Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei silkki. :( Tosi paljon jaksamista sinne. Toivottavasti pääset pian leikattavaksi ja taas yrittämään.

No ni nyt sitten pistellään annoksella Gonal-F 350 IU, Synarelaa 2x2 päivässä, lisäksi on korvatulehdus ja poskiontelon tulehdus päällä sen myötä antibioottikuuri :( 
Talinnaankin piti lähteä mutta kun piiritän emme lähde :( No moottoripyörämessut kutsuu huomenna ja hotelliyö hesassa... Laatuaikaa kaksin... koirakin menee hoitoon :) 

Silkille jaksuja. 

Kiitti teille, jotka vastailitte :) Tosiaan oon itse pähkäilly että kenelle haluan/pystyn kertomaan, ettei tule sitten niitä NOOOooo?-kysymyksiä. Viimeksi eilen laiteltiin siskon kanssa viestiä: aloitin että: moi :) ! ja hänen vastaus oli heti " Mitä mitä mitä, miks hymiö? Joko :O milloin pystyt testaamaan..jne." turhauttaa.. tekis mieli sanoa sille että ei yritetäkään :D.

Mua jänskättää töiden takia, kun luvassa on maaliskuussa firman ulkomaanmatka ("koulutusta"), eli päivät opiskellaan ja illat juhlitaan. Sinne tulee hirveesti porukkaa ja suurin osa tuttuja. Miten voin olla juomatta ja skoolaamatta JOS nyt jotain tapahtuisikin.. Huomaatteko miten pitkällä oon jo näissä "suunnitelmissa/toiveissa".:D Huh mun pää... :D

ON tänään kp 27/ 35-36.. Jänskättää jo nyt että millainen on tämän kierron pituus.. Ihanaa olisi jos kierto olis "se normi" 28. Helposti sitä ajattelee jos päivänkin menee yli 35 että "no nyt!" Jospa tasottuisi edes johonkin normaaliin.. Veikkaan että kohta alkaa taas ne valeoireet: nälkä, vatsassa paineen tunne ja etova olo... niitä on kyllä muutenkin normaalisti melko usein :D. Pitäisköhän keksiä vaikka joku harrastus, mikä veisi ajatukset jonnekin muualle. Kuten virkkaaminen tai kuviokellunta :D!

ps: Eilen tutkailin hobbyhallin kuvastoa ja jotenkin ihmeellisesti kiinnosti kaikki vaunut, kaukalot, sitterit yms.. puuh o____O

Hienoa Elma ja Josma!!! Täällähän satelee plussia samaan tahtiin kun räntää tuolla pihalla :)

Silkki: Harmi että joudutte siirtää vauva-haaveita edemmäs :( Mutta parempihan se sun ja tulevan vauvan kannalta on, että oot kunnossa odotusajan ja sen jälkeen kun pikkanen syntyy. Tsemppiä! 

Omaa napaa sen verran, että viime viikon pupuilujen jälkitautina on sitten pissatulehdus :/
Karpalomehulla koitan taltuttaa. Hiukan "pelottaa" noi antibiootit yms, kun edellisen kerran kun oli pissatulehdus, niin sain antibiootit ja söin ne. Samoihin aikoihin sai alkunsa tuo "kakkonen", joka meni marraskuun alussa kesken. Että voiko noilla antibiooteilla olla näppinsä pelissä ton keskenmenon kanssa? Lääkärille, joka määräsi ab-kuurin, niin mainitsin että olen mahdollisesti raskaana, ja lupasi katsoa lääkkeen sen mukaan.

Niin ja närästää ihan hulluna, toisaalta haluan uskoa, että johtuis mahdollisesta raskaudesta, mutta tiiä sitä sitten.. Piinaava viikko tulossa... saa nähdä pärähtääkö plussa tännekin.

WAU!  Paljon onnea Josma, PePa ja Elma! Toivo kasvaa itelläkin, kun muut plussaa :)

