Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
cupcake sama molemmis, nytteki niukkaa ja tahmast huomenna näkee miten käy. tääl ny hikoillaa urakal näemmä kuumetta pois, otin miniaspiriinin ku ei tiä mikä tilanne.

Tervetuloa kaikille uusille!

Voi ei Gatusa toi sun tilanne on kyl inhottava, kauan oot joutunut jo piinailemaan, toivotaan, että piinailut sais hyvän lopun!

Cupcake mulla on yleensä tullut hyvin kuiva kausi ovulaation jälkeen, tuntuu aina melkein siltä, että ois hiiva kun kutiaa limakalvot, mut johtuu vaan siitä et on niin kuivat. Sit yleensä pari päivää ennen menkkoja tulee taas vuotoa, mutta on valkoista ja paksua. Tässä kierrossa tosin ei ole ollut kuivaa kautta, mitä lie tarkoittaa :confused004

Täällä kp 17/26 menossa, tosiaan ei oo tuota kuivaa kautta vielä tullut, mut uskon kyllä, että ovis on mennyt jo viime viikolla, keskiviikkona (kp 11) oli ovismaisia kipuja. Mulla ei nimittäin ikinä ole ollut pidempää kiertoa kuin tuo 26 päivää, tosin varmaan kun nyt tämän ääneen sanon niin...pitää koputella puuta :) Eilen ja tänään on alavatsa tuntunut kauhean kireeltä ja hieman myös kipuillut, vähän niin ku ois tehny kovan vatsalihastreenin vaikken mitään siis ole tehnyt, dpo 5-6. Vielä olis puoltoista viikkoa piinailtavaa ennen kun vois testailla. Mä oon kyllä niin malttamaton, et mietin et pitäiskö tilata niitä tosi herkkiä testejä. Toisaalta, jos tekee niitä ja antaa vaan negaa niin tietenkin alkaa masentaa aikasemmin. Ehkä kuitenkin tietämättömänä on parempi olla. Torstaiksi mulla on varattu yksityiselle gynekologille aika, ajattelin et on hyvä käydä tsekkauttaa tilanne ja myös keskustelee siitä maidon tulosta, ettei vaan ois hormooneissa jotain häikkää.

s1n1 maidontulo yleensä johtuu prolaktiinist, näin mulle sanottii vuosia esikoisen syntymän jälkeen. toivottavast saat plussan. juu on piinailtu jo jonki aikaa ja nyt piinaillaa kipeenä.

Moikka kaikille! En oikein tienny mikä keskustelu-aihe-sivu olis paras vaihtoehto joten päätin tulla tänne. Otin eilen avomiehen kanssa puheeksi lasten saanti., mä en enää halu raskaaksi tulemisen suhteen et hän aina vaan vastaa 'katotaan sit joskus', 'kyl me vielä keretään'. mä oon kohta 26 ja mies 27 joten mä en halu odottaa pidempään. Keskusteltuamme tultiin siihen tulokseen että lapsi saa tulla jos niin haluu. Miehelle oli asia 100% ok ja hän antoi mulle päätösvallan sen suhteen että koskan lopetan pillerit. Päätin että mä en niitä enää ota, mulla siis on menkat meneillään niin lapsen saanti mahollisuus alkaa kun menkat loppuu. Mulla on niin kova vauvakuume ja into tähän että tänään kun kävin kirppiksillä niin kattelin sivusilmällä vauvajuttuja ja mä löysin niin ihana pikku haalarin, mut jotenkin onnistuin olla ostamatta se :D Mä oon jo niin pitkään toivonu lasta ja halunnu mutta mies ei ennen tätä hetkeä ole "suostunu" joten mä olen tosissani ku asia on molemmille ok. Mä tietysti toivoisin että tärppäis heti ettei tartte pitkään odotella plussaa. Ois aivan ihanaa jos mun synttäreillä tai jouluna tänä vuonna saatais plussaa.. Miks vaan unelmoida lasten saamisesta kun on niin valmis siihen kun vaan voi olla. :) Onks teillä antaa jtn omakohtaista vinkkejä jonka avulla ehkä helpompaa tulla raskaaksi? tietty turha stressi on hyvä välttää:) se vaan meillä ongelmana et jos "päädytään" sänkyyn edes kerran kuukaudessa niin se on jo hyvä, yleensä jossain vaiheessa vikana viikkona ennen menkat, silloin kun "täytyy" jos haluu keretä ennenku menkat alkaa.. mua tekee useammin mieli kuin miestä...

