Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Santra87: Tsempit sulle haastattelua varten! :) Toiv. lääkäriaika ei nyt ihan mahottoman pitkään veny ^^

Aamu: Pahoittelut tädistä! Se ei oo mukava neiti ko kyllään änkee vaikkei ees kutsuta :( Me ollaankin samoilla kierroilla menossa, yk3 täälläki. Oispa tämä kierto nyt sitte meidä plussakierto! :)

Nonna: Käyhän lääkärillä jos ei kutina hälvene pesuista huolimatta! Kyllä sielä joku tulehdus on jos kerta pisteitäkin ilmaantunut ja kutisee.. :/

Gatusa: Hienoa että saitte miehenne kans puhuttua!! Toivotaan nyt että asioihin tulisi selkeä vastaus ja saisitte jossain välissä yhteisen pienokaisen!! <3

Muille oikein kovasti tsemppiä ja plussatuulia!

On: Mitäpä täällä, kp7/24-28, yk3. Ovista odotellessa! Tilasin testejä halpa-testi.fi:stä jo 11pv, eikä vieläkää oo tullu!!! Mun pitäs ruveta testaileen jo to-pe, joten ois aika kiirusta pikkuhiljaa et testit saapuu. Onko muilla kokemuksia tuosta halpa-testi.fi:stä? Laitoin jo sähköpostia meneen. Ko itelle tullu se viestikin et tilaus on lähetetty, niin mihin ne nyt on sit jääny junttaileen :/ Tässä kierrossa oon alottanu ton lämmön mittaamisen.. Aamuisin otan ku oon jonkun aikaa jalkeilla ollu. Aika matalia näyttää peruslämpö, keskimäärin 36.4.Eikö sen pitäs oviksen lähestyessä nousta sen puoli- 1 aste normiin verrattuna? Miksi mulla on mielikuva et jos se ehtii nousta jo sen puoli astetta tai asteen niin ovis ois jo menny? Häh, eikai se niin voi olla. :D

Mua väsyttää ja ehkä jopa hiukan masentaa.. En tiedä miksi. . Tai no luultavimmin tuo koulu puskee nyt liikaa päälle.. :/ Oon harjoittelussa tällä hetkellä ja sen lisäksi pitäs koulutehtäviä ja tenttejä tehdä. Lisäksi omat treenit kun on tää elämäntapamuutos menossa ja ukon kans pitäs ehtiä touhuta ja kavereitakin ois mukava nähdä.. Koira on kotona, joten siitäki pitäs huolehtia... :( Miten täsä ehtii kaikki arjen asiat tehdä ajoissa? Mulla loppuu tunnit vuorokaudesta... Huoh.. Eilenkin pesin vielä pyykkiä ilta yheksään kun ei vaan aiemmin ole ehtinyt. .
Noh, jospa se fiilis nousis kun saapi ovista taas bongailla loppuviikosta.. Nyt vaan pakko ukko kellistää useammin! Ois se niin ihanaa jos se nyt plussais kierron lopussa <3

Rosebud onko sulla sit ollut joskus ovistuntemuksia? Voihan olla ettei sulla vaan tule niitä oireita, mut hyvä jos nyt on limoja havaittavissa.

Maicy ja Aamu täällä kanssa menossa yk 3, toivotaan että tämä olisi meidän kierros :)

Nyt menossa kp 12/26. Tein aamulla ovistestin ja ei tullut hymynaamaa, no ehkä huomenna. Ei ole kyllä mitään ovisoireitakaan havaittavissa vielä.

Maicy oviksen lähestyessä pitäis tippua vähän ja oviksen jälkeen nousta. Sit taas tippua ennen menkkoja tai jäädä koholle raskauden ajaksi.

Aamu, pahoittelut tädin saapumisesta :/ Olisi saanut pysyä poissa.

