Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
TÄÄLLÄKIN PLUSSIA TULEE KUIN SIENIÄ SATEELLA :) onnea uusille plussaajille, olen onnellinen ja samalla hieman myös kateellinen ;)

OMAA NAPAA....
Jotain hyvää myös täälläkin, nimittäin ovistestiin tulla pätkähi plussaa (ja maha onkin sitten sen mukaan HIEMAN turvoksissa...), eli ainakin jotain elimistössä tapahtuu ja kovasti miehen kanssa toisiamma rakastettaan ;) ;) että ainakin tässä kierrossa sitten kaikkemma oomma tehneet =D Väsyä pukkaa, oon kovasti tykännyt olla tuolla uudella työmaalla mutta opetteluahan se on ja sitä mukaa myös illalla on väsyttänykki sitte ihan mukavasti... huomenna onneksi iltaan meno niin saa palautua kotona hetken :)

Hurjasti onnea plussasta Josma! Tarrasukkia matkaan. Tää on vähän kade =P.

Piia84 toivottavasti nyt on plussatuulet teille suotuiset ja saat muutaman viikon päästä toisenkin plussan :).

JeKiira no niinpä... Tätä on yritetty välttää, mutta minkäs teet. Yleensä työreissut on olleet vaan kaks viikkoa. 

Onnea Josmalle plussasta!!!

ON. kp 20 ja jäätävä flunssa. Kuumetta ei oo vielä ainakaan ollu. Rinnat arat...erityisesti kun ukko unissaan tuuppas kyynärpäällä mua tissiin, ni meinasin lyödä sitä yöllä..  :D  Sydänlääkärille olis meno, ja sitä jännittäessä en saanu oikee lainkaa nukuttuu viime yönä..

Onneksi olkoon Josma ja pepa! Eiköhän me muutkin perässä jossain vaiheessa tulla!

Täällä mies on ollu pari viikkoa jo reissussa ja viel ois kaks viikoa, et aika hiljasta on tämä yrittäminen tällä hetkellä. :( Mutta sitten kun kotiutuu niin sit taas peittoja heilutellaan oikein urakalla. Laskurin mukaan just silloin saattaisi olla ne tärppipäivät. 

Oon tässä kierrossa koittanu kuulostella omaa kehoa ja yrittäny bongailla ovista, vaikkei nyt yritystä ookkaan. Laskurin mukaan ois oviksen pitäny olla 26.päivä, mut en kyllä mitään tuntemuksia tuntenu. Epäilen, että viime kierrossakin ovis oli tosi myöhään, ehkä joku 7 päivää ennen menkkojen alkua. Ainakin silloin tuntui selvää vihlontaa alavatsassa. No katsellaan ja kuulostellaan.

Paljon plussatuulia kaikille ja ja hyvää torstaipäivää! Sieltä se viikonloppu jo kurkistelee!

Paljon onnea Josmalle plussasta, ihanaa <3 Täällä on joillakin jänniä hetkiä ja toivottavasti saammekin kuulla pian lisää positiivisia uutisia ;)

Huomenta kaikille.
Olen viikon verran seurannut keskusteluja, kun itse tässä ollaan kolmatta lasta koitettu alulle saada. Ja eilen sain kuin sainkin raskaustestistä plussan eli siirryn seurailemaan tuota odottajien palstaa.

Piti vaan heittää kommenttia nimimerkille hehel:

Itsellä pari vuotta sitten verenpaineet yhtä alhaalla kun sulla ja päässä alkoi pyöriä. Terveydenhoitaja kehoitti lisäämään suolankäyttöä ja se tepsi. Käytin ennen tosi vähän suolaa ja liikunnan lisääntymisen myötä hikoilin kovasti. Nyt laitan reippaasti merisuolaa aamupuuroon, tomaattien päälle voileivälle ym. ja paineet sekä olotila ovat pysyneet hyvänä. Voi johtua muustakin sun huonot paineet mut varsinkin jos käytät ennenstään niukasti suolaa, voi johtua suolanpuutteesta, ei mitenkään harvinaista mitä  asiasta ihmisten kanssa jutellut.

Eipä muuta kun onnea raskautumiseen itse kullekin.

Vaude, täällähän on meininki muuttunut aivan viime kesästä. Plussia tulee liukuhihnalta! Hyvä toki niin! :) Onnea kovasti kaikille plussanneille ja muille tsemppiä jännittämiseen tai oviksen odotteluun!

Onkos kukaan muuten teistä kokeillut sitä preseed-liukkaria? Viime kesällä ekasta liukkarinkäyttökierrosta täällä raskautu useampikin ja jo pidempään yrittäneitäkin. Voi toki olla sattumaa tai monen asian summa, mutta tuntui sillon, että siitä saatto olla apua.

Ens viikon maanantaina olis sitten UÄ, piikitys alkanee tänään :) 

Paljon onnea Josma ja Elma!