lämpimästi tervetuloa lintsu87 eli täällä kaikki on joko alottamas tänä vuonna yrittämist tai on yrittäny jo jonkin aikaa.

moni täällä on kokeillu omenaviinietikkaa ovikseen asti vähintään ja foolihappoa jo ennen raskautumista koska se ehkäsee sit tärpin käytyä hermostoputken kehityshäiriöi ja ja monia sairauksia. iha perus vitamiini riittää kunnes tärppi käy kunha sisältää foolihappoa. itse henkilökohtasest en ol käyttän vippaskonstei mut nuo edellä mainitut on joillaa auttan raskautumises. :)

mikäli eilinen viestini oli epäselvä, se johtui siitä että kirjoitin sen korkeassa kuumeessa eli en oikein jaksanut tarkastaa kielioppia. kuume taitaa olla taas nousemas joten kuumelääkettä kohta varmaa otettava taas. eilen ja yön aikana oli sellast 39-40 kuume en tiä mistä se tuli mulle mut iski yhtäkkiä ja olin ku jyrän alle jääny, vieläki kroppa kipee mut jotai positiivist kp 36/35 eikä menkkoi näy.

Gatusa eiköhän sinun viesti kuitenkin ollut ihan ymmärrettävä, vaikka hieman kirjoitusvirheitä olikin. :) Kelläpä ei välillä sattuisi tulemaan virheitä tekstissä. Eihän tässä missään äidinkielen tunnilla olla. :) Ehkä tuo merkintä tuli vain vahingossa. Monesti itsekin olen epähuomioissani saattanut painaa noita merkintöjä huolimattomasti. Toivottavasti olo paranee ja menkat yhä edelleen jättää tulematta. Tsemppiä sinne! :)

Cupcake, tosta valkovuodosta. Mulla muuttuu se ennen menkkoja vähän kellertäväksi ja normalisoituu sitten menkkojen jälkeen. Mulla oli koko raskauden ajan myös keltanen valkovuoto ja kävin antamassa tulehdusnäytteetkin mutta ei niissä mitään ollu. Lääkäri sano sillon että ihan normaalia. Voi varmaan vaihdella aika paljon eri ihmisillä.

S1N1, hyvä kun meet gynelle. Kyllä se on aina hyvä tietää missä mennään. Mä en ainakaan voi kovin aikasin testailla kun menis sitten hermo niihin negoihin, mieluummin ootan pidemmälle.

Lintsu87, tervetuloa kuumeilemaan tänne. :) Eipä taida olla mitään vippaskonsteja tuohon raskautumiseen. Jos olis niin kaipa me kaikki oltas heti raskaana. :) Seksiä joka toinen päivä oviksen aikoihin. Se voi tietysti olla haastavaa jos ei oo tottunu pupuilemaan niin usein. Mä tein esikoista yrittäessä sitä että nostin aina yhdynnän jälkeen jalat seinälle ja laitoin vielä pepun alle tyynyn ja makoilin siinä sitten parikyt minuuttia. Toisessa kierrossa tuli jo tulosta mutta tietenkään ei oo varmaa johtuiko se tosta. Ja niinkun Gatusa tuolla jo aiemmin sanoi niin vitamiinit kuntoon. :)

Gatusa, tsemppiä sulle sinne! Toivottavasti olosi paranee pian, olisi kyllä kiva tietää mikä nuo oireet aiheuttaa. :) Mulla on kans viimeset kaks päivää ollu vähän huono olo, ihan kun olis jotain siitepölyallergiaa taas. Tukkonen olo ja väsyttää. Eilen vedin jopa päikkäritkin.

