Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kp25. Oireita on vaikka millä mitalla, mutta onko ne sitten itse keksittyjä vai oikeita. Nivusia särkee, lämmöt ollu koholla ovulaatiosta alkaen, yms. Saas nähä. Meinasin testata ens pe eli kp30.

Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille!

Pitkään aikaan ei ole tullut kirjoteltua mitään, vaikka oon päivittäin käyny lukemassa teidän kuulumisia.

Täällä mies on jo kolmatta viikkoa reissussa, joten yritykset on jääny hieman vaisuiksi. :)  Tällä hetkellä on kp28/26 eli täti on pari päivää myöhässä, mut tuskin jää tulematta ku viime oviksen aikaan jo mieskin oli pois. Laskureiden mukaan oviksen piti olla 26.1. mut en kyllä mitään tuntemuksia tuntenut. Luulen, et ovista ei tullu tässä kierrossa ollenkaan tai tuli hieman myöhempään kun nyt on pari päivää täti myöhässä.  Menkkatuntemuksia on kyl koko viikonlopun ollu. Tulis jo niin ois sitten tärppipäivät käsillä, kun mies kotiutuu. Keskellä kiertoa oli jotain ihmeellistä alavatsakipua ja mietinkin, et taidan varata ajan lekurille, et tarkistaa onhan kaikki ok. Tulis vaan nyt se täti et vois varata ajan...

Täälläkin kärsitään kauheasta flunssasta. Pää ja kurkku on kipeä, varmaan poskiontelontulehdus taas vaihteeksi, mut kuumetta ei oo. Huomenna vietän hyvällä omalla tunnolla sairaspäivän kotona ja lepäilen. Sori tämmönen oma napailu... :)

Onneksi olkoon helmiäippä plussasta!

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille! :( Ei muuta kuin uutta yritystä vaan!

Miten viikonlopun testailijoille kävi? Täällä on sormet ja varpaat pystyssä teille kaikille!

Hei taas, muutaman hiljaisen päivän jälkeen. Täällä on keskustelu niin nopeatempoista, että pitäis kyllä koko ajan olla lukemassa, että pysyis ajan tasalla :D

anhe, osanotot suurimmasta mahdollisesta surusta :(( Toivotaan, että pian saatte alkaa odottaa pienokaista. Hienoa, että uskalsitte alkaa yrittämään!

Minä siirrynkin täällä varmaan tuonne odottajien puolelle, tänään nimittäin plussasin! Huikeaa! En olis uskaltanut toivoakaan, että näin pian olisin uudestaan raskaana, kun esikoista yritettiin niin kauan ja keskenmenoistakin on kokemusta.. nyt vain sitten pelätään ultraan asti ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana<3 

Kaikkea hyvää jokaiselle täällä, toivotaan paljon ihania uutisia!

Onneksi olkoon Hes_su ja toivotan tarrasukkia sinne! Nyt Helmiäippä saa seuraa uuteen ryhmään. :)

Kylläpäs kuullostaa tutulta Mohveli! :) Miekkonen myös työreissullaan jo kolmatta viikoa ja nuhassa täälläkin ollaan. Toivon, että antibiootit tehoaa ettei tarvitse uutta kuuria hakea. Pikaista parantumista myös sinne!

Laskurin mukaan minun ovis pitäisi olla huomenna. Se jää nyt varmaankin hyödyntämättä kun sitä toista osapuolta ei ole täällä käytettävissä. Mitään ihmeellistä tuntemusta oviksesta ei ole ollut vielä. En osaa varmaan edes tunnistaa ovista, kun niin kauan pillereitä söin. :) Hieman jännittää alkaako naamani taas kukkimaan kun jätin pillerit pois. Söin noin 10 vuotta Diane novaa, joka hillitsi nuorena alkanutta akneihoani. Vielä toistaiseksi naama on saanut olla rauhassa. Emme ole kenellekään kertonut vauvantekosuunnitelmista, mutta saattavat kyllä huomata jotain kun yhtäkkiä naama on täynnä näppylöitä. :) No se on sen ajan murhe. :)

Kannatan myös helmiäipän ehdottamaa keskusteluryhmää :). Jos sinne itsekin sitten joskus pääsis...

