Pulinaketju

Onko teillä kellään tullut ovislimat uudestaan luteaalivaiheessa, vaikka ovis on varmasti ollut jo aiemmin?

Mulla lämmöt, limat ja testit näytti ovista viime pe, eli nyt on dpo 6. Kuitenkin eilen tuli ovislimat toiseen kertaan, ja sitä tosiaan riitti. Tilanne on vähän rauhoittunut mutta ilman pikkarinsuojaa ei voi olla. Googlettelin että voisi johtua uudesta estrogeenihuipusta, mutta silloin olisi myös lämmöissä dippi tms. Mulla ei, lämmöt on edelleen korkealla kuten yleensäkin tässä vaiheessa luteaalia. Pelkään että tää omituinen oire on joku uusi merkki tulevista vaihdevuosista. :nailbiting::sad001 Kokemuksia?

Vaihdevuosissa menee ymmärtääkseni enemmän saharan puolelle, joten veikkaan limoja vain hyväksi asiaksi. Esikoisen tärppikierrossa oli megalimat monta viikkoa, ilmeisen hyvällä lopputuloksella.

@Hento Haave nyt kuulostaa oikealle puhelle! Ison iso halaus kaikkineen!
Ja todella! Mä kans monesti unohdan, mutta missä tahansa mielentilassa musiikki auttaa! Jos on ärtyisä olokin niin joku kevyt ”humppa” ysäri soimaan niin eipä enää tule ärtyiltyä lapsillekaan :hilarious:
Musiikin lisäksi toimii hyvin lastenohjelma Late lammas :grin:grin

Jaha jaha, mitäs mitäs, jokos täällä olisi kohta kp1, toissa päivänä tuli joku ruskea pikkutuhru, mutta sen jälkeen ei yhtään mitään. Eilen ei mitään, tänään vähän tuntuisi olevan menkkaolo alavatsalla, ja vähän tuli jotain vaaleanpunaista paperiin vessassa käydessä. Nyt on siis kp77, joten aika jo olisi kyllä menkoille, jos niitä nyt sitten vielä tulee :woot:

Pojan kanssa on suht seesteinen vaihe, mutta on kyllä niin huomionhaluinen kuin vain voi olla. Aika vaikea on mitään ihmeempää tehdä kotona, etteikö poika olisi mukana kuin peräpukama :bag: Läheisyydenkaipuu on pojalla kova kyllä, mahtaako se kuulua tähän ikävaiheeseen hänellä, en tiedä. Yönsä kuitenkin on nyt taas nukkunut ihan viime viikon aikana suht hyvin.

Kehitystä on tapahtunut kyllä jonkin verran, nyt malttaa jo kuunnella kokonaisen kirjan (esim. joku Mauri Kunnaksen Hakkarais-kirja tai vastaava) alusta loppuun, aiemmin jaksoi sen verran monia kirjoja katsella, että selattiin vaan läpi ja kerroin tarinan pääpiirteet. Nyt saan luettua pidemmän pätkän, ja poika kyllä sitten "kommentoi" kuvia kovasti kyllä. Joitakin lastenohjelmiakin poika jää katsomaan jo pidemmäksikin aikaa, mutta pääsääntöisesti häärää vielä jotakin muuta.

On kyllä mielenkiintoista seurata pojan kehittymistä, miten leikkeihin tulee uusia tapoja ja sävyjä, ja miten kielellinen kehitys etenee. Ei sitä oikeasti tule itse koskaan ajateltua, miltä tuntuu opetella puhumaan, eikä siitä opettelusta mitään muistakaan siltä ajalta, kun itse on ollut lapsena siinä vaiheessa. Tuntuu siltä, että sellaiset äänteet, joissa tarvitaan kieltä (r, l, s esimerkiksi), tulevat jälkijunassa muihin nähden ainakin meillä. Poika osaa ääntää k- ja p-äänteitä jo hyvinkin, ja korvaa niillä sitten noita edellä mainittuja joissain sanoissa. Samankaltaiset sanat menevät vielä tietenkin sekaisin (esim. kakku, kukka, kakka, kaikki on kakkaa :hilarious: ). Siis tietää kyllä, mikä on kukka tai kakku, mutta sanoo niitä aina kakaksi.

Musiikin lisäksi toimii hyvin lastenohjelma Late lammas :grin:grin

Minä tykkään kyllä tuosta Late Lampaasta myös! Ja monesta muustakin lastenohjelmasta, mitä nykyään tulee. Kaarle ja lordi Nukkasukka on tosi hyvä, Patu-koira, Maikki ja pelottava Pontso (tämähän on kyllä jo vanha ohjelma) on kivoja myös. Jepu Neulanen oli aluksi ihan outo enkä oikein tykännyt siitä, mutta kyllä sekin on nyt ruvennut olemaan ihan kiva, kun siihen tottui :D

Sitten jos mennään vähän aikuisempaan piirrettyyn, niin Minuscule (Ruohonjuuritasolla) on hyvä. Animaatioelokuvat on myös kivoja katsoa, Itse Ilkimys, Ice Aget, Hotel Transylvaniat jne...

Vointi on hyvä, kiitos kysymästä. Iltaa kohti alkaa maha painaa ja vauhti on hidastunut koiralenkeillä, muuten ei valittamista.

