Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
marikki toivotaan ettei ole mitää vaarallista pikemminki vois toivoo et tuo kipeytyminen johtuis vaik matkustajasta. tsemppiä :)

täällä yllätti sadekuuuro kesken pyykinpesun, no sen minkä kesä/syksy kastaa se kuivaa eikö? tääl sato viime yönä ja meil oli viltti ja ohkasii patjoi ulkona ni eikös ne ol litimärkii, no piti muutenki pestä ne vaatteiden lisäks, huomasin vaa et iski tilanpuute.

pitänee vissiin ostaa tänään ihan r-testikin,koska huviksee koitin äsken niin ovistestiin tuli taspaksut viivat.En oo ovistesteillä testaillut silleen,että tietäisin miten eri kierronvaiheissa näyttää,mut joskus kun raskaustestiin tullut haamu,myös ovistesti näyttäny haamua.Ääh.että pitikin mennä kokeilemaan.

Haha, mä niin tiedän Marikki ton tuneen kun hermopinne laukee ennen menkkoja :) Edellisenä päivänä ollut aivan seinille kiipimis kunnossa ja sitten onkin yhtäkkiä kaikki taas hyvin ja laadidaa :)

Marikki: mä oon kuullu et toisille on tullu vahva ovisplussa kun on ollu raskaana! Mulle ei oo tullu ovis plussaa muutakun ennen ovista. Ei muulloin! (En siis ole ollut raskaana) Toiset sanoo et ovistestillä saa r- testiä aijemmin positiivisen :) kääk täällä jännäillään sun puolesta! Kerro sit heti ku oot tehty r-testin :)

Toivottavasti Marikki oliskin matkustaja kyydissä ja rintatuntemuksetkin johtuisivat siitä! Pidetään peukkuja!

Tervetuloa uusille!

Taas on tullut yön aikana niin paljon tekstiä etten tiedä mitä vastaisin ja kenelle. :D Noista limoista kyllä sen verran kun kuvia kattelin niin ilmeisesti mulla ei sitten tule ollenkaan mitään ovista koska mulla ei noita limojakaan juurikaan ole. Tai sitten joskus kovin vähän mutta en tikkuihin ainakaan mitään saa. Vuoto on samaa päivästä toiseen.. kunnes tulee täti.

Gatusa, sinä olet nyt kipeä. Kämpän siivous, pyykkäys, ruuanlaitto kuuluu nyt miehellesi joka on terve. Ei niitä välttämättä tarvii hoitaa ollenkaan, tietty ruokaa lapsellesi mutta et parane ikinä tuosta jos huhkit tuolla tavalla. Mä makaan kolmatta päivää sängyssä peiton alla. Ainoa mihin liikun on vessa ja keittiö. Koiratkin päästän takapihalle ja tai mies käy niiden kanssa. tosin ovat kovin tyytyväisiä kun saa lötköttää sängyssä :D

Marikki, tee se testi nyt vaan! Jos oot saanu ovisplussan ja siitä on noin aikaa niin voishansiellä jo näkyäkin pikku kaveri! :) toivotaan, toivotaan.. :)

Mirmeli ei mullakaan juuri koskaan ollut tuollaista "ovislimaa" eikä ollut siinäkään kierrossa mistä tärppäs. Tuo on hyvin yksilöllistä miten vaikuttaa limaan vai vaikuttaako mitenkään, ei sen perusteella voi yksin päätellä. Tikut toki sit on vähän luotettavampi, mutta ei sekään 100% varmasti kerro ovuloiko vai ei. Ultraääni oikeastaan ainoa tapa varmistaa.

Gatusa toivotaan, että lääkäri ois kattonut jotenkin väärin, mutta paljon tsemppiä kuitenkin tapahtu sitten mitä vaan.

Marikki sullahan on siellä jännää! Mäkin oon kuullut tosta että ovis testit näyttää vahvaa viivaa vain jos on raskaana! :) voi kuinka ihanaa ois! Kerro heti kun oot testaillut :)

Kizu Koitahan jaksaa piinailla :) ja toivotaan, että plussa sieltä tulis sulle !!

saiski87 toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy :) tsemppiä piinailuun!

