Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kun ootte ahkerii kirjoittajia!!
tänää kp12 ja ovisplussa . :grin
on se aina ihanaa saada ees se ovisplussa.
Kyllä kuulostaa Gatusan olot hyvälle,raskautta ajatellen hyvälle.
Cupcake,mulla oli kanssa viime kierros just tolleen tissit kippeet ku liivit otti niin ne oli hetken ku kivipallot ja aristavat,oli aamupahaaoloo,nälkää jne,mut sit ne hullut menkat tuli kumminkin :(

Oon ihan pihalla teijän nimistä,joten suokaa anteeksi ennenku opettelen.
Ja onnee kaikille raskautuneille ja aivan iiihana ultrakuva oli täällä,voi se on niin sykähdyttävää nähdä tuollainen ihmistaimi,aivan oikea minivauva kohdussa :flower
.Valitettavasti olen nähnyt hiukan vanhemman ihmistaimen elottomana kädelläni,se näky ei unohdu koskaan .

Voi että miten on taas toiveet korkealla ja ilolla tänään peittoja heiluttelemaan :thumleft

Ihanaa syksyn alkua kaikille!!! <3 Seuraan lähes päivittäin teidän kirjoituksia ja etenkin Gatusan elämää seuraan melkein kuin blogia :D <3

Eilen kävin ultrassa ja piti olla 12+0, mutta koko vastasikin 12+5, joten laskettuaika 9.3. :) Kaikki oli hyvin! :) Kovasti vauva liikkui, piti käsiä korvien päällä :D Potki hirmuista tahtia ja käänsi kylkeä, kun yskäisin :) Töissä varmaan kerrottava pian, sillä minusta todellakin huomaa, että olen raskaana :D Iskias vaivaa niin paljon, että eilen illalla en omin avuin pystynyt kävelemään kotona :(

Tsemppiä, onnitteluja ja pahoitteluja tilanteen mukaan toivottelen! <3

Jospa sitä taas jaksaisi kirjoitella tänne. Olen käynyt päivittäin lukemassa teidän juttuja, mutta ei ole jaksanut kirjoittaa. Syksy (joka aina masentaa) ja ainainen epäonnistuminen vauvaprojektissa masensi liikaa. Ovistakaan en kytännyt eli taisin pitää vähän yritystaukoa tämän kuun. Pupuiltu on fiiliksen mukaan, en tiedä onko osunut kohdilleen enkä ala tutkiakaan. Varmaan tauko oli ihan hyvä, ainakin mieleni kannalta. Ainakin mieliala on ollut parempi ja alkoi taas tuntua että haluan kirjoittaa tänne ja kestän seuraavan pettymyksen. :> Nyt alkaa taas jännittää, miten tässä kävi tällä kertaa. Menossa on kp27/30-33. Jos kierto on tällä kertaa tuolla alueella, tädin pitäisi tulla aikasintaan keskiviikkona ja viimeistään ensi lauantaina. Olen vähän asennoutunut, että kumminkin se sieltä tulee, mutta jos ei tule, yritän malttaa ensi viikon sunnuntaihin ennen kuin testaan.

Tervetuloa kaikki uudet, pahoittelut tädin tai muita ikäviä asioita kohdanneille ja onnea plussanneille. Lähetän paljon tarrasukkia kaikkien pikkuisille. Niille jotka minun tapaan vielä odottaa oman pikkuisen masuun saamista lähetän tsemppiä ja plussatuulia. Erityisesti Miss sunille pahoittelut menetyksestä. Joku toinenkin oli tainnut kärsiä keskenmenon monikkoraskaudessa (anteeksi, en jaksa tarkistaa nimimerkkiä). Osan ottoni sinne myös. Toivon sydämestäni että ensi kerralla molemmilla kaikki menee hyvin loppuun asti. Tämän enempää ei pysty yksityisesti kommentoimaan, kun on niin paljon tapahtunut sitten viime viestini.

kiitos marikki ja kolmassittenkin :) toivottavasti liitytte pian plussaajiin, itse jatkan tein seuras tsemppausta :)

vargynja toivottavast saat plussan vihdoin :)

on: eka repäsykipu ja tää veti paniikin melkei, meni onneks samantien ohi, enhä mää ol liian säikky en, kipua ni heti pelätää jo pahinta. no maanantaina saa tietää sit onko kaikki hyvin, nyt nukkuu ku puoltajuton jo klo 20:51 mein aikaa.

plussatuulia kaikille ihanille täällä :)

kiitos marikki ja kolmassittenkin :) toivottavasti liitytte pian plussaajiin, itse jatkan tein seuras tsemppausta :)

vargynja toivottavast saat plussan vihdoin :)

on: eka repäsykipu ja tää veti paniikin melkei, meni onneks samantien ohi, enhä mää ol liian säikky en, kipua ni heti pelätää jo pahinta. no maanantaina saa tietää sit onko kaikki hyvin, nyt nukkuu ku puoltajuton jo klo 20:51 mein aikaa.

plussatuulia kaikille ihanille täällä :)

Vargynja: tervetuloa taas mukaan! Itselläni samat fiilikset täl hetkel. Viime kuukautiset kyl pisti niin paljon harmittaan! on tää lapsen alulle saaminen niin hel**tin vaikeeta, et välil toivois voivansa lakata niin sitä haluamasta. Helpommin sanottu kuin tehty. Kyllä tässä vaan voimia kysytään, kaikilta.