Mulla on edelleen jännityksen täyteisiä päiviä. Kello napsahti yli 24 eli kp 40 puolelle. Tänään siis täti jo viikon myöhässä. Eilen testasin taas negan. Oon nyt testaillut parittomina päivinä, vaikka pitäis varmaan ihan ronskisti odottaa vaikka ens viikkoon. Koitan olla miettimättä asiaa, mutta se on NIIN vaikeaa. Mä vaan niin haluisin, että nyt nappais. 
Mulla on vielä yks liuskatesti kotona, niin sen teen lauantaina tai sunnuntaina tai jopa maanantaina, jos jaksan odottaa. Sitten onkin vaikeempaa testata, kun pitää käydä ostamassa kalliimpia testejä. Mä vaan haluan tietää mikä tilanne on tai oikeestaan mä haluan tietää, että olen raskaana.
On niin vaikee olla jo haaveilematta. Tekis mieli syöttää laskureihin tiedot ja katsoa laskettu aika, aloittaa raskausviikkoapplikaatiossa raskauden seuraaminen, ostaa jotain omaa lapselle, ettei se vaan kaikkea isoveljen vanhaa saa,.... mutta pettymys on vaan niin paljon pahempi, jos innostun liikaa. Mulla oli 51 ja 43 kierrot, joten sinänsä tiedän mitä tämä saattaa olla. mutta toisaalta ne oli ne ekat kierrot synnytyksen jälkeen ja kierto on laskenut joka kierrolla 33 saakka. 36 on ollut viime aikojen maksimi ja siitäkin on aikaa.
Mä avaudun tänne nyt näin rankasti, koska en oo kertonut oikein kellekään asiasta. siis yrittämisestä. En just halua niitä kysyviä katseita tai paineita onnistumiseen. Oon muutamalle kertonut, kun on tullut puhe vauvakuumeesta, lapsettomuudesta, keskenmenosta jne. Lähinnä siis sillä, että oon vertaistukena sanonut meidänkin yrittäneen jo jonkin aikaa.

Frida, odottelu on kyllä piinaavaa! Ja tuo että kierto venyy ja venyy ja silti näyttää negaa, niin kurjuus sentään :/
Mä en kanssa ole monelle yrittämisestä kertonut ja onneksi ne muutamatkaan ei kysele.

Late, voi tuo on rasittavaa kun kysellään koko ajan, että joko joko ja yritetään tulkita joka viestiä yms, että tarkoittaako jotain.

Eetulalle mukavaa laatuaikaa ja toivotaan että antibiooteista ei nyt haittaa olisi!

on: kp22 ja dpo10. Alavatsa alkoi eilen hiukan "oireilemaan". Pientä juilimista.  Ja nälkä tuntuu olevan koko ajan. Nämähän ei varmuudella mitään oireita ole, huomioita vain.
Väsymys on armoton kun tuo esikoinen ei nuku, eli minäkään en nuku. Viideltä herää järestään ja sen jälkeen on turha uneksia minuutinkaan torkuista, kolme kertaa heräs sitä ennen viime yönä. Tuntuu että järki lähtee kun ei saa nukkua ja väsyttää aamusta iltaan. Päivät tuntuu olevan ihan vaan selviytymistä ja kiva olis muutakin tehdä.

Eetulalle harmit Tallinnan reissun peruuntumisesta, mutta toivottavasti Helsingissä ois yhtä kivaa, ainakin siellä messuilla!

late- Me ei tosiaan nyt olla yritetty, mutta viime vuonna kun tehtiin, niin en oikeestaan kertonut kenellekään. Keskenmenon jälkeen olin tosi tyytyväinen siihen, kun en ois siitä jaksanut sitten kertoo. Nyt jälkikäteen oon muutamille kertonut siitä keskenmenosta sitten ja on ollut mukavaa, kun on voinut kertoa "omaehtoisesti".

Toivottavasti siellä alkaa valeoireet, jotka muuttuvat niiksi oikeeksi oireiksi! Sama juttu hobby hallin kuvaston kanssa. Toinen mitä oon puuhaillu mieheltä salaa, oon katellu että minkälainen on äitiyspakkaus ja miettinyt että haluisinko sen vai en, jos raskaana olisin. Pimeetä :D

Nannannaa Toivottavasti tulehdus lähtee äkkiä pois! Toivottavasti ilman antibiootteja! Täälläkin saa vielä viikon verran jännätä.. Millon sulla olikaan  dp1?

Frida_ Toivotaan, että sun tästä kierrosta tulee pitkä, 9 kk mittainen ;)

Nyytti Toivottavasti väsymys helpottaa ja pääset lepäämään välillä! Täällä on samanlaisia "oireita" kun sulla. Vihlasuja ja semmosta outoa tunnetta. Ja ehkä vielä enemmän selän puolella. Kaipa sitä tietty oireita onkin kun koko ajan ihan tarkkanana tuntemuksia raportoimassa, kun jännittää niin paljon :D En tiiä onko oire, mutta eilen mua pupuilutti koko päivän ihan hulluna. Tunnin välein heiluteltiin illalla peittoa ja mies toteski, että oon kuulemma aivan varmana raskaana, kun hän oli lukenut, että sillon kuulemma tekee mieli. Tosin lähes samaan hengenvetoon totes, että oli myös lukenut, että imuroivat miehet saa vähemmän seksiä ja totes, että hänen ei ehkä pidäkään imuroida enää :D Mies siis on meillä se, joka imuroi lähes aina. 