Annastiina86 Tervetuloa joukkoomme kirjavaan! :D

Täällä päätti täti tulla tänään kylään...kierto jäi tällä kertaa vain 29 päivän pituiseksi ja oon siitä iloinen :) pääsee sitten taas nopeammin tosi toimiin! :) Eilen hain hiivalääkkeen koska kutina alkoi uudestaan ja toivon että se nyt ehti tehota, kun pakkauksessa oli, että ei kuukautisten aikana! No täällä ollaan tosi hyväntuulisia kuitenkin vaikka kierto päivä 1 menossa :) nyt yritän olla vain niin positiivisin mielin ja aivan varmasti sitten raskaudun tästä kierrosta eikös jookos :)

kiitos nonna toivon parasta mut henkisest varautun siihe et tyhjennylääkkeet tulee.

mirmeli tääl on kannettu koneesee varmaa jotai yli 100L vettä tänää et saa pestyy kaiken, se on vaimon tehtävä täs kulttuuris oli mikä kunto tahansa. nyt on 2m x 2m plyysinen peitto joka painaa kuivana jotai 3kg pesussa, vaatteet on pesty jo onneks, viel pitäs sellaset 60-100L vettä kantaa ämpäril koneesee myöhemmin et saa huuhdottua pesuvedet nii ja viel pitää yks patja ja varmaanki takki pestä ni mies näkee että mä oon pessy kaiken mitä tarttikin ja vähä ylimääräst. sit kaikki muut kotityöt kuuluu kans mulle. no miehel ei ol varaa valittaa sit mistää jos en jaksa kuunnella valitusta sen veljestä ja muista ihmisistä taas vaihteeks.

Gatusa, mukavaa että olet taas täällä :) Toivottavasti paranet pian, ei nuo kuumeilut kovin mukavia ole :)

ON: Kävin sitten siellä terkkarissa ja se terkkari oli sitä mieltä, että sitä kapselia ei kuitenkaan poistettais ja yritti puhua mua ympäri koko ajan... Alkoi niin harmittamaan, ettei oo tosikaan. Sain sitten kuitenkin puhuttua itselleni sen ajan lokakuun puolen välin tienoille..
Jäi niin ikävä fiilis tosta käynnistä, ettei oo tosikaan!
Onneks mun ei tuolla tarvii asioida muuten, vaan saan asioida tossa vähän lähempänä.
Tuli jotenkin sellanen fiilis, että oonko mä nyt huono ihminen kun haluan perheen? :/

Marikki kun olen huvikseni kokeillut ovistestejä tehdä raskauden alkamisen jälkeen, (niitä on jäänyt kaappiin useita pyörimään) niin ihan raskauden alussa niihin tuli samanvahvuinen viiva kuin kontrolli ja nyt hieman myöhemmin tummempi kuin kontrolliviiva. Täällä peukut pystyssä, että positiivinen ovistesti tarkoittaisi sinulla plussaa. :)

Santra, miksi ihmeessä hän sulle tollasta puhui :o nyt en ymmärrä kyllä. eikös heidän tehtävänä ole tukea asiakkaita päätöksissään. hmph ihan syvältä kyllä!

Gatusa: En ole oiken perillä näistä kulttuurieroista mutta ymmärrän kyllä. Koita nyt jaksella ja saada mies tyytyväiseksi. Sitten pääset itsekin lepäilemään <3

Niin ja elmiina. Kiitos tietopaketista. Millä alalla työskentelet :D Huh helpotti kyllä tosiaan, kun aloin jo miettimään että mun keho ei sitten vissiin toimi muulta osin ku menkoilta -.- ja neki tulee niin rajuina et meinaa taju lähteä

Mirmeli itse asiassa oon autoalan opiskelija. Mä vaan suhtaudun kaikkeen mikä kiinnostaa aika intohimoisesti (pakkomielteisesti sanois miun läheiset) eli oon lukenu aivan kaiken mahdollisen mitä internetistä suomeksi tai englanniksi löytää aiheesta hedelmöittyminen ja raskaus :P Ja lastenhoito... En mikään asiantuntija siis ole kyllä vaan hyvin kiinnostunut maallikko.

