Puntarissa raskauskilot

Kaykay, hyvä jos hemoglobiini on hyvä, ja saat juotua riittävästi. Jos et saisi juotua riittävästi, hemoglobiinikin "huijaa" eli on korkeampi mitä todellisuudessa koska kroppa on nestevajeessa -> sekin jo pelkästään tekee huonon olon, nestevaje siis.
Vauva ottaa omansa kyllä, hyvä kun syöt vitamiineja ja kalsiumlisää + ne kalaöljykapselit. Tulee ne ravintoaineet edes tuossa muodossa mitä ei muuten saisi jos ruokavalio on kovin yksipuolinen (kuten se usein on jos on huonovointinen tai ruoka ei uppoa). Hyvä jos appelsiinimehu maistuu, siitä ainakin saat energiaa. Vichy jos maistuisi niin siitä saisit kivennäisaineita, jos muuten ei mikkään maistu. :)
Kovasti tsemppiä sen oman kultaisen keskitien löytämiseen tässä asiassa, älä ainakaan soimaa itseäs yhtään - syöt vaan sitä mitä pystyt ja se on täysin riittävä :)
 
Mä oon saanut n. 3 kg nyt viikkoja 18 ja risat omat vaatteet mahtuu pääosin vielä. Mulle niiiiiiin tulee ikävä mun rintoja hädintuskin b 70 paisui c75 :p
Nautin niistä nyt sitten täysin rinnoin kirjaimellisesti ..
Mä juon paljon kivennäisvettä jossa hiilihappoa illalla sellainen turvotus että näytän kuin olisin 8 kk raskaana :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pitipä käydä itsekin aamulla vaa-alla. -1kg lähtöpainoon edelleen, mutta BMI:n puolesta ei tosiaan ole hätää, joten olen vaan iloinen ettei ole kiloja kertynyt. Kyllä niitä ehtii sitten viimeisinä kuukausina saada ihan tarpeeksi. :P
 
Vaaka näytti eilen illalla 53.9 ja sen jälkeen pimeni. Todellisuus siis tuohon vielä 20kg lisää :D
 
Elya, ei todellakaan kannatakaan stressata. Mutta kun on kyse mun ekasta raskaudesta niin ei vaan voi tietää mikä on normaalia itelle ja mikä ei. Siks kysyin tänään lääkäriltä. Nyt ei tartte pohtia sitäkään enää
 
Mäkin kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla ja +4,5kg näytti. Luulen että painoa tulee about samat kun ekassa raskaudessa eli noin 18kg loppuun mennessä...
 
Mäkin varmaan oon ollut vähän turhaankin huolissani painon nousemattomuudesta, mutta ekan raskauden kanssa sitä nyt on huolissaan vähän yhdestä jos toisestakin asiasta. :p
Ja tosiaan mun syöminen on ollut niin älyttömän huonoa viime kuukaudet, että ihmettelen, että olen enää edes tolpillani. No, onneksi on tuota "vararavintoa" kertynyt riittävästi. :wink
 
Mulla on painoa nyt raskautta edeltävään aikaan verrattuna -1kg ja rv 18+5 menossa. Ihan normaalipainoinenen olin jo valmiiksi, mutta monen kuukauden pahoinvointi kadotti muutaman kilon. Nyt siis onneksi on jo tullut jotain takaisinkin eikä neuvolalääkäri vaikuttanut mitenkään huolestunut olevan. Mun lääkäri-appi totesi vähän ennen kuin sai kuulla, että olen raskaana, että näytän riutuneelta. Eipä tiennyt kuinka oikeaan osuikaan :D
 
Mulla on nyt 16+2 tullu semmonen 3kg kesän alusta. Muistelen että aiemmin ois tullu enemmän ja aiemmin. Mene ja tiedä :rolleyes: Omat vaatteetkin menee pienestä masusta huolimatta. Kuitenkin äsken ostin kirpparilta 4€:lla H&M:n äitiysfarkut. Voe kun ne tuntu mukavilta jalassa:wink !!!
 
Joo, ei tarvii enää miettiä etteikö paino nousis. Viime viikolla tullut yli kilo! Nyt mennään 4,5kg:n paikkeilla kokonaisnousussa eli kait ihan ok kun rv 19+0. Mut siis tarkoittaako tää nyt sitä etten saakaan syödä niin paljon karkkia tai suklaata ku napa vetää?
 
