Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vargynja tulen kertomaan ku olen tilanteestani viisaampi. hohoijaa saanpa taas kuunnella mieheltä sen veljen läsnäollessa kuinka kaikki on päin mäntyä maailma on häntä vastaa vissii ja kaikki tuntuu olevan mun syytä. hiukka alko keittää yli.

Joo käytännössähän tuossa yritetään säästää kotihoidontuesta puolet ja samalla kuitenkin lisätään kuntien kuluja ihan tajuttomasti kun tarvitaan lisää hoitopaikkoja... Tulee mieleen hölmöläiset leikkaamassa peiton päädystä palaa ja ompelemassa toiseen päähän kiinni. Kosmeettinen parannus valtionbudjettiin ja isompi ongelma kunnille.

Vargynja kiva kun jaksoit tulla kuulumisia kirjoittelemaan. Vaikka oon itse todella onnellinen plussasta niin kyllä surettaa siun ja muidenkin puolesta jotka on ollut täällä pidempään. Kun se 7 kuukauttakin tuntui itsestä jo ikuisuudelta yrittää ja kaikki mahdolliset "mikä miussa on vikana" pyörittelyt ehti jo mielessään käydä. Vaikka se oli lopulta aika lyhyt aika ja eihän tuosta vielä varmaksi tiedä että onko siellä elämää. Mutta sekin on jo positiivista että edes jotain tapahtuu verrattuna niihin testeihin toisensa perään mihin ei ikinä ilmestynyt edes hyvällä tahdolla haamun kaltaistakaan.

niinpä elmiina. ja mitä tulee tuohon sun epävarmuuteen ni etkös sä ole kuullu sydänäänet kotidoplerilla, jos oot ni kyl siel sillo on elämää ja voitha sä aina halutessas tarkastella ku nyt se syke pikkusel on jossai 150 hujakoil ni ei voi sekottaa omaan enää. :)

Joo oon pari kertaa yrittäny löytää sykettä sen jälkeen mut en oo löytäny. Viimeks kuului "jotain" hetken aikaa joka oli kuin nopeampi syke mutta en saanut sitä selkeästi esiin missään vaiheessa vaan aina kuului oma syke "päällä." Eikä edes ultrassa nähty syke vielä takaa että sikiö selviää ekan kolmanneksen läpi... Pitää taas joku ilta yrittää kaivella sitä sykettä kyllä uudelleen. :)

Heipä hei kaikille taas! Valitettavasti on niin monta viestiä tullut vaikka keneltä, että en yksinkertaisesti pysty vastaamaan jokaiselle henkilökohtaisesti.

Kuitenkin kaikille plussanneille paljon onnea raskausajalle, plussaa odottaville tsemppiä piinaviikoille ja toivon mukaan testeissä näkyisi kaksi viivaa ja saataisi lisää raskaana olevia tänne meille kertomisia kertomaan! <3 tsempit siis kaikille, oli tilanne mikä hyvänsä!!

Ja pahoittelut niille keillä keskenmeno tullut syystä tai toisesta.. :( Olen itse hoitoalalla ja nähnyt myös kuolleita pienokaisia, eri viikkojen ikäisiä.. Ei se mukavaa ole ja varsinkaan jos joskus joutuisi oman pienokaisen hyvästelemään.. :(

On: Olen ollut hetken nyt poissa koska tullut sellainen väsymys ja olotila että en vain ole pystynyt enkä jaksanut tulla tänne kirjoittelemaan. Olen kyllä lukenut viestejä aina ajoittain ja nyt otin spurtilla teidät kiinni viestien suhteen. Jotenkin vain on ollut niin paljon kaikkea muuta että vauvahaaveet olivat hetken poissa mielestä. Mulla on kierto varmaan jotenkin sekaisin, koska viime kierrossa tuli menkat siis noin viikko oviksen jälkeen. Nyt oviksen olisi laskujen mukaan pitänyt olla viikko sitten, vaan testejä kun oon tehnyt niin toissapäivänä tuli lähes plussa, ja eilen jo haaleampi. Että oletettavasti ovis oli nyt sitten tänä vkl. . Valkovuoto lisääntynyt hurjasti viikon aikana ja halujakin ollut että todennäköisesti ovis siis nyt vasta. Eilen tuli pupuiltua kahteenkin otteeseen ja nyt alkaa piinaviikot sit. En osaa sanoa täytyykö odotella kuukautisia jo ensi viikolle, vai vasta parin viikon sisään kuten normi kierrossa yleensä ovat. Kattoos nyt. En todellakaan aio testata ennenkuin kp25 tulee täyteen.. Todellakin aikaisintaan silloin.

