Pulinaketju

Lääkäri soitti. Tällä hetkellä mikään ei viittaa pcos eikä yksikään sairauden kriteeri täyty. Olin hänen kanssaan samaa mieltä kun käytiin kriteerit läpi. Sanoi, että on mahdollista että on joskus sairastanut pcos tai sitten on vaan muuten kovat arvot. Mulla on äidin puolen suvun naiset varsin hedelmällisiä, tehneet yli nelikymppisenä useita lapsia ja vaihdevuodet alkavat poikkeuksellisen myöhään.

Mikään ei labroissa soita hälytyskelloja eikä ole viitteitä siitä etteikö ovulaatio tapahtuisi. Tällä hetkellä ei nähnyt mitään syytä sille miksi en tulisi raskaaksi.
Lähete yliopistolliseen. Minulla on vaikeahoitoinen ja harvinainen perussairaus, jonka ei pitäisi vaikuttaa lisääntymiseen, mutta joku laajassa lääkityksessä voi vaikuttaa. Joka tapauksessa raskauden aikana tulisi muuttaa lääkitystä. Sanoi, että parempi laittaa heti lähete, jotta ei tule julkisella seinä vastaan iän puolesta jos lapsettomuushoidot täytyy aloittaa.

Lääkäri soitti. Tällä hetkellä mikään ei viittaa pcos eikä yksikään sairauden kriteeri täyty. Olin hänen kanssaan samaa mieltä kun käytiin kriteerit läpi. Sanoi, että on mahdollista että on joskus sairastanut pcos tai sitten on vaan muuten kovat arvot. Mulla on äidin puolen suvun naiset varsin hedelmällisiä, tehneet yli nelikymppisenä useita lapsia ja vaihdevuodet alkavat poikkeuksellisen myöhään.

Mikään ei labroissa soita hälytyskelloja eikä ole viitteitä siitä etteikö ovulaatio tapahtuisi. Tällä hetkellä ei nähnyt mitään syytä sille miksi en tulisi raskaaksi.
Lähete yliopistolliseen. Minulla on vaikeahoitoinen ja harvinainen perussairaus, jonka ei pitäisi vaikuttaa lisääntymiseen, mutta joku laajassa lääkityksessä voi vaikuttaa. Joka tapauksessa raskauden aikana tulisi muuttaa lääkitystä. Sanoi, että parempi laittaa heti lähete, jotta ei tule julkisella seinä vastaan iän puolesta jos lapsettomuushoidot täytyy aloittaa.
Mahtavia uutisia! Nyt vaan tsempit päälle!

Kiitos Yölento :Heartred

Kolme on ollut keskeytyneitä keskenmenoja ja lääkkeet on tarvittu, yksi tyhjeni itsekseen.
Olin tosiaan eilen naistentautien pkl:lla, hcg oli noussut ma iltapäivästä jonkun muutaman sata yksikköä (viikkoihin nähden silti alhainen vaikka huomioi oletetusti myöhemmän oviksen). Huomenna uudelleen labraan ja sitten todennäköisesti parin viikon odottelu ennen seuraavaa ultraa. Vielä eilen ei voitu poissulkea oikein mitään, pieni raskausontelo näkyi mutta ei muuta. Ehkä tuulimuna. Ylilääkäriäkin konsultoitiin näiden km vuoksi, todennäköisesti hysteroskopiaan syyskuulla kun kohdun limakalvolla saattaa olla jotakin polyyppista. Mutta toki seuraillaan tämän raskauden tilanne ensin.

Ainakin parin viikon odottelu nyt siis edessä ennen tilanteen selviämistä. Kiitos tsempeistä ❤️ Nyt on kyllä pitkästä aikaa tuntunut synkälle asia jos toinenkin. Muutakin huolta tuntuu nyt kasautuvan; oman äidin terveysongelmia yms. Mutta niinhän se usein menee että murheet tulevat ryppäinä.