Inala kyllähän se kannattaa käydä näyttään. Vaikka pelkästään ihan vaan oman mielenrauhan takia.

NyyttiChipmunk86 & Mohveli toivottavasti nyt jo alkaa flunssa helpottaa!?!

Susuna pidän peukkuja :).

Hes_su Hurjasti onnea ja paljon tarrasukkia!

Joopa, näyttää täällä olevan kohtalotovereita, joille on täti tullut kylään. Tsemppiä teillekin. Toivottavasti vielä saadaan joltain parempiakin uutisia :). Mua masentaa se, että tää kierto jää hyödyntämättä. Toivottavasti pysyy normaalissa 30 päivässä, että ens kuussa on sitten taas mahdollisuudet yrittää ennen kun mies taas lähtee töihin. Merileskenä 11/30 ja ikävä on ihan mieletön :/. 

En sitten malta pysyä täältä poissa. Eikä kyllä perässäkään pysyisi, jos ei kävisi päivittäin lukemassa. :D Mukavaa, kun on vilkasta keskustelua ja kerrotaan ahkerasti kuulumisia. :)

Susunalla on sitten ensi viikolla jännät paikat. Toivottavasti täti pysyy poissa ja perjantaina tulee plussa. :)

Onnea Mohvelille uuteen kiertoon. Toivottavasti mies on paikalla oikeaan aikaan. :) Ja voimia flunssan selättämiseen. Tylsä tuollainen tilanne, kun ei voi ovulaatioita hyödyntää. :(

Paljon onnea Hes_su! Ja pienelle tarrasukkia. ^^

Täällä ei tätiä vielä näy (laskurin mukaan pitäisi tänään ilmestyä). Mutta sitä edeltävä äksyys on paikalla, joten eiköhän se alkuviikosta hieman myöhässä tule. :\ No, uuteen kiertoon sitten vaan. Jospa pikkuinen tulisi rohkeammin, kun ei enää tarvitse pelätä hampaiden poistoa eikä syödä antibioottia ja buranaa.

Hyvää laskiaista kaikille ja tsemppiä yritykseen ja odottamiseen.

Onnea helmiäippä ja Hes_su. :) Ihania plussia satelee!

Täällä on vaan tikuteltu negoja, mutta toivo elää yhä. Nyt siis kp 25/22-23. Tänään pitäisi alkaa, koska ovulaatio oli myöhässä ja nyt siis dpo 12. Edelleen on sellanen olo, että voisin ollakkin raskaana. Ei mitään todella selkeitä oireita, mutta erilainen olo kuin muina yrityskertoina. Oikeesti pissattaa paljon useammin kuin ennen, ja olo on sellanen todella herkkä. Jos alkaa menkat, niin kyllähän mua huvittaa sitten nämä oireilut, mutta nyt nää on totisinta totta. Jännittää niin paljon, että oon välillä vaan toivonu, että alkas ne menkat nyt vaan, niin ei tarvis enää miettiä! Tiiän, että menkat olisi pettymys, mutta oon psyykannu itteäni ja tehnyt sellasta listaa mielessäni, että mitä hyviä puolia olisi tulla raskaaksi vasta ensi kierrossa ;). Yritän oikeasti valmistautua tippumaan täältä pilvilinnoista. En oo lukenut ollenkaan vauvalehtiä, koska en uskalla lisätä enää yhtään tätä kuumeen määrää.

Viime yön uni oli ihana. Olin ottanut osaa sellaiseen tutkimukseen, jossa tutkitaan raskaana olevia ja sitä yrittäviä naisia. Mulle oli sitten selvinnyt, että odotan poikaa, vaikka en edes ollut vielä saanut plussaa näkymään tikussa. Se raskaus oli todettu siis vaan verikokeesta tms., ja olin ehkä 4 tai 5 viikolla. Ne lääkärit olivat kuulemma varmentaneet sen sukupuolen ottamalla mun kohdusta näytteen ja sitten myös ultralla katsomalla nähneet vauvalla kivekset. Mä hieman ihmettelin sitä, että sain tietää vauvan sukupuolen niin aikaisessa vaiheessa, mutta mulle vaan vakuuteltiin, että tää on tällaista uutta teknologiaa, jota ollaankin vasta nyt testaamassa.

