Pulinaketju

Mun paino putosi joululoman aikana 4kg. Raskaus olikin tuonut niistä 3. Mutta eipä mulle oikein ruoka maistunut siinä kaiken keskellä. Nyt mahtuu taas housut hyvin, eikä tarvitse miettiä millä paidalla peittää vatsan pömpötystä.
Mutta kylläpä kirpaisi, kun työkaveri kertoi olevansa raskaana rv 15. Mulla olisi ollut la viikko hänen jälkeen. Saakohan itse koskaan enää kertoa moista uutista.

Mun paino putosi joululoman aikana 4kg. Raskaus olikin tuonut niistä 3. Mutta eipä mulle oikein ruoka maistunut siinä kaiken keskellä. Nyt mahtuu taas housut hyvin, eikä tarvitse miettiä millä paidalla peittää vatsan pömpötystä.
Mutta kylläpä kirpaisi, kun työkaveri kertoi olevansa raskaana rv 15. Mulla olisi ollut la viikko hänen jälkeen. Saakohan itse koskaan enää kertoa moista uutista.
Niimpä. Tuttu tunne. Mä odotan milloin mun ”kanssaodottaja” ilmottaa odottavansa toista. Eipä siinä, hän on mun mittakaavassa nuori ja sinänsä aivan normaali tilanne. Mut tiedän että se hetki kirpaisee jostain syystä. Mua ei niinkään rassaa syntyvien vauvojen uutiset kuin raskaus. En tiedä miksi niin.

Missä meidän tammivauvat lymyävät?
Siellä missä ennenkin, kävin aamulla toista kertaa vyöhyketerapiassa jos se vaikka panisi hommaan vauhtia. Tyyppi ei itse vielä ole innostunut osallistumaan ulkoistumisprosessiin esim. kiinnittymällä. o_O

Kiitos :Heartred
Tänne ei ainakaan ole tulossa. Odotetusti menkkakivut ja ikäänkuin olis ollu jo häivähdys pinkkiä (kuka tutkii vessapaperinsa :hilarious:). Lämmötkin entistä matalammat josko eivät juurikaan käyneet missään koholla. Ihan ajallaan mulle siis kaiketi, dpo menee siinä 9 kohdalla maksimissaan jos se eka plus oli plus.

muoks. Jepa. Kp1 taitaa olla käsillä.
Minä tutkin :grin

Missä meidän tammivauvat lymyävät?
Täällä oli jo hetken lupaavaa eilisen syynäyksen jälkeen, lähti veristä limatulppaa ja supistelikin puoli yötä :nailbiting:. Mutta ei mitenkään tositoimisesti :shifty:. Jotta se siitä. Palataan asiaan ensi viikolla?
No, voihan huomenna olla jo eri meininki :wacky:.
Vähän turhan jännää on.. Pelottaakin, mitenkä siitä taas selvitään :facepalm:. Olispa sellanen aivastussynnytys edessä :rolleyes:

Siellä missä ennenkin, kävin aamulla toista kertaa vyöhyketerapiassa jos se vaikka panisi hommaan vauhtia. Tyyppi ei itse vielä ole innostunut osallistumaan ulkoistumisprosessiin esim. kiinnittymällä. o_O
Hei, ei tämäkään ole kiinnittynyt-oli ehkä jopa noussut ylemmäs :p.. Sain muuten painoarvionkin, 3.4 kg :shy:.. Se olis aika mini meidän mittakaavassa. Ei ehkä liene vaikuttanut joulusyömiset sittenkään :grin. Totuus voi toki olla jotain muuta..

