Pulinaketju

Jee soitto tuli klinikalta, mennään nyt allekirjoittamaan suostumukset ja mies tekee sit meidän vauvat pakkaseen syyskuun alussa luovuttajan kanssa. Mulle siirretään baby sitten vasta, kun kohtu täydellisesti palautunut. Ainakin seuraavat menkat katsotaan. Eli Passilla mennään. Vihdoin jotain tapahtuu! :smiley-bounce016

Jee soitto tuli klinikalta, mennään nyt allekirjoittamaan suostumukset ja mies tekee sit meidän vauvat pakkaseen syyskuun alussa luovuttajan kanssa. Mulle siirretään baby sitten vasta, kun kohtu täydellisesti palautunut. Ainakin seuraavat menkat katsotaan. Eli Passilla mennään. Vihdoin jotain tapahtuu! :smiley-bounce016

Anteeksi, kuulosti kauheen hauskalta että mies menee tekemään vauvan pakkaseen luovuttajan kanssa :joyful::hilarious:

Onnea negatesteistä Alcyone, Peppipupu ja KatMa. Yksi askel eteenpäin. Ymmärrän kyllä Alcyone, että tuntuu raskaalta. Teillä on tosi vaikea kokemus takana ja vie varmasti aikaa asian työstäminen. Voimia :Heartred.

Omat ajatukset pyörii edelleen vauva-ajatusten ympärillä. Miehen uupumus on osaltaan tietysti vaikuttaa näihin pohdintoihin. Hän sanoi, että ei edelleekään erityisesti hingu vauvaa, mutta hänelle on ihan Ok. Tietenkin sitten mietin, että onko järkeä jos vain yksi haluaa vauvan. Toisaalta uupumus tekee, ettei mies innostu oikein mistään muutenkaan. Juttelin kaverin kanssa, jolla on pieni vauva ja hänenkin miehellä työuupumus . Kaveri sanoi, että vauva on yksi niitä harvoja asioita, jotka tuovat hymyn miehen huulille. Toki vauvan hoito jää enemmän äidille. Tämä kaveri ei tiedä, että mulla olisi vauva toiveissa. Niin, että kaikkien pohdintojen jälleen yhä edelleen olen kiikun kaakun sen suhteen mikä on järkevää. Sydän edelleen sanoo vahvasti, että yksi lapsi vielä ja järki pistää vastaan. Välillä tulee oikein vahvoja fiiliksiä siitä, että oikea suunta on vauvaa kohti ja välillä sitten tuntuu, että pitäisi vaan luovuttaa ja jatkaa elämää isojen lasten kanssa. Olisi helpompaa jos mieskin olisi täysin samaa mieltä tai sitten täysin sitä mieltä että ei yritetä. Hän ei kuitenkaan ollenkaan ehdota ehkäisyä ja enemmänkin kyselee koska on ovulaatio jne. Ja kun pohdin tuon viime kuussa keskenmenneen raskauden plussattuani, että äitiyslomalla voisin viettää kuukauden jossain lämpimässä, niin mies sanoi, että hän kyllä tulee myös, koska haluaa elää sen vauva-ajan mukana mahdollisimman paljon. Oma vauvakuume ei ole siis haihtunut mihinkään, vaikka koko ajan pohdin yrittämisen järkevyyttä. Kaupungilla bongaan kaikki vaunut ja vauvat. Sori, tällaista ajatuksenvirtaa taas. En ole kenellekään kertonut yrityksestä, niin ei ole ketään kenen kanssa pohtia näitä.

Onnea negatesteistä Alcyone, Peppipupu ja KatMa. Yksi askel eteenpäin. Ymmärrän kyllä Alcyone, että tuntuu raskaalta. Teillä on tosi vaikea kokemus takana ja vie varmasti aikaa asian työstäminen. Voimia :Heartred.

