Pulinaketju

Hain miehen sairaalasta leikkauksen jälkeen puoliltapäivin. Oli imusolmukkeen ulkonäöstä tehty arvio epäilystä, että voisi olla imusolmukesyöpä. Jos näin on, silloin aivoissa oleva olisikin etäpesäke. Nyt täytyy odotella n. 1,5 viikkoa, että kuulee tuloksista.

Hain miehen sairaalasta leikkauksen jälkeen puoliltapäivin. Oli imusolmukkeen ulkonäöstä tehty arvio epäilystä, että voisi olla imusolmukesyöpä. Jos näin on, silloin aivoissa oleva olisikin etäpesäke. Nyt täytyy odotella n. 1,5 viikkoa, että kuulee tuloksista.
Oi voi, vaikea löytää sanoja teidän tilanteeseen, kaikki tuntuu liian laimeilta. Hurjasti voimia ja myötätuntoa lähetän!

Sorisori...en tiennyt että löytyy yleisöä päivittäisille tikuille. Korjataan toki tilanne. :cool:Ohessa aamulta
Tänne peukut! Näyttää oivalle!!

Heippa. Saako tulla mukaan? Ajattelin liittyä tähän ketjuun vaikken tunnekaan itteeni nelikymppiseksi :hilarious: Pyöreät synttärit olis kuitenkin tulossa ja kyydissä ehkä mukana pikku tilliäinen rv6+1 :)

Näin sinkkuihmisenä odotan vauvaa toisen kumppanuusvanhemman kanssa, joten ihan yksikseen en asian kanssa kuitenkaan ole. Lapsi on hartaasti toivottu ja hyvin suunniteltu mutta koska kummallekin ensimmäinen ollaan välillä vähän hoo-moilasina. Kullan arvoisia neuvoja on saatu niin täältä foorumilta kuin harvoilta ja valituilta ystäviltä joille on rohjettu kertoa.

Mulla piti olla jo 3-kymppisenä kolme lasta, aviomies, farmariauto, omakotitalo ja koira... lapset jäi uupumaan kuviosta ja sitten elämä ei mennytkään kässärin mukaan. Perhehaaveiden takia on koettu paniikki tinderöintiä, väärien ihmisten kanssa deittailua ja olinpa adoptioneuvonnassakin (10v aikana ehtii vaik mitä :D ). Nyt mulla on useamman vuoden ollut olo että mun perhe on minä ja lapsi, parisuhteet on sit eri kuvio. Vaikka olin valmistautunut jo yksin vanhemmuuteen, olen nyt iloinen että toinen aikuinen jakamassa vastuuta, vaikkakin parin sadan kilometrin päästä.
teretulemas ja onnea plussasta! Tuliko ihan luomukeinoin jne jos saa udella :) ?

voi herranen aika. Ihan hirveä juttu. Ei tuollaista kenenkään kuulu kokea :(!! Voimia!

Sharmander:
Kävin kyllä klinikalla kesällä tutkimuksissa mutta raskaus alkoi yk4 koti-inseminaatiolla. Oltiin aikeissa siirtyä klinkalla ja hoitosuunnitelma laadittiin muttei sielläkään ollut puhetta lääkkeellisestä tuesta vaan inseminaatiohoidolla oli tarkoitus aloittaa normaalikiertoon.

Mulla ei ole ollut ehkäisyä vuoden 2005 jälkeen ja olen kuitenkin ollut parisuhteissa sinä aikana välillä. Siksi pohdin onko biologisen lapsen saanti ollenkaan mahdollista. Olin suorastaan yllättynyt kun klinikalla kaikki näytti hyvälle eikä edes ylipainosta ollut mitään mainintaa. Tulevan lapsen isä kävi myös sperma-analyysissä, jonka tulos oli myös lupaava. Yllätyttiin vähän miten nopeasti tärppäsi, kun oltiin varauduttu vuoden yrittämiseen. Nyt tietysti jännätään miten tämä raskaus sujuu ja saadaanko terve vauva syliin.

Huomenta, päivän tikkukuva ohessa, taitaa olla vahvempi kuin eilen. :smiley-bounce013

Liitteet

• 20200130_071211.jpg
    20200130_071211.jpg
    19 KB · Katsottu: 197
Tiedoksi yleisölle, että huomenna ei tule tikkukuvaa koska yksi tikku jäljellä ja jätän sen lauantaille. Ihan vaan ns. to manage expectations :wink:hilarious:

Sharmander:
Kävin kyllä klinikalla kesällä tutkimuksissa mutta raskaus alkoi yk4 koti-inseminaatiolla. Oltiin aikeissa siirtyä klinkalla ja hoitosuunnitelma laadittiin muttei sielläkään ollut puhetta lääkkeellisestä tuesta vaan inseminaatiohoidolla oli tarkoitus aloittaa normaalikiertoon.

