Puntarissa raskauskilot

Tiiättekö, mä ostin joskus ekalla kolmanneksella mammahousut jo kun omat alko mahan kohdalta ahistaa, ne mahtuu yhä, eli mulla varmaan on menny masuun ja tisseihin se paino. Osa omista t-paidoista ja topeistakin menee (tosin pingottaa masulta)
 
Mulla menee kans omat topit, t-paidat ja pitkähihaiset mut mammapuseroita oon myös hommannu. Ensimmäiset ostamani mammahousut menee jalkaan mut ahistaa hirveesti... :eek:
 
Mulla on yks puhtaasti mammapusero, 1 2in1 eli raskaus ja imetyspaita ja 2 imetystoppia, kahdet mammahousut (joista toiset sain serkulta). Muuten oon lainaillu miehen vaatteita.
 
Mä olen niin ihastunut mun kaikkiin mammavaatteisiin etten ole edes kokeillut vanhoja vaatteita moneen kuukauteen! Mä ostan niin harvoin vaatteita itelleni mutta alkuraskaudesta annoin itelleni luvan hullutella ja ostin useammat housut ja paidat ja niillä oon pärjännyt hyvin. Yhden neuletunikan ostin pari viikkoa sitten lisäks.
Mut Untuvan viestistä mulle tulikin mieleen etten ole hommannut itelleni vielä imetysliivejä tai -paitoja! Apua, täytyy varmaan käydä heti joulun jälkeisissä aleissa hommaamassa pari valmiiks.
 
Mulle menee kans kaikki raskauden aikana hankittu päälle (paitsi syystakki ja ei-mammafarkut ahistaa mahan kohdalta jos on kiinni) ja "omista" paidat ja onneks talvitakki. Omat farkut ei oo nousseet reisistä ylemmäs enää muutamaan kuukauteen :)

Imetyspaitakauppaan pitää lähtee täälläkin. Osaatteko suositella millaset liivit, paidat ja topit on hyviä? Voiko nyt ostaa vai tuleeko ostettua liian isoja tai pieniä, kun sitä sovittaa mahan kanssa ja/tai kuvittelee tulevansa missimitoissa ja tissit turvoksissa laitokselta :wink.
 
Mä ajattelin käydä ostaa parit ihan kunnolliset liivit sit aivan loppuajasta. Nyt oon ostanu parit ihan vaan marketista ja koitin kattoo vähä isommat et menee sit :) imetystoppeja tilasin pari h&m:ltä ja oon kyl tykänny niistä :)
 
Mulla on vissiin väsymys ja kivut aiheuttaneet sellaisen alkuraskaudesta tutun ellotuksen, joka tosin toimii siinä suhteessa eri tavalla, että kun silloin piti syödä koko ajan jotain, niin nyt ei uppoa mikään. Eilen sain alas 2 suklaakonvehtia ja ehkä 3 haarukallista kanapastaa, joista kumpikaan ei kuulu mun normaaliin ruokavalioon.

Viime neuvolassa 3,5 vk:a sitten oli paino vähän laskenut ja ainakin kotivaa'an mukaan sama suunta on jatkunut. Onneksi ei oo todellakaan mitään hätää, kun oon kuitenkin ne ekat 30 viikkoa kerännyt masaa ihan riittämiin. Korkeimmillaan käytiin siellä +15 kg:ssa ja vielähän tässä ehtii päästä takaisin tuohon ja ylikin menee vielä varmasti niin että heilahtaa. Joka tapauksessa oon erittäin tyytyväinen näinkin maltilliseen painon nousuun ottaen huomioon, että edellisessä raskaudessa keräsin sen n. 30kg, vaikka kuinka vahdin syömisiäni, eikä ollut radia tai muutakaan noin suuren nousun selittävää tekijää.

Isoimman eron itse huomaan siinä, että esikoista kesähelteillä odottaessa oli TODELLA turvoksissa varmaan jo jostain viikolta 25 eteenpäin, kun nyt taas ei ees vihkisormus pysy sormessa. En sitten tiedä, kuinka paljon turvotus voi painoon vaikuttaa, mutta on se ainakin osatekijä ja olon se tekee tosi tukalaksi.
 
