Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki!
Ja voi hitto etk toivottavasti digi ois vaan ollu väärässä! Eiks digi lupaa et näyttää jo 4 päivää aikasemmin ku alkaa, joten sillä tavalla pitäs kait olla luotettava jos 2 viikkoa on jo oviksesta menny. Pöh miten tylsää.

JMH Tsemppiä miehen ja ensi viikon odotteluun!

Tsemppiä Susunallekin odotteluun. Se on vaikeinta. Yhtä odottamista tää raskautuminen, eka ovista ja sitten odotellaan, että ne menkat ei alkais! ja jos niin ei niin sitten onkin 9 kk odotteleminen, vaikka se toki kaikilla toiveissa on ;)

ON: Eilen oli oireita, mutta minkä oireita... Vatsassa oli kovat menkkakivut, jotka vihlo alaselän puolellekin. Piti olla makuuasennossa, että vähän helpotti. Ei ole normaalia ja itseasiassa samanlaisia kipuja oli viimeksi kun testi näytti plussaa. Toisaalta sillon meni myöhemmin kesken, joten vaikka toisaalta ajattelee, et oiskohan tää nyt merkki et ois raskaana niin samalla on pelko, että viittaakohan kivut nyt siihen, että myöhemmin tulisi keskenmeno. Plaah! Ei auta kun odotella, täälläkin!

ainut joo niin mäkin näin olettaisin että olis luotettava, mut miksi kaksi erimerkin liuskatestiä näyttää haaleeta mutta erotettavissa olevaan plussaa,noh ei auta kun odottaa :/

-MJ kurja tilanne tommonen, ettei voi edes yrittää, kun kuume kuitenkin on. :( Voimia odotukseen. Saako udella, koska saa taas puuhailla ilman kumeja?

etk, voi kurjuuksien kurjuus. Julma testi, kun toisissa testeissä näkyy ja sitten digi väittääkin muuta. :( Ehkä tässä on vielä pieni toivo, että se testi oli susi tai ne aikasemmat oli kumminki herkempiä. Jaksamista sinne päin odotteluun ja plussa tuulia ensi kiertoon (jos digi oli nyt oikeassa).

ainut, voihan ne kivut olla ihan normaaleita raskausoireita vaikka viimeksi menikin kesken. Täällä ainakin on peukut pystyssä sen puolesta, että siellä on ja pysyy joku kasvamassa. :)

VAROITUS: OMAANAPAA!!

Tämä päivä on kyllä ollut jotenki perseestä. Tämä odottelukin turhauttaa (kp 22 -->miten lie pitkä kierto meinaa nyt sitten onkaa...ovis oli kp19 joten nyt siis dpo 3?), mutta nyt kyllä on muutenki ollu olo niin semmonen..ahistava..kai.. no olihan tää olotila odotettavsissa kyllä kun muutin tänne miehen perässä, ei ketään paikkakunnalla jonka luo voisi mennä kahville tms...

Mies läksi eilen siis kohti ensimmäisä ajokisoja ja tulee tänään illalla, tai aamuyöllä uskoisin, kaverit kun houkuttelee baariloimaan kovasti ja sanoinki sille että nyt sitte kannattaa mennä kun oon vapaalla niin oon pojan kans kuitenkin kotona, eikä sillä oo esteitä olla menemättä. Enkä tiedä milloin on seuraava vkl-vapaa että käyttää sen nyt sitten hyväksi kerranki :) ei se oo ollunna kova juoksemaan tuolla, joten siksi olenkin sitä nyt kavereiden luo työntämässä, työntämässä juu, vaikka sisällä hiljaa mua sekin jurppii! ja jurppii vaan enemmän mitä illemmaksi päivä kääntyy.. mutta pitää nyt koittaa kuitenkin esittää hyväntuulista ja urheaa... katotaan sitten huomenaamulla minkälainen olo on :D Olen vähän ehkä kade, että joudun olemaan kotona,kun toinen saa mennä, onko se aivan väärin? =P  Siitä on todellakin aikaa että olisin itse päässyt yhtään minnekkään, enkä nyt tarkoita että pitäisi rymytä naama verillä jossain ojanpenkalla vaan että ylipäätään pääsisin yksinäni(ilman lasta, miehen/kavereiden kanssa) viettämään aikaa, oli se sitten kotona, kaupungilla, kampaajalla, vähän shoppailemassa tai yöelämässä pyörähtämässä....