Mulla ei ole ollut ehkäisyä vuoden 2005 jälkeen ja olen kuitenkin ollut parisuhteissa sinä aikana välillä. Siksi pohdin onko biologisen lapsen saanti ollenkaan mahdollista. Olin suorastaan yllättynyt kun klinikalla kaikki näytti hyvälle eikä edes ylipainosta ollut mitään mainintaa. Tulevan lapsen isä kävi myös sperma-analyysissä, jonka tulos oli myös lupaava. Yllätyttiin vähän miten nopeasti tärppäsi, kun oltiin varauduttu vuoden yrittämiseen. Nyt tietysti jännätään miten tämä raskaus sujuu ja saadaanko terve vauva syliin.
Tämäpä onkin se mysteeri. On kaiketi tutkittu että joskus vaan ihmisen X ja Y sukusolut ei ”toimi” optimisti vaikka varsinaista vikaa ei olekaan. Vasta-aineita ja mitä lie dna-systeemejä. Mä muistan eri palstalta ainakin yhden ja IRL tunnen kaksi pariskuntaa kelle käyny just näin. Ekan puolison kanssa ollaan vuosia lapsettomia, tulee ero ja pam-toisen kanssa tulee lapsi suunnilleen saunan lauteilta.

Tämäpä onkin se mysteeri. On kaiketi tutkittu että joskus vaan ihmisen X ja Y sukusolut ei ”toimi” optimisti vaikka varsinaista vikaa ei olekaan. Vasta-aineita ja mitä lie dna-systeemejä. Mä muistan eri palstalta ainakin yhden ja IRL tunnen kaksi pariskuntaa kelle käyny just näin. Ekan puolison kanssa ollaan vuosia lapsettomia, tulee ero ja pam-toisen kanssa tulee lapsi suunnilleen saunan lauteilta.

Tämän teorian minäkin olen kuullut. Omalla kohdallani uskon olleen enemmän kyse stressistä, joka esti raskautumisen. Kehon stressitilahan suojellakseen vähentää verenkiertoa juurikin lisääntymiselimissä, jossa onnistumisen vuoksi taas tarvitaan hyvä verenkierto. Olen useamman vuoden nyt treenaillut stressinhallintaa ja itseasiassa sanoinkin kv-isille, että nyt kun olen lomalla, meillä on varmaan parhaat tsäänssit :happy: Silti vähän yllätyin plussasta :joyful: edelleen epätodellinen fiilis sillä olo on lähes normaali.

Viikon päästä on sitten eka neuvola. Olin jo muutama päivä sitten ihan hermona, että on mennyt kesken kun ei ole mitään kunnon oireita rintojen arkuuden lisäksi. Päätin jo mennä varhaisultraan jos mieli ei rauhoitu mutta eilen ja tänään olen ollut taas luottavaisin mielin :happy: tänään olin tuntevinani pahan olon aallon josta melkein innostuin :wacky: kyllä ihminen on höperö!

Tämän teorian minäkin olen kuullut. Omalla kohdallani uskon olleen enemmän kyse stressistä, joka esti raskautumisen. Kehon stressitilahan suojellakseen vähentää verenkiertoa juurikin lisääntymiselimissä, jossa onnistumisen vuoksi taas tarvitaan hyvä verenkierto. Olen useamman vuoden nyt treenaillut stressinhallintaa ja itseasiassa sanoinkin kv-isille, että nyt kun olen lomalla, meillä on varmaan parhaat tsäänssit :happy: Silti vähän yllätyin plussasta :joyful: edelleen epätodellinen fiilis sillä olo on lähes normaali.

Viikon päästä on sitten eka neuvola. Olin jo muutama päivä sitten ihan hermona, että on mennyt kesken kun ei ole mitään kunnon oireita rintojen arkuuden lisäksi. Päätin jo mennä varhaisultraan jos mieli ei rauhoitu mutta eilen ja tänään olen ollut taas luottavaisin mielin :happy: tänään olin tuntevinani pahan olon aallon josta melkein innostuin :wacky: kyllä ihminen on höperö!
Millos eka ultra on vai tehdäänkö sielläpäin nlassa?

En ole varannut varhaisultraa, ei kuulu HUSin alueella neuvolakäynteihin niin pitäis mennä yksityiselle. Eli jos kaikki vaikuttaa normaalille niin vasta rv12 ja nyt on vasta rv6+2
Okei! No hui. Ompas erikoista että noin siellä. Itse en osais ootella sinne saakka :oops:

Mä en ole pystynyt yhdessäkään raskaudessa odottamaan NT-ultraan vaan käynyt kaikissa yksityisellä varhaisultrassa. Nyt tässä keskenmenneessä käytiin perhe-Artessa, jossa ultra maksoi vain 79€. Ja onneksi käytiin, koska muuten mulle olisi vasta nt-ultrassa selvinnyt kkm, joka kuitenkin tapahtui jo rv 8+5. Olin tästä ihan tietämätön, koska kaikki oireet jatkuivat vahvasti eikä ollut mitään vuotoa ennen kuin sain lääkkeellisen tyhjennyksen 11+0. Mutta siis varhaisultrassa 8+5 löytyi sikiö, mutta ei sykettä. Oli ilmeisesti vuorokauden sisällä sammunut syke, koska mitat vastasi täysin viikkoja.
Niissä kolmessa ei-keskenmenneessä raskaudessa taas tuki ihana varmuus siitä, että kohdussa on elämää ja stressi hellitti kummasti.

Muokattu viimeksi:
Mä olen käynyt kaikista raskauksista aikaisin, tästä vikasta 5+6. Kaikissa näkynyt syke ja sikiö vaikka omissa raskauksissa ovis on ollu siinä kp20 kieppeillä. Kunnallinen tarjoaa 7+0 alkaen ultran. Oon ihan liian vainoharhainen stressaaja näissä. Artessa kävin minäkin tästä vikasta, kätilö teki ja oli ihana ultraaja :love7

Takaisin