Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips kaikki,

Nopea tilapäivitys töiden lomasta:
Aamulla testattu nega, mutta jotenkin minusta tuntuu että se ei näytä oikein (ehkä testattu liian aikaisin).. on vaan sellainen  fiilis, rauhallinen olo...  mutta mistäs sitä tietää.. pitää nyt vaan odotella mitä tapahtuu.

Sain lääkäriajan tälle päivälle ja siellä aion sanoa että epäilen olevani raskaana (negasta huolimatta) ja katsotaan mitä siellä sanovat. Aamulla paineet vähän paremmat (103/63) mutta nyt on vähän "kevyt pää"-olo kuitenkin.

Lisätietoja illemmalla 

Päiviti päivit...

Näin viime torstai yönä toooodella hämärää unta. Tein unessa raskaustestin. Tulos oli T, ja sitten siinä näytössä oli tuon t:n lisäksi pieniä kukkia. Minä olin tuossa unessa ihan Mitvit? Mikä tulos tää nyt sitten on!?! Heti aamulla siis perjantaina tein testin, jonka tulos oli negatiivinen. Tein testin aikaisin. Huomenna pitäi... siis EI pitäisi alkaa kuukautiset. ;)

Mulla on yleisvointi aika epäilyttävä. Lauantaina puistatutti ja palelsi. Tunti sen jälkeen kun heräsin olin taas tosi väsynyt. Eilen illalla katsoin miehen kanssa telkkaria. Tuossa kohdun oikealla puolella edessä on ollut tosi kutittava tunne. Eilen taas oli sitten niin kipeä, että pahaa teki. Ikäänkuin kovia menkkakipuja. Jos asteikko on 0 - 5, niin aiemmin on ollut korkeintaan 2 tai erikoistapauksessa tasoa 3. Nyt sitten 4, melkein 5. Nytkin puistatuttaa ja paleltaa, mutta olo ei ole varsinaisesti kipeä. Etoo pahasti. Junassa tuli tosi huono olo. Haukottelen täällä, kun se jotenkin mulla helpottaa tota huonoivointisuutta.

Ehkä tää päivä vielä tästä kirkastuu. Toivottavasti sitä saa huomenna tai keskiviikkona kusasta tikkuun. :)

Viikonalkut kaikille. 

Heips kaikille!
Täällä kp17 ja loppukierto piinaavaa odottelua vain. Ovis oli kp12 ja kp15 oli aika riipivää kipua vasemmassa munasarjassa, mutta taisi olla liian aikaista kiinnittymiskivuiksi. "Munis" siellä taitaa matkanteossa juilia :)

hehel, ompa sulla tosi omituiset paineet :O toisinpäinhän nuo lukemat pitäisi olla, eli alapaine alempi kuin yläpaine. Mulla  on ihan normaalisti alhaiset paineet, sellaista 60/90 ja yhteen väliin oli lääkityskin päälle, kun lukemat oli n.50/80 ja aika heikko olo koko ajan.
Toivottavasti lääkärissäkäynti valaisiee asioita niin raskaustuntemusten, kuin verenpaineenkin suhteen :)

Frida, toivottavasti se testi vielä plussaksi muuttuu, jos ei, niin tsemppiä uuteen kiertoon!

Piia, tsemppiä uuteen työpaikkaan ja kyllä tekee välillä hyvää olla ihan vaan rauhassa kotona :)

Korpilla jänniä tuntemuksia! Toivottavasti tarkoittaisivat sitä itseään :)

PePa, kiitos, nyt tosiana jännäillään sanoisko kolmas kerta totuuden, kuten esikoisen kohdalla :) Odottavan aika on tosiana PITKÄ! Tsemppiä sinnekkin =)

Kiitos kaikille.
Malttamaton kun olen kävin aamulla apteekissa ja testasin (en tietenkään aamu pissasta niin kuin pitäisi ) ja negaahan se näytti. Ehkä liian aikaista...eikä se poistanut tätä oloa, hyi, näin iltapäivällä ja nukkumaan mentäessä pahin :( ja hyytävä kylmyys aina hetkittäin, eikä ne mun hermot ole ollenkaan parhaasta päästä:D. Noh, odottelua odottelua (ja sitähän en kestä) Mä jopa kaipaan sitä tätiä.. :)

Celina, sun oireet kuulostaa niin omilta :)

Nyytti, paljon peukkuja et tuo kipuilu ennustaisi hyvää ja hermoja odotteluun!!

Frida_, sielläkin nega hyvistä oireiluista huolimatta, toivotkaamme parasta!

Täällähän on juttua tullut vaikka millä mitalla, hyvä kun perässä pysyy :D

Tsempit viimesiin piinaaviin päiviin... ne jos mitkä tuntuu piiiiiiiiitkiltä.

