Pulinaketju

Mä olen niin ”kateellinen” kaverille joka imettää saman ikäistä aika samoja määriä kuin itsekin. Kaveri on paaaljon mua nuorempi. Ne ei viel yritä vauvaa mutta sen kierrot on jo oikeeoppisia ja kaikki ovisoireet tulee kuin oppikirjoista :sorry: miks mä en oo saanu koskaan olla ns normaalisti lisääntyvä ihminen :arghh: en edes nuorena. Elämä on tällaista kummallista. Mikä lie minkäkin tarkoitus.

Mä olen niin ”kateellinen” kaverille joka imettää saman ikäistä aika samoja määriä kuin itsekin. Kaveri on paaaljon mua nuorempi. Ne ei viel yritä vauvaa mutta sen kierrot on jo oikeeoppisia ja kaikki ovisoireet tulee kuin oppikirjoista :sorry: miks mä en oo saanu koskaan olla ns normaalisti lisääntyvä ihminen :arghh: en edes nuorena. Elämä on tällaista kummallista. Mikä lie minkäkin tarkoitus.
On aivan yliarvostettua olla normaali! (happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista).

Minulle on lääkäri sanonut suoraan, ettei minussa ole mitään normaalia. Elämä on silti ihan kivaa ja ihmeitä tapahtuu. Esimerkiksi mitään normaalia kuukautiskiertoa minulla ei ole koskaan ollut. Joku idioottilääkäri yritti parantaa minut määräämällä yhdistelmäpillereitä ja toki kierto tulikin tosi säännölliseksi. Olisin voinut vaikka kalenterista katsoa täsmälleen kaikki migreenipäivät. Teoriassa se olisi käytännöllistä, niin tietäisi etukäteen, milloin on vuoteenomana, mutta migreenit voimistuivat joka kuukausi ja hoksasin vasta pitkän ajan päästä, mistä se johtuu. Silloin olin jo menkkojen aikaan kaksi päivää pimeässä huoneessa, puheesta ei saanut selvää enkä ymmärtänyt, mitä minulle puhuttiin.

Selvisin hengissä. On ollut ihan kiva sen jälkeen nauttia epäsäännöllisen kierron vitsauksista.

On aivan yliarvostettua olla normaali! (happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista).

Minulle on lääkäri sanonut suoraan, ettei minussa ole mitään normaalia. Elämä on silti ihan kivaa ja ihmeitä tapahtuu. Esimerkiksi mitään normaalia kuukautiskiertoa minulla ei ole koskaan ollut. Joku idioottilääkäri yritti parantaa minut määräämällä yhdistelmäpillereitä ja toki kierto tulikin tosi säännölliseksi. Olisin voinut vaikka kalenterista katsoa täsmälleen kaikki migreenipäivät. Teoriassa se olisi käytännöllistä, niin tietäisi etukäteen, milloin on vuoteenomana, mutta migreenit voimistuivat joka kuukausi ja hoksasin vasta pitkän ajan päästä, mistä se johtuu. Silloin olin jo menkkojen aikaan kaksi päivää pimeässä huoneessa, puheesta ei saanut selvää enkä ymmärtänyt, mitä minulle puhuttiin.

Selvisin hengissä. On ollut ihan kiva sen jälkeen nauttia epäsäännöllisen kierron vitsauksista.
Joo näinpä se on. Siksi nuo heittomerkitkin sanassa ”kateellinen”. Ei oo normaalia epikriisiä tuolla pinossa (joskus tilasin ikivanhat gynelehdet ekoista käynneistä alkaen). Ihan meni koululaisvitsikirjasta kun niitä selailin pitkästä aikaa. Vaikka eipä kai sitä oo muutenkaan average :laughing001 joskus ihan miettii miten monen mutkan ja kummallisen polun kautta sitä oma elämä on rullannut sitten täysi-ikäisyyden. Onneks tuo psyyke on kasassa, kiitos sarkasmin ja mustan huumorin :dance011

Joo näinpä se on. Siksi nuo heittomerkitkin sanassa ”kateellinen”. Ei oo normaalia epikriisiä tuolla pinossa (joskus tilasin ikivanhat gynelehdet ekoista käynneistä alkaen). Ihan meni koululaisvitsikirjasta kun niitä selailin pitkästä aikaa. Vaikka eipä kai sitä oo muutenkaan average :laughing001 joskus ihan miettii miten monen mutkan ja kummallisen polun kautta sitä oma elämä on rullannut sitten täysi-ikäisyyden. Onneks tuo psyyke on kasassa, kiitos sarkasmin ja mustan huumorin :dance011
Minulla on myös käsittämätön määrä terveen papereita!! Siis moni olisi kateellinen, jos saisi näin paksun pumaskan! Gyneltä on lausunto "virkeät munasarjat" En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut sen jälkeen, mutta yleensä päätän nauraa.