Jännää on Motto ja lambi :nailbiting:

Itsehän en siis ehtinyt jännittää tai hermoilla synnytystä oikeastaan ollenkaan, kun jotenkin ajattelin äitiysvapaalle jäädessäni, että jee, viitisen viikkoa saan vielä nauttia vauvamahasta ja kodin laittamisesta valmiiksi vauvan tuloa varten. No ehdinhän minä pari viikkoa siinä nautiskella, kun poika sitten päätti tulla nopsaan tahtiin maailmaan, tais olla kymmenisen tuntia alusta loppuun se aika, mikä synnytykseen meni. Eipä siinä kerennyt paljoa miettiä mitään :grin

Hei, ei tämäkään ole kiinnittynyt-oli ehkä jopa noussut ylemmäs :p.. Sain muuten painoarvionkin, 3.4 kg :shy:.. Se olis aika mini meidän mittakaavassa. Ei ehkä liene vaikuttanut joulusyömiset sittenkään :grin. Totuus voi toki olla jotain muuta..
Ei ne arviot aina kovin tarkkoja ole. Kaksi ensimmäistä piti olla vaivoin 3kg, mutta olikin muutamia grammoja vajaat 4kg. Viimeisintä tiirailtiin oikein synnytyssairaalassa, arvio 5,2kg ja oli 3,6kg. Niin että ei ihan aina pidä paikkaansa.

Onnea matkaan Lambi ja Motto! Mulla ei ollut vielä ainoatakaan supistusta eikä tuntemusta tästä vikasta vielä samana päivänäkään. Klo 00 nukkumaan mennessä tuli olo että prkele mahatautiko iskee kun kiertää vähän mahassa. Kaks tuntia siitä laps oli syntyny.

kokoarviot on mulla pitäny kutinsa +-100g tarkkuudella :shy:

Ei ne arviot aina kovin tarkkoja ole. Kaksi ensimmäistä piti olla vaivoin 3kg, mutta olikin muutamia grammoja vajaat 4kg. Viimeisintä tiirailtiin oikein synnytyssairaalassa, arvio 5,2kg ja oli 3,6kg. Niin että ei ihan aina pidä paikkaansa.
Mulla on kaikista lapsista painoarviot osuneet enemmän kuin kohdalleen.
1.3000g oli 2980g
2.1500g oli 1484g
3.3300g oli3340g
4.800g oli 810g
5.2800g oli 2770g
Mulla on sattumoisin tehty painoarvio ultra kaikista lapsista syntymäpäivänä ( keskosina syntyneistä kummastakaan ei tiedetty että tulee syntymään samana päivänä, kävin normaalilla äitipoli käynnillä)

Mulla on kaikista lapsista painoarviot osuneet enemmän kuin kohdalleen.
1.3000g oli 2980g
2.1500g oli 1484g
3.3300g oli3340g
4.800g oli 810g
5.2800g oli 2770g
Mulla on sattumoisin tehty painoarvio ultra kaikista lapsista syntymäpäivänä ( keskosina syntyneistä kummastakaan ei tiedetty että tulee syntymään samana päivänä, kävin normaalilla äitipoli käynnillä)
Onpa jännää, että sinulla on mennyt noin tarkkaan, vaikka ensimmäisten aikana ei ollut edes modernit laitteet.
Minua yllätti se, että edes tämän viimeisen kohdalla arviot eivät olleet yhtään lähellekään oikeat. Tämä viimeisin synnytys siis käynnistettiin ja yhtenä syynä oli vauvan suuri koko! Useampikin lääkäri ultrasi, kun äitiyspoliklinikkakäyntejä oli useita. Vauva käännettiin moneen kertaan.
Ymmärrän hyvin, että esimerkiksi käsikopelolla ja kohtua mittailemalla ei pääse kovin tarkkaan tulokseen, mutta ettei edes ultraamalla!

Onnea matkaan Lambi ja Motto! Mulla ei ollut vielä ainoatakaan supistusta eikä tuntemusta tästä vikasta vielä samana päivänäkään. Klo 00 nukkumaan mennessä tuli olo että prkele mahatautiko iskee kun kiertää vähän mahassa. Kaks tuntia siitä laps oli syntyny.

kokoarviot on mulla pitäny kutinsa +-100g tarkkuudella :shy:
Oi miten ihanan nopeeta toimintaa!