ON: Jännittää! Niin pirusti. Tänään saattas olla dpo9-10. Laskut on vähän epävarmoja, kun en oo niin tarkkaan seurannu kiertoja nyt viime aikoina. En tiiä lähenkö siihen testausrumpaan vai odottelenko kiltisti menkkoja. Ei taida onneks olla yhtään testiä ainakaan kotona. Pitänee ehkä kattoa alkuviikosta, jos testais. Toisaalta ois vaan hyvä malttaa kun negakin masentaa, vaikkei se mikään varma ole ennen kuukautisten alkamispäiviä. Viime kerralla davidin testit ei antanu oikee mitää tulosta meille, vaikka piti olla tosi herkkiä. Clearblue anto plussan ja sitten digimittarilla vahvistettiin se. Saa nähdä nyt miten tehdään, pitäskö suoraan ottaa se digi. Toisaalta se on niin masentava se testi, kun ilmottaa "ei raskaana, inte gravid" paljon ystävällisempää on itse todeta se plussa-tikusta, että miinus tuli. 

Kiitos vastauksesta Vargynja! :)
Meen siis tänään apteekin kautta kotiin ja varmistan, mikä on tilanne. Eilen ei enää illalla tuhruttanut, mutta tuli vähän sellaista limaa, mitä tulee ovulaation aikaan normaalisti. :-o En ymmärrä kyllä yhtään. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole ainakaan vielä ilmaantunut. Päänsärkyä ei taida voida laskea sellaiseksi. :P Turvotuskin johtuu varmaan jostain muusta. No, illalla se selviää. En odota mitään, ettei tule pudotusta korkeelta.

Omaa napaani vaan huutelen täällä, sorry kaikille siitä. En "tunne" vielä muita, enkä osaa sanoa mitään raskauteen liittyvistä jutuista vielä, niin en oo hirveesti viittiny ottaa kantaa. Pikkuhiljaa rohkaistun. Täällä tuntuu olevan aivan mahtava porukkahenki päällä, joten se helpottaa asiaa. :)

Täältä lähtee edelleen tarrasukkia kaikille salamatkustajille (sanon näin, vaikkei enää niin salaisia olisikaan :)) ja plussaonnea muille! :)

Edit. Piti vielä kysyä, että mitä testiä suosittelisitte ostettavaksi nyt kertatestiin? Olisiko se tuo digitaalinen vai riittääkö pelkkä viivatesti? Makuasia varmaan suureksi osin, mutta mielipiteitä on aina mukava kuulla. :)

Reipuli Mä ostaisin viivatestin, tosin en niitä halvimpia tai "herkimpiä", niistä tossa kirjottelinki et ei oikeen tuntuneet toimivan (joillain on toiminut hyvin kyllä!). Clearbluen se perus on aika selkeä, siihen tulee selkee miinus tai plussa, joka on helppo tulkita (mun mielestä). Toisaalta digitaalisessa ei tarvii ite tulkita mitään, mutta on aika paljon kalliimpi ja se "et oo raskaana, älä kuvittelekaan saavasi vauvaa"-teksti (:P) tuntuu pahalta! Tai sit oon vaan herkkis! :D Ja veikkaan et kuitenkin jos plussan saat niin tahdot sen muutaman päivän päästä varmistaa, niin silloin vois ostaa digin, joka kertoo vähän viikkojakin. Toisaalta, jos hinta ei oo este, niin onhan se digi kätevä! :) Ei tainnu tää pohdinta juuri auttaa :D Varo ettet osta ovistestejä. (Siihenkin om kyennyt yksi mies, joka vähän paniikissa oli tutussa apteekissa ostamassa raskaustestiä ettei kukaan huomaa) :D

Ainut, kiitos! Saan pojan ensi yöksi mummilaan, niin jospa sais vähän univelkaa pois. Tänä aamuna herätti taas viideltä ja kolmesti ennen sitä. Pieni tku tuli kun väsytti niin kovin :D
Mieskin totes sillon viiden aikaan, että eihän tää oo todellista ja siirty sohvalle koisimaan :D Tosin se ei kauaa auttanu, kun ei poika enää rauhottunu vaan noustiin ylös ja käskin miehen makkariin jatkamana unia.
täälläkin mies sano eilen että nonni, oot raskaana! Tosi syy oli se että takki tuntu tavallista kireämmältä :D Sanoinkin että muru, mä oon vaan syöny tavallista enemmän ;)
Ihan tolkuton nälkä kyllä ollu jo monta päivää. Syön yleensä aika vähän, niin ero on huima. Epämukava tunne alavatsalla on jatkunut myös. Mulla ei itseasiassa oo "ollu tapana" kytätä itteeni kauheesti, viime ja toissakierrossa en huomannu mitään epätavallista, ei kertakaikkiaan mitään oireeksi kuviteltavissa olevaa. Nyt jo vähän jotain. Mut voihan se olla että tän kolmannen kierron suhteen toiveet on niiin korkealla, että kroppa alkaa jo meikäläistäkin huijaamaan ;)