Olin siinä unessa yhtä aikaa onnellinen siitä, että kaikki on hyvin ja oon raskaana, mutta olin myös huolestunut siitä, kun en saanut testiin plussaa. Sitten menin mun vanhempien luo ja heti kerrottuani uutiset mun äiti haki lämpömittarin ja tuli mun viereen sen kanssa. Sit se tokaisi ihan innossaan: "Ohhoh! Yli 38 astetta ja en oo vielä ees tullut mittaamaan sua. Näin se kuule hehkuu tähän asti se raskaus susta. Älä murehdi, vaikka et saakkaan sitä plussaa, kyllä tää on nyt ihan selvä tapaus!" Sitten en enää huolehtinut, vaan uskoin äitini "raskaustestiä". :)

Plussatuulet puhaltakoon! :)

Eea, ihana uni siulla. Aloin melkein itkemään kun siitä luin, sen verran suloinen uni!
Miekin näin unta vauvasta viime yönä. Huomaa kyllä että vauvat pyörii mun ajatuksissa, melkein joka yö jossain vaiheessa on joku vauva mukana unessa.

Helmiäippä ja Hes_su, mielettömästi onnea!

Pahoittelut teille joita kiusaamaan taas täti tuli. On se kumma kun se ei osaa pysyä poissa.
JMH, mie oon niin surullinen sun puolesta. Kunpa voisin lähettää muutaman auringonsäteen sinulle.

Itse koin kummia tässä perjantaina kun useampi päivä kuukautisten vuodon päätyttyä yhtäkkiä tulikin verta, vatsakipua tai muutakaan ei ollut niin en sitten soitellut mihinkään. Ei se vuoto pitkään kestänyt, mutta kummastutti kun kuukautiskiertoni on kuitenkin ollut synnytyksen jälkeen useamman kuukauden ihan normaali ja säännöllinen.

jepsistä, vkl takana ja aamuvuoroon meno, väsyttää ku pientä eläinetä ja vaille kolme vaihdoin alas nukkumaan (poika nukkui levottomasti viikonlopun vierailun jälkeen) ja ukko kultani jäi kiltisti pojan kanssa ylös nukkumaan...

Eilen automatkalla koin jonkinnäköisiä takaumia ensimmäisen raskauden pahoinvoinnistani! nimittäin  saatuamme poijjaan lähdimmä kotiopäin ajelemaan minulla tuli yhtäkkisesti tosi pahaolo! pitihän sitä auto pysäyttää ja eukko juoksee metän reunaan okselle...

Noh, tätiä odotellen kuitenkin, näppyä pukkaa ja turvonnu olo, ihanku ku ne pianki alkais....kp siis tänään 30 dpo 11

Tarrasukkia plussanneille ja plussapuhureita kuumeileville! :)

Joo-o, on se vaan jännää aikaa tämä kuumeilu...

Nyt on kp 29/26 ja tätiä ei vaan näy. Koskaan ennen ei ole ollut näinkään montaa päivää myöhässä. Mulla on kierto tosi säännöllinen. Tiedän aina päivälleen ja vuorokaudenajan millon pitäisi menkkojen alkaa. Alavatsaa on juilinu oikealta puolelta koko viikonlopun, mutta mitään muuta merkkiä tädistä ei ole.  Ruokahalu on kyl ollu melkoinen tässä muutaman viikon. Väistämättä tulee mieleen entä jos sittenkin...

Aloin tuossa kelailemaan kierron alkuaikoja ja nyt tuntuu tai muistelin, että aika heti menkkojen jälkeen mulla oli pari semmosta limasempaa päivää... Oiskohan tullu ovis jo sillon??? Sit ku oltiin miehen kans peittoja heiluteltu siinä heti menkkojen loputtua ennen hänen reissuun lähtöä, ni jospa se oiskin tärpänny sillon... Kierron puolivälissä tuntu myös nipistelyä ja juilimista vatsassa ja luulin, et se oli ovis, mut mitään limoja ei tullu. Päinvastoin mulla on ollu koko kierron ajan tosi niukkaa valkovuotoa, lukuunottamatta niitä paria limasempaa päivää kierron alussa.