Toivon jokaiselle hyvää mieltä tähän päivään ja Peppipupulle jaksamista:Heartred
Inhottavaa kun joutuu odottelemaan. Jaksamista ja kärsivällisyyttä :Heartred

Lillukalle : tiedäthän että ku raskauden jälkeen sinulla on oikeus päästä kunnalliselle ar ultraan? Luin itsekin äsken vasta siitä. Kannattanee soitella sit polille jos onnellisesti käy! Itse ajattelin vaatia tuon kirjaamaan papereihin jotenkin. Varmaan sit saa lähetteen soittamalla?

Juu, mulle sanottiin Naikkarilla että soittelen heti kun plussaan :happy: Käyn sitten ensi varhaisultran siellä ja siitä vasta neuvolaan jos onni suo. KUn mahdollisuus nousee moninkertaiseksi yhden jälkeen. Silti en saanut aukiolotutkimusta kunnallisella koska "toimiihan sulla toinen munatorvi varmasti". Toistaiseksi jätin menemättä yksityiselle kun alkio tuli ehjänä ulos 10vk ku:n toteamisen jälkeen. Toivon ettei sinne ole jäänyt mitään mihin uusi tyyppi voisi jumittaa, sitten kun sen aika on.

Meillä on täällä aikataulujen yhteensovittamista ja kierron vaiheiden ihmettelyä. Kristallipallo olis kyllä hyvä kun on tuo 250km välissä ja pitää järkkäillä käynnit sopiville päiville :banghead: Onneks näyttäisi sille että kierrot alkaa jo palautua normaalimittaan, viime kierrosta sain taas kiinni oviksenkin tosin se kierto jäi lyhyeksi. Pissatikkujen kuvia on lähetelty niin vertaisille kuin isimiehellekin. Mikä kuva-albumi lienee hällä tallessa kun sanoi verranneensa väriä johonkin aiempien kiertojen kuviin :hilarious:

Moikka, tulin taas lueskelemaan viestejä pitkästä aikaa. En osaa pysyä poissakaan nähtävästi. Mun kierrot heittelee edelleen, viimeisen puolen vuoden aikana on lyhin ollut 17 päivää, ja nyt huitelee jo kp31 ja ovisoireet oli vasta pari päivää sitten. Sen jälkeen on nännit ollu ihan sairaan kipeät, eli pitkästä aikaa taas jotain tapahtuu kehossa. Oon edelleen käyttänyt päivittäin DHEA, inositol, L-arginiini yms. hyödyllisiä lisäravinteita. Toivon että ne edes lievittää tai viivästyttää mahdollisia vaihdevuosioireita, jos ei muuta. On mulla vielä pieni haikea toive, että jos lähdettäis Viroon lahjasoluhoidon mahdollisuutta selvittämään... siitä ei olla oikeesti vielä ihan vakavissaan keskusteltu. En edes tiedä onko Virossa niihin minkälaisia ikärajoja. Mun mies aloittaa viikon päästä uudessa työssä, joten ei ehkä senkään takia ihan just nyt samanaikaisesti aleta säätää hoidoissa. Mutta haikeana odotan että jos joskus keväämmällä vaikka.

No tuolla sivulla jo lukikin, että hoidot 50 ikävuoteen asti. Eli sen jälkeen pitäisi lähteä vähän pidemmälle niitä hakemaan... kiirehän tässä tulee :nailbiting:
Hui! Sitten äkkiä liikkeelle. Minulla on vahva luottamus lahjasoluhoitoihin, kun kerran Intiassa seitsemänkymppinenkin nainen on onnistunut.

Hui! Sitten äkkiä liikkeelle. Minulla on vahva luottamus lahjasoluhoitoihin, kun kerran Intiassa seitsemänkymppinenkin nainen on onnistunut.
Jep, ei sen onnistumiselle ole käytännössä muita esteitä kuin asetetut ikärajat. Siis toki joillakin voi olla fyysisiä esteitä, mutta ne ei ole niinkään ikäsidonnaisia.

