Puntarissa raskauskilot

No mä uskon kyllä et osittain painonnousuun raskauden aikana vaikuttaa perimä ym. Ja näin mulle myös ekassa raskaudessa terkkari sanoi. En siis tarkota et voi syödä mitä vaan ja sanoa et painonnousu johtuu perimästä. Mutta ainakin itsellä, siskolla ja äidillä painonnousu ollu raskauksissa aika samanlaista (~18-20kg) ja kaikki lähtöisin normipainoisia ja ei turhia mässäilyjä :)

No en itse kyllä turhia stressaakaan painonnoususta. Tottakai voisin syödä vieläkin terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta näillä mennään. Perusruokaa, säännöllinen ateriarytmi ja hyötyliikuntaa esikoisen kanssa sekä satunnaista herkuttelua :)
 
Täällä rv18+1 ja painoa oli tullut alle kilo.. Itse luulin että olisi tullut paaaljon enemmän, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa ala nousemaan :D En kuitenkaan kamalasti urheile saatika mieti ruokavalioni terveellisyyttä..
 
Mulla kyl heittelee ihan hirveesti toi vaaka vaikka aamulla aina puntaroinkin. Eli viimeks ku kirjoitin pari päivää sitten oli tullu +4,9kg, mutta tänä aamuna näytti että sittenkin vain 3,8kg. Hämmentävää...
 
Mulla kans saattaa vatsantoiminta vaikuttaa suurestikino_O vaikka ummetus nyt helpottikin. Chili tosiaan toimii ja sekin autto omalta osaltaan, että masu tuli ulos lantiosta.
Mutta puntaroin vain aamuisin. Samoin kun kuvaan kasvavaa kumpua vain aamuisin, ei tuu ylimääräisiä turvotuksia mukaan:oops:
 
Täälläkin heittelee paino. Pari päivää oli tasan 70 kg ja nyt taas ollu parina aamuna 69,3 kg. Neuvolassa näytti viikko sitten 70,9 kg, joka siis todellisuudessa lähempänä 70 kiloa, kun oli aika paljon vaatteita. Lähtöpaino oli tosiaan 66 kiloa, joten eipä tuota paljoa oo kertynyt. Nyt menossa 20+2.
 
Ohoh hoh, kävin pitkästä aikaa vaa-alla... Nyt on jo 7,5kg tullu lisää. Viikkoja 20+5. Taitaa mun 10kg unelma raja jäädä haaveeksi vain :)
 
Mä oon kyllä kyttäillyt painoa uteliaisuudesta, kun tekee mieli syödä koko ajan. Painosta en niin välitä vaikka sitä onkin näköjään +6 (omg!) mutta kesäiset farkut ei mee takapuolesta päälle :D
 
En oo kyllä kehannu ees kokeilla omia housuja. :D Mammahousuilla menty jo hyvä tovi. Tosin eilen huomasin, että yöppishousut on vähä tiukahkot, vaikka paino noussu vaan 3,5 kg. Toki paino nousi jo ennen raskautta 3 kg röökin lopetuksesta.
 
Meillä on kotona 3 vaakaa ja kaikki näyttää eri lukuja :grin Ehkäpä mä otan vaan ne neuvolavaa'an luvut sitte todesta. Seuraava punnitus siellä olis 1,5 viikon päästä. Ainakaan ei kesä-elokuun aikana ollu tullu grammaakaan. En kyllä tiedä mihin mulle vieläkään olis kiloja tullu, kaikki sanoo etten mä näytä lihoneen yhtään ja vauvamasusta ei ole tietoakaan. Viikkoja on jo 21+4.... On se hyvä, että sain raskaustodistuksen neuvolasta niin on lappu millä todistaa että on meille vauva tulossa :) Ehkäpä se vaavi vaan naamioituu ku mulla tota mahareppua on jo ennestään :grin
 
Hyvin heittelee painot: toissailtana oli 66,8 ja tänä aamuna vessan jälkeen 65,1. Eilen olin kaverin luona, niin ei tullut syötyä koko iltaa ja tänään on näköjään tän viikon toinen kunnollinen kakkapäivä niin on niin kevyt olo! Taidanpa lähteä syömään :wink
 
Noo just tänään katoin et kotivaa'an mukaan tullu 7-8 kg joten innolla odotan mitä neuvolan vaaka näyttää. Rv 23 menossa. Tosin aika samoin näytti esikoisesta näillä viikoilla painoa tulleen, joten en kyllä aatellu asiasta ihmeemmin stressata :)
 
Takaisin
Top