Jaha jaha, mitäs mitäs, jokos täällä olisi kohta kp1, toissa päivänä tuli joku ruskea pikkutuhru, mutta sen jälkeen ei yhtään mitään. Eilen ei mitään, tänään vähän tuntuisi olevan menkkaolo alavatsalla, ja vähän tuli jotain vaaleanpunaista paperiin vessassa käydessä. Nyt on siis kp77, joten aika jo olisi kyllä menkoille, jos niitä nyt sitten vielä tulee
Pojan kanssa on suht seesteinen vaihe, mutta on kyllä niin huomionhaluinen kuin vain voi olla. Aika vaikea on mitään ihmeempää tehdä kotona, etteikö poika olisi mukana kuin peräpukama :bag: Läheisyydenkaipuu on pojalla kova kyllä, mahtaako se kuulua tähän ikävaiheeseen hänellä, en tiedä. Yönsä kuitenkin on nyt taas nukkunut ihan viime viikon aikana suht hyvin.
Kehitystä on tapahtunut kyllä jonkin verran, nyt malttaa jo kuunnella kokonaisen kirjan (esim. joku Mauri Kunnaksen Hakkarais-kirja tai vastaava) alusta loppuun, aiemmin jaksoi sen verran monia kirjoja katsella, että selattiin vaan läpi ja kerroin tarinan pääpiirteet. Nyt saan luettua pidemmän pätkän, ja poika kyllä sitten "kommentoi" kuvia kovasti kyllä. Joitakin lastenohjelmiakin poika jää katsomaan jo pidemmäksikin aikaa, mutta pääsääntöisesti häärää vielä jotakin muuta.
On kyllä mielenkiintoista seurata pojan kehittymistä, miten leikkeihin tulee uusia tapoja ja sävyjä, ja miten kielellinen kehitys etenee. Ei sitä oikeasti tule itse koskaan ajateltua, miltä tuntuu opetella puhumaan, eikä siitä opettelusta mitään muistakaan siltä ajalta, kun itse on ollut lapsena siinä vaiheessa. Tuntuu siltä, että sellaiset äänteet, joissa tarvitaan kieltä (r, l, s esimerkiksi), tulevat jälkijunassa muihin nähden ainakin meillä. Poika osaa ääntää k- ja p-äänteitä jo hyvinkin, ja korvaa niillä sitten noita edellä mainittuja joissain sanoissa. Samankaltaiset sanat menevät vielä tietenkin sekaisin (esim. kakku, kukka, kakka, kaikki on kakkaa
). Siis tietää kyllä, mikä on kukka tai kakku, mutta sanoo niitä aina kakaksi.
Musiikin lisäksi toimii hyvin lastenohjelma Late lammas
Minä tykkään kyllä tuosta Late Lampaasta myös! Ja monesta muustakin lastenohjelmasta, mitä nykyään tulee. Kaarle ja lordi Nukkasukka on tosi hyvä, Patu-koira, Maikki ja pelottava Pontso (tämähän on kyllä jo vanha ohjelma) on kivoja myös. Jepu Neulanen oli aluksi ihan outo enkä oikein tykännyt siitä, mutta kyllä sekin on nyt ruvennut olemaan ihan kiva, kun siihen tottui :D
Sitten jos mennään vähän aikuisempaan piirrettyyn, niin Minuscule (Ruohonjuuritasolla) on hyvä. Animaatioelokuvat on myös kivoja katsoa, Itse Ilkimys, Ice Aget, Hotel Transylvaniat jne...