Toivottavasti plussaukset jatkuvat ja mahd. moni pääsee odottajien ketjuun :)

Täällä kp20 ja ei ihmeitä. Edelleen pelkkää odottelua :)
Lapsi valvottaa ihan huolella.. Viime yönä heräs vaikka kuinka monta kertaa ja viideltä sit heräs lopullisesti. Tää mamam alkaa olla jo niin väsyny et oksat pois. En ees muista koska oisin nukkunu kokonaisen yön viimeks.

Hurjasti onnea Elma ja Josma!!! :D

Ja kiitos Elma vinkistä.. täytyy rueta ihan kunnolla nyt käyttämään sitä suolaa..

Ja jotta elämä ei olisi liian yksinkertaista, niin se vuoto loppui sitten eilen kuin seinään... yhteen tamppooniin tuli verta mutta toiseen sitten ei niin yhtikäs mitään.. tänään ei ole enää mitään merkkejä menkoista... Outoa!! Meinaan ehkä kuitenkin viikon päästä testata ihan varmuuden vuoksi vielä...

Hehel Toivottavasti teillä ois toisin, mutta mun keskenmenossa kävi just noin. Eka tuli vuotoa, sitten loppui, ja siitä sitten viikko-pari, niin tuli taas ja oli "normimenkkojen" oloset. Mua varoteltiin testistä, että jos on raskaana ollut, voi monta viikkoa vielä tulla positiivinen tulos. Sen takia keskenmeno testattiin niin, että kävin viikon välein verikokeissa ja katsoivat mihin suuntaan arvot meni, jos laski, niin kesken oli mennyt ja niinhän se sillon oli. Toisaalta joku samaan aikaan palstaileva oli negan saanu testiin pari päivää km:n jälkeen jo, joten varmaan yksilöllistä.

Kiitos ainut kommentista. Kun testasin maanantaina niin se näytti negaa.. aika vaikea nyt yrittää ymmärtää mitä tässä on tapahtunut / tapahtumassa / onko tapahtunutkaan...

Mun ajatukset on onneksi nyt jo uudessa mahdollisessa työpaikassa, joten tätä ei niin tule pohdittua. Annan nyt olla viikon kerran ja seurailen tilannetta ja sitten testaan jos yhtään on sellainen olo, että se voisi olla jotain..

Kyllähän plussia nyt satelee!!! Onnea paljon Josma ja Elma! Tarrasukkia matkaan..

Eetulalle peukut pystyyn, toivottavasti teilläkin tärppäisi. Ja kestämisiä hoitohin!

Mä olen myöskin miettynyt tota preseed-liukkaria. Kannattaisko hankkia ja onko siitä oikeesti apua? Luikkaria me ei muuten kyllä tarvita..

Vehnä Mekään ei liukkaria muuten käytetä, mutta kesällä tosiaan innostuin tilaamaan, kun monilla oli hyviä kokemuksia. Sillä kierrolla tärppäs. Kuten muutamalla muullakin. Ja toisaalta ihan loogista, että parantaa raskautumista JOS mainospuheet pitää paikkansa. Toki niihin pitää aina suhtautua pienellä varauksella ja toki on mahdollista, että pelkällä sattumalla oli sormensa pelissä!

"Voide sisältää myös siittiöiden selviytymistä parantavaa antioksidanttia, arabinogalaktaania. Tavoitteena on, että siittiöt pääsisivät mahdollisimman helposti läpäisemään kohdunkaulan ja kulkemaan munasolun luo."

Onnea täältäkin Josmalle! Ja tarrasukkia! :)

Mä yritän kovasti ymmärtää tätä omaa kroppaani, mutta se on jotenki haasteellista tässä kohtaa. :D Kun siis aikaisemmin tuolla jo kirjoitinkin, että huomenna tai ylihuomenna olis pitäny tädin tulla kierron mukaan. Mutta täti tulikin jo 25. päivä perjantaina, eli viikkoa aikasemmin. Kiertopäivänä 20. Yhtenä päivänä (tokana) oli ns. kunnollista vuotoa ja muut päivät tuhruttelua. Normaalisti niin säännöllinen kierto, ei oo kertaakaan heittäny viikolla, korkeintaan parilla päivällä. Että aloitanko nyt uuden kierron laskemisen tuosta viime viikon perjantaista vai mitä ihmettä? :-o

Vautsi vau, miten hienoja uutisia tänne on tullut! Oikein Paljon Onnea ja Tarrasukkia kaikille plussanneille!

pepa, jos vauva odottikin sun rouviintumista???

Pahoittelut myös kaikille vastoinkäymisiä tädin muodossa tai sen lähimuodoissa kohdanneille.