Reipuli, apteekin omaa testiä monet on kehunu, eli perus viivatesti. Mulla on sellainen kaapissa odottamassa ja taisi maksaa n.7€
Esikoisesta tosin sain sillä vaan haamun kun menkat oli jo pari päivää myöhässä, mutta ihan selvä haamu se oli ja plussa se on ns. haamukin =)
Yhden digitaalisen testin ostin(clearbluen nettikaupasta, niin oli vähän halvempi kuin apteekista) ekaan kiertoon, kun menkat oli vajaan viikon myöhässä ja kyllä se "ei raskaana" vaan kirpas pahasti :D Toisessa kierrossa en ees testannu vaan odottelin kiltisti tätiä.

Omanapa tulikin ripoteltuna tuolla välissä, eli kp21 ja viimeinen piinaviikko käsillä. Keskiviikkona olisi 14pvää oviksesta eli ens vkl voisi testailla ellei tätiä näy.

Kiitos ainut ja Nyytti. :)
Eli ostan nyt sellaisen perus viivatestin. Sillä selviää riittävästi tässä vaiheessa, kun tuo raskaus on kuitenkin melko epätodennäköinen vaihtoehto. Ei sitä meinaa tosiaan halua iskettävän naamalle raskaustestin toimesta, että lällällää et oo raskaana. :D Hyvä se on kuitenkin varmistaa.

Toivotaan Nyytti ettei olis pelkkää kropan huijaamista, vaan siellä olis pieni kasvamassa siellä masussa. :)

iiik! tälle aamulle testattu haalea mutta selvästi erotettavissa oleva viiva x)))) huomis aamua varten kaapissa odottaa digitesti, voi kun tää nyt oli sitä <3 pelottaa niin hemmetisti mitä testissä tulee lukemaan :/ viivan näki jopa mies ja olihan testi pakko heittää myös povariin kun isosysterin luona pyörähdin, ja sekin näki sen selvästi joten ei ollu mun kuvitteluviiva tälläkertaa :D nyt vaan peukut pystyyn että sielä olis kyytiläinen eikä päästäis irti <3

Onnea etk! Eiköhän se digitaalinenkin saman tuloksen anna, jos muutkin siinä sen plussaviivan näkee. :> Toivon ainakin niin ja paljon tarrasukkia pikkuiselle. Ihanan monet plussailee nyt. Ihan nostattaa omaa toivoa, josko vaikka vielä seuraisin jos ei tässä niin ensi kierrossa perässä.

Toivottavasti myös Nyytin oireet on oikeita eikä kuviteltuja ja Reipuli saa plussan vaikka se epätodennäköiseltä tuntuukin. ;) Ja jos et plussaa saa niin ehkä ainakin mielenrauhan, kun ei tarvi miettiä, oisko kumminkin.

Täällä on kp22 menossa eikä aika tunnu kuluvan millään. Tämä odottelu on melkein kaikista inhottavinta.

Onnea kaikille plussanneille! <3

Mä oon ollu pidemmän aikaa hiljaiselossa, lukemassa oon kyllä päivittäin käyny :) Täällä ollaan edelleen samassa tilanteessa, oikeestaan pahemmassa, kierrot heittää häränpyllyä, maanantaina on onneks lääkäri mut tuskin se mitään oikeen tekee.. Täällä yrittäminen on nyt pakosta jäänyt taka-alalle, kävi viime vuoden lopussa töissä veritapaturma ja nyt ei sitten voi hommailla kuin kumien kanssa!!! raivostuttavaa :( vähän tässä kyllä oon miettiny että onko tää odottelu turhaa, kun altistuksen lähde ei todellakaan ollu mikään narkkijuoppolurjus ja sitä se duunilääkäriki sano, että turhaan pelkään saavani mitään, mutta silti.. no kummiski ei tässä auta murehtia, asiat menee eteenpäin omalla painollaan :) on muuten todella vaikeeta edelleenki kuulla raskausuutisia lähipiiristä ja kavereista..

niin piti sitä vielä kysästä noista testeistä, että eikös tuon digin pitäis kumminki jo näyttää kun kerran tuo kaupan pregcheck-testikin sen näytti? vai onko tossa digi-testissä vieläkin korkeempi hcg-mittari? huomenna vissiin olis menkkojen alkamis pvä, kp nyt 44 ja dpo 13 (kai). takana siis km eikä sen jälkeen menkkoja tullu.