Paljonko siitä ovulaatiosta pitää kulua (montako päivää) jotta vois alkaa testailemaan? mulla kun nämä kierrot näköjänsä heittelee miten sattuu...

piia, käsittääkseni tädin pitäisi tulla 14 päivän päästä ovulaatiosta jos on tullakseen. Mieluummin tietenkin jättäisi tulematta. ;) Edelleen käsittääkseni silloin saa melko varmasti oikean tuloksen. Herkimmillä testeillä voi saada jo muutaman päivän ennen, mutta voi tulla negakin, vaikka olisi raskaana, jos hormonia ei ole vielä tarpeeksi. Saikohan tästä selityksestä nyt mitään selvää... Enkä ole tosiaan mikään asiantuntija, korjatkaa joku jos olen käsittänyt jotain väärin. :)

Piia84, 14pvää on se yleinen aika, mutta myös se oviksen jälkeinen vaihe, eli luteaalivaihe voi pitkittyä. Näin mulle kävi ekassa kierrossa. Alkokohan menkat sillon 19pvää oviksesta ellen nyt ihan väärin muista. Ja ihan oikein laskit, eli dpo3 sulla nyt.
Varminta taitaa olla testata sinä päivänä kun täti oletettavasti saapuisi, tai jos ei halua "tuhlata"testejä, niin odottaa että on vähän myöhässä :)
Kyllähän clearblue ainakin mainostaa, että voi joillain näyttää jopa 4pvää ennen oletettua  alkamispäivää, mut olikohan varmuus oikeaan vastaukseen silloin 55% ja sit se nous mitä lähemmäs oikeaa päivää tultiin.

Tänne ei ihmeitä, flunssa iski päälle. Tullut jo kolmessa kierrossa piinaviikon alussa, aika hyvä sattuma. Poitsu oli viime yönmummilassa ja tämä mamma nukkui ruhtinaalliset 9h! Kyllä teki hyvää ja tänään onkin flunssasta huolimatta ollut pinna ja jaksu tavallista parempi :)

Heippa olen uusi täällä vau.fi ja kuumeilija. :) Olen 21-vuotias nainen asun avoliitossa helluni kanssa (hänkin 21-v) olemme tunteneet reilu 2v. Ehkäsynä meillä oli ennen pillerit Mercilon merkkiset ne jätettiin pois joulukuussa 2012. ekat menkat tuli 12.12.12  kierto kesti 34 päivää.. Nyt kierto 2 menossa pillereiden jälkeen.. (uusimmat)Edelliset menkat tuli sitten 15.01.2013. Ja nyt eletään kierto päivää 20. Kierrosta ei oikee vielä oo mitään tietoa koska tulee seuraavat menkat tai kauan kierto kestää.. Mutta yritystä on ja lapselle on lupa tulla! :) Ps. onnea kaikille plussan odottajille.! Plussa tuulia!

Maikki92 tervetuola :).

Nyytti kiva, kun sait nukuttua kunnolla! Harmi toi flunssa ja aina samaan aikaan =P.

Piia84 tiedän tunteen... Me muutettiin kesällä 2011 uudella paikkakunnalle, jossa ei tuttuja ollut. Viime kesänä muutettiin taas nykyiseen paikkaan ja täällä on vielä vähemmän. Melko yksinäistä, varsinkin nyt, kun mies on pois. Ajattelin, että uudesta taloyhtiöstä vois löytyä kahvitteluseuraa. Muutettiin kaikki tähän samaan aikaan, eli mitään vanhoja kuppikuntia ei ole. Aika sisäänpäinkääntyneitä tuntuvat vaan ihmiset olevan... Tässä mietinkin, että mahtaisikohan täältä löytyä joku, joka asuis suht lähellä ja kaipais joskus kahvittelu tms. seuraa! 

ainut Kiitos! Voi meitä oireilijoita! Toivottavasti oireet tietää pelkkää hyvää!

