Pulinaketju

Meillä on vain 2 lasta jotka ei ole allergisia ja yks joka lähti eskariin on kaikelle lähestulkoon allerginen... Näille jotka ei ole olen joutunut syömään odotusaikana hevoskuureja antibiootteja et juu... Mies onneks paljon parempi :Heartred

Meillä on vain 2 lasta jotka ei ole allergisia ja yks joka lähti eskariin on kaikelle lähestulkoon allerginen... Näille jotka ei ole olen joutunut syömään odotusaikana hevoskuureja antibiootteja et juu... Mies onneks paljon parempi :Heartred
Kiva kuulla, että mies voi jo paremmin! :Heartred

Pahoittelut Hento Haaveelle kp 1:stä ja punkin pureman tuomasta terveyshaasteesta. :Heartred

Kp 15 ja alkaa ilmeisesti vuoto helpottaa. En oikeasti kestä, jos se ei vieläkään lopu. :banghead: Tein äsken yhden ovistestin ja sen mukaan ei ole ovis lähelläkään, mikä on tietysti ihan hyvä, kun en kerran ole vielä aivan toipunut keskeytyksestä.

Kiva kuulla, että mies voi jo paremmin! :Heartred

Pahoittelut Hento Haaveelle kp 1:stä ja punkin pureman tuomasta terveyshaasteesta. :Heartred

Kp 15 ja alkaa ilmeisesti vuoto helpottaa. En oikeasti kestä, jos se ei vieläkään lopu. :banghead: Tein äsken yhden ovistestin ja sen mukaan ei ole ovis lähelläkään, mikä on tietysti ihan hyvä, kun en kerran ole vielä aivan toipunut keskeytyksestä.

Kiitos, Alcyone :Heartred

Mä olen pahoillani, en ole oikein selvillä mikä tilanne sulla on, ja monen muunkaan osalta en oo ihan kärryillä. Ollaan viuhdottu ympäri suomea ja viroa myöten kesä, ja nyt en pysty lukemaan kaikkia viestejä päästäkseni kärryille. Yritän vaan nyt seurata viestejä ja päästä vähän jyvälle.

Meidän arki kesän/koronan jälkeen alkoi tänään, miehen työt uudessa työpaikassa, lapsilla koulu. Talokaupat ensi viikon perjantaina, sitä pitää nyt valmistella. (Se on tietysti ihana asia, mutta puuhaa riittää) Oon vielä aika puhki siitä borrelioisin kuumeesta, ja tänä aamuna taas itkin miehelle suruani siitä, että hänellä ei ole sitä samaa kaipuuta yhteisestä lapsesta kuin mulla. Oon aika rikki siitä, ettei voida edes yrittää. Tämänaamuinen ei ollut mun ensimmäinen eikä varmastikaan viimeinen itku aiheesta. Ymmärrän kyllä syyt siihen, ja asiaan liittyy hänelläkin syvää surua. Voi olla että se joskus muuttuu, mutta sille surulle mun on vain annettava aikaa ja tilaa. En voi prässätä, en vaikka mun aika käy vähiin. Enkä halua painostaa häntä ratkaisuihin, joita hän ei kokisi muuten oikeaksi itselleen. Luomuraskauden mahdollisuutta hän ei ole sulkenut pois, mutta tietää toki myös, että sen todennäköisyys on häviävän pieni.

Mulle nää kp1 ei ole enää juurikaan edes pettymyksiä, kun odotukset on niin ohuet. Oon ollut nyt 1,5 vuotta täysin ilman ehkäisyä, eikä tässä varmasti tän ihmeempiä enää tapahdu, kuin että kierrot alkaa heittelemään enemmän. En usko että omilla munasoluilla enää mitään syntyy, ei varmaan enää edes avustetusti.

