Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nopee omanapailu, mutta pakko avautua. Parin tunnin odottaminen, että sai terveyskeskuksesta jonkun puhelimen päähän ja vastaus selittämättömiin ja koviin "menkkamaisiin" kipuihin ja kramppeihin oli: no sullahan on kuukautiset. Terve ja kiitos. Ei kuulemma haittaa vaikke 28 vuoteen ko. kipuja oo ikinä ollu, kun ei kuulosta virtsatientulehdukseltakaan. Melkee itku kurkussa yritin selittää, että ku oikeesti sattuu. Ei auta. Soita jos on kipuja vielä kuukautisten jälkeen.

Ainut, no olipas tympee vastaus tk:sta!
Nennä, tervetuloa kuumeilemaan ja suuren suuret pahoittelut keskenmenosta!
Helmiäippä, kiitos ja jaksuja odotteluun :)
Kizu, tervetuloa :)

Muillekkin piti kommentoida, mutta jaksu loppui.. Kamala flunssa päällä ja olo aika heikko..
Poika heräili taas kovasti ja kolmannen vai neljännen nukutuksen jälkeen otin viereen, ei vaan jaksanut. Mies onneks nous sen kans aamulla niin sain jäädä vielä torkkumaan.
Täällä ois kp24 ja dpo12. Tänään tuli vähän vaaleanpunaista limaa vessassakäydessä, että näinköhän se täti saapuu parin päivän sisällä.. Toiveet oli niin korkealla tän kolmannen yk:n suhteen, kun esikoinenkin sai kolmannesta alkunsa, mutta ehkä ei sit onnistunutkaan.

täälä sit kp1 :( no uutta yritystä vaan kehiin :) butterfly85 tänään just katoin noita volume 500 pillereitä :D ajattelin tilata tälle kierrolle sen pre speed liukkaria kun oon kuullu niin monen plussaavan siinä kierrossa kun sitä on käytetty :) ajattelin käydä ke luontaistuote kaupassa ja katon onko sielä vastaavaa tuotetta mutta halvempaa (siis noi volume tabl) meillä mies syö joka aamu vitamiinit ja myös foolihappoa(minun käskystä) joten ei tuottaisi vaikeuksia syödä noitakin :D

Täällähän on taas tapahtunut, vaikka vasta eilen tänne kirjoittelin.

Susuna, en osaa sanoa juuta enkä jaata, siihen voisiko olla kiinnittymiskipuja, mutta toivotaan parasta. ;)

MJ, joo ymmärrän täysin tuon ettei turhia riskejä viitti ottaa. Jos kuitenkin pieni mahdollisuus tartuntaan on, sen ennemmin välttää. Voimia odottamiseen.

Piia, Varsinais-Suomesta kirjoittelen. :) Mullekin on tuttua tuo muuttaminen uudelle paikkakunnalle. Vanhat kaverit jää vanhalle paikkakunnalle ja pikkuhiljaa yhteydenpito kuolee. Jotenkin ei nykyisin osaa edes ystävystyä samalla tavalla kuin lapsena. Nyt sentään tilanne vähän parempi kuin muuttaessa, mutta ystävät asuu auttamattomasti kauempana.

Tervetuloa kizu tännekin ketjuun kirjoittelemaan. :) Mielestäni sinut jo tuolta toisaalta olenkin pongannut.

Kiitos helmiäippä kommentista. Joo ei tee mieli ihan heti ottaa tätä uusiksi. Ei se poisto sinällään kamalaa ollut. Mutta sen jälkeen. Kipua, väsymystä ja nälkää, mutta suu ei anna syödä kunnolla. Toivottavasti täti nyt pysyy sinulla poissa. :)

Tervetuloa Nennnä joukkoomme. Ja pahoittelut keskenmenosta. :( Toivottavasti palaat pian pysyvästi odottajiin.

