Pulinaketju

Perhe-Artea on paljon kehuttu. Itse kävin Vantaalla Kaunis Odotuksessa, jossa on sama hintataso kätilön tekemälle varhaisultralle. Silloin näkyi rv 6+4 pikkuinen sydämensykkeellä, mutta keskenhän tuo sitten meni kuitenkin. Tällä hetkellä on aika masentavat fiilikset, olisin jäänyt jo äitiyslomalle jos olisimme saaneet pitää pienen.

Melko kiirettä taas opiskelujen kanssa pitänyt viime aikoina, mutta onpas palkitsevaa todeta, että kyllä vanhakin vielä osaa ja oppii.

Onnea plussasta Kirahvi. Tämä minun samanikäinen ystäväni rykäisi plussan viimeisestä siirrostaan. Nyt saa jännittää sitäkin ja samalla miettiä, että kyllä ne toiset, vaikka ei heidänkään tie ole helppo ollut.

Joko on oplussaa Sharmander?

Tsemppiä kaikille plussametsälle.

Meillä ei tainnut edes olla kuin yksi neuvolakäynti ennen NT-ultraa, eikä ensikäynnillä ultrattu. Meilläpäin kun ensikäynti on viikoilla 8-10. Tässä viimeisimmässä raskaudessa kävin kahteen kertaan varhaisultrassa, ensin 6+6 ja sitten 8+3, koska edellisessä ultrassa sikiö oli ollut viikolla liian pieni. Jälkimmäisessä ultrassa vastasi viikkojaan.

Tätä raskautta edeltävässä raskaudessa en käynyt varhaisultrassa, ja sitten NT ultrassa sain kuulla, että kasvu oli loppunut jo useita viikkoja aikaisemmin. Silloin totesin, että tässä iässä ei ole varaa odottaa viikkotolkulla epätietoisuudessa, vaan on parasta käydä varhaisultrassa, jotta keskeytyneen keskenmenon saa kropasta mahdollisimman nopeasti tyhjennettyä ja uuden yrityksen käyntiin.

Koronasta en tiedä. Jos se alkaa pääkaupunkiseudulla leviämään, ei sille oikein mitään mahda, koska ruokaa on pakko käydä ostamassa. Tai ehkä pitäisi hamstrata kaapit täyteen ruokaa, jotta voi linnoittautua kotiin tulematta ulos, jos pahin tapahtuu.

Tääläkään ei kunnallinen tarjoa varhaisultraa, mutta jokaisesta neljästä olen käynyt 6+ viikolla, paitsi viimeisimmässä jo 5+. En mitenkään ole pystynyt olemaan menemättä. Viimeisimmässä tieto keskenmenosta oli helpotus tietää heti, vaikka tilanne muutoin ikävä olikin.

Ja coronaa en pelkää, se iskee, jos iskee. Ehkä käsiä muistan pestä paremmin ja useammin.

Minulla asiaan vaikuttaa tämä alle puolivuotias vauva, ja sen ikäisten immuunijärjestelmä ei vielä ole kunnolla kehittynyt. Mieluummin elän lasten kanssa neljän seinän sisällä erakkona kuin altistan heitä noinkin ärhäkälle sairaudelle. Esikoinen on tautimagneetti, kun 3-vuotiaan uteliaisuudella hipelöi kaikkea ja aina on sormet suussa syystä tai toisesta.

Muokattu viimeksi:
Minä olen päässyt kunnalliseen varhaisultraan kolmessa viimeisimmässä raskaudessa, joista kaksi ensimmäistä meni kesken. Perusteluna ultralle oli epäsäännöllinen kierto.

Meillä kuopuksella on alentunut vastustuskyky. Varmaan pidettäisiin hänet kotona, jos olisi riski päiväkodista saada koronavirusta. Kotivaraa meillä on aika hyvin kaapissa. Varmaan pari viikkoa pärjäisi, vaikka ei kaupassa kävisikään, mutta minun olisi kyllä käytävä töissä. Mies ei normaalistikaan käy missään.