Susuna täällä taitaa kaikki tietää sun tunteen! :) Odottavan aika on p-i-t-k-ä.

Mulla ei oikeestaan mitään uutta. Väkisin revin itteni sängystä ylös. Aurinko paistaa, joten taidan suunnata koirien kanssa lenkille :).

Ihanaa sunnuntaita! :)
Tervetuloa Maikki92!
Nyytti: Kiva kun sinäkin sait nukkua hyvin! Sitä jaksaa niin paljon paremmin kun saa ladata vähän akkuja :)
 Kaikille tasapuolisesti plussatuulia ja onnea matkaan, taitaa aika monella olla pian tätipäivät (toivottavasti ei) edessä :)

ON: Voiko olla ihanampaa tunnetta kun herätä ilman heräyskelloa! Ainoa kerta tälläviikolla.. ah... Onneksi vielä kolme päivää töitä ja sitten 2vk loma lappiin miehen kanssa! Tätä mä oon oottanu kun kuuta nousevaaemoticon ... Jänskättää lähtee reissuun kun "oletettu menkkojen alkamispäivä" on ens viikonloppuna..nyt siis kp 30/35-36-->  pitää siis ottaa testit, sekä rätit ja tampaxit mukkaan :D Huh.. Oon tehnyt tässä itsetutkiskelua ja tullut siihen tulokseen että joko tämä kamala JATKUVA nälkä johtuu että oon raskaana/ hormonit sekaisin vielä pillereiden lopetuksesta, TAI että musta on tulossa valtava läski! Siis koko ajan on nälkä... pitää laittaa kohta riimut jääkaapin oveen, että ei oo mulla sinne mitään asiaa.. Kauheeta!! :O

Tervetuloa Maikki92. Minäkin täällä suht uutena hyörin. Aika nopeasti täällä tuntui pääsevän porukkaan mukaan. :)

late, toivotaan että nälkä tarkottaa pientä salamatkustajaa. ;) Mukavaa reissua jokatapauksessa.

Täällä ei mitään sen ihmeempiä. Odottelua, odottelua ja odottelua. Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa hampaiden poiston jälkeen. Parina viime aamuna oli herätessä ihan kuollut olo, kun väsytti niin hirveästi. Tänään oli vain melkein kuollut olo. :D

Täällä taas oiretta pukkaa.. Alko tossa aamupvällä ihan törkee kipu vasemmassa nivusessa, ku olis revitty jotain. Kesti hetken ja sen jälkeenkin jomottelee, muttei enään niin paha. Voiskohan olla kiinnittyminen. Ovis oli ti. Tissit jomottelee edelleen. Ihanku ois hirveen rintalihastreenin vetäny. Viikon päästä sitä vois uskaltaa jo testailla mahdollisesti.

Vargynja: Joo tosi kökkö tilanne tää kyllä on :( puoli vuotta altistuksesta on yleensä se aika jonka aikana täytyis käyttää kumia, eli kesäkuussa sitten taas :( ollaan tässä kyllä mietitty et onko tää nyt ihan turhaa odottelua kun kaikki on sanonu et ihan turhaan tarvii olla huolissaan, mutta ei sitä silti uskaltais riskeerata.. no aika näyttää sitten :)

Kiireisesti koneella käynyt viime aikoina kun ollut porukkaa kipeänä meillä.

maikki92 tervetuloa porukkaan :)
Late toivotaan toivotaan :)
Nyytti unta on mukava saada, toivottavasti paranet pian :)
Kaikille kuumeilijoille Toivotaan että mahdollisimman monella tärppää tässä kierrossa mieluiten kaikilla :)

nyt hieman omaa napaa:
huomenna olis kp.28 kunhan vain normaali kierto on vielä jäljellä. (elokuusta asti ollut kp:t 30-31 ja nyt viime kuussa normalisoitui kp 28:siin) voikohan kierukan poistoa aiheuttaa noin pitkän ajan heiton kierrossa? ei ollut hormooni vaan ihan tavallinen kuparikierukka.

tänään siis kp. 27 menossa, aamulla testasin netistä ostetuilla kahden viivan testeillä ja puhtaasti tuli taas vain yksi viiva.  toivoa ei pahemmin löydy että onnistais kahta viivaa saada, vaikka tikutankin.