Lindexissä on hyviä imetysliivejä ja -toppeja. Sinne ajattelin itse suunnistaa shoppailemaan. Valikoima ei ole kovin laaja mutta hintansa puolesta mulle sopivia :-)
 
Samsam, ymmärtääkseni voi turvotuksen takia raskaana nousta paino helposti 10 kg jos kunnolla turvottaa! Normi vähän alkoholia+suolaista ruokaa -illasta tulee (ei raskaana) joku kolmisen kiloa turvotuspainoa ainakin itselle..
Ja alkuraskaudessa nyt kesällä tuli kans jonkun verran turvotuksesta kiloja ~4, huomas sit puntarista ku kelit viileni ja turvotus hävis.
 
Mulla ei oo koskaan ollu imetysliivejä, aina menny omilla liiveillä.
Nyt tosin huomasin et mun tissit on pienentyny, liekö syynä tää mun painon tippuminen sitten.
Tänään neuvolassa taas sain marinaa kun ei paino vielläkään oo noussu, vaan edelleen laskussa. No jos yrittäis nyt jouluruokia sitten syödä sen verran, et seuraavassa neuvolassa olis noussu edes sen 100 grammaa paino :)
Ja kyllä, mulla on turvotusta aikas kiitettävästi.
 
Aijaijai.. Paino ekaa kertaa yli 90 kg. Järkyttää vaikka tieshän tän tulevan. Onneks aamupaino pysyny viel alle. Nyt painoa tullu joku 12 kg. Taas oli viime neuvolassa melkein kilo viikkoon painonnousu, toivottavasti nyt ees suurin osa menee vauveliin!
 
Mitä suunnilleen vois arvioida että paino laskee itse synnytyksessä tai siis sairaalasta kotiutumiseen mennessä? Mulla on niin paljon aikaa synnytyksistä ja äitiyskorteissa lukee vaan paino jälkitarkastuksessa.
 
Vauvan+istukan verran luulis lähtevän eli 4-5 kg. Sit jos on turvotusta niin sekin poistuu ainaki vähä kai.. En siis tiiä mut toivosin tommosta 5-6 kgn painon tippumista. :)
 
Mä luulen vave 3 kg omalla kohdalla istukka + lapsivesi max 2 kg yht ja max 5 kg synnärille loput toivon mukaan karisee imetyksen ja liikunnan aloittamisen myötä nyt 12,5 kg saldo ja n kilon viikkovauhtia tuli nyt vikat 2 viikkoa. Nyt viikko 34 menossa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli neuvola viime tiistaina, silloin viikkoja 35+0 ja kiloja +16,3 kg lähtöpainoon ja +11,4 kg ekaan neuvolassa punnittuun. Alussa paino nousi hirveää vauhtia, mutta silloin taisin olla myös turvoksissa.

Loppua kohden nousu on selvästi hidastunut. Ero neuvolassa punnittujen vk 27+3 ja 35+0 painojen välissä on tasan 1kg. Olin odottanut paljon suurempaa nousua tähän mennessä, koska esikoista odottaessa painoa tuli n. 30 kg ja tälläkin kertaa massaa tosiaan kertyi aluksi vauhdilla.

Ilmeisesti mun kropalle sopii paremmin talviraskaus. Nyt ei ole turvotusta nimeksikään, kun taas kesähelteillä syntyneen esikon aikaan mussa ei ollut osaa, joka ei ois ollut turvoksissa. Mä oon niitä ihmisiä, jotka turpoaa tosi herkästi. Esim. lentosukkia on pakko käyttää kaikkein lyhyimmilläkin lennoilla, koska muuten ei oo toivoakaan, että sais enää sinä päivänä kenkiä pois jalasta (tai takaisin jalkaan, jos on erehtynyt ne pois ottamaan). Ihan kiva kyllä ettei turvota.
 
Täällä tullu tähän mennessä 16,5 kg. Tai siis edelliseen neuvolaan (34+6) mennessä. Eiköhän se kaks kymppiä rikki mene!
 
Nyt muistin käydä vaakalla kun illalla niin uhosin... Kotivaakan mukaan 9kg tullut. Tuo on piettänyt lähes yhtä nla-vaakan kans, kotona tosin käyn vähemmissä vaatteissa vaakalla.
 
Kyllä mäkin uskon sen +20 kg kerääväni vielä näiden vikojen viikkojen aikana, mutta tohon +30:en tuskin tällä kertaa päästään. Ei sillä, nopeasti ne kilot silloin karisi, mutta oli mulla ikääkin se 10 vuotta vähemmän, niin että voi olla, että joutuu tekemään asian eteen enemmän töitä tällä kertaa.
 
Takaisin
Top