En pelkää koronaa, mutta toki aiotaan noudattaa huolellisuutta käsipesussa ja reissussa olla tarkkoja syömiseen kanssa. Ollaan siis puolentoista viikon kuluttua lähdössä Balille ja Singaporeen. Balilla ei vissiin vielä ole tartuntaa, Singaporessa jokunen tapaus. Mutta varmaan yhtä todennäköisesti Koronan voi saada täällä pk-seudullakin. Lentokentät tosin ovat riskimpiä paikkoja. Reissuun lähdössä minä ja kaksi vanhinta, eikä meillä ole kenelläkään mitään perussairauksia.

Korona on kyllä siinä mielessä jo vaikuttanut elämään, että olimme suunnitelleet maalis/huhtikuulle kaupunkilomaa ja nyt ei tee miele varata mitään lentoja yms. kun ei tiedä miten homma tästä kehittyy. Suurkaupungit ei tunnu hyvältä ajatukselta jos epidemia tästä villiintyy.

Me tultiin just viime yönä Phuketista. Siellä kyllä huomas, että maskeja käytti enenemässä määrin myös länsimaiset. Yleensähän niitä näkee vain aasialaisilla. Ja tosi monella asiakaspalvelussa työskentelevällä oli maskit. Lentokenttähenkilökunnalla myös. Kuume mitattiin kaikilta lähteviltä matkustajilta. Mä en osaa ainakaan vielä pelätä. Töihin on mentävä, tyttö on vietävä hoitoon. Toivottavasti saadaan pian kuriin.

Tämäpä onkin se mysteeri. On kaiketi tutkittu että joskus vaan ihmisen X ja Y sukusolut ei ”toimi” optimisti vaikka varsinaista vikaa ei olekaan. Vasta-aineita ja mitä lie dna-systeemejä. Mä muistan eri palstalta ainakin yhden ja IRL tunnen kaksi pariskuntaa kelle käyny just näin. Ekan puolison kanssa ollaan vuosia lapsettomia, tulee ero ja pam-toisen kanssa tulee lapsi suunnilleen saunan lauteilta.

Kai tämmöiset vaikeudet huomataan viimeistään ivf? Pelkään omalla kohdalla noita ongelmia

Kai tämmöiset vaikeudet huomataan viimeistään ivf? Pelkään omalla kohdalla noita ongelmia
Kyllä niitä IVF:ssäkin huomataan. Yhdellä kaverilla ei kummassakaan ollut vikaa, mutta siittiöt eivät hedelmöittäneet munasoluja ennen kuin käyttöön otettiin ICSI. Munasoluissa tai siittiöissä ei näkynyt ongelmia, mutta luomuna eivät toisiaan hedelmöittäneet.

Ei näitä kaikkia tule ilmi edes IvFssä.. Niin monta tekijää näissä asioissa. Siittiötkin voi tosiaan olla labrassa priimaa mutta sisältävät fragmentaatiota sun muuta jos tutkisi enemmän. Sit tosiaan jos käy niin että maljallakaan ei hedelmöity ja ICSIllä kyllä nii siinäkin voi olla monta syytä miksi näin käy. Munasolun kuori voi olla ns sitkeä tai simpat ei ”osaa hakeutua” munasolulle ja mitä kaikkea niitä olikaan. En tiedä tiedetäänkö näitä kaikkia tapahtumaketjuja edes.

@Vastavirran akka ei oo ovisplussaa eikä mitään muutakaan. Kp19 menossa. Tyhjää täys tämä korttipakka. Kiukuttaa vaan kuin pahimmassa PMSssä :hilarious:

Korona ei mua mitenkään pelota. Asiasta on tehty osin hirveä härkänen, kouluissakin leviää lasten keskuudessa vaikka millaista urbaanilegendaa aiheesta että huhhuh. Näin yhden youtube-videon joka vissiin on suosittu nuorison keskuudessa. Siinäkin tämä typykkä puhui ihan totena miten virus kuolee saunan lauteilla, viinaa käyttämällä eikä se leviä kuin suun kautta eli käsien pesu on hyödytöntä .:sour:
onhan tää ny jotenkin ihan hullua koska epidemioita on ollut maailman sivu ajoittain. Hongkongilaista ja mitä kaikkia. Tässäkin taudissa vanhukset ja muut ”heikommat” on ne altteimmat riskihenkilöt. Tämä saadaan vaan mediassa kuulostamaan sille että jokainen kuolee kehen se tarttuu.