Edellisen raskauden alussa 10 v. sitten :) plussa näkyi testissä vasta kun menkat oli kaks viikkoa myöhässä. Muut raskausoireet, arat rinnat, pahoinvointi, tulivat vasta paljon myöhemmin. Varmaan vasta viikoilla 7-8. Nytkään ei oo rinnat yhtään kipeät ja normaalisti menkkojen alussa on tosi kipeät ja turvonneet. Outoa sanon minä!

Hyvä tälleen spekuloida ja toivoa! :) Mieskin tuossa tuumasi, kun hänelle eilen kerroin näistä tuntemuksista, et oisko postimies käyny kylässä, ku raskaaksi tulen heti kun hän on pois! Ei nyt kuitenkaan, mut ois aika hauska yhteensattuma! :D

No, jäädään odottelemaan todennäköistä tätiä. Testiä en kyl tee ennen ens viikonloppua! Et semmosta tänne nenäliinojen keskelle! Niisk niisk.

Positiivisia ajatuksia kaikille tähän viikkoon! <3

Moikka taas kaikki!

Ja heti alkuun kiitokset kaikille onnitteluista! :-)  Nyt se vasta onkin jännää, kun pohtii koko ajan, että mitenhän tässä käy, mutta päivä kerrallaan mennään.

Late_, Nyytti ja JMH, pahoittelut tädin saapumisesta. Voisi jättää teidätkin jo rauhaan! Nyytti, jos nuo sinulle epätyypilliset "oireilut" jatkuvat, niin varmasti olisi hyvä käydä näyttämässä. Ihan oman mielenrauhan vuoksi.
JMH, voi että, tsemppiä nyt vaan ja paljon koirien lenkittelyä ja hellittelyä, niin ehkä jaksat paremmin siihen asti, kun mies palaa työreissusta... Voimia kovasti! Muuten, minulla on yksi kaveri, jolla ensimmäisen vauvan odotus odotutti itseään toooosi kauan ja kolme keskenmenoakin siihen aikaan mahtui, mutta mitään vikaa ei koskaan löydetty. Nyt heillä jo kolme lasta! Joten toivoakin on! :-)

Inala, olen JMH:n kanssa samaa mieltä, että ihan oman mielenrauhan vuoksi voisi olla hyvä käydä tarkistuttamassa asiat.

Nannannaa, oih, tuollainen kotidoppler olisi kyllä ihana. Mistä hankit ja paljonko kustansi?

Vargynja, nimenomaan, toivoa on niin kauan kuin täti ymmärtää pysyä poissa!
Susuna, tsemppiä testauksen odotteluun.

Mohveli, tsemppistä taudin selätykseen ja olishan hienoa, jos pääsist testamaan viikonloppuna. Laitan peukut pystyyn!

Hes_su, JEE, onnitteluja hirmusti myös sinne suuntaan!!! :-)  Ja kiva, että teet minulle seuraa tuonne raskausklubien puolelle. Toivotaan, että saamme pysyä siellä lokakuuhun asti!

Eea, oih, aivan ihana uni! Toivottavasti oli enne-sellainen! :-)

piia84, toivottavasti täti kuitenkin erehtyisi osoitteesta ja pääsisit testailemaan. Tsemppistä odotteluun!

Omaa napaa nyt ei sen erikoisempaa kuin, että edelleen on hyvin epätodellinen olo...!

Mohveli, aika jännä tilanne! Mä niin toivon, että menkat olisi hyvästä syystä myöhässä... :)

Vargynja, mites siellä menee? Joko oot maailman onnellisin nainen? ;)
Entä Nannannaa?