Omat ajatukset pyörii edelleen vauva-ajatusten ympärillä. Miehen uupumus on osaltaan tietysti vaikuttaa näihin pohdintoihin. Hän sanoi, että ei edelleekään erityisesti hingu vauvaa, mutta hänelle on ihan Ok. Tietenkin sitten mietin, että onko järkeä jos vain yksi haluaa vauvan. Toisaalta uupumus tekee, ettei mies innostu oikein mistään muutenkaan. Juttelin kaverin kanssa, jolla on pieni vauva ja hänenkin miehellä työuupumus . Kaveri sanoi, että vauva on yksi niitä harvoja asioita, jotka tuovat hymyn miehen huulille. Toki vauvan hoito jää enemmän äidille. Tämä kaveri ei tiedä, että mulla olisi vauva toiveissa. Niin, että kaikkien pohdintojen jälleen yhä edelleen olen kiikun kaakun sen suhteen mikä on järkevää. Sydän edelleen sanoo vahvasti, että yksi lapsi vielä ja järki pistää vastaan. Välillä tulee oikein vahvoja fiiliksiä siitä, että oikea suunta on vauvaa kohti ja välillä sitten tuntuu, että pitäisi vaan luovuttaa ja jatkaa elämää isojen lasten kanssa. Olisi helpompaa jos mieskin olisi täysin samaa mieltä tai sitten täysin sitä mieltä että ei yritetä. Hän ei kuitenkaan ollenkaan ehdota ehkäisyä ja enemmänkin kyselee koska on ovulaatio jne. Ja kun pohdin tuon viime kuussa keskenmenneen raskauden plussattuani, että äitiyslomalla voisin viettää kuukauden jossain lämpimässä, niin mies sanoi, että hän kyllä tulee myös, koska haluaa elää sen vauva-ajan mukana mahdollisimman paljon. Oma vauvakuume ei ole siis haihtunut mihinkään, vaikka koko ajan pohdin yrittämisen järkevyyttä. Kaupungilla bongaan kaikki vaunut ja vauvat. Sori, tällaista ajatuksenvirtaa taas. En ole kenellekään kertonut yrityksestä, niin ei ole ketään kenen kanssa pohtia näitä.
Kiitos! :Heartred

Paljonhan sitä pohtii, onko yrittämisessä mitään järkeä. Koetan ajatella, että luonto päättää, mutta me annetaan sille mahdollisuus. Hormonaalista ehkäisyä meille ei enää tule, joten sen puolesta kaikki on mahdollista. Ehkä kyse on enemmänkin toivon ylläpitämisestä tai luopumisesta ajatusten tasolla. Kumpi olisi itselle se parempi vaihtoehto? Mun on kovin vaikeaa enää nähdä, että saataisiin tulevaisuudessa elää vauvaperheenä. Kuitenkin, kun menkat on ilmeisesti vihdoin loppumassa ja ovista kohti mennään, niin kummasti vaan alkaa vauvatoive taas kummittelemaan mielessä. :oops:

Täällä on ollu melkoista menoa. Me ostettiin talo. Ensimmäinen oikeesti yhteinen koti. Tai kaupanteko vielä edessäpäin, ensin kuntotarkastus, mut tarjous hyväksytty.

Mulla nyt kierron 37. päivä. (Norm. mulla kierto 28 päivää) Tein tänä aamuna ovistestin (ei ollu parempaakaan tarjolla) ja viivoja on, mut tässä iässä se nyt ei ehkä tarkoita mitään, kun LH:n kohollaolo on se vaihdevuosien merkki. Pläh. En viittis lähtee ostaa raskaustestiä, aina on menkat alkanu 2 tuntia sen tekemisen jälkeen.

Mulla oli nännit tosi aristavat yli viikon. Nyt on enää oikea nänni, ja se myös punainen ja turvoksissa. Siinä oli punkki kiinni reilu viikko sitten. Ja toissailtana nousi kuume, joten kävin tänään koronatestissä. Sen jälkeen vasta mietin tota nänniä, kun enää toinen kipeä, että hitto siinähän oli punkki! Varmaan ne oli hormoneistakin arat, mut nyt on vaan toinen. Eli kuume on todennäköisemmin borrelioosia tai puutiaisaivokuumetta kuin koronaa. En nyt tiiä kumpi olis parempi... Ja nyt joudun ton nännin takia mennä infektiovastaanotolle, kun koronatestin tuloksissa menee pari päivää. Ei mulla oo mitään muita oireita kuin kuume.

Alkais vaan ne menkat jo, olis edes yks asia selvä. Tai ei alkais :wtf

Ai niin... me puhuttiin mieheni kanssa lahjasoluhoidoista. Hän pohti sitä vielä, ja lopulta sit sanoi, että ei hän taida enää haluta lisää lapsia. Eli ei lähdetä hoitoihin... ei hän sanonut, etteikö voisi muuttaa vielä myöhemmin mieltään, mutta nyt tilanne on tää. Oli aika isku mulle :sad001

Hienoo et homma etenee!!

