Pulinaketju

Minulla ei raskauksissa ollut mitään iästä johtuvaa kremppaa, tyttöä odottaessa oksensin monta kertaa päivässä, poikaa odottaessa en ollut edes huonovointinen. Ensimmäistä odottaessa oli paljon liitoskipuja, toisen kanssa niitäkään ei juuri ollut. Ensimmäistä odottaessa sain väärän radidiagnoosin (koska en osannut valmistautua sokerirasitukseen oikein), toista odottaessa ei tuotakaan diagnoosia tullut. Molemmissa raskauksissa synnäriltä lähtiessä painoin vähemmän kuin raskaaksi tullessani, vaikka siis raskausaikana en mitenkään yrittänyt laihtua tai edes syödä terveellisemmin kuin yleensä.
 
Niin ku tuonne kirjoittinkin niin voisin tehdä kertomuksen siitä kun on monenlaista kokenut niin odotusaikana.. Synnytyksessä kun sen jälkeenkin vaikka kuinka olis urheilullinen ym hyvät elämäntavat niin ei se aina ole i ruusulla tanssimista ei todellakaan siitä sais moni joka luulee että käyjä kääntyy niin pikkasen eri kuvan.. Toki meitä on moneen lähtöön mut joo tulipa vain mieleen:grin
 
Mulla taas raskauskrempat lisääntyneet kerta kerralta. En sitten tiedä, että liittyvätkö ikään vai kuun asentoon. Muutoin raskaudet olleet helppoja. Esikoisesta oksensin kerran, keskelle kaupan pihaa jouluostoksilla. Kaikissa oli kullä kuvotusta alussa, muttei sen pahempaa.

Äsken näin vanhaa tuttuani vuosien takaa. Juteltiin ummet ja lammet. Nyt havahduin iloisesti, kun pikkaraisestakin pystyi juttelemaan avoimesti. Olen huomannut sen, ettei monikaan edes uskalla kuunnella, niin tämä nykyaika on kuoleman ulkoistanut. Tai pystyy sitä juttelemaan vanhusten kuolemasta, se on vissiin normaalia kuitenkin. Tämä kamuni oli mies karvaa alle kuusikymmentä.

Menkat alkaa olla lusittu ja esikoinen lähtee viikonlopuksi muualle, joten tekemistä ei tarvitse miettiä. Trallallaa.
 
moni joka luulee että käyjä kääntyy niin pikkasen eri kuvan.. Toki meitä on moneen lähtöön mut joo tulipa vain mieleen:grin
Mä oon kyllä nyt sunnitellut tekeväni just näin :hilarious:, käyjä kääntymässä römpsää vilauttamassa :greet015. Käärön kanssa kotiin vielä lämpimällä autolla.
Ihan mahdollista, eikö :excited001?? Optimistiksi väittävät :think005..
 
Mä oon kyllä nyt sunnitellut tekeväni just näin :hilarious:, käyjä kääntymässä römpsää vilauttamassa :greet015. Käärön kanssa kotiin vielä lämpimällä autolla.
Ihan mahdollista, eikö :excited001?? Optimistiksi väittävät :think005..
Mikäs siinä jos kaikki menee putkeen:)tähätään siihen Eikö? Yhdeltä en kerenny ku omat pikkarit pois ottaan ja tadaa:p:grin
 
Mitenkäs teillä vietetään itsenäisyyspäivää? Meillä ei ole suurempia suunnitelmia. Flunssaa pukkaa, joten todennäköisesti ollaan sisällä koko päivä. Eikä katsota Linnanjuhlia vaan lastenohjelmia.
 
Ei meilläkää oo mitää itsenäisyyspv traditioita.

ah ihanaa. Aloitin ne terot, ottanu kaks päivää. Uni on taas syvempää ja mieliala tasaisempi. Miksiköhän tätä ei yleisesti käytetä vaihtarinaisille, mulla estrogeeni tekee herkästi vaan enemmän mielialaoloja. Ainoa miinus, että maha menee sika kovalle ja lämmöt pompahtaa samantien korkeaksi
 
Mä tein aamusta riisipuuroa ja luumukiisseliä. Lapset ovat menossa keskenään ulkoilemaan tuonne räntään, jei. Mun pitäis kaupassa käydä, tehdä lenkki, neuloa, leipoa torttuja ja pipareita sekä HYÖDYNTÄÄ OVISPLUSSA, JONKA SAIN TÄNÄ AAMUNA :woot::grin:hilarious: Pitäis vaan mies saada innostumaan. On ollut aika puhki tän viikon.
 
Linnanjuhlia ajattelin taas yrittää katsoa. Pääsen aina alkuun, kunnes tulee joku häiriötekijä tai mun huomio
herpaantuu johonkin mielenkiintoisempaan :hilarious:
 
Teillä on niin kova tahti kirjoittaa ettei meinaa perässä pysyä :grin
Meillä on koko viikonlopun vieraita, joten itsenäisyyspäivä menee heidän kanssaan. Tänään mennään kylpylään ja tehdään nyhtöpossuhampurilaisia :p Ja linnanjuhlat katsotaan myös.

Meillä tuli huonoja tuloksia viimeisestä hoidosta. Vain yksi alkio saatiin eikä sekään selvinnyt blastokystiksi asti :sad001 Lääkäri ehdotti lahjamunasoluja, mutta oltiin miehen kanssa jo etukäteen puhuttu, että ei lähdettäisi sille linjalle. Päätettiin nyt sit et vielä yksi kokeillaan omilla soluilla ja sen jälkeen luovutetaan. Lääkäriaika jo varattu ensi viikolle, halutaan vielä tän vuoden puolella mennä, että saadaan lääkkeet tän vuoden puolella, kun lääkekatto on mennyt jo umpeen. Katsellaan siis miten käy. Eipä sitä enää osaa edes oikein odottaa motään, kun perseelleen on mennyt vaikka miten hyvältä olisi näyttänyt etukäteen...
 