Yölennolta pitikin kysyä, mikä kätkythälytin teillä on ollut käytössä?
https://www.vauvatalojohanna.fi/nan...pO7mtXJ2hXuXV43QE8Wgcf5c_Th1goKxoCsY0QAvD_BwE

Tämä hälytin oli käytössä, tunnustan että yli 2-vuotiaaksi joka yö. Aluksi oli myös päiväunilla vaunuissa nukkuessa. Kun ei enää mahtunut vaunukoppaan, niin rattaisiin en laittanut, mutta silloinhan olikin ikää jo yli puoli vuotta.

Tämä hälytin oli käytössä, tunnustan että yli 2-vuotiaaksi joka yö. Aluksi oli myös päiväunilla vaunuissa nukkuessa. Kun ei enää mahtunut vaunukoppaan, niin rattaisiin en laittanut, mutta silloinhan olikin ikää jo yli puoli vuotta.

Samaa olenkin katsellut. Oliko teillä kaksi patjaa, toinen sängyssä ja toinen vaunukopassa?

Voi Helena. Haliruttuutus. Onko mieheltäsi otettu jo koepala vai muilla keinoilla saatu epäily pahanlaatuisuudesta?

Paras rentoutumiskeino on poppi lujalla autossa ihan yksin. Kyllä siinä tiukinkin nuttura löystyy.

Sanokoot kuka mitä vaan, niin lastenohjelmat ovat kyllä hyviä viihdyttäjiä pienillä. Isompi tykkäsi Tomi Traktorista ja pienempi sekosi, kun kuuli Muista laulaa tai Retki Roopen tunnarit. Itse suosin Masha ja Karhua.

@Hento Haave mitä tarkemmin ottaen opiskelet? Olen itse opiskellut musiikkia ja musiikkitiedettä ja päivätyön ohella opetan tuleville opettajille musiikin didaktiikkaa.

Oltiin miehen kanssa töiden jälkeen syömässä kahdestaan ja saatiin vähän juteltuakin. Miestä mietityttää lapsen yrittäminen, koska pelkää sairasta lasta ja oman ajan menettäminen ja vihdoin päättynyt päiväkoti- ja kouluviemisen alkaminen uudelleen ei houkuttele. Hän kyllä suhtautui ymmärtäväisesti mun vauvakuumeeseen eikä ehdottomasti ollut vastaan, mutta haluaa miettiä. Yritin sanoa, että todennäköisyys lapsen saamiseen alkaa jo olla huono ja odottaminen vaan huonontaa sitä, mutta eihän näitä asioita voi pakottaa. Mies selvästi kuvittelee, että tulen samantien raskaaksi, kun yrittämisen aloittaa, koska näin meillä kävi kaikkien kolmen lapsen kanssa ja tuo äskeinen keskenmenohan oli täysin yllätysraskaus (keskeytetty yhdyntä ”ehkäisynä”).

Olin keskenmenon jälkeen optimistinen, että varmasti mahdollisuudet raskautumiseen ovat hyvät, mutta nyt on kovasti alkanut pelottaa, että näin ole. Kaikki todennäköisyydet ovat kyllä vastaan tässä iässä (43).

Mites Motto???? se olis käynnistyskö edessä huomenna :nailbiting:?
Jännittääkö missä määrin??
Mulla on ollut taas supistusyö takana, saa nähdä tuleeko toinen perään :facepalm:.. limatulppaa puskee ja satunaisia supistuksia myös, mutta aivan liian lepposia on vielä. Saas nähdä. :facepalm::bored::nailbiting::woot:

Mulla on ollut taas supistusyö takana, saa nähdä tuleeko toinen perään :facepalm:.. limatulppaa puskee ja satunaisia supistuksia myös, mutta aivan liian lepposia on vielä. Saas nähdä. :facepalm::bored::nailbiting::woot:
Ei jännitä, ihme kyllä! Saa nähdä miten homma etenee, lähetetäänkö ballongin kera kotio.

Supistuksia ei juurikaan viime yönä tullut, jännä nähdä miten kypsät paikat on aamusta.

Toivotaan että sulla alkaa tapahtua ihan issestään! :grin

Ei jännitä, ihme kyllä! Saa nähdä miten homma etenee, lähetetäänkö ballongin kera kotio.

Supistuksia ei juurikaan viime yönä tullut, jännä nähdä miten kypsät paikat on aamusta.

Hirveesti tsemppiä! 'pikkasen' tässä mukana eläen :grin.. Olisko lauantaina meidän päivä.. :bounce

@Hento Haave mitä tarkemmin ottaen opiskelet? Olen itse opiskellut musiikkia ja musiikkitiedettä ja päivätyön ohella opetan tuleville opettajille musiikin didaktiikkaa.
Musiikkialan perustutkintoa opiskelen konservatoriossa. Haaveena oli alunperin lähteä musiikkipedagogin opintoihin ja sen jälkeen erikoistua musiikkiterapeutiksi. Nyt oon kohta kolme vuotta reissannut lähes päivittäin junalla 150km kahteen suuntaan, ja alan olla aika uuvuksissa siihen reissaamisen jo pelkästään, saati sit opinnot siihen päälle. En tiedä miten selviäisin neljän vuoden opinnoista vielä pidemmällä välimatkalla... joten jatko-opinnot saa kai odottaa vielä. Kunnes lapset on isompia ja pärjäävät itsenäisesti. Jos nyt edes muusikoksi valmistun. On tää jaksaminen ollut aika kortilla viimeisen vuoden ajan.

Takaisin