Ainut, jo oli tympeitä siellä terveyskeskuksessa. Ihme meininkiä, kun eivät millään meinaa tutkia eikä uskoa potilasta. :( Toivottavasti kipusi vielä katoaa tai pääset tutkimuksiin. Voimia asian kanssa.

Pikaista paranemista Nyytille. Ei yhtään kivaa tommonen flunssa.

Toivottavasti nyt muistin kaikki, joille ajattelin jotain sanoa. Plussatuulia kaikille yhteisesti. Täällä ei mitään uutta.

Jestas tänne tullu viikonlopun aikana paaaljon juttuja :)
Meiläkäinen siirtyy nyt pienelle yritystauolle... Meillä häät elokuussa ja halutaan nyt keskittyä niihin. Ja onhan noista clomeistakin väillä hyvä pitää taukoa. Me ollaan jo omasta mielestämme niin kauan vauvaa yritetty että voidaan ihan hyvin pitää puoli vuotta taukoa, se ei tunnu odottamisen odottamisessa enään miltään.
Kun tänne sitten taas palailen heinä-syyskuussa niin toivottavasti teistä ei täällä enään  kovinkaan moni olisli, mielellään ei ketään :)
Plussa tuulia ja voimahaleja kaikkille!

ps. tänään löysin unelmieni hääpuvun, meitsi on niiin upea omissa häissään ;P

Lääkärin luona tänään käyty juttelemassa pitkittyneistä kierroista, kovasti lekurikin ihmetteli et miten tälleen nyt on asiat ja laitto verikokeisiin, verikokeiden vastausten jälkeen katsotaan sit miten edetään.. saimpa nyt ainakin jotenkin asiaa jollain tavalla eteenpäin :)

Huhhuh, onpas taas tullut tarinaa päivän aikana! Hyvähyvä :).

Piia84  Mä kirjottelen Pirkanmaalta. Täytyy myöntää, että mä oon kyllä ollut aika laiskakin tutustuun. Töissä oon paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja harrastuksen parissa kerran pari viikossa. Välillä kaipaa ihan sitä omaakin aikaa...

ainut Koiria on kolme ja kaikki jackrussellinterriereitä. Uros 12v ja nartut 10v & keväällä 4v. Mulla kanssa ollut parin kuukauden aikana aika kovia alavatsakipuja. Tosiaan välillä oikeesti sattunut, kun on osunut "pohjaan", tai edes lähelle. Mutta johan oli tympeetä palvelua terveyskeskuksessa! Jessus.

kizu tervetuloa tähänkin ketjuun :). Niin kun tossa jo aikasemmin tuli ilmi, niin samoilla suunnilla asutaan. Tai no, Pirkanmaa on aika iso... Kanta-Hämeestä oon kotosin.

helmiäippä Kiitos. Mä just mietin, että testaan aikasintaan sitten, kun viimeks meni kesken. Eli kp 37. Eli se menee ens viikon lopulle... Saa nähdä maltanko odottaa, jos ei menkkoja kuulu! Ei oo tullut facee käytettyä tohon tarkotukseen... Ihan hyvä idea :).

Nennnä Paljon voimia! ja tervetuloa...

Nyytti pikaista paranemista!

etk pahoittelut tännekin :/

JeKiira Tsemppiä ja pitkää pinnaa häitten suunnitteluun ja toteuttamiseen ;) :)

-MJ Hienoa, että asiat etenee!

ON: Töissä tänään funtsin, että ei oo ollut mitään oloja tänään. No, kyllähän tota alavattaa alko sitten hetken päästä juiliin. Tän viikon pitäis olla ihan iisi, mutta ens viikko hirvittää. Yritän välttää stressiä, mutta töissä se on kyllä mahdotonta :/.
Niin ja kun nyt ollaan laitettu iätkin peliin, niin mä täytän kohta 34v :).

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Heipä hei!