Kp9, ei raportoitavaa. Koskahan ovis mahtais tulla? Pitää taas saaha mies tänään pupuilemaan.

kiitos aamu, kipui on alavatsas mut menkkoi ei näy ja kuume taas nousemas, kunha mun vesipullo on kylmä ni otan taas lääkkeen. vatsa menny iha sekasin vissii lääkkeiden takia joten olo kaikinpuolin kurja, toivottavast menis ohi. huomen isäntä pääsee käymää mun puolest postissa hakees kirjeen tai paketin kumpi siellä onkaan. ukkonenki taitaa olla tulos tänää, vettä alko jo satamaa mut pää alko oireilla nyt.

mitäpä chipmunkille kuuluu?

Kiirettä tahtoo pitää tuon talonrakentamisprojektin kanssa. Aina töiden jälkeen menen sinne tontille auttamaan siivouksessa ja yritän pitää jääkaapin täynnä ja miekkosen masun kylläisenä. :) Pahoinvointi on rantautunut viimein tännekin ja viikon verran olen saanut olla etovassa olossa ja tänä aamuna jouduin ensimmäisen kerran halailemaan pönttöä. Maanantaille varasin alkuraskauden ultran jossa toivon mukaan näkyy pikkuinen oikeassa paikassa ja hyvässä kunnossa. :) 13.9. on sitten ensimmäinen neuvolakäynti. :)

no nii eli sulla ultra samana päivänä ku mulla, mul katotaa mikä oikei on tilanne ja verikokeel katotaa taas hcg josko sais paremman vastaksen ku "en tiedä". yritähän jaksaa :)

moikka

nonna- : kiitos, juu sen oon huomannu et noi miehet ei aina ymmärrä meen naisten kiirettä asian kans... :)

gatusa:voi kurjuus sun kuumetta,toivottavasti paranet pian... :) anteeksi uteluni mut saanko kysyy et oliko sun esikoisen raskaus ihan normi?

on tää oma pää ja kroppa erikoinen ku välil tulee et joo vois ol vaik tärpänny ja välil taas oon ihan varma et ei kumminkaan... nyt siis kp28 ja kierto mul o 27-42. meistä siis piti kertoo et mä oon 29 ja mies 36. yhes ollaan oltu yli 12vuotta ja naimisis 2 vuotta ja yks yhteinen lapsi joka täyttää 5kk 10.9 esikoista yritettiin neljä kuukautta....

S1N1 Hyvähän se on käydä tarkistuttaa! :) Mullakin mietityttää nää mun sekavat kierrot mut toisaalta vielä ainakin voi hyvillä mielin laittaa edellisen raskauden piikkiin. Josko nää nyt joskus tasaantuis mullakin!

Tervetuloo Lintsu87! Vauvakuume on katala "tauti" :excited001

Aamu Joo, siis mulla oli raskausaikana tosi runsas valkovuoto, ja kahdesti ääkäri näytteenkin otti vaan ei niissä kertaakaan ollut mitään. Juuri tuota sun kuvailemaa kellertävää vuotoa on tullut nyt runsaasti, tosin sitäkin vähemmän nyt taas tänään.

ON: Tadaa, kp37 alkoi negatiivisella testillä! Mä niin hajoan kohta. Kellertävää, runsasta, juoksevaa valkovuotoa oli vielä eilen, mut eipä enää juuri sitäkään. Mahassa ei tunnu miltään. Eilisiltaiset petipuuhat sattui kyllä, mut muuten ne vähäisetkin jomottelut on ohi. Pahalla tuulella oon kyllä ollut koko tän päivän, mieskin totesi et mettään meni tikkuun pissaaminenkin, ku oon aivan hermona ja huonolla tuulella! Et menkat sieltä on vaan tulossa!