Viimeisimmät lausunnot on urologilta ja korvalääkäriltä. Nehän olisi toki kivoja lausuntoja, jos todellisuus olisi se, että minussa ei ole mitään vikaa. Kun mitään helposti diagnosoitavaa ei löydy, on hyvä lähettää potilas terveenä kotiin, vaikka oireita olisi miten paljon.

Tuo korvalääkäri ehkä vähän lämmitti mieltä, sillä siellä todettiin aivan varmaksi, että minulla on poikkeuksellisen hyvä kuulo ja huimauskaan ei johdu korvista.

Mua on ruvennu pelottaa se kun mun äidin puolella on paljon syöpää myös äidillä ollut et jos itellekkin tulee ja jouduttaisi kohtu ym poistaa et viivytänkö turhaan vai pitäiskö se ilta tähti tehdä.. Toisaalta onneks lapsia on jo mutta kun No niin :salut:happy093.

Tjah. Kp38. Aloitanko keltarauhaset et sais sen vuodon (ehkä) tulemaan vai annanko luonnon nyt hoitaa tämän ”ihan sama miten” :sorry:???
Kyl tää on nyt sitä ihteesä, en jaksa edes leikkiä et tää olis muuta. Imetys ei oo muuttunu niin paljoa että siksi menkat ja ovikset tai niiden yritykset jäis pois. Masennus :sorry:
Samallahan se olis lievä testi sille mis mennään. Vuoto ei kirjallisuuden mukaan ala niilläkään jos estrogeenitaso on liian matala.

Mulla on tähän asti alkanu vuoto aika tarkalleen dpo12-13. Nyt on jo dpo14, ei menkkoja. Nännit kipeytyi pari päivää sit. Luulin et alkais menkat jo. Eilen illalla kokeilin kohdunsuuta, niin se oli vetäytynyt tosi kauas ja kääntynyt taaksepäin. Normaalisti menkkojen alkaessa se pehmenee ja on aika alhaalla. Jotain outoo nyt...

Mulla on tähän asti alkanu vuoto aika tarkalleen dpo12-13. Nyt on jo dpo14, ei menkkoja. Nännit kipeytyi pari päivää sit. Luulin et alkais menkat jo. Eilen illalla kokeilin kohdunsuuta, niin se oli vetäytynyt tosi kauas ja kääntynyt taaksepäin. Normaalisti menkkojen alkaessa se pehmenee ja on aika alhaalla. Jotain outoo nyt...
Ookko sää testannu? Löytykö ovis selkeesti? Peukut!

Ookko sää testannu? Löytykö ovis selkeesti? Peukut!
Ovis oli testin mukaan selkee, niinku aina. Kp14. Eilen tein raskaustestin. Mut ei ollu herkkä testi, ja flunssan takia olin juonu tosi paljon ja ravannu vessassa pitkin yötä, oli niin laimea virtsa että tiesin jo tikkua kastaessa että ei näkyis mitään jos vaikka oliskin. Sen tietää jo pissan väristä, jos se on lähes väritöntä niin turha kastaa vähenmän herkkää testiä vielä dpo13. Mut silti piti tehdä se :banghead:

Ja se oli siis viimonen testi. Eioo nyt testejä.

Siin on mun ovistesti kp14. Se oli tosi nopee piikki, vain yhtenä päivänä selkee plussa. Tää on ollu joka kierrossa näin. Mut ei tulosta kuitenkaan. Tyhjää irrottaa.

F8E056EC-6201-44C8-8A54-B8C9B41A7E42.jpeg

Kyllä kai ne menkat alkaa kuitenkin. En mä tiiä mitä mä tässä elättelen toiveita :sad001 Roikun kai kiinni viimeisessä oljenkorressa mitä mun parisuhteesta on jäljellä. Tää nyt ei sitä pelastais, mut ihmisen mieli toimii ihan omia polkujaan.

[muoks] Ha ha, olis pitäny arvata tää, et jos ajattelen ääneen ”oonkohan mä raskaana?” niin 2 minuuttia se jälkeen mun keho vastaa: ”Et ole. Tässä sulle todiste.”

Menkat alko heti kun tuon viestin olin ehtiny kirjottaa. Oikeen kunnon fluudi samantien, ei mitää tuhrua. Pari tuntii aiemmin kävin veskis ja ihmettelin miksei ala ku on jo dpo14. Kaikki toimii normaalisti, vain munasolut puuttuu yhtälöstä.

Muokattu viimeksi:
Tjah. Kp38. Aloitanko keltarauhaset et sais sen vuodon (ehkä) tulemaan vai annanko luonnon nyt hoitaa tämän ”ihan sama miten” :sorry:???
Kyl tää on nyt sitä ihteesä, en jaksa edes leikkiä et tää olis muuta. Imetys ei oo muuttunu niin paljoa että siksi menkat ja ovikset tai niiden yritykset jäis pois. Masennus :sorry:
Samallahan se olis lievä testi sille mis mennään. Vuoto ei kirjallisuuden mukaan ala niilläkään jos estrogeenitaso on liian matala.
No taas selvisi uutta. Tätä olin itsekin miettinyt, että tekeekö Terot vaan vuodon aikaiseksi. No hyvä tieto tämä. Pitäis taas uusia resepti, ei uskalla olla pitkään ilmankaan, ettei tippailut vaan ala. Tätähän se vanheneminen on. Nappia, jos toistakin naamariin vaan. Kyllä tuossa voi varmaan olla myös jokunen normaalikiertokin, mutta on se vaan pitkä aika odottaa.