Tälle aamua: dpo 5, ei tuntemuksia, tai mitään. Armoton väsy näin maanantain kunniaksi...

JMH- juu, onhan tämä vähän hakemista tällä suunnalla kun ei tosiaan ole ketään, mutta toivottavasti tulevaisuudessa vielä löytyy juttukaveriakin, miehen kavereilla kuitenkin vaimokkeita löytyy, että jospa sitä ajan kanssa pääsis viel tutuksi! Sen olen kuitenkin huomannut, että vanhempana on vaikeampi ystävystyä =D

Täällä on pojalla hyvin muotoutunut arkirytmi päällensä, eli herää joka aamu 6.30, vaikka saisikin nukkua (niinkuin tänä aamuna). Mulla se ei meinaa pysyää silmät auki *huoh*
Täällä uudella paikkakunnalla on tuo lastenhoitoapu vähän hakusessa(eipä sitä kyllä ollut entisessä asuinpaikassakaan...), joten pitää ottaa ne pienetkin avut vastaan mitä vaan saa, eli tänäänkin kun menen iltavuoroon, vien pojan kymmeneksi hoitoon (mies hakee hänet sitten viideltä kun pääsee töistä) ja saan hoidella asioita sen aikaa, tai nukkua, jos tämä olotila ei mene ohitse ennen tuota =D

Näimpä se taas vaan tämäkin aamu lähti käyntiin :)

Mistäspäin suomea te muuten kirjoittelette?  :)

piia84 Tiiän niin mistä puhut! Ite oon muuttanu Helsingistä pienelle paikkakunnalle ja välillä on rankkaa. Itelle vaikeinta on ollu se, ettei ole sellasia "tyttökavereita", joiden kanssa tehdä jotain kivaa. Ja kun aikaa kuluu niin "vieraantuu" vanhoistakin kavereista. Tai vaikka siis soittelis ym. niin on ihan pihalla kaikkien asioista ettei enää pysy kärryillä uusistakaan jutuista.. Aluksi jonkun verran yritin ystävystyä miehen kavereiden vaimokkeiden kanssa, mutta jotenki vähän väkinäistä se oli. Monesti tuntui, kun multa jostain kyseltiin, että enemmän kiinnosti kysyä siksi, että voi juoruta eteenpäin. Muutenkin tuntui osaa ihmisistä oikeen ärsyttävän, etteivät he tienneet musta mitään kun jostain "pölähdin" paikalle ja "varastin" tuon miehen heiltä. Tiiän, että monet myös harmittelee sitä, ettei mies juokse enää sinkkuna, kun tykkää olla mun kanssa ja tehdä muna kanssa asioita (jonka luulis olevan aika normaalia parisuhteessa) sen sijaan, että juoksisi joka yö jossain tuolla kylillä tai kavereilla. 

Oon ihan varma, että täällä ois mullekin kavereita, mutta en oo oikeen vielä keksinyt, että mistä niitä oikeen saa, kun on töissä pienessä firmassa ja ei oo oikeen sellasia harrastuksiakaan missä tapaisi porukkaa.  Kuntosalilta löysin sellasen hyvänpäivän tutun aikasemmin, mutta myöhemmin kävi sitten ilmi, että hän on mun miehen exän paras kaveri ja miehellä ja exällä oli aika raivoisa ero tosin jo hyvän aikaa sitten, mutta toiveet, että siitä tuttavuudesta ois sen enempää tullu kuihtu sitten siihen..

JMH Mitä koiria sulla on? Onko muilla koiria? 

Omaa napaa. Täällä alko eilen tuhruttelee ja tänään sen verran, että taitaapa olla kp1. Kierto on ollu 30 päivää, joten ovis on ollut ennen meidän vahinkopupustelua. Aiemmin kierrot olleet monesti 31-32 päivää, jollon pupustelu ois voinu sattua oikeisiin päiviin, mutta tällä kertaa näin. Voi olla, että nyt tämän vahingon seurauksena kuitenkin annetaan vauvakuumeen viedä mukanaan ja unohdetaan ne kondomit, mitä piti vielä kesään asti käytellä.