No nyt mulle iski paniikki tosta borrelioosista. Kun luin, että hoitona on yleensä oireiden perusteella 2 viikon antibioottikuuri. No, tsäänssit siihen että olisin raskaana on varmaan alle promillen luokkaa, mut entäs jos kuitenkin? Mitä antibioottikuuri tekis ihan alkuraskaudessa? Nyt olis oletetun ovulaation mukaan (en siis testannut, mut merkkasin kalenteriin limojen ja halujen perusteella) dpo12/13. Saattais jo testissä näkyäkin. Mut todennäköisyys on niin häviävän pieni, etten ollut ajatellut testailla, vaan ootella kärsivällisesti menkkoja. Uskallanko aloittaa antibioottikuuria, vai pitääkö oottaa että menkat alkaa?? Jos tää on joku vaihdevuosihäröily, niin mistä sitä tietää millon ne edes alkaa...

HentoHaave, borrelioosin kanssa ei kannata alkaa odotella. Tee testi ja jos se on nega, aloitat kuurin. Jos on positiivinen, pyydät sellaisen antibiootin joka sopii raskaana oleville.

Komppaan Yölentoa, sano lääkärille, että yritätte raskautta, jotta hän kirjoittaa sellaisen reseptin joka sopii myös raskaana oleville. Ei lääkäri määrää antibiootteja, jos sen haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.

Minulle ei esikoisen raskaudessa kirjoitettu poskiontelontulehdukseen antibiootteja, kysyin niitä ja lääkäri sanoi vain, että yritä pärjätä ilman ja onkos sinulla nenäkannu. Ostin nenäkannun ja pärjäsin ilman antibiootteja.

Tämän toisen raskaudessa piti syödä antibiootit virtsatietulehdukseen alkuraskaudessa (syytän virtsatietulehduksesta lutinuksia, niitä laittaessa 3 kertaa päivässä pitäisi tehdä aina alapesu, mutta ei se ollut mahdolĺista esim. töissä), ja epäilen jossain määrin, että tälle lapselle puhkesi allergiat tuon antibioottikuurin seurauksena. Varma en tietenkään ole. Allergioidenkin kanssa pärjää, ja jos raskauden aikainen virtsatietulehdus jätetään hoitamatta, se voi mennä munuaisiin ja sitten saakin antibioottia jo vahvempana suoraan suoneen, ja pahimmillaan raskaus loppuu siihen. Joskus pitää vain valita se vähiten huono vaihtoehto.

Komppaan Yölentoa, sano lääkärille, että yritätte raskautta, jotta hän kirjoittaa sellaisen reseptin joka sopii myös raskaana oleville. Ei lääkäri määrää antibiootteja, jos sen haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.

Minulle ei esikoisen raskaudessa kirjoitettu poskiontelontulehdukseen antibiootteja, kysyin niitä ja lääkäri sanoi vain, että yritä pärjätä ilman ja onkos sinulla nenäkannu. Ostin nenäkannun ja pärjäsin ilman antibiootteja.

Tämän toisen raskaudessa piti syödä antibiootit virtsatietulehdukseen alkuraskaudessa (syytän virtsatietulehduksesta lutinuksia, niitä laittaessa 3 kertaa päivässä pitäisi tehdä aina alapesu, mutta ei se ollut mahdolĺista esim. töissä), ja epäilen jossain määrin, että tälle lapselle puhkesi allergiat tuon antibioottikuurin seurauksena. Varma en tietenkään ole. Allergioidenkin kanssa pärjää, ja jos raskauden aikainen virtsatietulehdus jätetään hoitamatta, se voi mennä munuaisiin ja sitten saakin antibioottia jo vahvempana suoraan suoneen, ja pahimmillaan raskaus loppuu siihen. Joskus pitää vain valita se vähiten huono vaihtoehto.
Mä kans jouduin 3 kuuria Selexidiä vetää vti:in heti ekoilla viikoilla. Nyt kauhulla odotan et koska tällä on joku allergia. Ainakin mahaoireinen vauva tämä on.. :S

Mulla pesii aina e-coli pissassa ja sit sisko luki jonku tutkimuksen et "yliannostus" c-vitamiinia kuivattaa sitä bakteeria. C-vitamiini on vesiliukoinen ja ylimääräinen poistuu virtsan mukana tehden pissasta tosi hapanta, jolloin se e-coli ei selviä. Tää toimii siis paremmin entä karpalomehu. Ja kun aloin kolmannen kuurin jälkeen vetää 2000mg c vitamiinia päivässä, niin kaikki vti:t loppu siihen.