No kai tätä surutyötä on tehtävä, tavalla tai toisella. Voimia kaikille jotka surua työstävät juuri tällä hetkellä, kuka mistäkin aiheesta. Minusta tuntuu, että meissä kaikissa on sisällä paljon surua, ehkä jo lapsuudessa syntynyttä, ja sillä on aina mahdollisuus avautua vähän, kun elämässä tapahtuu jotain sellaista, joka antaa surulle "luvan". Olen itse kokenut, että samalla on aina vähän avautunut sitä vanhaa surua, joka muuten on vahvasti koteloituneena meissä. Siten koen että näillä elämän tapahtumilla, jotka aukaisee meissä kyvyn kokea surua, on oma tärkeä tehtävänsä sen vanhan surun esiin kuorimisessa. Ehkä juuri sen takia itkeminen on niin helpottavaa, kun poistuu sen tuoreen painolastin lisäksi myös vähän vanhempaa emotionaalista kuormaa.

No, nää nyt on näitä mun jaarituksia, näin mä asioita käsittelen. Etsimällå selityksiä. Sen tiedän, että minussa on paljon vanhaa surua sisällä, ja sille on nyt tilaa avautua tässä parisuhteessa. Sen takia tällasia ajatuksia olen pyöritellyt, kun olen itse näin kokenut.

Kiitos, Alcyone :Heartred

Mä olen pahoillani, en ole oikein selvillä mikä tilanne sulla on, ja monen muunkaan osalta en oo ihan kärryillä. Ollaan viuhdottu ympäri suomea ja viroa myöten kesä, ja nyt en pysty lukemaan kaikkia viestejä päästäkseni kärryille. Yritän vaan nyt seurata viestejä ja päästä vähän jyvälle.

Meidän arki kesän/koronan jälkeen alkoi tänään, miehen työt uudessa työpaikassa, lapsilla koulu. Talokaupat ensi viikon perjantaina, sitä pitää nyt valmistella. (Se on tietysti ihana asia, mutta puuhaa riittää) Oon vielä aika puhki siitä borrelioisin kuumeesta, ja tänä aamuna taas itkin miehelle suruani siitä, että hänellä ei ole sitä samaa kaipuuta yhteisestä lapsesta kuin mulla. Oon aika rikki siitä, ettei voida edes yrittää. Tämänaamuinen ei ollut mun ensimmäinen eikä varmastikaan viimeinen itku aiheesta. Ymmärrän kyllä syyt siihen, ja asiaan liittyy hänelläkin syvää surua. Voi olla että se joskus muuttuu, mutta sille surulle mun on vain annettava aikaa ja tilaa. En voi prässätä, en vaikka mun aika käy vähiin. Enkä halua painostaa häntä ratkaisuihin, joita hän ei kokisi muuten oikeaksi itselleen. Luomuraskauden mahdollisuutta hän ei ole sulkenut pois, mutta tietää toki myös, että sen todennäköisyys on häviävän pieni.

Mulle nää kp1 ei ole enää juurikaan edes pettymyksiä, kun odotukset on niin ohuet. Oon ollut nyt 1,5 vuotta täysin ilman ehkäisyä, eikä tässä varmasti tän ihmeempiä enää tapahdu, kuin että kierrot alkaa heittelemään enemmän. En usko että omilla munasoluilla enää mitään syntyy, ei varmaan enää edes avustetusti.

No kai tätä surutyötä on tehtävä, tavalla tai toisella. Voimia kaikille jotka surua työstävät juuri tällä hetkellä, kuka mistäkin aiheesta. Minusta tuntuu, että meissä kaikissa on sisällä paljon surua, ehkä jo lapsuudessa syntynyttä, ja sillä on aina mahdollisuus avautua vähän, kun elämässä tapahtuu jotain sellaista, joka antaa surulle "luvan". Olen itse kokenut, että samalla on aina vähän avautunut sitä vanhaa surua, joka muuten on vahvasti koteloituneena meissä. Siten koen että näillä elämän tapahtumilla, jotka aukaisee meissä kyvyn kokea surua, on oma tärkeä tehtävänsä sen vanhan surun esiin kuorimisessa. Ehkä juuri sen takia itkeminen on niin helpottavaa, kun poistuu sen tuoreen painolastin lisäksi myös vähän vanhempaa emotionaalista kuormaa.