Rosebud, kuulostaa ainakin lupaavalta, voihan se tosiaan olla ettei ovikseen liity sen kummempia tuntemuksia :)

Maicy, Kiitoksia kovasti :) Oon joskus tilannut sieltä ja mulla se toimitus kesti viikon silloin. Toivottavasti kuitenkin saapuis ajoissa perille! :)

Täällä kutina on helpottanut, kun olen pessyt aamuin illoin sekä joskus rasvannut bepanthenilla. Rupesin myös syömään maitohappo tabletteja.. turvotus on lakannut, alue vielä vähän punoittaa, mutta luulen menevän näillä konsteilla ohi, koska jo helpottaa. Ihmetyttää vain mistä se tuli :smiley-ashamed008 :confused005 ?? Ikinä en juurikaan käytä kiristäviä alusvaatteita ja joka ilta teen pesut.. pääasia kuitenkin on että menee ohi!!!

Täällä menossa kp 27..tein aamulla aamupissasta nega testin. Mies eilen sanoi, että rintani tuntuivat suuremmilta,mutta uskon, että jopa hänen mielikuvitus alkaa tehdä jo tepposia! Fiilis on ihan ok :) tiedän, että täti tulee viikonloppuna joten osaan varautua eikä niin paljon harmita. Odotan jopa innolla tulevaa kiertoa! Jos vaikka se olisi meidän kiertomme <3

S1N1 Eiköhän se ovis sieltä tule :) Oikein paljon pupuiluja sinne sitten vain kun sen aika koittaa!! :)

Maicy Varmasti tämä syksykin aiheuttaa ihmisissä monesti alakuloisuutta.. ja kun päivät pimenee koko ajan niin tuntuu, että omatkin voimat katoavat ja väsyttää enemmän vaikka itse rakastankin syksyä. Tiedän myös tuon tunteen kun tuntuu, että päivät ovat liian lyhyitä, että ehtisi kaiken haluaman tehdä! Mutta muistathan joskus levätäkkin :) että jaksat taas. Tsemppiä oviksen pongailuun ja toivottavasti saatte sen hyödynnettyä kunnolla! :)

Rosebud Siellähän taitaa olla oviksen aika! Ei muuta kun ukon kanssa makkarin puolelle pika pikaa!! ;) Juu ja pitää yrittää jättää alakerta nyt rauhaan eikä joka välis olla sorkkimassa :laughing002

KYSYMYS KAIKILLE! En muista oonko jo mahdollisesti joskus kysynytkin... mitenkäs tuo liikuntapuoli...teettekö oviksen jälkeen normaalisti vatsalihaksia/kyykkyjä...vai vaikuttaako ne vielä näin alussa? Kun raskaana ei ainakaan noita kyykkyjä kovin suositella jos ei ole aikaisemmin treenaillut... ei ainakaan isoilla painoilla.

Täällä menossa kp 24 ja dpo8. Tekis jo mieli testailla, mutta kun olen ihan oireeton, ei edes rintakipuja niin jätän väliin. Nega sieltä kuitenkin tulee vaikka olisinkin jonkun ihmeen takia raskaana :D Jos malttais vielä lauantaille oottaa.

En nyt muista mitä täällä on sanottu siitä kohdun kaulasta raskauden aikana/alkuraskaudessa. Mutta itselläni se on niin ylhällä etten sormella ylettynyt kun kokeilin. Ei varmaan tarkoita mitään erityistä?

Lauantaina äidin miehen 60v synttärit joten ajattelin la aamulla testailla jos ei menkkoja näy. Katotaan.
Ja mun on kyllä pakko lopettaa tää stressailu. Ei oo terveellistä.