Liitynpä minäkin sitten porukkaan, kun kovasti toista lasta kuumeillaan :) Täällä on niin monenlaista kokemusta ja tarinaa, etten ala nyt kommentoimaan muita. Meni ikuisuus aiempia kirjoituksia lukiessa ;)

Meillä syntyi 6/12, juhannusyönä, pieni tyttönen. Toinen lapsi on ollut tervetullut siitä alkaen kuin menkat taas jatkuivat, eli kun tyttö oli n. 2 kk ikäinen. Kummallista on ollut, koska kierto vakiintunut nyt viimeisten kuukausien aikana 21 vrk.. kamalaa siis, viikkoa ennen alkaa kipuilut, viikko kunnon kipuja, viikko taukoa ja eikun uudestaan sama ralli.

Viime viikon ke olisi pitänyt taas menkkojen alkaa mutta tulikin vain kivut. Menkkakivut jatkuneet nyt siitä asti. Samoin koen, että rinnat aristavat. Tänä aamuna tein testin kun en malttanut enää odotella vaan negatiivistahan se näytti :(( Pitänee odotella viikon lopulle ennen uutta testiä jos ei vuotoa ala kuulua.. raastavaa! 

Tsemppiä jokaiselle, toivotaan oikein onnen täyteistä vuotta ja paljon plussia ^^

Pikaisesti huutelen, että tällä hetkellä (ja toivottavasti loppuelämän ;)) majailen pohjanmaalla :)

Koiria oli omia kaksi, sheltti ja husky urokset, mutta vauvan tultua koirien hoito kävi liian raskaaksi kun itsekseen ne olis pitänyt lenkittää ja lapsikin hoitaa.
Täällä on sitten miehellä kolme koiraa: norjan harmaa ja kaksi beaglea, narttuja kaikki,ja ulkokoiria ovat! (olen saanut uvan katsella sisäkoiraa myös =P)

Heippa kaikille!

Uutena tänne vau.fi sivustolle kirjoittelen. Olen 26-vuotias nainen ja avomieheni on 29-vuotias. Yhdessä olemme olleet päälle seitsemän vuotta ja nyt olisi toiveissa saada lisäystä tähän pieneen kahden hengen perheeseen. Pillereitä olen syönyt noin 10 vuotta ja 24.1.2013 otin viimeisen pillerini. :) Olen jo hetken aikaa miehelleni kiusalla sanonut, että vuoden vaihteen jälkeen otan viimeisen pillerini. Yllätys oli suuri, kun mies rupesi itse vuoden vaihteen jälkeen muistuttamaan, että eikös tuo levy ole nyt sitten se viimeinen. :) Nyt siis heitettiin pillerit menemään ja annetaan tulla jos on tullakseen.

Tässä menee nyt sitten varmaan hetki totutella omaan kroppaansa uudestaan noin pitkän pillerikuurin jälkeen. Nyt on mennossa kp8 ja yk1. Harmi vain kun mies tekee reissuhommia, joissa saattaa vierähtää useampikin viikko kerrallaan. Onneksi miekkonen saattaa tulla viikonloppuna-alkuviikosta kotiin, jolloin ne parhaat päivät minulla olisi laskurin mukaan jos ovat tullakseen...Kestää varmaan hetken ennen kuin tosiaan kroppa alkaa tottumaan elämään ilman noita pillereitä.

Mukavaa alkanutta vuotta ja plussatuulia!!!

Teretulemasta :)

Täällä tänään dpo 6

ps.eilinen päivä pojan hoitoonviennin jälkeen sitten menikin nukkuessa (menin iltaan töihin).

Hellurei uusille! :)

Täällä kp1. Harmittaa toki, mutta nyt keskityn eka itteni kuntoon saamiseen ja sit vasta jälleen vauvantekopuuhiin. ;)  Taustalla seurailen varmasti.

JeKiira Ihania hääuutisia! Mekin ollaan mietitty, mutta kun ite haluisin kesähäät ja mies kun on kesät pelaamassa ympäri Suomea niin voi olla, että pitää mennä naimisiin vasta sitten kun mies eläköityy pelipuuhista :D

-MJ- Toivottavasti verikokeen tulokset kertoo jotain ihmeellisistä kierroista! 