Nyt menossa siis kp18/24-28?, yk2. Piinaviikot alkakoon..

Heipä hei kaikille! Täällä palattu viikonloppureissusta. Ootte sinä aikana kirjotellu ahkerasti. :) Kaikille en nyt kykene vastailemaan, ensi kerralla sitten kun pääsen vähän kärryille. Mä oon kans tosi tuohtunu tosta kotihoidontuen uudistuksesta. Mun mielestä se vaan huonontaa asioita kun perheiltä viedään pois mahdollisuus itse valita kumpi hoitaa lasta kotona. Olisihan se hienoa jos isät olis enemmän kotona mutta on siihen jo nyt mahdollisuus eikä tuo uudistus varmaan tule sitä lisäämään niin paljoa. Ainakin meidän perheelle tuo on selvä huononnus ja mieheni on samaa mieltä asiasta. :smiley-angry016

Omanapa, kp14 menossa. Uskoisin oviksen olleen viikonloppuna. Limojakin tuli siihen malliin. Pupuiltiin perjantaina oikein iloisesti ja jopa kahteen kertaan. :love017 Katotaan nyt onko sillä vaikutusta mihinkään suuntaan.

Vargynja Ihana kuulla sinustakin :) juuri muutama päivä sitten mietinkin, että minne olet kadonnut ja samalla muistin, että taisit jossain ryhmässä kirjoittaakkin, että olet hetken aikaa poissa täältä. Toivottavasti ois tärpännyt :) Ja jos ei niin kuumeillaan sitten taas yhdessä.

Marikki alkoi kiinnostaa nuo sun kyvyt? :) osaatko ennustaa vai mistä moiset tuntemukset?

Maicy Toivottavasti olotilasi on jo vähän pirteämpi ja eihän sitä aina tarviikkaan jaksaa kaikenlaista tehdä..täällä on ihan kiva vain lukeakkin juttuja vaikka ei aina vastailiskaan kaikille :) Tsemppiä sinne piinailuun!

Aamu Toivotaan, että pupuilut osu nappiin ja sieltä tulee seuraavaksi positiivinen yllätys ;) !! Tsempit piinailuun.

Kp12, vasenta lonkkaa särkee ja kipu säteilee koko jalkaan. viimeksi kaksi kuukautta sitten oli samaa kipua ennen ovista joten nyt oletan oviksen olevan jo ihan ovella, koska tätä kipua on jo jatkunut 3 päivää sekä valkkaria on tullu melkoisesti ja on melko liukkaan oloista vaikka mua kyllä vähä ihmetyttää että muuttuuko mun kierto nyt sitte lyhyemmäksi jos ovis nyt jo pian tulee? toisaalta mua ei haittaa yhtään:) ovistikut tulee varmaan huomenna postis joten huomenna vois jo kokeilla tikutella :)

Täällä odotellaan Gatusan kuulumisia, kaikki varpaat ja sormet ristissä, että tulisi positiivisia uutisia lääkäristä :)

Itsekin käyn joka päivä täällä lukemassa, mutta hieman harvemmin tulee kirjoiteltua. On se vaan mukava jännittää muiden puolesta.

Täällä kp 23/26, kovasti mietin milloin uskaltaisin testailla vai odotanko vaan torstaihin ja katson tuleeko täti kylään.

Mitään oireita ei ole, toivottavasti on hyvä merkki. Tosin viikonloppuna ostin lihapiirakoita ja en ole syönyt niitä varmaan vuoteen, ei siis mitään suurinta herkkuani ole olleet. Nyt ne maistui tosi hyviltä ja esikoisen odotusaikana mulla tuli myös himo niihin, söin pahimmillani varmaan kolme lihapiirakkaa päivässä :confused004.

