Pulinaketju

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Me ollaan kuudetta viikkoa märkätilamppaevakossa hgin keskustassa ilmapatjan ja kahden tuolin kanssa, joten itsenäisyyspäivä mennee kotoilun sijasta kaupungilla asioita hoitaessa aukioloaikojen salliessa...

Täälläkin raskaus on kohdellut ensikertalaista jos ei nyt ihan silkkihansikkain niin ainakin puuvillakäsineillä. 35. viikko loppusuoralla, ja olo on huomattavasti parempi kuin olisin tässä vaiheessa odottanut. Ei liitoskipuja, harkkasupistuksia on melko tiheään mutta ne on pysyneet muuten suht maltillisina, ja närästys, ummetus sekä peräpukamat, suonikohjut ja raskausarvet loistaa (vielä, kopkop) poissaolollaan. Radikin näyttää pysyvän aisoissa ruokavaliolla.

Liikkuminen on jo melko kankeaa eikä päivässä voi supparien takia kävellä kovin montaa kilsaa, mutta se nyt oli odotettavissakin.
Huh, pääsettekö edes jouluksi kotiin :nailbiting:??

Mutta superia kuulla että siellä sujuu hyvin odottelu:happy:!!
Muakaan ei hirveesti nappaa pitkät kävelyt - onneksi autolla pääsee :p.. Joskus ennenmuinoin meni tässä kohtaa vielä 10 km kävelyt ja jumpat ihan kevyesti :rolleyes:..
 
Päivän kunniaksi koitan värkätä Aleksanterin leivoksia, visiteeraan vanhemmilla kaffilla ja otetaan vaan rennosti kotona. Ehkä jotain joulutähteä ikkunaan vois yrittää.
Yritän niitä juhlia minäkin katsoa, mutta yleensä huonolla menestyksellä. Mieluummin vaikka putsais jonkun viemärin aikansa kuluksi..
 
Meillä olisi tarkoitus koristella kuusi, saunoa ja katsoa linnanjuhlia. Pipareita tehdään jos ehditään. Laitoin karjalanpaisti uuniin ja tajusin että eihän täs päästä sen takia pipareita tekemään iltapäivällä :smiley-angry003Täällä sataa vettä reippaammin joten ulos ei tee mieli mennä. Huomiseksi on luvannut kunnon myrskyä joten taitaa olla parasta suunnistaa sisäleikkipuistoon.
 
Laitoin karjalanpaisti uuniin ja tajusin että eihän täs päästä sen takia pipareita tekemään iltapäivällä :smiley-angry003.
Mä tapaan noissa tilanteissa kylmän rauhallisesti vaan ottaa padan uunista pois 'pipareiden' ajaksi. Jotain peitettä vaikka päälle, ei lihaa haittaa olla hetken pois kuumasta.
 
Pidin viikon sometaukoa ja olen nyt yrittänyt päästä runsaista pulinoista kärryille, mutta aika laihalla menestyksellä. :oops: Monenlaisia tilanteita on täällä sillä välin ollut, sympatiat ovat monen puolella. :Heartred

Hyvää itsenäisyyspäivää ihan jokaiselle! :Heartred
 
Oli joskus puhetta siitä, miten nopeasti ovisplussa menee ohi. Tein illalla kuuden jälkeen uuden testin ja edelleen oli plus. Myös nippailee edelleen ja nippailut alkoi heti herättyä. Huomenna ehtii siis vielä hyvin talletella riippuen, pystyykö mies. Testaan vielä aamulla, et joko on plussa kadonnut.
 
Tein uuden ovistestin. Ylin on eilisaamun, joka digin mikään plussa. Keskimmäinen eilisillalta ja alin tältä aamulta. Kyllä tuli tosi vahva viiva :wideyed: Tänään yritetään vielä talletella :rolleyes:
 

Liitteet

  • 20191207_084415.jpg
    20191207_084415.jpg
    34.1 KB · Katsottu: 128
Muokattu viimeksi:
Superovis! Tämä on nyt varmaan Se Oikea! Voisin alkaa jo pidellä peukkuja!
Kiitos :3some Tosi kovat nippailut oikealla puolella niinku aina. En oo vasemmalla puolen huomannu mitään tuntemuksia koko vuonna. Ehkä se on hiljentynyt. Mun on tarkoitus mennä gynelle ens vuoden alusta tsekkaan tilanne.
 