JMH Mäki tykkään russeleista, parsonia oon itseasiassa tosissaan miettiny monta kertaa, mutta päätyny sitten aina muihin vähän harvalukuisempiin rotuihin :)

Tervetuloa kuumeilemaan Hes_su ja Chipmunk86!

ON Eilisestä terkkarin vastauksesta tuskastuneena ja kipujen jatkuessa päätin soittaa yksityiselle lääkärille. Onneksi sainkin ajan gynekologille samalle päivälle ja jos joku vaan Forssan suunnilla asuu, niin voin lämpimästi suositella Mika Rantalaa. En varmaan ikinä oo ollu gynellä tai muullakaan lääkärillä yhtä rentoutunut kun hänen vastaanotollaan. Ei ollu mikään teennäisten vitsein vääntäjä, vaan jotenki oikeesti tosi hauska ja mukava lääkäri. 

No, tulokset ei nyt ollu ehkä kaikista kivoimpia nimittäin selvisi, että mulla on endometrioosi. Todella lievä onneksi! Sanoi, että kohdun takana tuntuu joitakin nuppineulanpään kokoisia alueita. Ultrassa ei niitä näkynyt ja munasarjat ja kohtu muuten ok. Mutta nämä selittävät kivut, jotka heijastaa selän puolelle ennen kuukautisia ja nyt kuukautisten aikaan. Kuten myös sen, miksi pupuilut sattu -> osuu värkki juuri sinne missä tätä vääränlaista kudosta on. Vaikka sairaus aiheuttaa joillakin lapsettomuutta, ei lääkäri mun tapauksessa olis kuulemma huolissaan, kun oli niin lievä, että tuskin turvottaa mitään kriittisiä paikkoja kiinni. Vertasi, että sitä vääränlaista kudosta voi olla omenankokoisia alueitakin. Ja siitä oli tyytyväinen, että olin raskaana jo kerran ollu. Sano, että vaikka karulta kuulostaa, niin keskenmenokin on edistystä! Se kuitenkin kertoo, että munasolu ja siittiö on päässeet kohtaamaan ja munasolut irtoaa yms. Lääkärin mielestä ei siis huolta ja paras hoito tähän kuulemma on raskautuminen! :D Mutta selvispä kipujen syy sitten. Ite tietty vähän mietityttää, mutta yritän nyt kuunnella lääkäriä ja olla huolimatta! :)

Moikkulis!

Mä nyt kirjoitan taas, kun olen näköjään ihan koukussa tähän keskusteluun! :-)

Aluksi tervetuloa joukkoon tummaan kizu, Hes_su ja Chipmunk86! Ja toivotan teille heti myös huikeasti plussatuulia!

Hes_su, nuo sinun kuukautiset kyllä kuulostaa ihan kuukautisilta from hell! Ja sitten kun kiertokin on noin lyhyt... Minkälaiset kuukautiset sinulla oli ennen lapsen saantia? Meinaan minun siskollani kävi kanssa noin ensimmäisen lapsen jälkeen, että kuukautiset muuttuivat hurjiksi, mutta tilanne tasoittui sitten toisen lapsen jälkeen.

Reipuli, tsemppiä miehen vokotteluun! ;-)

Voi Nennnä, osanotto keskenmenosta... Paljon onnea uuteen yritykseen!!!

ainut, jösses, mitä "palvelua" tk:ssa! Siis mitä hittoa?!?! Mä oon kyllä ymmärtänyt, että oudot vatsakivut (ja ennen kaikkea jos kovatkin) on aina selvitettävä lääkärissä. Tekee sinunkin varmaan nyt mieli kiitellä tätä upeaa terveydenhuoltojärjestelmää! HUH HUH!