Se mitä en tajua on nämä kivut. Mun kuukautiset on yleensä tosi kivuttomat ja niinkun kirjotin mulla oli kovia alavatsakipuja jo perjantaina. Ne ei oo mihinkään hävinneet. Eilen kun miehen kanssa pupusteltiin, niin aivan järkyttäviä kipuja, jos "osu pohjaan". Ihan kaikissa asennoissa ei voida normaalistikaan heilutella peittoa, mutta koskaan kipu ei ole ollut noin kova ja nyt se tuntu sellasissakin asennoissa, missä ikinä ennen tuntunut. En tiiä pitäskö tässä miettiä jotain lääkäriä tms. jos kivut ei helpota. Tosi kummallista.

Mä kirjottelen muuten Varsinais-Suomesta, tosin en ihan sieltä rannalta :) YV:llä voin antaa tarkempia koordinaatteja :D

Heips vaan kaikille!

Täällä 23n ja 28m yrittää saada esikoista aluille, yk1 ja kp22/33?. Nyt tammikuussa jätetty ehkäsy pois.

Perheeseemme kuuluu minä, mieheni ja koira, asumme pirkampaalla pienellä paikkakunnalla, olen kotoisin helsingistä :)

Plussatuulia kaikille :)

Moikka!

Tässä tuleekin nyt sitten paljon tarinaa, toivottavasti muistan kaiken!

Reipuli, miten testauksen kanssa kävi? Muistan lukeneeni jostain, että jos kierto on 20 pvää tai alle, voi olla, ettei ovulaatiota tapahdu tällaisessa kierrossa lainkaan, joten voisiko se olla syypää niukkoihin menkkoihin? Minusta voi käyttää kp 1:nä tuota 25.1., paitsi jos satuit nyt viikonloppuna saamaan plussan.

Vargynja, kiva kuulla, että elämä lopulta voittaa ja saat tuon viisaudenhammasasian pois päiväjärjestyksestä. Ne on kyllä tosi kenkkumaisia operaatioita nuo viisaudenhampaiden poistot!

silkki, pahoittelut, että lapsen yritys nyt siirtyy, mutta tärkeintä on hoitaa sinut kuntoon, jotta jaksat sitten jossain vaiheessa raskausajan, synnytyksen ja syntyneen tulokkaan hoivauksen. Ei ole ihan helppoa täyskuntoisillakaan!

Eetula, toivottavasti sairastelusta huolimatta oli kiva viikonloppu miehen kanssa kaksin!

late-, en ole uskaltanut kertoa kenellekään, että yritämme. Moni kyllä tietää, että haaveilen kolmannesta lapsesta, mutta en ole kellekään tunnustanut, että yritys on viimein saatu käyntiin. Tsemppistä viikonloppuna alkavaan lomaan, kuulostaa hienolta! Toivottavasti sinun ei tarttisi käyttää rättejä lainkaan reisussa! :-)

Nannannaa, mullakin on kerran pupuilun jälkitautina tullut tuo pissatauti, mutta se hoitui kyllä näppärästi antibiootilla. Mä yritin myös silloin häätää sitä Karpalomehulla, mutta laihoin tuloksin. Mutta vaikeaa olisi uskoa, että antibiootti voisi aiheuttaa keskenmenon, varsinkin, kun olit mahdollisesta raskaudesta lääkärille maininnut.

Frida_, oletko pystynyt pidättäytymään testauksesta? Toivottavasti ei täti pannahinen ole ainakaan paukannut kylään.

