Puntarissa raskauskilot

M.Magia

Oman äänensä löytänyt
Vaaka näytti, että 6.5 kiloa olis lisää tullut painoa. Meinasin puntarilta tippua, että ei voi olla totta. Olen.. tai siis olin normaalipainoinen. En ole herkuttelija vaan normiruualla eteenpäin marsittu. Jos tahti on tämä, niin kiloja tulee liikaa ja sitten alkaa ongelmat. Raskausdiabetes jne.. Mites teillä on paino lähteny nousee tai laskee?
 
Mä en oo nyt uskaltanu käydä vaa'alla, mut neuvolassa pari vkoa sitten näytti että ois tullu jo joku pari-kolme kiloa. Oon kyllä syönykin aika paljon.. Pakko alkaa pienentää annoskokoja tm. koska tuntuu että ei tän näin alussa ihan tähän tahtiin pitäis nousta (nyt rv 9+5).
 
Mulla taas alussa nousi n. 0.5 kg ja nyt taas laskenu siitä kilon että mä oon taas laihtunu vaikka vedän ruokaa kokoajan. En tiedä johtuuko tää niistä ketoosiarvoista virtsassa. Pitääkin tänään soittaa neuvolaan josko mun potäis sokerirasitukseen tai jotain...
 
Mulla tilanne on se, että ihan minimimäärä sais kiloja tulla tässä raskaudessa, kun lähtöpaino on 4kg enempi mitä ennen esikoista.
Puntari sitkeesti näyttää samaa, vaikka kovasti yritän laihduttaa, eli syödän vähempi ja liikkua vähän enempi.

En tiijä onko nyt tämä turvotus vai mikä, mutta ottaa suoraan sanottuna pattiin oma lihavuutensa. Mä aion alkuraskauden aikana saada enempi kiloja häviimään kun tulemaan ja pitää maltillisena painonnousun.
Nähtäväksi jää kuinka onnistuu, olis vaan kiva jos pystyis ees käyttämään samoja äitiysvaatteita ku aiemminkin, ja siksi ei tartteis turvota heti alussa.
Ekassa raskaudessa mulla alussa putos paino, mut raskauden aikana kiloja tuli kaikkiaan 14kg jotka kaikki oli poissa 2vko synnytyksestä, kakkosesta kiloja tuli 16kg, joista ne 2kg jäi ja niiden päälle on nyt tullu toiset 2kg.

Mut sitkeesti yritän pitää mieliteot kurissa ja liikkua päivittäin jotta pääsisin tavoitteeseeni.
 
Turvotus on pakko olla syynä, itse olen niitä jotka kattoo ja laskee päivän ruuat ja kaloreita en saa kerättyä kuin maksimissaan 1500, vaikka kuinka yritän haarukoida evästä naamariin. Rinnat on niin turvoksissa, että nekin vetää hartioita maata kohti.
 
Mulla on reilusti ollu aina ylipainoo. Sain ratsastuksella painoo tippuu ihan kivasti, mut sit mulla viime heinäkuussa meni selkä. Oli välilevynpullistuma. No ne kilot tuli takasin ja nyt on onneks pysyny samassa.
Kolmesta tytöstä paino tippu raskaus aikana kymmenen kiloo ja se alko jo alussa, et saa nähä miten tän kans käy :) Mut niin kauan kun on suht hyvä olo itellä, niin en ota stressiä. Saa ne kilot sit raskauden jälkeenkin tiputettua, varsinkin jos on ihana harrastus :)
 
Mulla on varmaan noussut paino, en ole käynyt vaa'alla. Esikoisesta mulla nousi tasaiseen tahtiin paino yhteensä 19 kg. Alkuraskaudessa tuli kans samalla tavalla. painoindeksi oli ennen raskautta 20, sokerirasitus kahdesti ja arvot hyvät. Kaikki kilot lähti itsestään pikkuhiljaa mutta löllömaha jäi :wink Nyt ekassa neuvolassa painoa oli 2 kiloa enemmän kuin esikoisesta, en tiedä olenko kerännyt ne alkuraskaudessa vai alkuvuonna. Aion kyllä syödä kun on nälkä ja tulee sitten mitä tulee. Kyl sitä mun painonnousua viime raskaudessa kommentoitiin ja jos nyt kommentoidaan niin sanon että nousee mitä nousee.
 
Mun piti ihan tarkistaa tuolta äitiyskortista, esikoisesta mulla on tullut viikkoon 17+0 mennessä 4,8 kiloa. Se olikin vähän hitaammin kuin muistin. 12 viikolla oli n. +1,5 kg.
 
