Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 23+0 ja paino tippunut kuukaudessa kilon verran...

Mun edellinen punnitus ollu elokuus, seuraava tän kuun lopussa neuvolassa. Kilo oli heinä-elokuussa tullu ja nyt toivon ettei ihan hirveesti olis enempää. Mua niin ahdistaa oma paino kun sitä jo ennestään oli liikaa (ja paljon ja siitä saanu kuulla rutosti jo ennen raskautta) ja ekalla neuvolakäynnillä hoitsu laitto tavotteeksi ettei tulis kun 9kg synnytykseen mennes. Vauva saa mun puolesta kasvaa ja vaurastua mutta kun ottas sit multa tätä läskiä ees vähän siihen ;)

Mulla on BMI 36... Oli täti ihan tyytyväinen kun olin laihtunut. Koko raskauden aikana tullut painoa 2,5 kg ja sekin sen arvion pohjalta mitä ajattelin, että olin ennen raskautumista painanut. Ihan äkkiä en muista olinko alkuvuoden aikana paljoa itteäni puntaroinut...

No niin, vedänkö tän ryhmän painon nousun enkat: Tänään neuvolassa vaaka näytti että 8,8kg tullut lisää alku painoon! :D ja viikolla 23 mennään. Ei tullut saarnaa, oli vaan utelias mitä oikeen oon syönnyt.. :)

Ehei, Miss T., et oo ees lähellä. Mulla oli viime neuvolassa +12kg ja tuolloin viikkoja 22+0. Ykskään terkkari (sijaisija oon toistaiseks vaan tavannut) ei oo moitteen sanaa sanonut. Oikein sopivasti kuulemma paino nousee ja reippaampi nousu on ihan ok, kun oon ollut "niin hoikka" ennen raskautta ja sit kun oon liikkunut runsaasti ja sitä oon nyt joutunut vähentämään tai ainakin keventämään. (En nyt mikään erityisen hoikka oikeasti oo ollut; bmi 21, eli ihan normaalipainoinen ihminen.)

Itseäni runsas painonnousu kuitenkin häiritsee, kun se ei mitenkään selity sillä, mitä ja millaisia määriä syön. Näinpä pyysin ja sain lähetteen sokerirasitukseen. Haluan ainakin itselleni varmuuden, ettei syytä huoleen ainakaan sokereiden puolesta ole.

Mulla oli bmi 19 ennen raskautta ja multa kielettiin ylimääränen liikunta,etten vaan laihdu ja saisin kiloja kerrytettyä :)

Rv22+4 ja +7kg. Ei sureta, vaikka kyljistä päätelleen on läskikin lisäänytnyt! Saa nähä, mitä neuvola sanoo ens viikolla ;)

Mulla bmi ennen raskautta nippanappa normaalin rajoissa. Mikäli paino nousee neuvolan mittailujen mukaan (+500g/vko) tätä tahtia niin lopullinen lukema varmaan se +15kg, tosin omasta mielestä kymppi ois kivempi. :D Stressiä en asiasta ota, nousee minkä nousee tällä normaalilla elelyllä, kun en kuitenkaan mikään syöttöporsas 24/7 ole. ;)

No joo oon kyllä samaa mieltä että tavallaan hyväkin et nousee paino ni on sit vararavintoa imetystä varten :) Ehkä siks nyt tohon painoon enemmän kiinnittäny huomiota kun oon herkutellu jonkun verran enemmän kuin normaalisti. Mut katoin esikoisen neuvolakortista et aika samaa vauhtia painoa tullut ja sf mittakin oli melkeen sama. Mä oon aatellut et alle 20kg painoa on ok. Ei siis mitään kovin tiukkoja tavoitteita :D

Ja siis ei tullut kyllä tosta +8kg mitään kommenttia neuvolassa paitsi et ois hyvä muistaa liikkua, mut nyt liitoskivut vaivannu sem akktumisen jälkeen, joten aika rauhallisesti joutunu ottaa.

No niin, vedänkö tän ryhmän painon nousun enkat: Tänään neuvolassa vaaka näytti että 8,8kg tullut lisää alku painoon! :D ja viikolla 23 mennään. Ei tullut saarnaa, oli vaan utelias mitä oikeen oon syönnyt.. :)

Täällä myös se 8 kiloa tullut tähän mennessä, viikolla 23 mennään. Ruokahalussa ei oo kyllä ollu moittimista :laughing002 Neuvolassa vaan todettiin että "nätisti" tullut painoa :D No, ei ainakaan vielä hirvitä, kun bmi ennen raskautta oli 19.

Paino noussut +5 kiloa! Olen aika hoikka ollut, mutta en kyllä tunne itseäni hoikaksi enään. 19+5

Mulla 21+4 ja lähtö paino oli 53kg ja nyt 62kg eli 9kg tullu lisää tähän menessä.. Kuhan ei mee 20kg yli nii sit on kaikki hyvin :grin En oo liikunu juuri kaan yhtään ja syöny mitä millonki on tehny mieli :)

Täällä tuli notkahdus painoon 24 h totaalityhjennyksen jälkeen 57,6 eli olen tyhjentänyt itseäni melkein 2 kg, söin nyt banaanin aamupalaksi ja panin pakastepizzan uuniin ja syön uhallakin siitä edes pienen slicen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään 21+5 neuvolassa ja painoa lisää yhteensä 300g. (ja sitä oli kyllä ennestään sen verran, että neuvolatäti lähinnä kehui)

En ole oksennellut, mutta toisaalta ei kyllä ruokahalukaan ole ollut normaalilla tasolla. Nyt on viikko-kaksi ollut vasta sellaista "koko ajan nälkä" -oloa, muutoin ollaan menty aika pienillä annoksilla.

Nyt rv 22+0 ja aamuvaaka näytti pikkusta vajaat 59kg. Lisää tullut siis n. 5kg lähtöpainoon. Mun painoindeksi ollut raskauksien välillä 20-21 välillä. Jatkuva nälkä, mikä vaivasi alkuraskaudessa on helpottanut viikkoja sitten. Painonnousu on siis hidastunut viime aikoina.

Enpä ole enää minäkään huolissani siitä, että paino ei nouse!!! Ruoka rupes maistumaan - vähän liiankin hyvin - ja painoa on kertynyt 1,5 kg 2 viikossa. Tätä tahtia ei voi jatkaa. :eek: Tosin vatsan toiminta hidastui samalla ja hirveä turvotus on päällä, joten osa painosta johtuu ihan siitä.

Takaisin