Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on menossa vasta kp 12/? Tarkkaa pituutta en tiedä kun on eka kierto. Pupuiltu ollaan jo miehen kanssa ahkeraan vaikka ovista ei kai vielä ole kun ennen pillereitä mulla on ollut aika pitkät kierrot. Nyt oon laskenut 31 päivän mukaan. Mut ei sitä koskaan tiedä :D

Viimeksi kun olin yhden kierron ilman pillereitä niiden vaihdon yhteydessä niin jälkeenpäin muistan oviksen erittäin hyvin. Limaa tuli niin reilusti et ihmettelin jo tädin tulevan liian aikaisin kylään. Eli niitä limoja odotellessa ;)

Päätin piipahtaa täälläkin pitkästä aikaa. En pysty mitenkään kaikille vastaamaan mutta pahoittelut tädistä niille joille se on saapunut ja plussatuulia piinaviikoilla eleleville <3!

ON: laskujen mukaan yk 27.. kp 3..

ainuut "oireet" mitä voisin ajatella on että kauheet ilmavaivat ollut lauantaista lähtien, ja aamulla niin väsy että voisin nukkua vaik kuinka kauan. Muuta ei sit ookkaan. Mut ei noita ny raskausoireiks voi luetella?

Catsie: kyllä ainakin mulla oli noi ihan oireina ihan alkuraskaudessa :D Muistan elävästi heti plussaamisen jälkeen seuraavan viikon, kun meillä oli aluepalaveri toisella paikkakunnalla, kuinka rankkaa oli oikeesti yrittää pysyä hereillä -___-' samalla maha möyrysi ihan ihmeellisesti koko ajan ja pissalla piti ravata aina kun vaan kehtasi nousta ja hiipiä kesken luentojen... Se oli ihan kamalaa :D

heis kaikki taas gatusa is back. :)

pahoittelut tädin kohdanneille ja tsemppiä piinailijoille.
catsie mietit noita ilmavavoja ja voin sanoa että mulla niitä riitti ennen plussausta ja jatku sen jälkeenki toivottavasti sinulla olisi kyytiläinen matkassa. :)

on: tilanteessa ei muutosta suuntaan tai toiseen, pitää kinuta lääkäriltä ultra-aika lauantaille koska jostai kumman syystä testissä viiva oli tänää saman vahvuinen ku kontrolliviiva, eile kokoajan oksetti ku oltii liikentees ja repäsykipui aivastaes. oksettava olo voi johtua myös siitä että sain flunssan ja nousi kuume, kuumelääkettä on siis menny.
mutta kysymys kuuluukin nyt ja mieheni esitti saman kysymyksen minulle eilen, olisiko mahdollista että lääkäri erehtyi. eli viikkoi oliski ollu sen vertta vähä et erehty. miksi viivat vahvistuu jos pitäs olla keskenmeno/tuulimuna. noh pitää jututtaa lääkäriä.

Tuulimunallahan ne oireet saattaa jatkua pitkäänkin ja tasot nousta. Ne vaan nousee hitaammin kuin normaaliraskaudessa. Siks niitä yhä löytyy esim. ultrassa viikolla 12, ei ne itestään välttämättä tule ulos hetkeen. Osa vaatii sitten sen lääkkeellisen tyhjennyksen, mutta kyllähän sitä luonnollista keskeytymistä kannattaa mieluummin odottaa kun lääkkeellinen keskeytys / kaavinta aina nostaa hieman seuraavan raskauden keskenmenoriskiä.