Nyytille onnittelut 9 tunnin yöunista! Sitä tuntee itsensä ihan eri ihmiseksi, kun saa välillä nukkua kunnolla! Tsemppistä testailuun ja plussatuulia! :-)

-MJ, voi ei, tsemppistä odotteluun. Tuon tosi harmillista tuo epätietoisuus, kun satavarma voi asiasta olla kuitenkin vasta silloin 6 kk:n jälkeen. :-(

JMH,  tsemppiä loppuviikon testailuun ja plussapuhureita sinnekin! :-) Oletteko muuten JMH, piia84 ja ainut ajatelleet etsiä Facebookista ihmisiä? Kun minä ainakin asun tosi pienellä paikkakunnalla Kanta-Hämeessä (ja on muuten staffi-koira meillä :-)), niin meidän kylällä on omat sivut Facebookissa ja sen kautta on moni uusi kylälle muuuttanut nainen löytänyt jumppa-/lenkki- ym. seuraa. ainut, kipusi kuulostavat tosi oudoilta. Jos vielä vaivaavat, kannattaa varmaan mennä gynelle.

etk:lle pahoittelut negasta ja ilmeisesti lähestyvästä tädistä... Olisi sen plussan suonut vahvistuvan... :-(

Susunalle tsemppiä odotteluun. Joko olet suunnitellut testausajankohtaa?

Tervetuloa Maikki92:lle!

No johan oli tarinaa! Toivottavasti muistin kaikki, mitä ajattelin kommentoida. Omasta navasta sen verran, että nyt kp 32/26-28. En ole lähtenyt vielä testaamaan, kun ennen tätä yritystä ollut tosi pitkiäkin kiertoja, että odotellaan vaan nyt ihan rauhassa. Ja kun en ole mitään erikoisia tuntemuksiakaan huomannut, niin ei kiirettä testaamisella. Jos sitten vaikka tän viikon lopulla tms. Toisaalta, eipä ole aikaisemmassakaan raskaudessa ihan alkuun ollut mitään havaittavia tuntemuksia (tai sitten en silloin osannut niitä seurailla), joten ota nyt selvää sitten! Yksi testi kyllä löytyy vessan kaapista, että jos sitä sitten. Tosi mielenkiintoinen vuosi kyllä, kun neljä kaveria saa tänä vuonna vauvan. Ensimmäiset aloittaa nyt jo maaliskuun alussa, et olis kyllä kiva mammalomailla heidän kanssa samoihin aikoihin! :-) Mutta nyt lopetan ennenkuin täytän itse omalla höpötyksellä kokonaisen selaimen sivun! ;-D

Kiitos helmiäippä kommentista :)
Testasin lauantaina, ja nega tuli. Ostin sellasen apteekin oman testin. Laitan nyt tuon 25.1. ekaks kiertopäiväks ja alan vokottelemaan miestä. ;) Alkaa olla otolliset ajat kohdalla..
Kovasti kyllä odotan, että onnistuttais. Rennosti vaan. :)

Minä oon 28 ja mies on 26, asutaan Pirkanmaalla. Meillä on myös koira. :)

Heipsis! 

Minä siirryin tänne kuumeilijoiden puolelle, kun 5.1.2013 lensi pikkunen vk 8+5 taivaaseen.
Toiveenahan olisi siis minulle ja avokille esikoinen, mie oon 20, tai siis 16 päivä  21! ja avokki 40. Ollaan keski-suomesta. :) Yhdessä ollaan oltu jo reilu kaksi vuotta ja lapsi ollu kiikarissa ennen ensimmäisestä keskenmenosta 4-5 kiertoa. Saa nyt nähdä koska tärppää! Neuvolasta antoivat "luvan" yrittää vaan heti kun siltä itsestä tuntuu, kun tässäkin asiassa tuntuu olevan kahta eri koulukuntaa. Me kuitenkin melkein heti ruettiin vaan uudellen yrittämään. Aluksi ajattelin KM jälkeen että eihän tässä mitään, mutta nyt viime päivinä on ruennu pyörittelee asiaa päässään. Ehkä turhaa mutta uskoisin että pian se tärppää. :) 

Olipa sekava teksti, mutta niin oon kyllä mieki sekasin :) 

Ihmettelen kun yleensä minulle tulee ovulaatio oireita, kipu vatsassa ja nännit arat. mutta nyt ei ole tullut mitään niin vähän epävarma olo :/ jännitellään pari viikkoa vielä että tärppäsikö. Yritetty on Lokakuusta asti. Toivotan kaikille tasapuolisesti onnea raskaaksi tulemiseen.

Takaisin