Mulla on näitä ennakoivia suppareita ollut muutamasta näillä vikoilla viikoilla, ekoista ei ollut kun vasta tositoimissa.
Positiivisilla mielin kyllä otan joka supistuksen näin ennakkoonkin - jos yhtään lyhentää loppumatkaa :smiley-angelic001..

Lambille ja Motolle paljon tsemppiä loppumetreille :Heartred, se tahtoo vähän olla niin että ne pikkuiset ulkoistaa itsensä sitten kun ovat siihen valmiita, ei paljon äidin toiveet vaakakupissa paina :wink

Painoarviot minullakin osuneet kohdilleen aika tarkkaan ihan käsikopelolla, reippaita 3kiloisia nämä kaikki ovat olleet, kakkonen painoi hitusen alle 3kg.
Ja synnytykset olleet kaikki nopeita ja helppoja, vaikka koenkin ettänä esikoisen käynnistetty synnytys on ollut se rankin, kesti 4,5 tuntia (myös pisin synnytys) ja ponnistaa sai puoli tuntia, lopulta vauva syntyi käsi poskella murtaen solisluunsa... Sattui vielä kätilö jonka kanssa en sinuiksi päässyt ollenkaan, välillä tuntui että hän komensi kuin vierasta koiraa:sad001

Kakkosen synnytys oli 2h10min, yksi hönkäys ilokaasua kun muuhun ei keretty.
Kolmosen synnytyksessä sain kohdunlaulanpuudutteen ja ikinä, en enää milloinkaan sitä ota, roikuin tippatelineessä valmiina kiipeämään ylös, se laittaminen teki niin häijyä. Synnytys kesti 3,5h, ponnistus 1min.

Nelonen olikin sitten taas omanlaisensa seikkailu. Lapsivettä lorahti puoli kahdentoista korvilla yöllä ensimmäiset lorahdukset. Ehdin soittaa naistenklinikalle "toimintaohjeita", mutta jäi liikelaskennat tekemättä kun supistukset vyöryi voimalla päälle. Vaille 01 oltiin synnärillä ja vauva maailmassa pari tuntia myöhemmin. Vaikka synnytys eteni rajusti, enkä yhteenkään supistukseen ehtinyt mukaan, puhumattakaan että epiduraali x2 olisi tehnyt muuta kuin puuduttanut pissarakon ja -putken, niin synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli. Kätilö oli aivan mahtava, tsemppasi ja ohjasi kuin ensikertalaista. Ja synnytys käytiin läpi todella tarkkaan ennen kotiutumista. Tästä synnytyksestä myös toivuin nopeiten, liekkö vaikutusta nopealla kotiutumisella.

Vaikka valmis olisin jo heti synnytyspuuhiin, niin koetan nyt malttaa mieleni ja nauttia tästä raskausajasta ensin. Tämä kun on se viimeinen kerta minun kohdallani:)
Ai että miten vauhdikasta sullakin ollut :hello2!

Mä en oo yhtään valmis synnyttämään :confused2, voisin ihan skipata sen ja jatkaa vaan raskaana oloa vielä hyvän tovin.. Semmonen kammotus iskee aina tässä lopussa, vaikkei mitään mörköjä taustalla olekaan. Ja kunhan se on joskus ohi, niin samantien vois mennä uudestaan :shy:.. Ihmismieli on kummallinen :grin!!

Ketkä nyt onkaan tälle vuotta tosi toimissa yrittämässä? Jotenkin huono pää:grin:Heartbigred
Me jatketaan yritystä, mutta heikolta näyttää. Kp1 tänään. Mies menee tutkimuksiin huomenna ja kuun lopussa. Pahanlaatuista kasvainta nyt arveltu. Tänään tuli lausunto postissa. Mies alkoi tehdä jo valmiiksi järjestelyjä, jotta pärjään, kun hän on sairaalassa tai kun aika hänestä jättää. Karua. Olen hajalla, samoin hän.

Takaisin