Totta kai toivon että oliskin ollut väärä diagnoosi, mutta että osaat varautua jos kuitenkin diagnoosi pitää paikkansa... Ei ole mitenkään tavatonta että oireet jatkuu ja hormonitasot nousee.

kiitos elmiina infopaketista :) juu siis kyl mä luotan aika pitkälti lääkärin diagnoosiin ku kattelin tuossa vikaa ultrakuvaakin eikä siel näkyn mitää ni tuulimuna taitaa olla. pitänee kysyy lääkärilt et mitäs tehää jos ei tul itestää ulos, saanko lääkkeen. mulleha on tehty 2 kaavintaa jo eli 2 vikaa kkm hoidettii kaavinnal.

moikka

Catsie. toivottavasti saat plussan... :)
Gatusa.voikun oliski lääkärin arviointi virhe.toivon niin et olis ja nyt sie näkyski pikku ninja ja sydän äänet päälle. :)
Freyja86.ovis tärppejä sinne päin.. :)

on. mun mies lupas vihdoin et keskustellaan kunnolla vauva jutusta kun se on niinku suostunu et toista yritetään mut se ei haluis ihan viel ja mä kun oon sekoomas ku o nii kova vauva kuume. toivon et saada yhteis ymmärrys ja voidaan ruvet kunnol yrittään... :)et saan senkin kunnolla mukaan heti yritykseen...

kaikille oikein paljon plussa tuulia ja tärpänneille onnittelut... :)

Voi Gatusa, olis se mahtavaa jos sieltä se pieni vielä löytyisi. Niin kovasti toivon että saisitte sen pikkusen. Tsemppiä Catsielle ja tietysti muillekin. Toivottavasti plussia alkaa tulla ja sitä myöten ensi kesänä vauvoja.

Mulla ei omasta puolesta ole kauheasti raportoitavaa, kp 3 menossa ja tädin häippäämistä odottelen.

Tänään väänteli taas mahaa,miehellekkin jo ilmoitin että menkat alkaa iha kohta.Sit se taas loppui.ÄRSYTTÄÄ että antaa tällaisen nostattaa toivoa yhtään.Kohta taas tullaan kolisten alas.dpo 17 kaiketi,kp 30?

Ne ilmavaivat,musta tuntuu et mulla on joka kierron lopussa.

Nyt jos tosiaan menkat alkaa,niin pidän taukoo.Elän pari kk kuin en koskaan mitään vauvaa haluiskaan.
Olisi niin kohtalon ivaa ollakkin raskaana,kun omat bileet järkätty 5.10 :cool05

Catsie, kyllähän ainakin väsymys on monella alkuraskauden oireena. Toivotaan, että sinullakin nyt näin.

Gatusa, toivottavasti lääkärisi olisi sittenkin erehtynyt. Olisi ihanaa, jos pikkuninja kasvaisi ja voisi hyvin. Yritä saada vielä uusinta ultra, jos ei ala tyhjentyä. Sullahan on muutenkin kiertoaika vaihdellut, että ei se niin varmaa ole, koska on hedelmöittynyt. Hatun nosto sille kuinka jaksat olla positiivinen.

Onnea loora keskusteluihin. Toivottavasti miehesi tulee kunnolla mukaan yritykseen. Vauvaa on kuitenkin vaikea tehdä yksin.

Ootko Marikki testaillut? Josko kuitenkin olisi tärpännyt, kun menkat on jo myöhässäkin. Pidän peukut pystyssä, että pysyykin poissa. Eiköhän omissa bileissä kuitenkin onnistu suht helposti alkoholittomien juomien salaa juonti. ;)

Moni mietti, että jos en tunne ovista... mutta en aikanaan ovuloinu varmaan vuoteen jostain syystä eikä mulla menkkojakaan ollut.

Nyt mun kierrot on ollu 40-60 päivää ja oon aika satavarma etten kahteen kiertoon ole edes ovuloinut.

NYT pari päivää oli oikeasti nippailua ja pistelyä ja sitä limaa. Ja nyt alkaa muuttumaan kuivaksi. Uskoisin nyt ovuloineeni kp14-16 välillä. Tänään kp 17.