Stemppiä kaikille! Täällä on nyt synkkä pilvi parkkeerannu talon päälle :(

P.s ihana lukea raskautuneiden kuulumisia sekä nähdä kuvia, joka kerta tullut tippa linssiin ja mennyt kylmät väreet <3

pakko taas tulla kommentoimaan tänne :)

Marikki ihan kauhean kuuloista että olet joutunut kokemaan pienen ihmisenalun kämmenellä elottomana.. :'( heti meni kylmätväreet ja toivomus ettei tarvitse tätä omaa nähdä, vaikka alkaa olemaan tosi hyvät mahdollisuudet terveenä syntymiselle.

Kolmassittenkin<3 on oikeassa, minäkin käyn nyttemmin katselemassa koko ajan mitä Gatusalle kuuluu, jotenkin seuraa kuin blogia! "onko tullut uusi postaus jo!" :D Onnea sinulle pienestä ihmisestä ja molemmat tuonne plussanneiden puolelle äkkiä ;) ja kaikki muutkin tietenkin <3

Vargynjalle vielä voimia ja jaksamista! Pidän sormia ristissä täällä että osuisi oikeaan hetkeen tuollaisesta mahdollisesti stressittömästä kierrosta<3

laurushka kiitos onnitteluista, täällä viel näköjää ruokamyrkytyksen kourissa vatsan osalta, ei ees hedelmiä voi syödä ku niistä sen sai vaikka pesi kunnolla, ei ol tullu nukuttua ku vessas piti ravata kokoajan. huomen onneks pääsee kysyy lääkärilt onko vaarallista näillä viikoilla pikkuselle et lisääkö keskenmenon riskiä ku mulla ei nyt mikää pysy sisäl oikeestaa. onneks kuumetta ei ole enää ollu.

mitäpä muille kuuluu tänään? täällä oli kunnon myrsky yöllä, mein metallinen ulko-ovi oikei paukku ku tuuli ja oli kunnon ukkonenki.

Määkin täällä koko ajan taustailen <3 En ole viitsinyt paljoa kirjoitella, mutta luen teidän juttujanne minkä kerkeän! nytkin on pottuvarpaista lähtien kaikki pystyssä teidän puolestanne :love2

Omaa sen verran, että se np-ulta oli pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin, lääkärineuvolakin takanapäin ja helpotti kun ei ainakaan vielä tarvitse kuvitella menevänsä mihinkään verivirtaustutkimuksiin kun verenpaineet on pysyneet hyvinä raskauden alusta alkaen, enkä ennen raskauden alkuakaan niitä verenpainelääkkeitä syönyt. nyt vain toivotaan sitten että pysyski loppuun saakka hyvänä.... toki kotiseurannassa olen :) ja tarpeen mukaan yhteyksiä lääkäriin....
Ihanaa kun alkaa nämä oireet muutenkin helpottamaan elämää, onneksi jo 15. viikko käynnistyy... on tätä parempaa olotilaa jo odoteltukin! 25.9 ois seuraava neuvola (17+3) ja rakenneultra ois 23.10 (21+3), se aika saatiin jo np-ultran yhteydessä mikä oli tosi mahtava juttu!

Jatkakaa tytöt samaan malliin, vaikka se varmasti välillä turhauttaa... mä todella elän mukananne vaikka oonkin jo tuolla toisella puolen :hug013

Pidetään Gatusa peukkuja, että ruokamyrkytyksellä ei ole haitallista vaikutusta ja peukkuja huomiselle! Täällä on harmaa ja sateinen päivä ja mieli sen mukainen. Flunssa iskemässä ja stressasin koko yön miten en voi tulla nyt kipeäksi, kun töissä on ensi viikolla iso tilaisuus, jota pitää olla järjestämässä :-)

Vargynja ja kizu, noi teidän fiilikset kuulostaa niin tutuilta. Mietin myös pistäisikö yrittämisen täksi kuuksi säästöliekille, vai lähteekö toivo taas nousuun.

Jaaha,miksiköhän tuli toinen ovisplussa tänään???Irtooko kaksi munista?
Mies alkanu syöttää mulle taas pillereitä,Mama vitskuu ja helokkii.Oli kiva coctail lautasen reunal aamulla kun aamukahvelle pääsin.Nyt ei voi kun laittaa "kiittimet ristiin" ja toivoa parasta tälle kiertoo.
"Enteet" on hyvät,näin sisälläni ihanan läpikuultavan punaisena hohtavan hedelmöittyneen munasolun,sen minä visioin nyt vahvasti kehooni,jospa näkymätön ympärillämme ymmärtäisi antaa sen mitä pyydän.Lapsikin on ollut esillä,tosin näyttäytyy vanhempana
niin anteeksi hourailut,mulla on vähän laajemmat kyvyt "nähdä" ja siks koen kaikkee jännää :angel5

kiitos bene, toivotaan parasta. tsemppiä sinulle ja plussatuulia :)

marikki inshaallah teil tärppäis täs kierros ja kaikki menis hyvin :)

piia ihana kuulla sinusta ja hyvä että pikku nuppusi on kunnossa :)

on: univaje ei tee hyvää terveydelle. sais tää tauti mikä onkaa nyt hellittää, miehellä sama mut ilman kuumetta ja lievempänä. pakko kysyy lääkärilt huomen mitä täs vois tehä et paranis, onneks päiviin lievempi näköjää mut yöt on ravaamist lisänä viel raskausoireet.