Ja mitä borrelioosiin tulee, niin ehdottomasti hoitaisin heti. Testiä vaan, jos selkeä nega niin kuuria aloittaa. Tai kertoo et on mahdollisuus olla raskaana. En pelleisi punkkien aiheuttamien tautien kanssa. Vaikka onkin koira kyseessä, niin äitini koira halvaantui taigapunkin pureman johdosta ja jouduttiin lopettamaan. Koira oli 2v. :(

Lääkärin diagnoosi oli lymfosytooma, eli borrelioosin aiheuttama lymfosyyttikertymä (nännin) ihossa. Kainalossakin on imusomukkeet turvoksissa ja rinnassa kipeä muhkura. Amoksisilliiniä sain melkoisen hevoskuurin, 2 tablettia kolmesti päivässä kahden viikon ajan. Taidan tehdä huomisaamuna testin ja aloittaa kuurin vasta sitten. Nyt kp38/dpo13, eikä mitään viitteitä menkkojen alkamisesta vieläkään.

Mä kans jouduin 3 kuuria Selexidiä vetää vti:in heti ekoilla viikoilla. Nyt kauhulla odotan et koska tällä on joku allergia. Ainakin mahaoireinen vauva tämä on.. :S
Jos kovasti mahakipua huutaa, tee parin viikon kokeilu. Jos imetät, vältä maitotuotteita pari viikkoa, jos käytät korviketta, kokeile Prismoista ja Cittareista löytyvää Nutrilon Peptiä... meillä tämä kokeilu muutti vauvan kokonaan, oli täyttä hymyä aamusta iltaan, kun oli aikaisemmin ollut tyytymätön ja itkuinen monta tuntia päivässä. Ja sitten kun annettiin altistuksessa taas tavallista korviketta, huusi taas aamusta iltaan vaikka kuinka helliteltiin ja lohduteltiin.

Lehmänmaitoproteiini on yleisin allergeeni vauvoille, siksi maitoa kannattaa kokeilla välttää ensimmäisenä.

Tällainen tulee hcg arvolla 35.7 ja on siis rfsu 25 herkkyystesti. Mulla siis 700-35 muutos viikossa! Nyt sit toivotaan puhdasta ensi viikolla!

Liitteet

• DSC_0324.JPG
    DSC_0324.JPG
    5.8 KB · Katsottu: 263
Eli tän mukaan punaiseen haamuun voisi luottaa tässä testissä. Luulin, että haamu tulisi alle 25 arvolla..

Jos kovasti mahakipua huutaa, tee parin viikon kokeilu. Jos imetät, vältä maitotuotteita pari viikkoa, jos käytät korviketta, kokeile Prismoista ja Cittareista löytyvää Nutrilon Peptiä... meillä tämä kokeilu muutti vauvan kokonaan, oli täyttä hymyä aamusta iltaan, kun oli aikaisemmin ollut tyytymätön ja itkuinen monta tuntia päivässä. Ja sitten kun annettiin altistuksessa taas tavallista korviketta, huusi taas aamusta iltaan vaikka kuinka helliteltiin ja lohduteltiin.

Lehmänmaitoproteiini on yleisin allergeeni vauvoille, siksi maitoa kannattaa kokeilla välttää ensimmäisenä.
Juu meillä on yks maitoproteiiniallergikkorefluksikko perheessä niin tuttujuttu :S Alina on täysimetyksellä ja oon maidon karsinut lähes olemattomiin. Nyt tuli viikonloppuna syötyä juustokakkua ristiäisissä ja voileipäkakkua jossa on normi Creme fraiche kauran tilalta :facepalm: ja kun sitten tulee se kunnon huutopäivä niin mun aivokapasiteetti on nollan tuntumassa enkä tiedä oonko syönyt mitään :arghh:

Onneks niitä hymypäiviä on nykyään enemmän kuin niitä huutopäiviä :Heartpink

Eli tän mukaan punaiseen haamuun voisi luottaa tässä testissä. Luulin, että haamu tulisi alle 25 arvolla..
Minulle noilla tulee aina haamu, olin raskaana tai en, ja silloinkin tulee tuolla testillä haamu kun Pregcheck jo näyttää räikeitä leffaviivoja.

No ei tarvinnut ostaa testiä. Menkat alkoi tänään iltapäivällä ja pääsin aloittamaan antibiootit samantien. Ehkä tää tästä taas. Turhat toiveet painuu takasin sinne mihin olivat jo välillä ehtineetkin mennä.

Takaisin