Huh, pääsettekö edes jouluksi kotiin :nailbiting:??

Mutta superia kuulla että siellä sujuu hyvin odottelu:happy:!!
Muakaan ei hirveesti nappaa pitkät kävelyt - onneksi autolla pääsee :p.. Joskus ennenmuinoin meni tässä kohtaa vielä 10 km kävelyt ja jumpat ihan kevyesti :rolleyes:..
Sisäinen optimisti toivoo kovasti, että päästään kotiin jo viikon päästä. Saa nähdä toteutuuko, mutta silloin tulee urakoitsijan luvatut 8 vkoa täyteen. :lurking:

Mulle riittäisi suojausten purku, suihkuviemäri ja edes yksi toimiva wc, pääsisin järjestelemään paikkoja kun vielä edes vähän jaksaisi...

Kunhan saunan panelointi valmistuu, lämminvesivaraaja pääsee paikalleen. Sitä ennen voisin hyvin peseytyä pesuvadin ja vedenkeittimen kuuman veden avullakin. #mökkifiilis :grin
 
Toivottavasti pääsette kotiin ennen vauvan syntymää!
 
Päivän positiivinen on laskenut lh. On siis pieni toivo tulevasta oviksesta.

Ukon kanssa juteltiin tuosta kädestäni, että jos se ei koskaan parane, en voi tehdä töitä kunnolla. Hän on kuulemma ihan tyytyväinen elämäänsä myös eläkeläisen kanssa. No en nyt meinannut vielä kuitenkaan luovuttaa. Samoin juteltiin vaihtareista. Ukko ottaa vaan positiivisesti senkin. Sanoi, että no sittenhän voidaan harrastella vaikka joka päivä, kun ei vuodot kiusaa. On se optimisti. Odotellaan sitä kultamunaa vielä kuitenkin.
 
Voi oispa täällä pääkaupunkiseudullakin lunta, mutta ei. Pimeää kaiken päivää, valot saa kotonakin olla aamusta iltaan päällä.

Muuten tämä joulun odotus on kyllä mukavaa aikaa, pienessä joulufiilistelyssä ja valmisteluissa ei tule stressattua raskautumista yhtä paljon, kuin aiempina kuukausina. Oviksen aion kyllä tikuttaa, mutta eipä vielä ole senkään aika. Mies jaksaa suhtautua tosi positiivisesti, itse olen kuukausi kuukaudelta aina vaan epäuskoisempi onnistumisen suhteen.

Vaihtarit mietityttää muakin, vaikka vielä ei mitään oireita ole ollut. Toisaalta en tiedä, milloin niitä edes odottaisi, kun äidilläni ja äidinäidillä vaihdevuodet on alkaneet rintasyöpähoitojen myötä, molemmat olleet silloin 50+ ikäisiä (ja edelleen hyvissä voimissa kumpikin).
 
Mä oon todella ristiriitaisissa tunnelmissa täällä. Oon tekemässä surutyötä kuumeilun/yrityksen lopettamisesta, parisuhteen mahdollisesta loppumisesta... saman viikon aikana mies on ”unohtanut” mun olemassaolon täysin, vuorokaudeksi. Ei mitään viestiä, ei pihaustakaan. Ja kun kysyn lopulta mitä tää nyt on, taasko mykkäkoulua, selitys on että on korjannut autoa. Hmm nojoo, ihmiset tekee kaikenlaista pitkin päivää, yleensä se ei estä täysin pitämästä yhteyttä.

Kaksi päivää myöhemmin hän osoittaa merkkejä pahoillaan olosta, sanoo olevansa surullinen. Vannoo rakastavansa mua. Hellyn, ja pyydän häntä meille itsenäisyyspäivän viettoon. Ei halua tulla, koska auton korjaus on kesken. Taas uskoin, ja annoin satuttaa itseäni. Kyllä, sattui ihan helvetisti. Että pyysin, eikä halunnut tulla. Oli syy mikä hyvänsä. (Olihan niitä selityksiä)

Jokainen takaisku tuntuu entistä kipeämmältä. Normaalissa suhteessa tällaiset asiat ei satuttaisi, kun näistä kommunikoitaisi normaalisti. Siitä, milloin nähdään, milloin käy ja milloin ei. Kun kerron hänelle että se satutti mua, hän vakuuttaa mulle taas, miten paljon hän ikävöi ja rakastaa mua. Kerron, että en usko enää sanoja, koska ihminen joka oikeasti ikävöi, ei VOI yhtäkkiä unohtaa vuorokaudeksi pitää yhteyttä.