Teillä on niin kova tahti kirjoittaa ettei meinaa perässä pysyä :grin
Meillä on koko viikonlopun vieraita, joten itsenäisyyspäivä menee heidän kanssaan. Tänään mennään kylpylään ja tehdään nyhtöpossuhampurilaisia :p Ja linnanjuhlat katsotaan myös.

Meillä tuli huonoja tuloksia viimeisestä hoidosta. Vain yksi alkio saatiin eikä sekään selvinnyt blastokystiksi asti :sad001 Lääkäri ehdotti lahjamunasoluja, mutta oltiin miehen kanssa jo etukäteen puhuttu, että ei lähdettäisi sille linjalle. Päätettiin nyt sit et vielä yksi kokeillaan omilla soluilla ja sen jälkeen luovutetaan. Lääkäriaika jo varattu ensi viikolle, halutaan vielä tän vuoden puolella mennä, että saadaan lääkkeet tän vuoden puolella, kun lääkekatto on mennyt jo umpeen. Katsellaan siis miten käy. Eipä sitä enää osaa edes oikein odottaa motään, kun perseelleen on mennyt vaikka miten hyvältä olisi näyttänyt etukäteen...
Olen tosi pahoillani. Noi hoitohommat on niin musertavia. Toivo on kuitenkin korkealla ja sitten jysähtää.
Lahjasolutkin on vähän semmonen upporikas ja rutiköyhä juttu. Kallista ja tulos voi olla mitä vaan. Sen mitä näistä tiedän/kokemusta/seurannur niin osa saa soluja ja alkioita hyvln ja osa samalla rahalla yhden tai kaksi hyvää tai surkeaa. Ulkomailla joillain klinikoilla on ns takuu mut Suomessa se on vain perävalotakuu. Ainoastaan jos alkioita ei tuu ainoatakaan ei tarvitse maksaa mitään
Isoja ja raskaita päätöksiä :sorry:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Me ollaan kuudetta viikkoa märkätilaremppaevakossa hgin keskustassa ilmapatjan ja kahden tuolin kanssa, joten itsenäisyyspäivä mennee kotoilun sijasta kaupungilla asioita hoitaessa aukioloaikojen salliessa...

Täälläkin raskaus on kohdellut ensikertalaista jos ei nyt ihan silkkihansikkain niin ainakin puuvillakäsineillä. 35. viikko loppusuoralla, ja olo on huomattavasti parempi kuin olisin tässä vaiheessa odottanut. Ei liitoskipuja, harkkasupistuksia on melko tiheään mutta ne on pysyneet muuten suht maltillisina, ja närästys, ummetus sekä peräpukamat, suonikohjut ja raskausarvet loistaa (vielä, kopkop) poissaolollaan. Radikin näyttää pysyvän aisoissa ruokavaliolla.

Liikkuminen on jo melko kankeaa eikä päivässä voi supparien takia kävellä kovin montaa kilsaa, mutta se nyt oli odotettavissakin.
 
Muokattu viimeksi:
Teillä on niin kova tahti kirjoittaa ettei meinaa perässä pysyä :grin
Meillä on koko viikonlopun vieraita, joten itsenäisyyspäivä menee heidän kanssaan. Tänään mennään kylpylään ja tehdään nyhtöpossuhampurilaisia :p Ja linnanjuhlat katsotaan myös.

Meillä tuli huonoja tuloksia viimeisestä hoidosta. Vain yksi alkio saatiin eikä sekään selvinnyt blastokystiksi asti :sad001 Lääkäri ehdotti lahjamunasoluja, mutta oltiin miehen kanssa jo etukäteen puhuttu, että ei lähdettäisi sille linjalle. Päätettiin nyt sit et vielä yksi kokeillaan omilla soluilla ja sen jälkeen luovutetaan. Lääkäriaika jo varattu ensi viikolle, halutaan vielä tän vuoden puolella mennä, että saadaan lääkkeet tän vuoden puolella, kun lääkekatto on mennyt jo umpeen. Katsellaan siis miten käy. Eipä sitä enää osaa edes oikein odottaa motään, kun perseelleen on mennyt vaikka miten hyvältä olisi näyttänyt etukäteen...
Voi hemmetti, pahoittelut. Toivottavasti viimeinen kerta toisi paremman sadon. :Heartpink
 
Hyvää itsenäisyyspäivää.

Ei ole sen kummoisempia tradioita. Vähän parempaa ruokaa ja sen kanssa lasillinen viiniä. Linnanjuhlat. Ja kun on saatu tyttö nukkumaan niin ehkä joku leffa. Sen kokonaan katsominen on kyllä kyseenalaista, koska neiti on herännyt jo heti kuuden jälkeen.
 
HYÖDYNTÄÄ OVISPLUSSA, JONKA SAIN TÄNÄ AAMUNA :woot::grin:hilarious: Pitäis vaan mies saada innostumaan. On ollut aika puhki tän viikon.
Miten olis sellanen pikainen saunanpesuhetki kahdestaan, lupauksella ettei sitten tarvii enää tänä vuonna siihen ryhtyä :dance011..
 
Olipas miehellä hankalaa. Kunnon suorituspaineet. Meni taas hällä omatoimiseksi touhuksi ja toimitti lopulta simpat perille. Sanoi, ettei meidän halut oikein kohtaa, mutta yrittää parhaansa. Arvostan :Heartred
No niin, se tuli jo:love7! Hyvähyvä! Joulurauhaa siis vaan tästä eespäin :grin!
 
Takaisin
Top