Hei sori että spämmään tän tännekkin, mutta tässä on kyse meidän kaikkien lapsesta haaveilevien tulevaisuudesta mahdollisesti, hyvä näyttää päättäjille jo ennen päätöstä mitä mieltä tälläisestä uudistuksesta ollaan: http://www.adressit.com/kodinhoidontuen_jakaminen_perheiden_paatettavaksi

eli säilytetään se valinnanvapaus ettei tarvitse työntää lasta liian aikaisin tarhaan jos isä ei voikkaan jäädä kotiin hoitamaan sitä pienokaista.

Gatusa toi kotihoidontuki on joku 300€/kk ilman kuntalisiä et vähän epäilen että yksikään mies luopuisi palkasta tai edes työttömyystuesta noiden hurjien rahojen takia. Jos äiti tai isä kotihoidontuelle lähtee niin kyllä varmasti ihan rakkaudesta lapseen, sossun luukulta saa enemmän.

Eiks tossa siun viestissä ollut äsken enemmän tekstiä?

Joo, miustakin tuo on tyhmin idea maailmassa. Jos haluavat tasapuolisemmin naiset töihin ja miehet kotiin perheen kanssa, niin jos vaikka kannustettais työnantajia palkkaamaan naisia niin, että vanhemmuuden kulut tulisi valtion kautta tasattaviksi eikä työnantajan maksettaviksi. Kyllähän naisetkin takuulla menis mielellään töihin jos olis se vakituinen työpaikka ja yhtä hyvät tai paremmat tulot kuin miehellä.

En mäkään työnantajana palkkais naista ja silloin kun palkkasin, niin kyllä katoin, ettei ollut lisääntyminen suunnitelmissa...

Tsemppiä kizu, toivottavasti mielialasi nousee kun päästään kauemmas tädistä. Ei sitä tajunnut kuinka vaikeeta tämä on ennen kuin alkoi itse yrittää ja lukea täältä muiden juttuja. Huoh, mut ehkä mekin vielä onnistutaan. Kun vaan jaksaisi olla ajattelematta, että mussa on varmaan jotain vikaa, kun ei tärppää vaikka ollaan vielä nuoriakin ja monilla tuntuu tärppäävän paljon nopeammin.

Kiitos laurushka. :> Siellä taidetaankin olla jo aika hyvällä mallilla. Toivon kovasti, että kaikki menee sinulla ja pikkuisella hyvin loppuun asti.

Toivottavasti ruokamyrkytysoireet jättää sinut pian rauhaan Gatusa. Pidän peukut pystyssä, että vauva kasvaa ja voi hyvin niistä huolimatta. Tulethan huomenna heti kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Vaikka itse pääsenkin vasta illalla jännityksestä kun en aiemmin ehdi koneelle. Pidän kuitenkin kokoajan peukut pystyssä.

Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia piia. ^^ Mukavaa että te raskautuneetkin käytte täällä kertomassa kuulumisia ja tsemppaamassa meitä.

Marikki, pidän peukut pystyssä että näkysi todella tarkoittaa että saat pian plussan.

Minustakin tuo kotihoidontuen pakkojakaminen on idioottimainen ajatus. Eivät taas ole ajatelleet mitään, eivät ainakaan lapsen parasta siellä. Muutenkin tuntuvat tekevän lisääntymisen ja vanhempien elämän mahdollisimman vaikeaksi. :angryfire (Joo, voisi asiat huonomminkin olla. Ärsyttää vaan valtion toiminta joissain asioissa. Tosin tässäkin osa on varmaan hormonikiukkuvalivalia.)

Ja sitä hormoniäksyilyä on saanut mieskin taas tänään kestää. Jää nähtäväksi, enteileekö se menkkoja vai niiden pois jääntiä. Tähän mennessä kaikki oireet ainakin on olleet simmosia, että voivat viitata kumpaan hyvänsä. En tiedä olenko pöhkö, mutta tänä aamuna vessassa mietin, että viikon päästä saatan hyvällä tuurilla olla siellä testin ja kahden viivan kanssa. :D No, todennäköisesti en ole, mutta pieni toivo elää silti. Tästä se piinaviikko taitaa alkaa...

valtiota kiinnostaa saada rahaa ei antaa rahaa joten se et ne kannustais tuollai ois maailman 10. ihme. tääl ei tukia ees tunneta ees.

Takaisin