Mulla tosiaan tuli plussan jälkeen kahdessa viikossa 3,5 kg. Tosin herkut maistuneet paremmin kun hyvin tupakan lopetettua... Mutta aika hurja kilomäärä, en kuitenkaan haluaisi tästä raskaudesta tuhottomia kiloja. Nyt en oo uskaltanut vähän aikaa vaaalla käydä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulle tuli edellisessä raskaudessa n. 11kg ja kaikki lähti kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen ja nyt paino oli ekalla neuvolakäynnillä yli 5kg vähempi kuin esikoisesta ekalla neuvolakäynnillä joten ei ressiä siitä painosta... En mitenkään vahdannut syömisiäni ja silti paino nousi maltilla ja kuulun niihin onnekkaisiin joilla imetys vie kilot :wink
 
Laitan nyt ihan lukemia kehiin niin on helpompi hahmottaa tätä mun painon kulkua. Oon siis 163cm pitkä tai lyhyt oikeastaan :D
Ennen esikoista painoin 77kg eli ihan reippaasti olin ylipainonen. Neuvolakortista tarkistin että rv20+2 oon painanu 67,5kg. Synnyttämään mennessä (41+) painoin 79,8kg ja kotiin palatessa n.70kg.
Ennen tokaa painoin 67kg ja rv13+4 enää 60,7kg. Synnyttämään mennessä n. 72kg ja kotiin palatessa n. 62kg.
Tässä välissä paino kerkes jo jonkin verran nousta, mutta sain kilot karistettua salilla. :)
Nyt lähtöpaino oli 61kg ja rv5 painoin n. 62,5kg. Tällä hetkellä painan noin 59,5kg. Saa nähdä miten tää tästä kehittyy, ei ainalaan tarvis enää yhtään tippua. Pahoinvointi siis ollut kovaa kaikissa raskauksissa. Voin vaan tulla siihen lopputulokseen että lapset päästi mut ylipainon ja liikkumattomuuden kahleista. :)
 
Voi kun mullaki olis noin ^

Mun mitat ku on nyt 164/84 enkä muista milloin olisin alle 75kg painanu...
Eli tekemistä riittää nyt ja myöhemmin.
 
Aivan järkky turvotus ja nesteiden kerääntyminen jalkoihin. Varpaiden levitys vaikeaa, kun varpaat on kuin nippu grillimakkaroita. Tukisukat jalkaan ja kannat kattoon. Mandah: ensin tuli pieni kateus sun painokehityksestä, mutta palasin äkkiä pois kateuden vihreästä viidakosta, koska pahoinvointi ei kuulosta kivalle. Toivon jaksamista sulle!
 
Mulla kans pohkeista on tullu oikein kunnon kisapohkeet turvotuksen myötä. Täytyy varmaan hakea ihan aikuisten oikeesti ne tukisukat, varsinkin kun ollaan lähdössä pitkälle lentomatkalle elokuussa. Painoa on nyt jo tullut 3kg lisää ja kaikki vaatteet puristaa ja kiristää. Muutenkin painon kanssa taistelleena (nyt 157/68) niin tässä on kyllä tekemistä ja sulattelemista pitkäksi aikaa...
 
Mulla tuli ensimmäisestä yhteensä 23kg. 10kg oli varmaan tullut jo viikolle 12 mennessä, kun lopetin tupakoinnin. Nyt viikolla 8 ja 1,5kg on paino pudonnut, vaikken ole oksentanut kuin ihan paristi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
toistaiseksi +-0 mutta eipa viikkojakaan oo ku 7 + risat, lauantaina 8+0, 2 ja puoli viikkoa liikkumatta mita nyt satunnaisesti 3 kertaa viikossa duunista fillaroinut kotiin n 20 km ja huomaa kylla koostumuksen jo muuttuneen loysemmaksi.
Ensimmaista kyydissa niin en yhtaan tieda miten tulee kaymaan paljonko tulee kiloja ja miten niista pasee eroon.
Pahanolon takia syominen on ollut iltaisin vahan mita sattuu eilen vedin pakastepizzan ja mehujaata mutta lounaalla syon lautasmallin mukaan ja hedelmia ja kasviksia paljon.
Lahtotilanne on 155 cm 51-52 kg (mulle toi kilon heittely sinne tanne on aika normaalia)
 
Mä oon 163cm ja painoa ennen raskautta oli joku 52kg ---> Huomenna rv 8+0 ja paino tällä hetkellä 55-56kg :)
Eli tässä vaiheessa tullu lisää 3-4kg.. Mut minkäs teet kun roskaruoka maistuu ja kaikki herkut :grin
Enkä mä siitä painosta mitään stressi ota.. Ne kilot tulee mitkä tulee ja ne saa jatkossa sit pois jos haluu (oon nuorena laihduttanu jo kerran sen 10kg) Mun mies on sellanen lievästi ylipainonen (110kg) nii ihan kiva jos mulle jäis synnytyksen jälkeen se 10kg ylimärästä nii voidaan sit yhdessä laihdutta ja tsempata toisiamme :wink
 
Täällä ollaan omassa painossa vielä, kilon se tuossa tippui kesäkuun aikana mutta on tainnut tulla takaisin. Ekassa raskaudessa tippu kuukauden aikana 4kg, ja lähtöpainoon verrattuna raskauskiloja tuli 6. Et ei paha. Saa nähä miten tällä kertaa käy. :grin
 
Mä oon 162cm ja painan n. 60kg. Ennen esikoista painoin 58kg ja toi 2kg jäi aika tiukasti kiinni :p Ekassa raskaudessa paino oli ihan viimisillään 70kg ja siit tipahti 69kg eli painoo tuli 12kg. Oon syöny aina tosi epäsäännöllisesti enkä oo turhan tarkka mitä syön. Saa nähä mitä ny tapahtuu..
 
Takaisin
Top