No nyt siis taas tapahtui omituista. Naikkarilla olivat sitä mieltä, että se mitä tähystyksessä saatiin saaliiksi oli aiheuttanut hcgn nousun ja nyt kaikki pois. Sitä tuki myös tän päivän verikoe joka oli 2 päivässä laskenut 2100 - 789. Heidän mukaansa kaiken pitäisi olla ohi muutamassa viikossa (seurataan verikokeilla) ja sit hoidoissa voidaan edetä! Eli ei olisi kohdunulkoinen. Ja limakalvoa ei ole vaurioitettu, heidän mukaansa pitäisi olla hyvät mahdollisuudet onnistua noin siistillä kohdulla. Olo on kun olis voittanut lotossa!

Peppi, tarvitseeko käyttää solumyrkkyjä tai tuleeko teille hoitoihin viivästymistä jostain muusta syystä, vai pääsettekö heti aloittamaan kun kuukautiset seuraavan kerran tulevat?

Peppi, tarvitseeko käyttää solumyrkkyjä tai tuleeko teille hoitoihin viivästymistä jostain muusta syystä, vai pääsettekö heti aloittamaan kun kuukautiset seuraavan kerran tulevat?
Ei tartte myrkkyä ja hcg pitäisi olla nollissa kahden viikon kuluessa. Soittoaika nyt klinikalle ensi viikolla, että kuinka jatketaan. Naikkari sanoi ettei tartte odottaa lainkaan, mutta klinkka sen tietty päättää. Mun pikku pessimisti vielä piipittää korvaan jotain mutta en kuuntele! Loma edessä ja vihdoin tää painajainen menossa ohi!

Ei tartte myrkkyä ja hcg pitäisi olla nollissa kahden viikon kuluessa. Soittoaika nyt klinikalle ensi viikolla, että kuinka jatketaan. Naikkari sanoi ettei tartte odottaa lainkaan, mutta klinkka sen tietty päättää. Mun pikku pessimisti vielä piipittää korvaan jotain mutta en kuuntele! Loma edessä ja vihdoin tää painajainen menossa ohi!
Aivan loistavaa, että selvisit ilman metotrexaatteja, niistä kun voi tulla sivuoireita ja sitten paukahtaa raakautumiskielto vähäksi aikaa kuten meille kävi. Ja toivottavasti hcg laskee luvatusti. Mulla kesti 8vk sekin arvioidun neljän sijaan ja mielialat heitteli. Pikaista toipumista sulle :happy:

Pitkästä aikaa näyttää hyvää valoa vaikka ei se mitään vielä kerro mutta otetaan siitäkin ilo irti:) jospa nyt meilläkin alkais hyvät ajat... On tämä ollu raskasta

Heh, mun womalog pro sanoo tänään, että olen 4 päivää myöhässä, ja raskauden mahdollisuus on keskitasoinen :laughing001Oiskohan noin?

Kp32 nyt, eikä mitään viitteitä menkoista. Tahdon nähdä mihin tämä johtaa.

Moi pitkästä aikaa kaikille. Täällä on niin paljon tapahtumia etten pysy perässä.

Pahoitteluni heille joilla on ollut epäonnea raskaus rintamalla.
Ja onnittelut jos joku on plussannut kun olen ollut poissa.

Mulla ja vauvalla menee hyvin. Ikää on jo 5kk. Täysimetyksellä on menty ja nyt pikku hiljaa aletaan kiinteitä maistelemaan.
Menkat mulla alkoi jo kun neiti oli 2kk. Ei mulla imetys niitä poispitänyt. Olisi kyllä saanut.

Foorumielämä on ainakin toistaiseksi mulla katkolla. Varmaan elämäntilanne siihen vaikuttaa. Enää ei ole mahdollista raskautua.

Halusin silti tulla toivottamaan kaikille teille hyvää jatkoa :)
Toivon myös että te kaikki jotka toivotte saisitte pienet nyytit syliin asti <3

Mukavaa lukea kuulumisia WM! :happy: Kaikkea hyvää sinne teille jatkossakin, tulehan välillä kuitenkin poikkeamaan :)

Takaisin