Nyytti, tsemppiä sinulle noiden nukkumisasioiden kanssa ja toivotaan kuitenkin vielä, että se täti jättäisi teidän oven rauhaan ja menis vaikka naapuriin! ;-)

etk, voi harmi, että niin sitten kävi kuitenkin... :-(  No tsemppiä kuitenkin uuteen kiertoon! Muuten, olet tosi hienosti saanut miehesi "koulutettua" ottamaan noita vitamiineja. meidän isäntä ei suostu edes D-vitamiinia syömään...

JeKiira, ihanaa, häät!!! :-)  Meillä oli viime kesänä häät ja täytyy kyllä myöntää, että oli maailman ihanin päivä kyllä! Tsemppiä suunnitteluun ja sitten voit taas rouvana palata tänne kuumeilemaan!

-MJ, hieno juttu, että vähän edes edistystä asioissa. Milloin saat kuulla tuloksista?

JMH, mä yritän kanssa olla ottamatta stressiä töissä, kun tiedän, ettei se ainakaan edistä näitä lapsensaantiyrityksiä... Mutta vaikeaahan se on, jos on yhtään sellaiseen taipuvainen.

Omaan napaan ei muutoksia eilisen jälkeen. Ajattelin, että teen testin sunnuntaina. Vähän eilen vihloi tissejä ja masua, mutta en tiedä, että kuvittelenko vaan.

Hehei,

täällä ei edelleenkään kuukautisista tietoakaan mutta kivut senkun jatkuu... kovasti kovasti toivon, etteivät alakaan ja testi näyttäisi plussaa loppuviikosta! Malttais vaan odotella.

ainut, harmi kuulla endometrioosista :(( Mutta onneksi on lievä! Meillä on ystäväpiirissä kahdella pariskunnalla sama vaiva, pahempana vain, mutta molemmille on kuitenkin lapsi siunaantunut :) Eikä edes ihan älyttömän pitkillä yrityksillä.

helmiäippä, todellakin ovat from hell nämä mun kuukautiset! Ennen ensimmäistä kierto oli 28 vrk, silloinkin vuoto oli runsasta ja kivuliasta.. aina oon joutunut syömään jytyjä särkylääkkeitä ainakin sen viikon verran joka kierrolla. Nyt kivut siis vaan pahentuneet ja vuoto runsastunut. Jospa kävisi mullakin niin, että toisen jälkeen helpottaa.

Onko kellään muulla kokemusta noin lyhyestä kierrosta? Tosi omituista ollut mun mielestä. En ole tikutellut oviksia, joten en yhtään tiedä, milloin ovuloin tai ovuloinko ollenkaan.. ja kun noita kipujakin on nyt jatkuvasti niin en edes tunne ovulaatiota niin kuin ennen ekaa lasta. Argh :D

Niin ja iästä kun tuolla aiemmin kyseltiin, 25 täytin tuossa vuoden alussa. Miehen kanssa taaperretaan yhdessä jo kymmenettä vuotta, huhhuh.

piia84 minäkin olen pohjanmaalta :)
helmiäippä mieheni on yrittäjä ja paljon oli flunssia yms. sit sanoin sille että syö ny edes jotain vitamiinia kun ei tuo ruokavalio oo aina niin monipuolinen. kokeili ekaks tota pore-c:tä, sit ostin lapsille sanasolin tabl. alko syömään niitäkin. sit luin netistä tosta foolihaposta että olisi myös miehen hyvä syödä tota jos lapsi toiveissa (ja on siis hyväki muutenkin) niin sit alotti nekin :D mutta eipä ole kipeäkään ollut. ja vitamiineja siis söi jo ennenkun oli kolmonen toiveissa :)

Heiiii...monen päivän nettipimennon jälkeen, miulta menee parisen tuntia lukea kaikki "uudet" jutut :)

Täällä oli ihana ylläri kun täti saapui suhteeellisen nopeesti eikä kierto venynytkään ääriin nyt kp8. Jee jos nyt pysyttäisiin normi kierroissa.

Plussa tuulia kaikille!

etk Joskus jostain luin, että miehille ois sinkki kans hyvä, kun lapsia yritetään

Takaisin