Mukavaa viikonjatkoa teille. Palaillen viikonloppuna tulokset kanssa. :)

Täällähän on moni tosiaan samassa yk3:ssa menossa. Toivottavasti saadaan kaikki ne plussat. Ja plussatuulia tietysti muillekin oli se yk sitten mikä hyvänsä. :)

Täällä on täti oikein parhaimmillaan nyt kp2, vuotelee kun esterin hanurista. Ei oo mukavaa. Onneks ei oo kuuma! Odotan että häipyy mahdollisimman pian ja pääsee uuteen yritykseen.

mulla on kanssa kp2 karsee lorotuspäivä.
Mahaa vääntelee,joten ihan kohta vaihdetaan kp 1:ksi,nyt ois dpo 16
Pikkutirri räkiksessä ja herätyksii yöllä,stressii asunnon kanssa ja näin.
Tää raskautumisasia taitaa olla mun stressilistassa ainoo johon ei oikeastaan itse voi vaikuttaa.

Mullakin kysymys:

Himmaatteko esim alkon ottamista jos on ovis?Tai kierron loppu päässä?
Eli kuinka paljon elämäänne säätää/vaikuttaa toive raskaudesta???

Tsemppiä piinailuun kizu, siellähän alkaa kohta piinaviikko.

Pahoittelut tädistä MJ. Se tuntuu aina pahalta, kun se tulee kylään ja saa pettyä. :( Paljon tsemppiä sinne, toivottavasti saatte pian tärpin eikä tarvitse mennä tutkimuksiin.

Hienoa Gatusa, että mies ei sentään ole hylkäämässä vaikka mikä olisi. Ehkä tekin vielä saatte yhteisen lapsen vaikka hoitojen avulla.

Pahoittelut tädistä Aamu. Olisi saanut jättää tulematta. :( Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä se tärppi vielä tulee.

Ikävää Nonna että tommosen vaivan sait. Onneksi se on jo väistymässä. Aftat ei käsittääkseni tartu (tai näin mulle on sanottu), mikä lie sen aiheutti. Älä vielä ihan luovu toivosta vaikka nega tulikin. Ehkä testasit vain liian aikaisin.

Onnea työhaastatteluun Santra!

Kyllä toi ovikselta kuulostaa Rosebud. :> Sit miehen kanssa sänkyyn. Pidän peukut pystyssä, että tärppää.

Toivottavasti saat pian testit Maicy. Onnea oviksen hyödyntämiseen tulee testit ajoissa tai ei. Pitäkäähän hauskaa. ;)

Tsemppiä piinaviikolle Catsie, toivottavasti täti jättää tulematta.

Marikki toivottavasti täti jättää tulematta, vaikka olot siihen viittaavatkin.

Täällä menossa kp14 ja oviksen pitäisi lyhyimmän kierron mukaan olla perjantaina. Nähtäväksi jää venähtääkö tällä kertaa ja kuinka pitkälle. Toivottavasti ei venähdä. Huomenna ja torstaina on vapaapäivä niin ehtisi hyvin hyödyntää, jos on perjanttaina, mutta loppuviikko on kiireisempi.

Mä himmailin ekat kierrot ja vedin kaikki mahdolliset greippimehut ja jätin kahvin pois jne. Sit ku kierrot tuli ja meni eikä tuo mitään auttanu ni elin kyllä ihan normaalisti. Eihän se alkoholi hyvää tee missään vaiheessa :/ Mut kun en mäkään mitään oksennuskännejä vedä ni tuskin se ihan alussa ku ei siel oo istukkaa eikä verenkiertoa eikä mitää kovin paljon vaikuttaa.

Nonna, aion kyllä liikkua ihan normaalisti en voi jättää välistä kun mulla toi paino nousee ihan tosi äkkiä :D ja tässä taistellaan kovasti liikakiloja vastaan nytten :)

Catsie, eihän sitä koskaan tiedä jos olisikin tärpännyt, eikös se oireettomuuskin ole oire toisilla? :)

Marikki, meillä ei muutenkaan pahemmin juoda, parisen kertaa vuodessa, mutta kyllä mä silti saatan jonkun sauna olusen haluta, enkä usko että sellaisista tavoista luovun ennen kuin se plussa pärähtää. Eikös punaviinillä väitetä olevan jotain raskautumista auttavia vaikutuksiakin, liittynee jotenkin niihin limakalvoihin?