Voi apua, kun ootte olleet taas aktiivisia täällä! 

Mä oon ihan poikki, mutta koitan jotain kommentoida. Tähän jää koukkuun ;).

Eetulalle pikaista paranemista! Harmi, että reissu piti jättää väliin.

Nannannaa voi harmin tulehdus. Uskotaan siihen, että sun saamat antibiootit on turvallista syödä.
Mä kans alkuviikosta kyselin gyneltä, että voiko puuduttaa, jos on raskaana. Netistä sai niin kirjavaa tietoa. Kuulemma voi.

Frida no johan on. Karmeeta tommonen piina, toivottavasti saat tilanteeseen selvyyden pian. Tänne on niin helppo avautua :). En mäkään muuten oikein puhu tästä tilanteesta muille kun miehelle.

Reipuli mä oon käyttänyt vaan cb:n testejä. Molempia tilannut netistä. Se digi on kyllä tosi karu, se "ei raskaana" lyö päin näköä!

Nyytti ihanaa jos saat ens yönä nukkua! Nauti.

etk plussaonnea tännekin :)!!!

Anteeksi, jos joku jäi käsittelemättä. Olo on ihan töttöröö!

Ja kaikille joilla on oireita: niin on täälläkin! Hurja väsymys koko viikon. Pää on kipuillut viikon verran (tosi epänormaalia mulle). Alamahassa välillä paljonkin tuntemuksia. Ruokahalu on kasvanut huomattavasti. Kädet puutuu yöllä (ollut mulla oireena kaikissa raskauksissa). Pissattaakin useemmin ja tisseissä pientä "pistelyä". Poskia kuumottaa ja on "hömelö" olo. Finnejä selässä ja rinnassa, hiukset rasvottuu... Oon kyllä koittanut järkeillä, että johtuu clomeista + muista lääkkeistä tai sitten ihan vaan omasta päästä. Tää yksinjääminen voi taas tehdä kepposia sekin. Ihan kauheeta. Tilasin eilen cb:n testejä ja viikon päästä pääsee kenties testaileen... Voi kun aika menis nopeesti! Ihan senkin takia, että saisin mieheni nopeemmin kotiin =P.

Rentoa viikonloppua, plussatuulia kaikille ja plussanneille tarrasukkia!

Huomenia , tännehän oikein satelee plussia :)

En oikein ole varma että siirrynkö mihinkään muuhun ryhmään vielä kokonaan, mutta ens pe ois neuvola!

ihanaa josma,sä oot plussannu :))
täälä ei digi antanu samaa tulosta kun tikkutestit :(((( niin paska fiilis,eli menkat alkaa sit varmaan tänään!!!! ens kierrossa en osta yhtään minkään sortin testiä,enkä vippaskonsteja käytä.. (toissa iltana listasin et mitä kaikkee pitää ostaa :DD)

Onnea Josma :)!!! Kun muistaakseni en oo missään tätä tietoa huomannut?
Mä oon kans miettinyt, että jos plussaan, niin en ihan heti kuitenkaan uskalla siirtyä mihinkään... Toissakerralla ilmottauduin jo kesäkuun odottajiin ja kuinkas sitten kävikään :/. Viime kerralla ehdin kai jo höpötellä tonne raskaana-puolelle jotain. Mutta sulla menee kaikki nyt hyvin, siihen uskotaan :). Hurjasti tarrasukkia matkaan!

Voi etk... Se digitesti on niiiin raaka!

Mä tuun kyllä höperöks tän odottelun kans.. huoh
Nyt menossa kp17 ja ovis oli kai kp12.
Lämmöt ollu siitä asti koholla ja nyt parina päivänä olli kuumeinen olo. Mulla ei yleensä tule kuumetta ja nyt on 37.2 ollu pari päivää. Eilen sit meni nenäkin tukkoon, ja armoton väsy. Tissejä vihloo ja kuumottaa ja toisesta tuli tippa nestettäki :D Toista lasta siis yritämme. Nälkä ei oikeen oo, mut alavatsa selvästi turvoksissa, vaik ei paljon oo syönykkään.
En tiiä mitä ajatella..Ehkä sitä on kipeeks sit tulossa. täytyis vaan keskittyä odottelee niitä menkkoja ja lopettaa haaveilu.

Takaisin