Kyllä minun täytyy mennä tuon kipeän käden kanssa lääkäriin. Ei se vaan parane. Välillä ei tunnu mitään ja sitten taas kohta näkyy tähtiä.

Kyllä minun täytyy mennä tuon kipeän käden kanssa lääkäriin. Ei se vaan parane. Välillä ei tunnu mitään ja sitten taas kohta näkyy tähtiä.
Äh, mikä sun käteen on iskenyt?

Mun pitäis viedä korvani lääkäriin. Tuo huono korva kärsii äänistä joka päivä :sad001..

Äh, mikä sun käteen on iskenyt?

Mun pitäis viedä korvani lääkäriin. Tuo huono korva kärsii äänistä joka päivä :sad001..
Kesällä kurotin kädellä liian pitkälle sängyn alle ja jotenkin meni yliasentoon ja revähti. Sen jälkeen ei ole voinut paljon ääriliikkeitä tehdä. Esim. auton etupenkiltä jos yrittää antaa lapselle jotain taakse, näkyy tähtiä ja jopa hupparin pukeminen sattuu. Epäilen lihasrevähdystä, mutta on niin kumma kun ei parane. Ja tietenkin oikea käsi.

Mikäs sun korvaan on iskenyt?

Mikäs sun korvaan on iskenyt?
Koliikki pian 3v sitten.. Liian myöhään tajusin suojata kuuloa ja siitä lähtien onkin sitten ollut enempi ja vähempi tuskaa eri äänimaailmoissa.
Vanhenemiseen toki tämäkin liittyy, isällä samanlainen vaiva, tunkee aina paperia korviin ihmisten seurassa. Äitinsä oli ihan kuuro viimeisinä vuosinaan.
Illanistujaiset, teatteri ym äänekkäät tilaisuudet on varsinaista myrkkyä nykyään :meh:

Ei toi käsihommakaan kovin hääviltä kuulosta :shifty:

Koliikki pian 3v sitten.. Liian myöhään tajusin suojata kuuloa ja siitä lähtien onkin sitten ollut enempi ja vähempi tuskaa eri äänimaailmoissa.
Vanhenemiseen toki tämäkin liittyy, isällä samanlainen vaiva, tunkee aina paperia korviin ihmisten seurassa. Äitinsä oli ihan kuuro viimeisinä vuosinaan.
Illanistujaiset, teatteri ym äänekkäät tilaisuudet on varsinaista myrkkyä nykyään :meh:

Ei toi käsihommakaan kovin hääviltä kuulosta :shifty:
Koliikki. Auts. Siitä mulla ei ole kokemusta, mutta mitä olen kuullut, niin ei helppo juttu ollenkaan. Toivotaan, ettei uutukaiselle tule. Meillä on ukolla kuulo alentunut, sen huomaa jo telkkarin äänenvoimakkuudesta. Ai että minä kärsin.

Juttelin tuossa yksi päivä yhden vanhemman rouvan kanssa ja hän totesi, että perinnölliset krempat alkaa hiljalleen näkyä siellä neljänkympin jälkeen. Meillä on mummolla ja äidillä ollut sama tauti vanhana ja nyt sitten odotellaan, että kelle meistä se mahtaa iskeä vanhemmiten. Melkein löisin vetoa, että minulle. Ei se ole helppoa vanheneminen, vaikka välillä naurattaakin.

Niimpä niin. Mä olen aina urheillu paljon, en mitään kilpailuhommia eikä övereitä mut siis tavoitteelista punttista jne. Oon ollu hyvässä kunnossa. Sisko on myös mut sanoi että kun täytti 40 niin yks jos toinen liike kävi mahdottomaksi ja palautuminen oli hidasta ja ja ja. Mä nauroin silloin partaani ja mietin et oot vaan tehny väärin. No, ensin hajosi itseltä selkä ja sittemmin yhtä ja toista remppaa. Lähinnä nykyisin alkaa olla kriittisempää et kaikki liikunta ja liike tehdään oikein ja huolella. Kaikki repäisevä hajottaa paikat herkemmin. Joskus 20-30v ei ollu mitään väliä missä asennossa tankoa heilutteli. Sama pätee ihan muuhunkin, liukastumiset tai vastaavat rikkoo paikat herkemmin. Just niinku vaikka Vastavirrassa. Kai ne jänteet ja muut kuivuu ja jäykistyy ja hapertuu. Tiedä näitä.

Takaisin