Toivossa onn hyvä elää ;)

Huomenia!!
Täällä yksi ensikertalainen huutelee! Ensimmäinen "kunnon" kierto nyt menossa, jätin e-pillerit pois elokuun alussa ja kuukautiset alko 1.9... Ei tuon ensimmäisen kierron aikana edes haaveiltu ja toivoin vain että menkat alkaisi mahd. nopeasti ja olisivat normaalit.. Onni oli suuri kun menkat tuli ja kesti perinteiset 5päivää.. (Söin vuoden e-pillereitä, joiden aikana menkkoja ei tullut lainkaan..)
Nyt sitten tämä kierto on mennyt päiviä laskiessa ja vloppuna heilutettiin peittoa ihan kunnolla. :D Eilenkin vielä halusin varmistella ja isäntäkin ihme ja kumma suostui. ;D
Toivotaan että olisi tärpännyt jo ensimmäisellä. Olen lueskellut täältä kaikenmoisia oireita, joita ihmiset ovat saaneet mm.ovulaation aikaan.. Minussa ei kyllä tunnu mitään, pientä alavatsan juilintaa kun menkat on päällä, mutta ikinä en voi sanoa tunteneeni esim. ovulaatiota.. Vloppuna tuli kyllä reilusti semmoista kirkasta ja venyvää limaa.. Liekö tämä joku merkki jostain?
LA:nkin innoissani jo laskin, tai tämä sivustohan sen tekee puolestani, mutta sinne kesäkuun alkuun se osuisi. Olen aina haaveillut kesävauvasta!! :))
Liekö turhaa hösäämistä kaikki, mutta toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.. ;D
Tässä kun tätä kirjoittelen kello on vähän vajaa viisi.. Kamalat ilmavaivat vaivannut eilisestä ja viiden yövuorot jäljiltä unirytmi ihan päin honkia.. Mieheni on aivan mahtavalla sykkeellä mukana tässä vauva puuhassaja hokee minulle vaan koko ajan kun valitan työajoista että kohta sä olet mammalomalla!! :))

hei naiset!

tervetuloa uusille!

ON : tänään on siis kp 30/29? ja kp 28 testiin tuli tyylipuhdas nega. Nyt ei oo ollu mitään ennen tätiä oireita o.O mutta odotan huomiseen ja sit meen terkkariin verikokeeseen, jos ei täti oo päättäny tehä yllätyshyökkäystä.. Oiskohan sittenki voinu tärpätä??

Plussatuulia kaikille :) +++++++++

Annastiina86: Sydämmellisesti tervetuloa! kyllä se kirkas venyvä lima viittais siihen ovis limaan tossa linkissä hyvät kuvat ovis limoista ;) ( http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html ) tärppi onnea <3

catsie: Toivottavasti ilmavaivat enteilisivät juurikin sitä raskautta =)

Rosebud: Voi jee! toivottavasti siellä olis hirrrveen komia munasolu irronnut ja hedelmöittynyt <3 :)

PLUSSATUULIA KAIKILLLE!!

on: Rinnat kipeytyneet pikkuhiljaa kauttaaltaan, toki voi myös johtua siitä että olen sisulla pitänyt "normi" rintaliivejä kun normaalisti kierron tässä kohtaa olen käyttänyt niitä urheiluliivejä. Toiveet tietty taasen korkeella, mut jotenkin niin vahva fiilis siitä et kyllä ne kuukautiset sieltä taas ajallaan saapuu... :/ plääh.. Ruvennu koko vauvan teko homma niin masentaan,,,tänään dpo 8 hetken saa viellä varrota alkaako kuukautiset vai ei. 25.9 tai 26.9 pitäis alkaa olettaen et ovulaation ja kuukautisten välinen aika on sama kuin viime kierrossa eli 15 pvää.