Hmm mulla on vähän samat mietelmät.... joutuuko nyt oikeesti jo vähän tarkkailemaan syömisiään :/ tähän asti oon syöny mitä mielitekee. Herkkuja toki tähänkin asti kohtuudella. Tänään puntari näytti +5kg josta osa ehkä nestettä kun viikonloppuna syötiin kaikkea suolaista herkkua. Oisinkohan nyt rv 19+4, päivät vähän sekaisin :)
Pitääkin kattoa paljon ykkösestä oli tullut näihin viikkoihin mennessä...
 
Mulla tippui ensimmäisten viikkojen aikana muutama kilo ja nyt näyttää ehkä kilon enemmän :D viikkoja siis 17+3. Itsellä on vähän ylipainoa (ei kauheasti, mutta lievän ylipainon puolella ollaan) joten niitä raskauskilojakaan ei tarvitsisi liikaa kertyä.. Missä vaiheessa paino on alkanut teillä nousemaan, noin suurin piirtein? :)
 
Mulla oli ekassa neuvolassa jo parikiloa tullut ja kun toka raskaus niin mahakin plumpsahti esiin jo tosi aikasin. Mammahousuja oon käyttänyt jo alkuraskaudesta ja nyt kaivelen jo mammapaidatkin...
 
Kyllä mä yritän ainakin hillitä tota mun syömistä, en haluu et paino nousis liikaa, kun en niitä sitten saa pudotettua lapsen syntymän jälkeen kuitenkaan.. Ennen esikoista painoin 48kg, nyt kun aloin tätä kolmatta odottaa lähtöpaino oli 58kg..liian laiha olin aikoinaan, tiedän. Pituutta on 164cm. Nyt on tullut 4kg, ja pyrin että max 10kg tulisi kokonaisuudessaan. Saas nähä kuin käy!
 
Minä oon tarkka painostani aina :sad001 siis vähän liikaakin. Nytkin on vaikee hyväksyä, että se on noususuhdanteinen vaikka tiedän kyllä, että niinhän sen on oltavakin. Nyt pääsin irti joka aamuisesta vaa'alla käynnistä ja käyn vain poksuessa eli torstaisin:)

Syömisen suhteen friikkailen myös, en yleensä syö herkkuja/roskaruokaa mutta nyt niitä tekee välillä mieli. Niiden vähäisestäkin syömisestä tulee kylläkin huono olo (suolanen ja imelä) ja ihan hirvee morkkis.

Aina ne kilot on kyllä lähteneet viimestään ekan vuoden aikana synnytyksestä.

En halua vaikuttaa pinnalliselta. Minä vaan ajattelen omaa jaksamista ja hyvää oloa:)
 
Happy tuo teksti vois olla mun, ma melkein itkua vaansin kun viikoilla 5-8 ei mennyt muu kuin juustohamppari alas ja soin niita 3 :p paan sisalla huusi miksi sina teet taman itsellesi (otin sentaan 2 pussia porkkanoita ja vissyn juomaksi) nyt kun liikunta on muuttunut hyotyliikunnaksi kovan saannollisen puntin sijasta niin kylla se koetteli mielta. Olen nyt ottanut asenteen, tama on valiaikaista ja vauvan hyvinvointi menee oman edelle ja etta se hyotyliikuntakin on hyva eika maailma kaadu siihen etta ruuan jalkeen otan palan/2 suklaata ja herkkupaivana saa herkutella silla mika kulloinkin maistuu oli se sitten pizza tai puusti :)
 
Minun pitää kans säätää asenteitani...
En yleensä laske hyötyliikuntaa liikunnaksi/treeniksi ollenkaan. Tällä hetkellä se on kuitenkin ainut mihin aika ja voimat riittää. Hb oli tosi alhaalla:sad001 eli nyt en nosta rautaa vaan vedän sitä tupla-annoksella pari viikkoa ja käyn sitten otattamassa PVK:n.
 
Mulla nous parissa päovässä paino 1,4kg ja oon kyl ollu aika turvoksissakin. Apua! No eilen huomasin että kävely on mulle tarpeeks rankkaa treeniä. Ainakin olin ihan hikinen kun olin kävelly Helsingissä Lapsenpäästäjänpuodista Bebesiin (eli Kruununhaasta Kamppiin).
 
Mä oon tullut siihen tulokseen, että ihan sama mitä syön ja kuinka liikun (joka päivä ainakin pilatesta/joogaa/jumppaa ja siihen kävelylenkki päälle), niin vaaka se vaan näyttää koko ajan isompaa lukemaa. Tänään rv 20+2 ja kiloja kasassa ihanasti +7. Onneksi lähtöpaino-BMI 23 niin en ainakaan vielä ole mikään armoton tankki. Jos painoa kertyy tätä tahtia niin tää mamma ei kohta jaksa lyllertää mihinkään.
 
Takaisin
Top