Maicy en oo tota halpatestiä koskaan käyttänyt, mut aika pitkiltä kuulostaa noi toimitusajat :eek: mä oon aina käyttänyt raskauskeijua, sieltä tilasin toissapäivänä kamaa ja tänään ne jo tipahti postiluukusta, eli ei kauaa tarvii ootella :)

Marikki mä oon kanssa miettiny tota, että pitäiskö olla ottamatta alkoa oviksen tienoilla ja niin mä oon yleensä tehny, mut en tiedä onko sillä sit mitään vaikutusta ollu.. mutta kyllä tää toive raskaudesta on melko paljon vaikuttanu suunnitelmiin, monia mökkireissuja olis tässä vielä ja risteilyjä yms, mille ois kiva päästä, mutta mitäs sit jos onki raskaana? en haluais ihmisille siitä kovin aikasin toitottaa kuitenkaan ja siinähän se sit paljastuis. Eli reissut on jääny tekemättä :)

ON: täällä ootellaan menkkojen loppumista jotta päästäis taas uuteen yritykseen, tässä kierrossa mukaan tulee lämpöjen mittaukset ja Pre-seedin käyttö, ovistikkuja olis kaapissa, mutta taidan niistä vielä olla erossa, kun ei ne mulla oo ainakaan mitään luotettavia ollu :/

Nonna- :Hieno homma jos oireet tekevät lähtöään :) Mä harrastan liikuntaa siinä missä muinakin kierron päivinä, tietysti noi oviskivut estää vatsojen tekemisen kun särkee niin julmetusti!
Catsie: Plussa tuulia <3
Marikki: Mä juon todella todella harvon, mut tässä kierrossa join kerran ja se sattui ovulaation tienoolle. Mutta jos tiedossa on jtn juhlia tai jtn missä mahdollisuus alkoholia juoda, niin mietin kyllä vähän kiertoani et esim oviksen jälkeen vältän alkoholia siihen astin kunnes kuukautiset alkavat tai JOS alkavat :)
Maicy: Tämmönen tietoisku luki CB:n sivuilla: "Tämä menetelmä perustuu siihen, että kehon peruslämpötila nousee 0,2–0,4 °C ovulaation jälkeen. Jotta menetelmä olisi tarkka ja kierrosta muodostuisi oikea käsitys, peruslämpötila on mitattava heti aamulla. Koska tällä menetelmällä havaitaan ovulaation jälkeen seuraava lämpötilan nousu, sitä voidaan käyttää ovulaation ennustamiseen seuraavan kierron aikana. Tällä menetelmällä saadaan selville ovulaation ajankohta ja hedelmällisimmät päivät kuitenkin vain, jos kierto on erittäin säännöllinen. On myös syytä muistaa, että kehon lämpötila voi nousta monista muistakin syistä (kuten sairaus, alkoholin nauttiminen, kuumat juomat, liikkuminen ja levoton uni), mikä heikentää menetelmän luotettavuutta. Lisäksi 20 prosentilla naisista ovulaatio ei aiheuta peruslämmön nousua. "

Mä oon aina tilannu raskauskeiju.fi:stä, joten ei oo kokemusta tosta. raskauskeijusta on ainakin tullut ihailtavannopeesti, niinkun lupaavatkin! :)

pahoittelut kaikille joille täti kaahasi kylään! vauvalimaa piinailijoille! onnea oviksen hyödyntämiseen!