Täällä ei ole enää mitään jännäiltävää. Menkat alkoi juuri äsken, eli elämme jälleen kiertopäivää 1. Olen pettynyt, tottakai, mutta saamaan aikaan odotan jo toiveikkaana tätä uutta kiertoa number 5! :) Luulen, että sillä psyykkaamisella, mitä tein loppukierrosta, on vaikutusta tähän, että tuntuu, että en putoa mihinkään syvään pettymyksen kuoppaan. Mulla on mielessä monta hyvää puolta siinä, että en tullut vielä raskaaksi vaan sitten seuraavassa kierrossa. :) Ja oikeesti, pakko myöntää, että jos olisin alkanut juuri tällä hetkellä kärsimään pahoinvoinnista, niin ajoitus olisi ollut todella huono, joten keskityn iloitsemaan siitä, että voin olla ilman raskausoireita tämän äärimmäisen kiireisen kuukauden!

Mä oon koko ajan toivonut niin kovasti, että raskautuisin viimeistään kuudennessa kierrossa, joten enää olisi tämä ja seuraava kierto, jos toivomus aikatauluni toteutuu. Sitten jos en saa plussaa vielä silloinkaan (k 6), niin se varmasti tuntuu suurena pettymyksenä luissa ja ytimissä asti. Onneksi se on vasta sitten ja vielä on kaikki avoimet mahdollisuudet tulla raskaaksi näissä kahdessa kierrossa. :)

Ihanaa alkavaa viikkoa jokaiselle erikseen. Ja tsemppiä ovulaation odotteluun ja sen pongailuun, piinahetkiin, testailuun ja kaikkeen, mitä tähän vauvahaaveiluun kuuluu! :)

Heippa,

Onnea todella paljon helmiäippä ja Hes_su! Toivottavasti me muutkin tullaan pitämään seuraa teille sinne raskausklubin puolelle. :)

Eea, harmi että uni ei ollutkaan totta, ehkä se oli enneuni seuraavaan kieroon.

Pahoittelut Late_, Nyytti ja JMH. Onnea uuteen kiertoon.

Piia84, toivottavasti pahaolo enteilee pientä salamatkustajaa!

Mohveli, Vargynja ja Susuna, peukut pystyyn sinne!

Täällä vaan odotellaan ja odotellaan.. Oviksesta en osaa sanoa mitään kun kierrot ovat olleet sen 14-36 päivää ja "menkka jomotusta" on koko kierron ajan. Onko muilla tuntemuksia kohdun alueella koko kierron ajan, vai pitäsiköhän mun käydä lääkärissä kyselemässä asiasta? Nyt meneillään kp 26 ja toivon todella että täti eksyy ja pahasti, eikä tule ainakaan 9kk aikana perille. Yritys on ollut kovaa ja olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa 24/7 joten jospa se auttais. Viimeistään perjantaina teen ekan testin jos ei tätiä näy. Mies sano nyt ekaa kertaa että sä taidat olla raskaana ku mä valittelin pariin otteeseen ku koirat haisee pahalle ja olen ilmeisesti valittanut pahaa hajua muistakin asioista :) Eli hajuaisti herkistynyt.

Oikeen hyvää viikkoa kaikille ja plussatuulia teille jotka aijotte testailla tällä viikolla!

Onnea Hes_su ! Toivottavasti tää plussailu jatkuu täällä muillakin.. :)

helmiäippä: Ilofantista ostin, ja maksoi postikuluineen 23€ eli todella edukas :)

Piia84: Peukut pystyyn, että pahoinvointi enteilee tulevaa plussaa.

Eea: Tsemppiä uuteen kiertoon!

Mohveli: Osittain samat fiilikset, meillä yritystä oli silleen puolitosissaan ja oviksen bongasin vaivatta. Josko se täti ei tulis meille kummallekkaan :)

Ja eilen piti alkaa menkat, mutta eipä niitä näy. Eli tänään dpo 14 ja kp 31/28. Mun kierrot on olleet aina tosi tarkkoja, eikä heittoa oo ollut. Ehkäsykin jäi pois toukokuun lopulla, niin ei luulis hormonienkaan enää sekottavan. Eilen tein päivällä testin, vaan yhden viivan sinne sain. Huomisaamuna ajattelin testata seuraavan kerran, jos ei tätiä näy. Mitään oloja ei sillain oo, hiukan närästelee, mutta syynä taitaa olla enemmänkin vlopun herkuttelut kuin raskaushommelit :D

Suuret onnittelut Helmiäippä ja Hes_su!! Vaude!!