Juu kyllä nää on kryptisia juttuja. Ja pelottavia. Kerran siis olen raskautunut, mutta oli tm tai km. En tiedä onko tämä lieventävä asianhaara :nailbiting: siitäkin kohta jo vuosi.. :arghh:

Tässäkin taudissa vanhukset ja muut ”heikommat” on ne altteimmat riskihenkilöt.
Vauvat kuuluvat riskiryhmään. Ja toisaalta esikoinen on astmaatikko, joten hänkin kuuluu riskiryhmään, tuo korona kun aiheuttaa hengitysongelmia sekin.

Vauvat kuuluvat riskiryhmään. Ja toisaalta esikoinen on astmaatikko, joten hänkin kuuluu riskiryhmään, tuo korona kun aiheuttaa hengitysongelmia sekin.
Meillä minä raskaana, poika 3v ja sitten ainoat ei-riskiryhmäläiset on 6v ja 8v, mies on astmaatikko. Käsiä pestään paljon, mutta muuten ei saumaa mulla jäädä kotiin. Mies aloittaa ens viikon jälkeen pitkän etätyöpätkän, kun toimistolla remppaa ja mä kuljen sit töissä hoitoalalla.

Tauti ei pelota, mut en mä sitä nyt tähän haluais. Influenssa on vaarallisempi entä tää Wuhan-virus, joten sinänsä ei huolta, mutta kun on raskaana ja kremppaa muutenkin ja kolme pientä kotona niin yhtään mitään tautia ei tähän soppaan kaipaa :( jos olisin jo äitiyslomalla, linnoittautuisin kotiin :D

En lukeudu ihmisiin, jotka pelkäävät. Sairastaminen on tuttua ja siksi tiedän, että mitä tahansa on liikkeellä 50 km:n säteellä, poika imuroi ne kaikki. Astma ja neutropenia on aika huono yhdistelmä. Tänään on podettu vatsatautia ja kun oksentelu oli ohi ja ruoka olisi maittanut, suu oli täynnä aftoja.

Itse olen astmaatikko ja niitä muita diagnooseja en jaksa luetella, mutta omaan tämän viikon ohjelmaan kuuluu Pitkäaikais-ekg.

Emme siis kuulu niihin perusterveisiin, joille taudit eivät ole vaarallisia.

Juu niin kuuluu. Siis ylipäätään pienet, vanhukset, raskaanaolevat jne kellä ei ole ns normaali vastustuskyky tai terveys sairauksia ajatellen. Tuo korona on hieman kuten sars, tekee hankalia hengitysongelmia tosiaan terveillekin.

Huomenta, "virallinen" testi tehty pp11. Plussa edelleen komeilee. Tuntuu et jotenkin vatsaa kiristäisi, mut voi olla mielikuvituksen tuotettakin. :woot: Muuten ei oireita. Maanantaina sitten hcg:t mittauttamaan ja jännitys jatkuu tuleeko vuotoja vai ei. Viimeksi vuoto alkoi viikko testistä ja jatkui kuukauden kunnes meni kesken.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Muoks. Ja tietysti tänään kaveriporukalla dinneri tiedossa ja tossa porukassa viini yleensä virtaa. Argh. En haluis asiasta vielä puhua kellekään..ehkä pitää ottaa lasi viiniä eteen ja leikkiä sitä juovansa koko illan...

Liitteet

• 20200201_064346.jpg
    20200201_064346.jpg
    29.2 KB · Katsottu: 159
Muokattu viimeksi:
Takaisin