Sanon että sanat ei enää merkitse mulle mitään, uskon vain tekoja. Tästä saan vastaukseksi - totaalisen hiljaisuuden. Hän lukee mun viestit, eikä vastaa mitään. Taas. No, sehän on tavallaan TEKO. Ei se kyllä todista niitä aiemmin lausuttuja sanoja rakkaudesta ja ikävästä todeksi. Oikeastaan juuri päinvastoin. Se todistaa ne epätodeksi. Tai sitten se kertoo siitä, ettei kykene ottamaan palautetta vastaan, ja vetäytyy/sulkeutuu täysin.

Ei oo hirveesti joulumieltä, mut oon yrittänyt tehdä jotain. Tehnyt jouluruokia pakkaseen. En tiedä, haluanko viettää tuon kanssa joulua. En tiedä jaksanko enää uskoa. En tiedä johtuuko tää epävarmuuden tunne mun omista traumoista, vai kohdellaanko mua oikeesti tosi huonosti. Ja johtuuko se siitä, että se haluaa kohdella mua huonosti, vai onko oikeesti niin hajamielinen/keskittynyt omiin juttuihinsa, ettei kykene huomioimaan mua, mutta rakastaa silti? Mulle rakkaus ON just sitä huomioimista. Pienissä asioissa, niin kuin isoissakin. Mut just ne pienet asiat merkitsee eniten, kun ne toistuu kaikissa arjen tilanteissa, joka päivä.

Voiko joku mies oikeesti olla noin pöljä, että ei vaan osaa huomioida, mut silti ihan oikeesti rakastaisi ja ikävöisi? Mulle niin vieras ajatus, koska mulle rakkaus ja ikävöiminen näyttäytyy niin, että huomioin sen toisen, kerron ikävöiväni. En vois yhtäkkiä unohtaa vuorokaudeksi... täysin käsittämätön ajatus.

Sorry taas ylipitkä viesti :sad001
 
Mä oon todella ristiriitaisissa tunnelmissa täällä. Oon tekemässä surutyötä kuumeilun/yrityksen lopettamisesta, parisuhteen mahdollisesta loppumisesta... saman viikon aikana mies on ”unohtanut” mun olemassaolon täysin, vuorokaudeksi. Ei mitään viestiä, ei pihaustakaan. Ja kun kysyn lopulta mitä tää nyt on, taasko mykkäkoulua, selitys on että on korjannut autoa. Hmm nojoo, ihmiset tekee kaikenlaista pitkin päivää, yleensä se ei estä täysin pitämästä yhteyttä.

Kaksi päivää myöhemmin hän osoittaa merkkejä pahoillaan olosta, sanoo olevansa surullinen. Vannoo rakastavansa mua. Hellyn, ja pyydän häntä meille itsenäisyyspäivän viettoon. Ei halua tulla, koska auton korjaus on kesken. Taas uskoin, ja annoin satuttaa itseäni. Kyllä, sattui ihan helvetisti. Että pyysin, eikä halunnut tulla. Oli syy mikä hyvänsä. (Olihan niitä selityksiä)

Jokainen takaisku tuntuu entistä kipeämmältä. Normaalissa suhteessa tällaiset asiat ei satuttaisi, kun näistä kommunikoitaisi normaalisti. Siitä, milloin nähdään, milloin käy ja milloin ei. Kun kerron hänelle että se satutti mua, hän vakuuttaa mulle taas, miten paljon hän ikävöi ja rakastaa mua. Kerron, että en usko enää sanoja, koska ihminen joka oikeasti ikävöi, ei VOI yhtäkkiä unohtaa vuorokaudeksi pitää yhteyttä.

Sanon että sanat ei enää merkitse mulle mitään, uskon vain tekoja. Tästä saan vastaukseksi - totaalisen hiljaisuuden. Hän lukee mun viestit, eikä vastaa mitään. Taas. No, sehän on tavallaan TEKO. Ei se kyllä todista niitä aiemmin lausuttuja sanoja rakkaudesta ja ikävästä todeksi. Oikeastaan juuri päinvastoin. Se todistaa ne epätodeksi. Tai sitten se kertoo siitä, ettei kykene ottamaan palautetta vastaan, ja vetäytyy/sulkeutuu täysin.