kizu tuo tunne on niin tuttu mulle ensin odotetaa että tärppäis ja sit ei millää tärppää kierto toisensa jälkee. tosin mulla ku tärpänny ni bonuksena raskaus menny kesken. toivon kuitenki täydestä sydämestäni että sinulla vihdoin tärppäisi ja saisit sen pienokaisen ensi kesänä syliin. :)

kiitos vargynja, pakko tässä on yrittää ajatella positiivisesti kaikki, ei sitä muuten jaksa. tsemppiä ja plussatuulia sinullekin :)

tervetuloa kaikki uudet :)

marikki testaapa hiljalleen mitä näyttää jos vaik pikkunen ois tarrautunu ku kerran jo dpo 17 menossa tsemppiä :)

aamu kiitos paljon, plussatuulia sinullekin roppakaupalla :)

on: flunssa jatkuu mut onneks kuume on hellittän, viimiset päivät ollu jotai iha hirveetä. mies valittaa et hän tekee kaiken ei ota huomioon et mä oon kunnol kipee, nyt piti alkaa heti aamusta pyykkäämään, sit pitää siivota, tiskata, laittaa ruoka... voi jes kuinka kivaa, eile katottii lääkäriohjelmaa telkkarist ja miehelle jäi vain käsihygienia mieleen siitä. siin sanottii et jos on kuumetta ja kunnon flunssa iskeny (kuten minulla) niin välttääksesi tartuttamista älä laita ruokaa vaan anna sen hoitaa ruuanlaitto joka on terve ja tässä tapauksessa se on mieheni. öisinkää ei meinaa saada olon takia nukuttua.
no jos jotain positiivista etitää lisää ni mun äidin lähettämä paketti on postissa näköjään joten mies saa hakee lapun mun allekirjotettavaks, saadaa ehkä tänää mein vespa takasin joten pääsee liikenteesee helpommin jatkossa mikäli isäntä saa sen tänää. joten voipi olla että minä menen postiin hakemaan paketin mikäli mies saa vespan ja sit päästää porukal herkuttelee ku äitee lähetti herkkui ja oppikirjoi sekä sukkia koska tän maan laatu vaatteissa on se et kestää ehkä hyväl tuuril sen viikon jos joka päivä käyttää, jos aniharvoin voi kestää kauemmin.

olo on se että rinnat kipeet jossain määrin, väsyttää ja vessas käydää öisinki eli oireet samat mitä ennenki. toivottavast lauantaina saa lopullisest päätöksee tän jutun et onko siel pikkunen vai onko tuulimuna jotai ite epäilen kyl vahvast kuvan perusteel. jos tuulimuna ni sais antaa tyhjennyslääkkeen mulle että saan sen ulos, en haluu ootella minnee rv 12 asti koska sit se vast tekeeki kipeetä.

Vargynja
En oo testaaillut todellakaan!
Mun kierrot on sellasii näemmä,ton ovistestailun perusteella,että ovisplussa tulee kp 11-13 ja silti mun kierto voi olla vaikka 32,eli ne dpo:t vaan kasvaa.Kai se on tää ikä mikä alkaa temputtaa kiertoo,tai siis oikeastaan en mä edes tiedä onko tollanen ihan normaalia.Joten en mä pidä menkkoja myöhästyneenä ennen ku kp 34+
Ja sit sellanen että oiskohan ollu eilen/toissapv,kun mun hermopinne pms:n takia laukes,oon taas "normaali",joten mä tulkitsen sen ihan siihen että se hormoonivyöry laukes kehossa ja menkat tulee ihan just.

Muutenkin kun en oo päässy lääkäriin tän asian kanssa,ja nyt tuli oikeastaan semmonen tärkeempi asia lekurille,elikkä mun toisen rinnan ulkoreuna kipeyty muutama vko sitten,en tunne mitään pattia tms siellä,mut tunne on vähän sama kuin tukkeutunut maitorauhanen.Toisessa ei tunteita.Mun äiti sairastu rintasyöpään 42v ja mähän oon kohta 41.Että semmosta.

Katsoin eilen tallennuksesta jokin aika sitten tulleen 4D ohjelman äidiksi 70 vuotiaana.Oikeesti ne oli alle 60v,mutta kumminkin,vanhoja :) antoihan se silleen iloa ajatukseen,josko sitä itse kuminkin viel luomusti onnistuis?Tai jotain.Hoitoihin meil ei varmaan ole varaa,kaikki rahat menee tämän perheen elättämiseen

Takaisin