Cupcake en enään muista ootko sanonut vai mitä onko sun kierrot olleet ennen millasia? vai onko nyt vasta ensimmäinen kierto ehkäisyn jälkeen? Mä luin tänä vuonna jonkun naisen blogia joka sai vasta kahden viikon päästä positiivisen tuloksen raskaus testiin ja ehti tehdä sitä ennen monen monta negaa :) sitten sieltä tulikin kaksoset! Joten ei kannata lannistua..oon ihan varma, että näin voi käydä useamminkin, mut jos täti on tuloillaan niin tulis jo niin pääsisit uuten kiertoon!

TERVETULOA TAAS UUDET :)

Joku kyseli vinkkejä raskautumiseen. Moni juo greippimehua ja jotkut myös omenaviinietikkaa. Sen omenaviinietikan juomisen minäkin oon nyt aloittanut...siitä omenaviinietikan vaikutuksesta kannattaa googlettaa, löytyy aika paljon tietoa ja hyötyjä :) ainut miinus mun mielestä on, että se on ihan hirveen pahaa!! Kaikenlaista ''kuraa'' sitä kurkkuunsa kaataakin raskautumisen toivossa :)

Kp 7, taidanpas huomenna tilata ovis testejä :) oon taas haaveillu erilaisista vaunuista! Kyllä mä vielä joku päivä pääsen ostamaan ne unelma vaunut..eikö niin? :) Olo on tosi stressitön, ei oo huolia eikä murheita, ainakaan just nyt :)

NONNA- Jep, nuita tarinoita oon minäkin kuullut ja niistä lukenutkin. Mut tuntuu, ettei sellainen nyt mun kohdalla voi käydä.. Jotenkin sitä kai odottaa toisintoa esikoisen plussauksesta! :D Plöh. Siis minä olen synnyttänyt viime lokakuussa, menkat alkoi tammi/helmikuussa. On ollu pidempää ja lyhvempääkin kiertoa, mut se et toissakierto oli 43, viimeksi 28 ja nyt mennään taas 37 asti. Ennen raskautta mun kierto oli melko jämpti 30-32.

Jos täti ei kurvaa paikalle, niin seuraava testi sit kun tuo enkkakierto menee rikki, eli kp 43.

kiitos cupcake.

onko kellää neuvoo miten saa kuumeen alas ku kuumelääkkeet ei taho tehota. on muute aika kovat alavatsakivutki, välil helpottaa välil sattuu kunnol, lisäks etoo. mä kyl luin et alkuraskaudes voi olla kuumetta jne mut en jaksa uskoo et mun kohal johtus siitä.

joku kysy esikoisen odotuksest, se oli normaali ilman suurempii oireit, vikal kolmanneksel vuodelepoon jouduin.

kiitos cupcake.

onko kellää neuvoo miten saa kuumeen alas ku kuumelääkkeet ei taho tehota. on muute aika kovat alavatsakivutki, välil helpottaa välil sattuu kunnol, lisäks etoo. mä kyl luin et alkuraskaudes voi olla kuumetta jne mut en jaksa uskoo et mun kohal johtus siitä.

joku kysy esikoisen odotuksest, se oli normaali ilman suurempii oireit, vikal kolmanneksel vuodelepoon jouduin.

hmm, mikäköhän on totta/kannattavampaa/todennäköisempaa tapaa tulla raskaaksi? tarviiko seksin jälkeen makoilla jalat ylhäällä hetken vai riittääkö "pelkkä" seksi et tulee raskaaksi?

Riittää pelkkä seksi mut eipä tuosta tavarat sisällä makoilusta varmaan haittaakaan ole :) Suuseksiä kannattaa välttää ja tavallisia liukastinvoiteita, eli jos liukkaria kaipaa niin jotain hedelmällisyysystävällistä merkkiä. Sylki myös tuhoaa siittiöitä. (Tosin en minä ainakaan osannut siitä suuseksistä luopua ja tärppäsi siitä huolimatta...)

Takaisin