Puntarissa raskauskilot

Mä en todellakaan ymmärrä omaa painoani! Siis okei, mulla oli melkeen koko joulukuun järkkyä tturvotusta ja silloin palasin lähtöpainoon oltuani pitkään -2kg. Nyt on turvotus helpannut (ei kokonaan kadonnut kuitenkaan). Viimeisen puolentoista viikon aikana olen syönyt karkkeja, suklaata, jouluruokaa aivan älyttömät määrät mun mielestä, uutenavuotena vedin ison pussin sipsejä yksin ja paino on PUDONNUT MELKEEN 2 KILOO!!! Muistin vihdoin ostaa patterit vaakaan eilen. Miksei mun kroppa vois toimia näin ilman raskauttakin?!? Normisti mulla nousee paino kun vaan katson sipsipussia! Pari raskautta tähän heti perään niin mähän olisin bikinikunnossa! :D
 
Mulla on tullut painoa tähän mennessä (rv 32) lisää 16kg :eek: Tuntuu siksi paljolta, koska aiemmista neljästä muksusta on synnärille mennessä (rv 37-39) tullut enimmillään 15kg. Lähtöpaino on kyllä ollut matala, ettei siinä mielessä haittaa (imettäessä mulla kilot tippuu ihan itsestään eikä haittais vaikka pari ylimääräistä jäisikin) mutta saapa nähdä paljonkohan tällä kertaa ehtii kertyä synnytykseen mennessä jos nyt ollaan jo "ennätys" lukemissa...
 
Mulla tuli esikoisesta 5kiloa.. 6kiloa oli jääny synnärille ku kävin vaa'alla eka kerran. Nyt tässä raskaudessa on tullu varmaan se 9-10 kiloa, jonka pudotin ennen raskaaksi tuloa 2014 tammi-toukokuun aikana. Joten jospa nytki se 5-6 kiloa ainaki jäis sinne nii oisin about samassa tilanteessa kun esikoisen jälkeen.. Eli ei ihan mahdoton tehtävä :D tosin jonkun sortin herkkulakon meinasin nyt pitää ennen synnytystä ettei enää tulis mitää turhia kiloja ainakaan.
 
Tääl on se 20 taijettu saavuttaa.. Huh mikä urakka taas eessä.. Vähän jo alottelin sitä alottamalla karkkilakon eilen. Kattellaan.. Imetyksestä sen verran et toisten kroppahan reagoi imetykseen niin ettei anna yhtää grammaa painon puota jotta ei vaan vauva jäis ilman evästä. Eli luonto ikäänkuin estää painon putoamisen..
 
Mulla tippui kyllä paino imettäessäkin tiettyyn pisteeseen, mutta selkeästi kroppa reagoi "suojelevasti", koska sitten kun imetys loppui kokonaan, niin paino putosi vielä ihan itsestään muutaman kilon lukemiin, joissa olin ollut edellisen kerran joskus ala-asteikäisenä.
 
No nyt mua alkaa huolettaa että riittäähän mulla rasvat imettää :rolleyes:
Pitäskö yrittäö vähän nukkua näitä huolia pois...
 
Mulla kans imettäes.paino tippuu kivasti ja esikoisen imetyksen lopettaessa ja tän raskauden alkaessa olinkin hoikempi kuin vuosiin. Nyt painoa tullu sellanen 17 kg :-) kovasti tuo parinkympin rajapyykki siis jo lähenee...
 
Jännä kyllä miten erilaisesti kehot reagoi raskauteen/imetykseen!

Mulla näyttää menevän niin, että normisti pienikokoisena kerään raskauden aikana ne "imetyskilot" ja ennen kuin vauva on ehtinyt vuoden täyttää, niin puntarin viisari on aloituslukemissa ilman laihduttamista. Kaikkia olen imettänyt noin 1½ vuotiaiksi ja viimeisten kuukausien aikana on saanut tankata ihan reilusti (mulla on kyllä luonnostaan hevosen ruokahalu, niin ei tee tiukkaa :grin ) jotta paino pysyis sopivana eikä laskisi liikaa vaikka imetys on vähentynyt jo reilusti. Kakkosen imetyksen lopuilla huomasin olevani pari kiloa alipainoinen kun valokuvista hiffasin etten koskaan ole näyttänyt noin hoikalle...