Omaa napaa sen verran, että nyt vaihdoin jo tickerin kierron 26 -> 28 päivään, kun siis tänään olisi nyt tuo 28 kp. Ovista en bongannut luomusti, joten ei mitään hajua, sattuiko osumaan pupuiluajankohtiin. Tosin ollaan poikien synttäreiden järjestämisestä ja isännän yöauraus-/-hiekoitushommista oltu niin puhki, että ollaan pupuiltu vähän fiilisten mukaan, mutta on siis voinut tulla kolmekin päivää taukoa...
Ja kun nuo kierrot on olleet mitä sattuu, niin en todennäköisesti ihan hätineen rupea testailemaan, ettei sitten vaan pety!

En ole oikein ehtinyt viime aikoina tänne kurkkimaan. Ja tännehän on tullut iso liuta viestejä välissä. Mutta kiva vaan lukea muiden kuulumisia. :) Paljon on ehtinyt tapahtua, ihan meinaa pudota kärryiltä ja sitten kun on kärryillä ei pysty kaikille kommentoimaan. Voimia yhteisesti kaikille, joilla kuulumiset on ikävämpiä. Ja plussatuulia ihan kaikille!

Paitsi PePalle, Josmalle ja Elmalle paljon onnea ja tarrasukkia. Ihanaa kun joillain onnistaa. ^^

Kiitos Nyytti vastauksesta. En ollut ennen kuullutkaan greippimehun vaikutuksista. :) Kovasti voimia sinne väsymyksen kanssa.

late olen maininnut muutamalle ystävälle, josta yhdelle kertoillut enemmänkin. Äitini sai vahingossa tietää, kun keskenmenon jälkeen tuli käymään ja toki heti kysymässä, että miks sulta otettu verikoe. Aika rauhassa olen kyllä saanut olla kyselijöiltä. Oikeastaan mukavaa, kun saa aina välillä tilittää sille yhdelle. :)

silkki, selvisikö läälärissä jotain? toivottavasti ei mitään kamalan ikävää. :/

hehel, onpa kumma täti jos se nyt täti on. Toivottavasti olikin jotain valekuukautisia ja saat plussan. :)

Reipuli, itse tekisin varmaan tossa tilanteessa varmuuden vuoksi testin. Josko vaikka olisi olleet valekuukautiset, kun jäivät niin niukoiksi. ;) Tai sitten oli vaan kehon omaa sekoilua tai yksilöllistä vaihtelua tai jotain. Ken tietää.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan.

Loppuun hieman omanapailua, jonka kopioin tuolta toisesta topicista, kun en jaksa kirjoittaa uudestaan:

Itse odottelen tätiä tulevaksi reilun viikon päästä. On ollut kiirettä ja väsymystä sekä itsellä että miehellä, niin ettei peitot ole heiluneet ihan toivottuun tahtiin. Sentään hieman ollaan ehditty pupuilla ja ajoituskin oli hyvä, jos ovulaatiolaskuriin on luottaminen. :) Ei siis vielä kirvestä kaivoon, onneksi kertakin riittää, jos on tuuri ja ajoitus kohdallaan. Kunhan ei lääkitys sotke sitä mahdollisuutta. Poistettiin nimittäin pari viisaudenhammasta ja nyt sitten antibioottia+buranaa+panadolia suuhun (ei sentään kaikkia samaan aikaan). Ei välttämättä tee mahdolliselle pienelle hyvää, mutta pakko kivuille on jotain tehdä. :/

Nonni, lääkärissä käyty, ja toistaseks saa unohtaa perheenlisäyssuunnitelmat. Leikkauspöydälle tarttis mennä ensin, rytmihäiriöt kun tuppaa pahenemaan raskauden myötä. Eli jos nyt ei oo tärpänny, ni yrittely siirtyy keväämmälle. Lääkäri tosin lupaili laittaa lähetettä kiireellisenä :)

No voihan perskele silkki :(. Sulla ne ylilyönnit (mä kutsun niitä semmosiks =P) on sit varmaan aika pahoja? Mulla on ollut synnynnäinen sydänvika, joka on leikattu kakarana. Sen seurauksena nyt lievä läppävika. Syksyllä kävin kontrollissa ja odottelen aikaa magneettikuviin, kun ultratessa sieltä kammiosta löytyi jotain... Mutta ilman lääkitystä oon. Verenpainetta pitää seurata ja rytmihäiriöitä on ajoittain enemmän ja sitten ei taas ollenkaan.

latelle en oo vastannutkaan... Me kerrottiin ekasta raskaudesta aika monelle. Samoin keskenmenosta... Uskon, että kaikki jotka jotain tietää, olettaa, että yritystä on. Harva kyselee ja harva tietää tokasta raskaudesta ja keskenmenosta. Vielä harvempi tietää kolmannesta. Ehkä noitten keskenmenojen takia ihmiset ei haluu kysellä. En tiiä, mut parempi näin.

Takaisin