Puntarissa raskauskilot

Kaveri sanoi joku aika sitten, että häntä harmittaa, kun ei ottanut kaikkea irti kuopuksensa raskaudesta ja syönyt ihan mitä huvittaa.
Ei tehdä samaa virhettä vaan nautitaan, harvoin meillä on näin hyvää tekosyytä painonmuutoksille! Surraan sitten myöhemmin, jos ylimääräisiä syitä löytyy :)
 
Me työkaverin kanssa pohdittiin semmosta, että voiko siinä olla perää, että ensisynnyttäjille kertyy herkemmin niitä kiloja raskausaikana? Hänellä on myös 3 tytärtä ja oli myös esikoisen aikana saanut yli 20 raskauskiloa, sitten muissa raskauksissa aina vähemmän ja vähemmän. Ihan niin kuin mullakin. Ja nyt näyttää tulevan/tarttuvan vielä hitaammin kuin kuopuksen aikana.
 
Joo, tehdään vaan semmonen painonpudotusryhmä. Mä voin osallistua heti imetyksen jälkeen!
 
Mulla esikoisesta +5kg (synty tosin jo rv 34+5), toisesta +2kg (rv 39+3) ja tällä hetkellä rv 33+2 -2,5kg.
 
mäkin oon kyllä useemmin kuullu et ekas raskaudes tulis vähiten ja sit seuraavis enemmän painoa, mut kaipa se voi mennä kummin vaan :)
 
No minulle kyllä sattuu kaikki asiat just päinvastoin kuin pääsääntö eli... Ei voi verrata, nämä on näitä yksilöllisiä eroja.
 
No, mulla tuli ekasta se n. 30 kg ja tästä tokasta on tähän mennessä tullut puolet siitä ja viikkoja on kohta jo 36, eli melko varmasti jään alle ton edellisen kierroksen lukemien, ellen nyt sitten jotain ihan järjetöntä turvotusta pukkaa vielä näiden vikojen viikkojen aikana. Kaipa se on jälleen kerran yksilöllistä, miten kenenkin kroppa reagoi useampiin raskauksiin. Toisilla ekassa tulee vähiten, toisilla eniten ihan samoin kuin jotkut kerää massaa odotusaikana ja laihtuu imettäessä, toiset laihtuu vasta imetyksen loputtua ja kolmannet laihtuu odottaessa, mutta kerää varastoja imetysaikana.
 
Ja mulla tuli kolmesta ekasta maltilliset 12kg per raskaus, nelosesta 17kg ja nyt on tullut 10kg.
 
Täällä viime neuvola käynnillä painoa tullut 10kg ja tuolloin oli vk 35+1 ja siis ekaa odotetaan syntyväksi tänne :)
 
Itsellä painoa tullut nyt 15 kiloa, enkä ymmärrä kun ei turvota ja samoja äippäfarkkuja oon käyttänyt koko ajan..
Liikun päivittäin ja syön normaalia kotiruokaa enkä herkuttele. Silti paino aina pompsahtaa juuri ennen neuvolaa ja taas saan kuulla miten voisin tarkkailla enemmän syömisiä jne.... Juniori taitaa tietää milloin on neuvola niin silloin aina kasvatetaan vaa'an lukemia huolella :D
 
Lottie, mulle ei oo ainakaan tullu mitään sanomista vaikka paino noussut viime neuvolakertaan 34+6 mennessä 16,5 kiloa. Sanovat vaan, että "oishan se kumma jos se laskis"... minusta on mukavaa tuollainen suhtautuminen, kun en itekään asiasta mitään stressiä oo ottanu. Tietenkin jos alkaisin näyttää ihan turvonneelta porsaalta, niin sit huolestuisin toki, mutta voin hyvin (enkä näytä porsaalta), joten eiköhän ne kilot sitten oo mussa ihan syystä.

Lähtöpaino oli siis 66 kg (pituus 168 cm) ja viime punnituksessa tosiaan 82,5 kg.
 
Mulla kans jotain 15kg lisää. Ja neuvolassa yleensä se pompsahdus :D Neuvola ei oo sanonut muuta kuin tasaisesti kasvaa. Ainoa mulla ollut nlalääkäri motkotti painosta ja tupakasta - oon viime vuodet ollut viihdepolttaja ja ymmärrettävästi en viimeseen 8kk ole ollut viihtellä joten en oo polttanutkaan eli jätän sen lääkärin jorinat täysin omaan arvoonsa. Vähän harmittaa tuo pyrstön lisääntynyt selluliitti mut jospa sen sais imetettyä takas lähtötilanteeseen.
 
Mulla on viime keväästä eli ajalta ennen raskautta +4,5 kg ja ekasta neuvolasta +0,5 kg. Ekan neuvolan jälkeen paino tosiaan tippui yli kolme kiloa, sit humpsahti +450 g/vko takas ja nyt oli -100g edellisestä neuvolasta... :D
 
Täällä painoa tullut tasan 10kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä viikkoon 35+1 mennessä.. tämänhetkinen paino ei tarkkaan tiedossa. Edellisestä mittauksesta siis noin 1,5vk aikaa :p
 
Täällä tullut 13,5kg. Jouluna pomppas parilla kilolla mut nyt viikkoon ei oo tullut yhtään lisäpainoa kun on syönyt ja liikkunut normaalisti. Yhtään enempää ei tarviis tullakaan. Olis helpompi sit se 6kk spurtti häitä varten :)
 
Takaisin
Top