Joidenkin mielestä ideaali tilanne, mutta kun itse tykkäisin olla vähän pyöreämpi enkä mikään kukkakeppi, niin nautin kyllä raskauspyöreydestä sekä etu- että takapuolella aina niin kauan kuin sitä vain riittää! :wink
 
Nappi: Samaa mieltä! Mäkään en tykännyt olla niin laiha, kuin olin silloin imetyksen lopetettuani. Solisluut vaan törrötti ja tissit oli kuin kaksi tyhjää nahkarukkasta. :confused:
 
Minä oon kans laihtunut imetyksen myötä ruikuksi. Saahan nähdä miten käy nyt 10 vuotta myöhemmin...
 
Ei helvetti! Kahden viikon fat campin jälkeen puntari huutaa hoosiannaa. Nyt todellakin vaihtuu ruokavalio järkevämmäksi. Oon saletisti sitä tyyppiä joka ei laihdu imettämällä.
Nim. 6kk aikaa olla hääkunnossa synnytyksestä...
 
Minä uskon myös siihen, että kuulun niihin, jotka ei taatusti laihdu imettäessä. Sen varaan en siis laske :) Eikä voi olla varma, että imetys ees onnistuu. Siksi oon pitäny tiukasti kiinni karkkipäivistä enkä muutenkaan herkuttele usein, ettei ne kilot ole ja pysy ikuisesti. Liikkunutkin olen niin paljon kuin oon pystynyt, mutta sekin on viikkojen myötä vähentyny. Ja nyt veritulpan takia on ollu kokonaan katkolla. Painoa on tällä erää tullut 8-9 kg, enkä todellakaan ole nälässä ollut. En ole koskaan elämässäni laihduttanut ja siksi oon yrittäny syödä järkevästi raskauden ajan. Lähtöpaino oli ihan justii normipainon puolella, alarajalla. Näidenkin kilojen kantaminen kyllä tuntuu riittävästi kropassa.

Tiukka linja on kyllä jo kostautunut ja ois kunnon vararenkaalle käyttöä nyt, kun pistän lääkettä veritulpan takia. Pistäminen tekee nimittäin kipeetä, kun kyljestä/vatsasta ei saa kiinni kunnon makkaraa, mihin pistää. Varsinkin oikealla puolella tekee tiukkaa, kun vauva usein punkee pyllyään kylkeen.

Epäilen, että tässä viimeisten viikkojen aikana herkkuja tulee kuitenkin syötyä useammin, koska kotona ollessa on vaikeampi vastustaa. Töissä ollessa ei iltaisin enää kyennytkään leipomaan mitään, ja kaupassa pysyin lujana. Kiitos siis mehut vieneelle työlle ja ruokailurytmille :)
 
Kamalaa meijän vaaka näytti et mulle olis tullu alle kahessa viikossa 3 kiloo painoo lisää :eek: Pelottaa ens viikolla mennä neuvolaan.
 
Mulla taasen on nyt rauhottunut painon nousu. Selvästi hyötyä tästä närästyksestä, kun syön kyllä yhtä usein mutta närästyksenpelossa puolet vähemmän :)
 
Yöllisen tyhjennyksen ansiosta vaaka näytti nyt matalinta lukemaa koko raskauden aikana! Nyt ollaan jo kotivaa'an mukaan -2,5kg lähtöpainosta. Mutta eilisen keskustelun ja muistutuksen jälkeen tulin siihen lopputulokseen että miks mun pitäis väkisin yrittää pitää painoa yllä tai nostaa painoa nyt raskauden aikana kun sit imettäessä kuitenkin joudun vahtimaan syömistä ettei paino nouse. Mun kroppa vaan toimii nurinkurisesti ja kyllä se vauva oman osansa ottaa. Mä nautin olostani nyt ja syön ihan normisti (ja paino putoo) ja imettäessä sit revin hiuksia päästäni painon noustessa kun suurin osa saa raskauden aikana kauhistella painon nousua mutta sit imettäessä kilot karisee itsekseen.
Ihan sama mitä terkkari kauhistelee mutta nyt mä aion nauttia elämäni helpoimmasta laihdutuskuurista! (Mutta siis tarkennukseksi etten todellakaan laihduta vaan syön enemmän kuin normaalisti ja radin takia säännöllisesti!)
 
Takaisin
Top