Omaa napaa sen verran että viime viikon torstaina alko limailupäivät, ja jatku eiliseen asti. Esikoinen on terrorisoinut oikein hyvin tän pikkukakkos puuhat, kun heräilee yössä 1-3 kertaa. Joten ollaan molemmat oltu ihan rättipoikki ja ei oo oikein maistunut puuhailut. Torstaina ja sunnuntaina tuli peittoa heilutettua, joten nyt sit toivotaan, että täti ei tuliskaan enää tänä vuonna kylään.. Nyt siis menossa kp 17/28 ja yk 2 keskenmenon jälkeen.

Plussatuulia puhaltelen teille kaikille! Ihana kun on tällänen ryhmä, jossa saa käydä jakamassa omia ajatuksia ja lukea muiden tuntemuksista ja kuvioista!

No niin, sain labrat torstaiksi, soittoaika viikon päähän siitä. Lääkäri epäili että mahdollisella raskaudella voisi olla näppinsä pelissä, mutta otetaan kuitenkin kaikki veren kuvat suoloineen, kilpirauhasarvot ja ekg varmuuden vuoksi. Kävin apteekissa sitten vihdoin hakemassa sen digitaalisen clear-bluen ja meinaan sen sitten viikon parin päästä testata jos (ja mielestäni kun) täti ei ole vielä tullut siihen mennessä ;) Plussatuulia kaikille!

Heippa, ja ihanaa alkanutta viikkoa! :)
 Kyllä saa taas toviksi istua alas että tietää missä muut on menossa :D
Viime viikolla jäi kirjoittelut vähiiin kun oli sen verta menoa ja meininkiä taas töissä.. Koko ajan pitää tuli hännän alla kiirehtiä...Tästä päästäänkiin aiheeseen stressi :D Mistään muusta jos en stressaa niin töistä sitten kaikkea muutakin enemmän.

Tänään mulla kp 24 ja ovis oli _ehkä_ viikonloppuna.. Tikkuihin sain vaan haaleita viivoja ja ajattelin että jatkossa en enää niitä käytä, oon niin huono muistamaan aina samaan aikaan päivästä testaileen. Peittoa on tullut heiluteltua ihan kohtalaisesti, mitä nyt viikonloppuna oltiin eri paikkakunnilla, joka on aika mälsä juttu, jos se ovis nyt oli. :/ perjantaina kuitenkin viimeksi heiluteltiin, että jospa se ois riittänyt..(jee toiveajattelua)

Kyllä on niiin epävarmat olot itsestä ja koko naiseudesta että! Eikö olis mahtavaa kun ei aina tarviis arvuutella :"tuleeko menkat, onko ovulaatio, olenko raskaana, olenko kipeä, onko kaikki kunnossa jne jne.." :D Toivottavasti jossain vaiheessa joku keksii tikut siihenkin :D Mahtava diginäyttö kertoo sinulle ja stressi hälvenee... Kerroin aiemmin rintojen kipuilusta aina ennen menkkojen tuloa, NOH nyt taas eilen alkoi ja ai */%!# että koskee!! Suihkussa jopa vesi sattuu nänneihin. Tämä on ihan outoa... eniveis, positiivisella asenteella mennään ja kohta uusia tuulia (mieluiten plussatuulia ;) )

hehel, hyvä että pääset kokeisiin :) Mitä se lekuri sanoi noista kummallisista paineistasi?

nannannaa, meillä on sama homma, poika herää n.2-4 kertaa joka yö, yleensä 2 tai 3. Aamuyöstä päästän sit viereen et saa itekki viel muutaman tunnin torkkua. On ollu aika väsy kieltämättä, mut jotenki sitä silti vaan jaksaa kun pakko on =)

late, työstressi on kyllä ihan hanurista, toivottavasti helpottaa :)
Toivottavasti ovista edeltävät peiton heiluttelut oli riittäviä ja nyt vaan jaksua odotteluun :)
Mä taisin tikutella yhdessä kierrossa esikoista yrittäessä, ja en ikinä saanu niihin muuta kuin haamuja ja hailakoita viivoja. Nyt mulla on donna sylkitesti ja siitä oon kyllä tykänny. Sitähän voi testailla vaikka kuinka moneen kertaan päivän mittaan ja seurailla tapahtumia :)
Tässä kuussa en tosin ole testannu kertaakaan, kun päätin pitää väliä ainakin tän kierron :)

Nyytti: Hei sehän kuulostaisi paljon helpommalta :D ainakin tälläiselle unohtelijalle ;) Pitääpäs ihan harkintaan laittaa, vaikka siitä olen kuullut vain vähän. Kiitti jaksuista, jospa ois riittänyt :) Toivossa on aina hyvä elää, mutta tää oottaminen on aina vaan niin hanurista, varsinkin epäsäännöllisillä kierroilla :/

Kaikille plussatuulia <3

Nyytti; mulla yleensä yläpaineet 110 nyt viimeaikoina noin 90, alapaineet taasen olleetnyleensä noin 70 viimeaikoina alle 60. Alakanttiin...