Mä pistin tilaukseen satkulla ovistestejä, raskaustestejä ja preseedin. Nauroin miehelle, että aiemmin oon tilannu muutaman kerrallaan toivossa, että ne riittää, mutta tää satsi nyt riittää sen verta pitkälle, että LUULIS sinä aikana tärppäävän :D

Tosin tää kierto vähän jännittää, itellä on oviksen aikaan just reissu eurooppaan. Pitää kovasti vaan yrittää sitten ennen sitä ja toivoa, että riittää...

Sain tänään murskaavan tuomio..... Emme saa lasta muutakuin ehkä lahjasoluilla (munasolu) Nyt voi sanoa että pakka on tyhjä... itkettää vain..... 

Voi Eetula, mä olen niin pahoillani! :´(

ainut ootkin laittanu elämän risaseks :D.

Nannannaa peukut pystyssä plussan puolesta!

Vehnä mulla on kyllä nyt ollu jo pidemmän aikaa tuntemuksia oikeestaan koko ajan. Se ei oo kyllä mitään mukavaa. Oon aatellu, että johtuvat lääkkeistä, saa nähdä jatkuuko nyt, kun on lääkkeetön kuukausi. Peukut pystyssä, ettei täti eksy sinne!

Voi harmi Eea. Onneks oot saanut ittes psyykattua, ettei pudotus ollut yhtä kova kun mulla =P. Ihana uni <3.

Kiitos tsempityksestä helmiäippä :). Varmasti on epätodellinen olo!

Mohveli pidän peukkuja sulle myös :).

Piia84 ohhoh! Mikäs tilanne nyt?

Kiitos myötätunnosta anhe <3. Aika oudolta vaikuttaa toi sun vuoto...

Vargynja tilannetiedotusta :D?

Mulla ei mitään ihmeellistä. Kp3 ja mahaa juilii, ihan outoo tässä vaiheessa kiertoo.

JMH, tänään menin apteekkiin aamuvuorosta päästyäni ja tein testin(päiväpissasta). Nega. Eiköhän ne kuukautiset sieltä vielä jossain vaiheessa tule, tokihan tässä voisi olla vielä muutama päivä aikaa alkaa näyttämään plussaakin, mutta haluan nyt olla jo valmiiksi pessimisti, etten ainakaan punalippujen saapuessa satamaan pety! Koitan tsempata itseäni sillä, että parin viikon kuluttua sitten tuulettumaan!!! (vaikka senkin mielelläni jättäisin välistä jos ihme kävisi!)

Eetulalle oikeita WoimaHaleja!!

Nyt pojalle iltapalaa ja itekkin nukuksimaan piakoin....

Onpa Eetula musertavia uutisia. Voimia!

Piia84: Mulla on kans hiukan ristiriitaset fiilikset, kun nähdään ihanalla opiskeluporukalla tulevana viikonloppuna, ja olis tarkotus kreisipailata. Ei olla oltu kunnolla viihteellä hetkeen, ja nyt oltas kotikulmillakin sopivasti. Toisaalta taas odotan tota plussaa, kuin kuuta nousevaa. Mutta nää negat on kans sellasia pilvilinnoista pudottajia että...

Sain tänään kuulla, että hyvä ystäväni plussasi viime viikolla. Ovat ekan saaneet hoidoilla ja nyt olivat sitten menossa hoitoihin, mut tärppäskin luomusti. Oon oikeesti tosi onnellinen heidän puolestaan, mutta ite ajatteli et me plussattais eka, kun ei oo mtn hoitojuttuja tms itellä takana. Huoh, mutta ehkä joku ymmärtää mitä fiiliksiä ite käy läpi, kun meille raskautuminen pitäs olla suht helppoa, kun esikoinen sai alkunsa 4.kierrosta ja keskenmenoon johtanut raskaus 1.kierrosta. Ja jotenkin tää kakkosen kaipuu on niin suuri, että harmittaa vietävästi tälläset asiat. Miksi? Miksi mä en saa sitä plussaa? Kun tuntuu että "kaikki" muut on paksuna. Huoh. Sori tällänen angstauspostaus. Mä lähen nyt iltalenkille koiran kanssa, selvittää päätäni edes vähän.

Takaisin