No, nää nyt on näitä mun jaarituksia, näin mä asioita käsittelen. Etsimällå selityksiä. Sen tiedän, että minussa on paljon vanhaa surua sisällä, ja sille on nyt tilaa avautua tässä parisuhteessa. Sen takia tällasia ajatuksia olen pyöritellyt, kun olen itse näin kokenut.
Viisaita sanoja :Heartred

Paljon tsemppiä täältä lähettelen kaikille omiin tilanteisiin, on niin surullista, että niin moni meistä yli neljäkymppisistäkin vielä kaipaa sitä vauvaa syliin, eikä sitä sitten tunnu mitenkään saavan ne, jotka sitä kaikkein eniten vielä kaipaavat :( Se on niin epäreilua!

Täällä on nyt jotenkin oudon seesteinen vaihe kaikessa, poika on oppinut tosi hyvin päiväkuivaksi tässä kesän aikana, puheen kehitys on ollut hurjaa myös samaan syssyyn. Poika täyttää siis ensi kuussa 3v. Pinna on pidentynyt minulla aikalailla, tai sitten poika ei enää koettele niin kovasti joka välissä. Ehkä hänkin on huomannut, että mitä vähemmän tekee kiusaa, sitä paremmalla tuulella äiti on, ja asiat sujuu puolin ja toisin paljon mukavammin.

Ei se imetyskään sitten täysin loppunut, parisen viikkoa taisi olla taukoa, ja sen jälkeen poika on taas välillä käynyt kyselemässä, enkä ole hennonut kieltää. Ei siis käy joka päivä kyselemässä, muutaman päivän välein saattaa pyytää tissille. Olen kyllä koittanut selittää, ettei sieltä enää mitään tule, mutta poika väittää, että tulee. Olen myös koittanut selittää, että läheisyyttä ja sylissä oloa voidaan harjoittaa muutoinkin, ei se tissi ole siinä se tärkein juttu, mutta ei poika taida sitä vielä ymmärtää :)

Olen tässä kyllä ihmetellyt, että onkohan pojalla uhmaa lainkaan, kun ei ole minun mielestäni mitenkään erityisesti kenkkuillut tai ollut kamalan vaikea, vaikka välillä siltäkin on tuntunut. Onhan noita iltapesutaisteluita aina välillä ollut, kun en ole semmoinen perässäjuoksija, jos poika lähtee kylppäristä johonkin, niin en lähde perään, kun siitähän poika vasta innostuukin. Mies kun sitten sanoo painavan sanan, että NYT sinne suihkuun, niin poika kyllä tulee kiltisti. Olen sitäkin koittanut pojalle selittää, että olisi hänelle itselleenkin mukavampi, jos tottelisi kun kauniisti pyydetään, eikä vasta sitten kun kaikilla on jo hermot riekaleina. Ehkä poika alkaa sitäkin ymmärtää jo vähän paremmin.

Päiväkodistakin kuuluu hyvää pojasta ja hänen käytöksestään. On siellä kuulemma ystävällinen, kiittää aina ruoasta ja muista asioista, kannustaa muita lapsia ja on pääsääntöisesti iloinen ja kiltti. Mielenkiinnolla odotan vasu-keskustelua taas, kun olen itse niin harvoin yhteydessä päiväkotiin, niin en tiedä kovin paljoa pojan asioista, mitä siellä tapahtuu.

Edelleen on hinku tehdä käsitöitä, mutta en oikein ole jaksanut kuin pikkuisen kerrallaan jotakin väkästää. Talveksi täytyisi neuloa pojalle uusi kauluri ja villasukkia. Kotona olen koittanut pikku hiljaa siivoilla nurkkia ja laittaa pojan pieneksi jääneitä vaatteita kiertoon. Aika huonosti ne menevät eteen päin paikallisilla ja naapurikuntien fb-kirppiksillä, täytyy varmaan viedä johonkin keräyslaatikkoon, kun en nyt hyviä vaatteita viitsi poiskaan heittää.