Kotona odottaa kaapissa kaksi cb:n digitestiä, hukkaan en niitä haluaisi heittää. Mies tosin odottaa varmaan enemmän sitä milloin teen testin kuin minä itse, malttamaton tapaus kyseessä :excited001

s1n1 nyt pääset jännityksestä kuten kaikki muutkin, lääkäristä ja ostoksilta kotiuduttu ja on siellä pikku ninja tarrautunut, lempinimi muuttuu kun tiedän miten tuo rupee sit aikanaan potkii ja nyrkkeilee mut nyt saa olla pikku ninja ku ne on sellasii taistelijoi ja roikkuu missä vaan kii :) 4vko päästä kontrolliultra ja tukilääkitys alko samantien.

Gatusalle paljon onnea ja toivottavasti ninja jaksaa pysyä matkassa mukana! :) Täältä ei mitään uutta. Terolut-kuuri meneillään... Menkat odotettavissa tällä vkolla ja sit taas alkaa uusi kierto josta toivottavasti sitten aletaan taas pistokset. :) Mutta siihen on vielä kk aikaa siis.

ONNEA GATUSA. :blob5 Olo on varmasti tosi huojentunu! :)

kiitos kizu, mia82 ja bene onnitteluista :)

tsemppiä teille oviksen hyödyntämiseen ja piinailuun, toivottavasti saatte plussan tässä kierrossa ja liitytte mukaan, pysyn täällä kuitenkin vaikka pikku ninja tarrautuikin :)

on muute iha epätodellinen olo et pääsenkö mä muka näin helpol et oireit ei liiemmin ole, no kattotaa ku lääkitys alkaa kunnol vaikuttaa ni saa nähä miten oireilut alkaa lisääntyy.

kiitos tyttötiikeri ja eea kyllähä olo on helpottun mut samal epätodellinen ku ei oikei oireit hirveest ole. no pikku ninja tarrautu kii ja mies kun näki kuvan lääkärin pöydällä ni hänki hymyili et meille on tulos vauva inshaallah. nyt kaikki on Allahin käsissä sit, ei se lääketiedekää kaikkee pysty vaikka mä aikamoisil tukilääkityksil olenkin.

eniten ehkä kuitenki lääkäri joka otti meidät myöhässä vastaan oli iloinen, menin sängylle ja hän sit pisti ultran vatsalle ni heti löyty ei ees tarttennu liiemmi ettiä ni hymyili ku naantalin aurinko ja näytti monitoria. alussaha täs ollaa vast ja la on mun laskujen mukaa 7.5.2014.

mitenkäs teidän vointi siellä, meette jo tokalla kolmanneksella molemmat, onko hyvä olo vai löytyykö oireita viel?

Gatusa:Sylin täydeltä onnea! Peukkuja pystyyn kaikki,että matkustaja pysyy nyt loppuun asti matkassa.

On kyllä ihan mahtavaa, Gatusa, että teillä vihdoin onnisti! Toivottavasti kaikki nyt sujuu hyvin loppuun asti. Sinulla on jo kyllä tarpeeksi ollut vastoinkäymisiä. Täällä on alkuraskauden oireet jo hellittäneet, jotenkin välillä vaikea uskoa että edelleen ollaan raskaana kun ei ole oireita, vatsa ei oo varsinaisesti vielä kasvanu eikä liikkeitä tunnu.. No reilu viikon päästä neuvola, niin josko siellä sitten sydänääniä kuunneltais. Niin ja radi-diagnoosin sain kun kolmesta arvosta se paastoarvo oli pikkusen koholla. Toistaseks siis seuraillaan kotona verensokereita ja jos alkavat pahasti nousta, niin sitten mietitään jatkot. Mutta periaatteessa siis kaikki oikein hyvin masuasukin kannalta. Nyt vaan päällä niin ärhäkkä flunssa että se tekee olon tosi kurjaks.

Täällä on oireet vielä päällä, eli huono olo ja ruoka ei maistu (pitää pakolla syyä) , väsyttää ja pissattaa. Rinnat ei oo enää niin kipeät. Nyt taas pari päivää ollu kohdussa samanlaisia tuntemuksia, ku alussa. Kohtu tuntuu, mut ei näy. :)

Oottelen innolla liikkeitä, mahan kasvua ja ällötyksen loppumista! :)

Takaisin