Ei oo hirveesti joulumieltä, mut oon yrittänyt tehdä jotain. Tehnyt jouluruokia pakkaseen. En tiedä, haluanko viettää tuon kanssa joulua. En tiedä jaksanko enää uskoa. En tiedä johtuuko tää epävarmuuden tunne mun omista traumoista, vai kohdellaanko mua oikeesti tosi huonosti. Ja johtuuko se siitä, että se haluaa kohdella mua huonosti, vai onko oikeesti niin hajamielinen/keskittynyt omiin juttuihinsa, ettei kykene huomioimaan mua, mutta rakastaa silti? Mulle rakkaus ON just sitä huomioimista. Pienissä asioissa, niin kuin isoissakin. Mut just ne pienet asiat merkitsee eniten, kun ne toistuu kaikissa arjen tilanteissa, joka päivä.

Voiko joku mies oikeesti olla noin pöljä, että ei vaan osaa huomioida, mut silti ihan oikeesti rakastaisi ja ikävöisi? Mulle niin vieras ajatus, koska mulle rakkaus ja ikävöiminen näyttäytyy niin, että huomioin sen toisen, kerron ikävöiväni. En vois yhtäkkiä unohtaa vuorokaudeksi... täysin käsittämätön ajatus.

Sorry taas ylipitkä viesti :sad001
Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Neuvoa en osaa. Minä lähtökohtaisesti oletan, että ihmiset puhuvat totta. Minä en ole mies, mutta saattaisin hyvinkin unohtaa maailman päiväksi, jos keskityn johonkin mielenkiintoiseen.

Ihmiset ovat erilaisia. Joskus parisuhteessa erilaisuus on rikkaus, joskus erilaisuus ajaa erilleen.
 
Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Neuvoa en osaa. Minä lähtökohtaisesti oletan, että ihmiset puhuvat totta. Minä en ole mies, mutta saattaisin hyvinkin unohtaa maailman päiväksi, jos keskityn johonkin mielenkiintoiseen.

Ihmiset ovat erilaisia. Joskus parisuhteessa erilaisuus on rikkaus, joskus erilaisuus ajaa erilleen.
Mäkin oletan että mulle puhutaan totta. Mutta kun pitemmän ajan kuluessa tulee koko ajan se tunne, että sanat ja teot on ristiriidassa... kognitiivinen dissonanssi. Tulee todella hämmentynyt olo, kun se oma vaisto sanoo muuta kuin se, mitä toisen suusta tulee ulos. Kun teoista paistaa itsekkyys, vaikka puheissa väittää muuta. Ei tiedä enää mihin uskoisin:sad001
 
Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Neuvoa en osaa. Minä lähtökohtaisesti oletan, että ihmiset puhuvat totta. Minä en ole mies, mutta saattaisin hyvinkin unohtaa maailman päiväksi, jos keskityn johonkin mielenkiintoiseen.

Ihmiset ovat erilaisia. Joskus parisuhteessa erilaisuus on rikkaus, joskus erilaisuus ajaa erilleen.

Me ollaan miehen kanssa tuollaisia. Jos ollaan eri paikoissa ei lähetellä viestejä ellei koske lapsia.
Jos hyvän yön viesti laitetaan niin hyvä.
Mä en oo koskaan ollut läheisyyttä kaipaava. En kotona enkä sen ulkopuolella.
Mua ahdistaa jos tarttee olla liian lähellä toista.
Onneksi meistä kumpikin sovitaan tähän muottiin niin ei tule ongelmia.

Jos mä lähden esim. koiranäyttelyyn viikonlopuksi niin en ole kotiin yhteydessä ellei ole jotain pakollista asiaa.
Eikä multa kysellä mitään ellei ole jotain pakollista.
Lapset saattaa soittaa kuulumisia, mutta se on eri asia.
 
Meillä myös. Nyt ukko ollut monta viikkoa poissa ja viikonloput kotona. Onkohan kerran soiteltu. Olen huomannut sen, että jos ukolla on paljon mietittävää, niin rupeaa puuhastelemaan. Ei silloin ajankulua huomaa ollenkaan.

HH, jos olisi minun ukkoni kyseessä, niin pieni vastaamattomuus viesteihin/puheluihin voisi olla paikallaan. Monesti ihminen ei ymmärrä mitä toiselle tekee, ennen kuin kokee itse. Jos siitä ei pariin viikkoon kuulu mitään, niin ehkä sitten parempi niin.
 
Takaisin
Top