Siis näiden kuukausien aikana kun on kahtonu toisen sairastamista.. Hoitanut työt mitä koipi antaa myötä.. Hoitanut talon ja lapset.. Ruuat.. Pyykit ym.. Niin saisko nyt toivoa että kohta päästäisi yrittämään vaikka toisaalta pääasia että ollaan selvitty ja elämä jatkuu... Kiitos teille naiset todella paljon :notworthy:Heartblue:Heartpink:Heartred

Tsemppiä kovasti kaikille! :Heartred Vahvoja naisia täällä kirjoittaa vaikka ei varmaan aina itsestä siltä tunnu.
Täällä kuultu parin viikon sisällä muutamiakin vauvauutisia, jotka sai oman mielen melko matalaksi. Hyvä työkaverikin kertoi ennen lomalta töihin paluuta jäävänsä äitiyslomalle ja se erityisesti sai fiilikset matalaksi, kun esikoisiamme odotimme samaan aikaan. Toki kaikin puolin onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla surullinen että miksi ei meille. No, ikäeroakin on viitisen vuotta, joten sillähän tuokin jo selittynee suurilta osin. Mieheltä tänään sitten tenttasin, että onko hänelle oikeasti ok, että kolmisin jatkamme eikä lahjasoluhoitoihin lähdetä, niin kuulemma on ok näin. Ei pistäisi pahaksi jos toinen lapsi tulisi, mutta ei ole pakko toista lasta kuitenkaan lähteä ”tekemällä tekemään”.
En ole tähän mennessä pystynyt luopumaan oikeastaan mistään esikoisen vaatteista tms. mutta tänään vietiin pari kassillista vaatteita kierrätykseen, kun ei niitä mahdu täälläkään enää säilöä. Toki mistään vauvavaatteista en vielä pystynyt luopumaan vaan isompien lasten vaatteita laitettiin eteenpäin. Ja niistäkin jätettiin säilöön tunteita herättävät hyväkuntoiset vaatteet, joita ei loppujen lopuksi kuitenkaan montaa ollut. :Heartred

17.8.13 klo 11.59 syntyi 3650g ja 50 cm mitat omaava Inka, joka tänä syksynä aloitti koulun <3

Liitteet

• 20200817_064837.jpg
    20200817_064837.jpg
    30.3 KB · Katsottu: 178
Me käytiin tänään hoitamassa paperiasiat liittyen lahjahoitoon ja tänään myöskin meidän luovuttajalla oli hoidonsuunnittelu. Piikittely alkaa siis heti seuraavista kuukautisista! Ihan kamalasti alkoi jännittämään!

Me käytiin tänään hoitamassa paperiasiat liittyen lahjahoitoon ja tänään myöskin meidän luovuttajalla oli hoidonsuunnittelu. Piikittely alkaa siis heti seuraavista kuukautisista! Ihan kamalasti alkoi jännittämään!
Joko kohta on nega sinulla?

Niin meitäkin! En muista oletko aikaisemmin maininnut, mutta onko teillä tuttu luovuttaja, vai kertovatko noin tarkalla tasolla teille tuntemattomistakin?

Helena, ihana ihana vauva :love7 Melkein kyllä iskee vauvakuume kun näkee vauvakuvia! Voi kunpa olisin nuorempi :confused:

Peppipupulle onnea matkaan ihan valtavasti!

Muistan ne jännittävät hetket omasta lahjasoluhoidosta edelleen, vaikka jonkinlaisessa ihme sumussa olinkin aika pitkään siinä main, kun mikään ei ollut varmaa mihinkään suuntaan ja edessä siinsi kuitenkin vahvana mahdollisuus jäädä kokonaan lapsettomaksi. Mutta niin se vaan oli maailman sitkein pieni alkio, joka onnistui kasvamaan ja tuottamaan uuden elämän <3 Sitä toivon Peppipupullekin!

Hei te olette vaan ihania!

Yölento seuraava testi vasta 28.8 ja sit toivotaan negaa!

Suski ihan jonosta on luovuttaja. Toivottavasti infoavat sitten jatkossa myös. Kamalinta varmaan sitten jännittää, tuleeko yhtään vauva-aihiota lainkaan!

Mulla on nyt 7 vko keskeytyksestä ja edelleen vaan vuotaa. Pääsen onneksi huomenna lääkäriin. Toivottavasti selviää mikä on vialla ja saisin vihdoin toipua. :smiley-angelic001

Takaisin