ON: Täällä ei mitään uutta kp24/31 dpo 6 ei normaalista poikkeavia oireita, paitsi viime yönä kun nukuin ihan älyttömän huonosti ja oli ilmaa mahassa koitin sitten päästellä kaasuja ulos niin tuli semmonen pistävä kipu aina sillon toho keskelle alavatsaa. Noh sehän voi olla ihan mitä vaan ilmavaivaa, tokkopa vielä vois olla mitn kiinnisttymiskipuja kun tosiaan "vasta" dpo6. Ensiviikolla sitte saa testata jos viittii, vielä ainakin tuntuu siltä että odottelen niitä kuukautisia ihan nätisti. Viime kierrossa sain polttaa näppini ihan kiitettävästi :(

Tyhmää kun ei tiedäbkierron pituutta :) mistä se kierto lasketaan...ikinä ole laskunu x) nyt tunnen itseni kyllä vähä älyseksi :/

Bluerose: kiertopäivä 1 = ensimmäinen vuoto päivä ja viimeinen kiertopäivä on seuraavia kuukautisia edeltävä päivä. tuliko yhtää selkoa? :D

-MJ Siis onks se Pre-seed jotain liukkarin tavoin käytettävää ainetta vai..? Mäki sitä bongasin joltain sivulta, mutten sen kummemmin perehtynyt..

Aamulle pahoittelut tädistä! Tsempit uuteen kiertoon!

Rosebud Kuten joku jo aiemmin sanoi, niin eihän kaikilla mitään selviä ovisoireita välttämättä olekaan! :)

Maicy Tilasin just halpa-testiltä niitä raskaustestejä! Torstaina tilasin ja maanantaina löytyivät postilaatikosta! :) Josko siellä ois joku sekaannus sit sattunu? Jospa ne pian tulis, niin pääsisit tikuttelemaan! :)

Catsie Siitä kohdunnapukasta taitaa olla miljoona mielipidettä, ja joltain sivulta sit luin et se on niin yksilöllistä miten se napukka pehmenee ja liikkuu eri kierron vaiheissa! Pitäis varmaan seurata useamman kierron ajan sitä omaa napukkaa, niin osais sit päätellä jotain.

Marikki Mä juon aika vähän muutenkin, et en mä ole mitenkään erikoisemmin himmannut. Esikoista yrittäessä mä kävin pari kertaa viihteellä sen tärppikierron aikana (ei mitään räkäkännejä mut kuitenkin). :)

kizulle Tsempit piinapäiviin! Mulla oli myös niitä ilmavaivoja ja niihin liittyviä kipuja edellisessä kierrossani.

Bluerose Eli kierron pituus on kuukautisten ekasta päivästä seuraavien kuukautisten ekaan päivään! :)

ON: Kp 12, eipä vielä mitään ihmeempiä ovikseen viittaavia. Eikä niitä pitäs ollakaan vielä. :) Luulisin oviksen kuitenkin koittavan joskus kp 18-26 välillä. Saa nähdä, asettaa haasteita tämä vaihteleva kierto! :D

cupcake joo se on raskautta suunnitteleville tarkoitettu liukkari, ainoo liukkari jonka siittiöt läpäsee erittäin hyvin. Täällä on muutamia ollu jotka on sen avulla raskautunu vaikkei toisaalta olis ees tarvetta liukkarille, niin aattelin et kokeillaan sit, ei siitä haittaakaan oo :)

Nonna mä oon ainakin liikkunut ihan normaalisti, tosin en mä mitään älyttömiä treenejä teekkään. Pallojumpassa käyn viikottain, mikä onkin aika kova paikka keskivartalon lihaksille. Mun mielestä tässäkin voi kuunnella omaa kroppaa, mikä ei satu niin ei varmaankaan myös vahingoita.

Marikki mä oon ainakin elänyt ihan normaalia elämää, jos on juhlat niin olen juonut sen mitä olen, voin myös iltaisin ottaa lasillisen viiniä jos siltä tuntuu. Eihän tässä voi olla varma kuinka kauan menee ennen kuin raskautuu ja tuntuisi hölmöltä jättää epäilyksen takia juomatta muutama esim jos on ystävien kanssa viettämässä iltaa. Tosin en kyllä ihan mitään kaatokännejä vetäisi
:sick006 :laughing014

Kiitos tuo selitti hyvin miulle x) en oo koskaan sitä laskenu..ehkä olis syytä...no ekaa pv odotelles niin voi laskea x)

Takaisin