Heips!

hehel: ainakin joillakin alhaiset paineet ovat viitanneet raskauteen.. Tsemppiä ja toivotaan että siellä plussa pärähtää :)

PePa: Mikäs siellä on tilanne? ;)

Useammalla taitaa olla ovishetket meneillään tai juuri menneet. :) Toivotaan nyt että suurin osa saisi plussan :)

Omaa: Nyt meneillään kp 8.. Menkat ne tännekin tiensä löysi, onneksi ja vieläpä normaalia aikaisemmin :D eli kierto jäi vain 47 päivän mittaiseksi.. siis mulla on kierrot heitelleet 28-90 päivän välillä jo pitkään.. ennen esikoistakin kierrot olivat aina n. 60 päivää.. Nyt sitten vaan peukut pystyyn että tässä kierrossa jotain tapahtuisi :) Paljon on nyt muuta ajateltavaa ja yritän tässä nyt kp:tä olla laskematta :) helpommin sanottu kuin tehty ;)

Paljon plussapuhureita kaikille!!!

Celina Ihana tuo sun uni :D Mä nään myös tosi eläviä ja omituisia unia mutta harvoin raskauteen liittyviä, pari raskauteen liittyvää painajaista on tullut viime raskauden päättymisen jälkeen.
Tsemppiä oireiden kanssa painimiseen, toivotaan että tikkuun kusaseminen tuo toivottua tulosta ;)

Nyytti Mulla kans aika kovat odotukset tälle kierrolle. Viimeks tärppäs yk 6 ja nyt on yk 5, jos ei nyt niin ens kierrosta on pakko! :D

Korppi Harmi että näytti negaa, mutta jospa se siitä vielä muuttuisi :) Odottelu on kyllä pahinta, itsekkään en sitä kestä yhtään. Ja ite ainakin tuun loppukierrosta jo niin vainoharhaseks "oireiden" kanssa että meinaa pää hajota :D

Nannannaa Lapsiperheissä nuo puuhailut saattaa välillä olla haastavia. Mullakin on vuorotyö ja lapset on 5v ja 2v ja varsinkin meidän 2v nukkuu välillä tosi levottomasti, yritä siinä sitten löytää kahden keskistä aikaa miehenkin kanssa :D Nauretaan välillä molemmat sitä että onpa romanttista kun puuhailut saa tyyliin merkata kalenteriin että koska ehtii :)

hehel Peukut pystyssä ettei tätiä näy ;)

late- Olispa hieno tollanen testi johon kerran kusasis ja se kertois tarkkaan missä mennään :D Ei tarviis kuluttaa energiaa arvuutteluun, ostaisin heti.

kukka^^ Sullapa on pitkät kierrot o.O Mulla on kans ollu aina epäsäännölliset kierrot, varsinkin sen jälkeen kun lapsia on tullu, ja kun multa ei sitä kärsivällisyyttä löydy niin kyllä ketuttaa :D

Omaa dpo 9 menossa. Vielä jos muutaman päivän jaksais niin sitten voisi testailla. Yritän vältellä kauppoja ja apteekkeja ettei tulisi heräteostoksina testejä :D "Oireita" on ollut vihlontaa alavatsalla ja rinnat särkee sivuilta ilkeesti. Iltaisin vatsaa turvottaa ja ilmaa on aika hurjasti. Vatsa ollut sekaisin nyt pari päivää. Iltaisin viluttaa niin että mieskin nauraa mulle kun kuulemma vaan nenänpää näkyy viltin alta, mutta poskia kuumottaa ja hehkuu punasina. Yritän olla intoilematta liikaa, mutta pudotus tulee kyllä aika korkeelta jos nyt ei oo tärpänny..

