siel tai sit klinikalle.

aamu onha tääl myrskyt vähä eri kategorias ku siel suomessa vaikka kyllähä sielläki on joskus tullu vettä iha kunnolla. tääl se iski ku salama kirkkaalt taivaalt. mies valitti ku tuli postist sisää miksen siirtän pesukonetta sisää ku mä nostin sitä pystyy ku tuuli kaato sen. no mies sit siirs sen ku sanoin et se kaatu just ku tulitte portist ja myrsky alko ehkä minuutti sitte yllättäen, ei se sit enää valittan. no tänää alotettii sit myrskyn jälkien siivouksel. pyykit takas narulle ku otin sisää suojaa, pesin lattian taas ja samal sit ikkunatki tuli pestyä, viel pitäs tiskata, laittaa vanha ruoka pussii ja keittää riisi. piha on kans siivottu jo onneks.
hitsi ku en pystyn ottaa kuvaa mein myrskyst, oli erikoisen näkönen. eka oli iha pimeetä ja ukosti ja sato, sit taivas muuttu keltaseks ja ukosti ja sato, lopulta oli oranssi ku kaukana jossai aurinko laski ni värjäs pilvetki oransseiks edelleen satoi ja ukosti. lopulta oranssilla taivaalla näky sateenkaari.

marikki älä välitä mitä jotkuu sanoo, sä tiedät että haluat lapsen ja se on ainoo millä on merkitystä ei sillä mitä muut sanoo. iloitse siitä että tuli se kauan toivottu plussa ja inshaallah pikku matkustaja pysyy kesäkuun alkuun asti matkassa jolloin on määrä syntyä luultavasti. :)

on: jipii tänää saa paketin, saan ansaitun herkkupäivän inshaallah.mitä oloon tulee ni oireita vähän edelleen kuten enenki eli muistuttaa esikoisen raskautta joka oli oireeton. huomenna lääkäriin ku mitää ei ol tapahtunu ni katotaa onko siel sittenki joku, viime raskaudes oli sama, eka ei näkyny mitää ja sit seuraavas ultras näky sydänäänet tosin se oli yliopistollises sairaalas jonne mä en toivottavast ikinä enää joudu menemää, meen mieluummin vaik pääkaupunkii jos mul on sittenki pikkunen ja synnytän siel tai sit klinikalle.

Täällä tosiaan taisi tulla ovis vierailulle kun bongasin selkeän pienen liman noiden menkkamaisten kipujen lisäksi. Nyt vaan odottelen et mies tulisi töistä kotiin ;)

Mä mietin tuota ovista ja limoja et onko tuo limaisuus juuri varsinainen ovispäivä? Kun eikö heti sen jälkeen ala kuiva kausi. Ehkäpä nää limat on vasta alkua joten koko viikonloppu hyödynnettävänä :D

Niin ja tervetuloa uusille!

Gatusa, olen aina lukenut sun juttuja innolla ja tuntuu että olet todella sitkeä ja rohkea. Vieraassa maassa ja kulttuurissa ei varmasti ole helppoa elää ja asua. Onneksi miehesi tukee sinua :) Tsempitykset sinne kauas!

Muille ++ -tuulia ja voimia odotteluun!

Heippa, rauhoitin mieltäni shoppailemalla tänään. Sattui niinkin onnekkaasti, että Seppälässä oli kaikki alennetut tuotteet puoleen hintaan, joten kasvatin paitavarastoani muutamalla paidalla ja ostin äidillenikin pari paitaa, kun aina valittelee, ettei ole varaa uusiin vaatteisiin (tai ei vaan kehtaa tuhlata, eikä oo niin hyvä tekemään noita ale löytöjä ku mä) Onneks pari viikkoa menee varmasti melko vauhdikkaasti, sitten pääsee tosta kapselista eroon.
Ostettiin muuten pinnasänky meijän "pikkuvieraille" :D Ainakin voi uskotella niin itelleen... Mä en yhtään tykkää, kun siskon muksut on hoidossa ja ne joutuu nukkumaan usein sohvalla, niin helpottaa etenkin noitten päikkäreitä nukkuvien kanssa, kun näyttää siltä, että joutuu tässä enemmänkin olemaan lapsenvahtina, eikä maksanu sänky paljoa hurjat 11€
Bongasin vielä Prismasta peite+tyyny setin -70% alennuksella teki hurjat 4,5€ niin ostin pois, noita pienempiä peittoja on kuitenkin hitusen helpompi pestä, kun noita isoja tyynyjä, tai ehkä se on siitä kuivatuksesta enemmän kii, kun ei jaksa raahata kuivaushuoneeseen märkää pyykkiä ja taloyhtiön kone on jostain -70 luvulta ja naapuri pesee siellä hevosensa varusteita, joten se on aina täynnä karvoja (kivaa..)
Oho, meinaa tulla avautumispostaus, karkaan tästä tekee välipalasta itelleni (persikka-mansikka-banaanismoothien) Nam!

Minäkin varovasti ilmoittaudun mukaan :)
Keskiviikkona poistettu kierukka, jota ehdin vuoden verran käyttää. Nyt päällä ab-kuuri kohdun tulehdukseen ja sen jälkeen pikkukakkonen saa tulla :)

Olen 25-vuotias, mies 29v ja meillä on 1v4kk ikäinen poika. Talonrakennusprokkis alkaa keväällä ja mielelläni kuulisin jos jollain on kokemusta vauvasta ja raksaprojekstista samaan aikaan. Paras olisi jos vauva syntyisi vasta syksyllä -14 tai jopa talvella mutta esikoista yritettiin 6kk eikä kiertro ole säännöllinen ni tulee kun tulee :) Tietysti mitä pikemmin sen parempi. Kuumeillut oon nyt muutaman kk enemmän ja 6kk vähemmän :D Voiks noin sanoo?

Onnea kaikille plussanneille minunkin puolesta! Perässä tullaan :P

Minäkin voisin hypätä mukaan, jonkun aikaa lukenut jo sivusta. Meillä on pian 10kk täyttävä lapsi ja seuraavalle on annettu lupa tulla. Pillerit lopetin heinäkuussa. Esikon yrityksen aikana kierto oli epäsäännöllinen, tärppäsi yk2. Nyt on Kp22/? viime kierto oli 37 päivää.

tervetuloa uudet ja plussatuulia kaikille :)
freyja eihä se ol helppoo vieraas maas ja kulttuuris mut rakkauden takia tänne tultiin ja koska halusin pitää perheen yhtenäisenä.

tervetuloa uudet ja plussatuulia kaikille :)
freyja eihä se ol helppoo vieraas maas ja kulttuuris mut rakkauden takia tänne tultiin ja koska halusin pitää perheen yhtenäisenä.

aamun varmistustesti oli sit melkeen nega,haalistunut 2 päivässä,että se on sit moro ja menkkoja ootellaan.Jotain siel oli tapahtunut,mutta loppunut lyhyeen.Sitä se mun hermoilun yhtäkkinen loppuminen oli :(
Oishan tää ollukki liian hyvää ollakseen totta.Toisaalta antoi taas hiukan uskoa,että kyllä me pystytään,kun kaikkien tähtien kuiden ja jumalien asennot on oikein :hug013
No,itkulta ei tietty oo välttynyt,ehti sitä aatella jo.

Vaan tulipa nähtyä kuin hiuskarvan heikko oli minun ja tämän yhden kaverini ,siis ex kaverini,kaveruus.Sen kaatoi yks plussa joka valui jo pois.
Elämä on.
Jyvät akanoista.

Takaisin