Gatusa!Voimia kovin.Näin Suomessa ja voimakkaaseen tasa-arvoon tottuneena,tuntuu todella pahalta lukea juttujasi :(

Mut arvaa mitä,pakko nyt kertoo tällainn juttu,tarkoitettu lohduksi,toivoksi,toiv ei tuu paha mieli.

Mulla todettiin sykkeetön alkio,oli liika pieni viikkoihinkin nähden jne.Sain lähetteen tyhjennykseen,jonne pääsinkin peruutusajalla muutman pv kuluttua.
En ois halunnut enään mitään ultraa ennen toimenpidettä,mutta kuului asiaan.
Meinasin potkaista lääkäriä joka sanoi että voisitko katsoo tänne ruudulle,sanoin ei huvita katsoo kuollutta vauvanalkuu.Tuumi että katso nyt vain.
Sydän sykki!Minä näin pienet raajojen alut! Viikot olivat "kasvaneet" 3päivässä 2 viikolla,vauvan alku oli liki 10 viikkoinen,pidemmällä siis kuin oletettiin,mutta että vain 3 pv aiemmin alkio ei ollut muka vastannut edes 7 viikkoista,mitä sen olis pitänyt olla menkkojen perusteella.
Tämä tapahtui yksityisellä klinikalla,Suomessa!
En tieä mitä *ittua (sorry) se lääkäri gyne viel,oli katsonut,miten se ei nähnyt!!!!
Tai sitten se vauvanalku on aikamoinen ihmelapsi.No siis joo,onkin,mutta se onkin taas eri tarina (pakko valottaa sen verran hänen taustaa,että olin jo eroamassa hänen isästään,siis ex puolisostani,kun sain "käskyn" harrastaa seksiä vielä kerran.Ja kerrottiin että saan tästä lapsen.Ja niin kuulkaa kävi.Lopullisesti erosimme kun olin rv 10)

Joten,ihmeitä tapahtuu!!!

Mä elmiina vastasin sulle tähän jo mutta en tiiä mihin se hävisi :D Niin siis sitä vaan pistin että olen lähihoitaja ja lastenhoitoalalla mutta eipä sitä osaa itseään neuvoa :) Tosin meidän työhön ei nä hedelmöittymis ja vauvanteko puuhat kuulukkaan :) Tästä olen ottanu selville vain sen mitä sillä hetkellä tarviin enkä oikein edes osaakkaan, joten mukavata kun olet pakkomielteinen ;D

kiitos marikki, kyllähä minäki tasa-arvoon oon tottun ja mies auttelee jonkin verran kotitöissäkin jos oon kunnol kipee. tänää kaikista päivistä sai sen neronleimauksen että pitää pestä pyykkiä ja sit alkoki kesken urakan ukostaa ja sataa, kunnon myräkkä, tuulikin nousi. no josko kohta pääsis peseen loppuun pyykit ja sais kuivumaan eli ne raskaimmat pestävät jälellä.
mulla ei ultrakuvas näkyny mitää joten en odota mitää liiemmi mut mul oli itellä sama tapaus joulukuussa, lääkäri sairaalas ei löytän mitää ja sano että odotetaan ja katotaa kuun vaihtees uudestaa, no sillo löyty syke mut poikkeuksellisen hidas, lääkäri oli tyytyväinen, no pari viikkoa tästä todettii yksityisel keskeytynyt keskenmeno.

miermeli mun mies on tyytyväinen sit ku kaikki on puti puhdasta, ruoka tuoksuu keittiöstä ja kaikki on pesty eli työtä löytyy vielä eli siivous ja kokkaus kunha saan huuhdottua ja kuivuris käytettyä peiton, pyyhkeen, patjan ja takin.

elämä voittaa ja eteenpäin sano mummo lumessa!!! :) toivon ettei kuume nouse ku sade kasteli mut kesken pyykkäyksen. pitäkää peukkui et äitini paketti on haettavana jotta saan tänään ansaitusti vähä herkutella kaiken raatamisen jälkeen. pitänee kirjottaa paperille viesti miehelleni että tänään en ota vastaan valituksia muuta ku kirjallisest kolmena kappaleena allekirjoitettuna :P

Takaisin