Mun on nyt pakko purkaa vähän tuntoja, joten omaa napaa vaan tiedossa. 
Mulla on menossa kp 37/33-36. Kierto on lyhentynyt joka kuukausi ja on ollut se 33, joten odottelin perjantaille jo vastauksia. Testasin sunnuntaina ja tänä aamuna. Tuli molemmilla kerroilla nega, mutta ei kuulu tätiäkään! 
Tää epätietoisuuden hetki on tosi piinaavaa, kun haluis se plussan, mutta toivois tädinkin tulevan pian, jos on tullakseen. Mä plussasin esikoisesta vasta kp39, joten voihan olla tulossa myöhäinen plussa. Tiedän vaan pettyväni NIIN pahasti, jos menkat alkaakin kp 40 tms. Mä olin perjantaina ihan varautunut tätiin ja oikeestaan koko vloppu meni siinä ajatuksessa, että menkat alkaa. Toisaalta jokainen päivä yli sen kp33 tuo lisää toivoa plussaan, kun tuntuu, että mitä kauemmin menee aikaa sen varmemmin se on raskaus eikä tädin myöhästyminen. Ihan sekopäistä tämä :) No mutta ei mun auta kuin odotella ja tyytyä siihen mikä vastaus sitten joskus on.  Nyt mä lähden kaupungille moikkaamaan kaveria ja koitan miettiä jotain muuta :)

Kivaa tiistaita teille kaikille! :)

Kiva lueksia teidän muiden tuntoja ja ajatuksia. Saa vähän itseä irti tästä työärsytyksestä. Kiitos kaunis siis kaikille teille toivotelleille. Tänään olisi sitten menkkojen eka päivä. Tätiä ei näy, mutta eipä tuo aamunen tikkupisukaan suostunut mitään kertokaan. 

"No aunts allowed - DAMIT!!!"

Paljon plussia koko porukalle. *halauksia*

Taidanpa tulla taustalta mukaan keskusteluun.
Kovasti olis toiveissa raskautua tämän vuoden aikana. Mahd. pian tietty. :) Pillereitä en oo syöny enää reilusti yli vuoteen ja nyt on heitetty kaikki muukin ehkäisy romukoppaan. Mulla on normaalisti kierto 26-28 ja tosi säännöllinen. Tätipäiviä (ihana ilmaisu muuten, opin sen vasta teiltä täältä :)) on välillä ollut pari enemmän/vähemmän. Mutta nyt oon kyllä ihmeissäni. Edellisen kerran täti saapui vierailulle 5.1. Ja perjantaina 25.1 alko tuntumaan oikeella munasarjan kohdalla nippailua. Iltaa kohden nippailu vaan voimistu. Olin ihan varma, ettei se mokoma täti nyt vielä voi tulla, kun on vasta kierron 20. päivä.. Illalla tulikin sitten jo tuhrua, teelusikallisen verran koko illan aikana. Yöllä ei ollut tullut siteeseen mitään. Aamulla heti heräämisen jälkeen ei myöskään mitään. Aamupäivällä taas tuhrutti ja sen jälkeen tuli ihan kunnolla menkkamaista vuotoa koko päivän, iltaan saakka. Hyytymiä oli mukana samanverran kun normi tätipäivinä. Tuon lauantain jälkeen on ollu pelkkää tuhrua tähän hetkeen saakka. Vatsa on aina illalla ku koripallo ja ilmaa tulee enemmän ku omiks tarpeiks.. :D Peittoa me heiluteltiin su 20.1. Ja sen takia ehdinkin jo elätellä toiveita, jopa siitä, että olis jotain kiinnittymisvuotoa tms. Mutta kun sitä tuli silloin lauantaina niin paljon, niin ehkä ei kuitenkaan. Tätistä mä en nyt kyllä tykkää sitte ollenkaan, kun tuli viikkoa liian aikasessa paikalle. Mokomaki täti.

Täältä tsemppiä kaikille muille yrittäjille! Kyllä me onnistutaan! :)

Nyt itsekästä omaa napaa mutta täällä tuli r-testiin HAAMU <3 Ja oli jopa ihan miehen nähtävä eikä mikään oman pään kuvitelma :D Nyt oon niin täpinöissäni ettei ajatus kulje, huomenna teen aamupisusta vielä uuden ja katsellaan sitten vahvistuuko..

ihanaa PePa :))) millä r-testillä teit? ajattelin kun meillä on ovis ollu samana päivänä että joko minäkin uskaltaisin testata x) kovasti kyl menkkajuilintaa alamahassa että se voipi olla että täti kurvaakin tähän suuntaan :/

Mahtavaa Pepa!!! Onnea! Frida; niiiiin tiiän miltä susta tuntuu, tsemppiä! Mut jokainen päivä eteenpäin on hyvä, ei se täti sieltä tule... mulla nyt kp 32/29, testasin tyhmyyksissäni eilen negan ja nyt meinaan odotella ainakin viikon enne kun teen uuden testin. Olen luottavainen ettei täti tule. Kaverinikin sai haamun vasta 2 viikkoa sen jälkeen kun menkkojen olis pitänyt alkaa...

Takaisin