Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lapsettomuusklinikalle vaan, heillä on vahvin asiantuntemus. Minä suosittelisin Ovumia-Fertinovaa, mutta Dextrastakin olen paljon hyvää kuullut.Onko kenelläkään suositella hyvää gyneä Helsingistä? Meillä on vielä hormonaalinen tuki kokeilematta ja haluaisin keskustella asiasta jonkun sellaisen kanssa, joka on asialle lähtökohtaisesti myönteinen.
Onnea! Onko teillä jo näkynyt ”ysivee”-vaihe, pientä itsekritiikin ja ”en osaa mitään Enkä oo mitään” alavireisyyden ailahtelua?
Lapsettomuusklinikalle vaan, heillä on vahvin asiantuntemus. Minä suosittelisin Ovumia-Fertinovaa, mutta Dextrastakin olen paljon hyvää kuullut.
Mä olen saanut dextrasta hyvää tukea myös hoitojen väliin. Mulle tehtiin siellä kaksi tuloksetonta ivf-yritystä (en vaan enää muni vaikka hormoneja miten boostaisi) ja niiden välissä on suunniteltu miten voi parhaiten tukea myös luomukiertoja. Tässä luomuraskaudessa rv 8 tiputtelun vuoksi pyysin ja sain lugesteronit varmuuden vuoksi rv 12? (en enää muista tarkkaan) asti. Edellinen kkm oli nimenomaan oireillut tiputteluna, ja halusin tukea keltsiä.Käytiin Dextrassa jälkitarkastuksessa kkm:n jälkeen. Kokemus oli positiivinen, mutta jotenkin jäi olo että suoraan hoitoihin vaan. Mä haluaisin ensin kokeilla esim. Teroluteja, jos lääkärikin pitää sitä järkevänä. Mulla on nyt tosiaan ollut lyhyet luteaalit ja pitkät, runsaat vuodot menkkojen aikana. Kesällä keskenmenneen alkuraskaudessa mulla oli vähän väliä pientä tiputtelua, mistä gyne sanoi että keltarauhanen vuotaa. Eli ei siis toiminut kunnolla, mutta en silti saanut siihen mitään tukea, enkä silloin edes tiennyt että olisi voinut yrittää hormonaalista tukea. Tää on edelleen mulle tosi vaikea asia, koen että gyne oli jollain tapaa hieman epärehellinen tuossa tilanteessa (tämä siis ei ollut Dextran lääkäri, mutta kokenut synnytyslääkäri kuitenkin), mikä sitten johti pienen menehtymiseen. Varmaan mulla olisi myös tarve puhua tuosta asiasta jonkun luotettavan ja osaavan gynen kanssa. Ymmärrän että jos keltarauhanen ei toimi, niin suuria edellytyksiä raskauden jatkumiselle ei ole, mutta eikö olisi voinut edes yrittää?
On se vissiin. Luinkin jostain tätä kun itse jo pohdin mitä traumoja taitavalle lapselle alkaa muodostu kun on välillä niin maansa myynyt. Tässä iässä (vaihtelee mut vissiin tytöillä usein aikaisemmin) alkaa pieni esivaihe murrosikään. Vertaa itseään muihin, kokee huonommuutta, mieliala saattaa selittämättä olla alakuloinen. Hakee paikkaansa elämässän ja tajuaa lapsuuden vähän jääneen ”taa” jne. Kaveri sanoi lapsestaan samaa. Tuntuu että tossa 10v synttärien korvilla oli semmoinen pahin.Ai onko se tyypillistä tuossa iässä? Meidän kuopus, joka täyttää huhtikuussa 9 on nyt juuri tuollainen, että kyseenalaistaa olemistaan ja osaamistaaan kovasti, vaikka aikaisemmin on ollut itsevarma.
Me saatiin aamulla sylittelyn päätteeksi riita aikaiseksi juurikin aikaisemmin keskustellusta miehen menemisistä. Hän itse kysyi, miten mä haluaisin, että hän menemisensä kertoisi ja ennakointi (itse haluaisi siis mahdollisimman spontaania koska tahansa mahdollisuutta) ja kun kerroin, niin hermostui sitten täysin. Mitäs kysyy, jos ei kuitenkaan halua niin toimia. Mä vaan rehellisesti kerroin, mikä mulle olisi ideaali, en vaatinut häntä niin tekemään. Jotenkin hassua, että tämä on niin iso issue, kun mikään muu meidän suhteessa ei ole. Mutta ollaankin muuten aika samanlaisia luonteeltamme, paitsi tämän suhteen. Mulle rajat ja raamit tuo turvallisuutta ja ennakoitavuutta, miehelle ahdistusta. Huomaan, että meidän lapsista esikoinen on kuin minä ja keskinäinen kuin mies.
Mä luulen et aika pitkälti perus mehiläisen tai terveystalon tms gyne mikä on suuntautunu hormonipuolelle vois olla ihan kohdallaan. Dextra on hyvä ja moni muu noista virallisista mut herkästi ne haluaa selvittää kokonaisvaltaisemmin ja tarjoaa järeämpiä hoitoja. Toiki voihan jo käydessä tehdä selväks ettei halua sellaista apua. Uskon et osaavat kyl suodattaa. Hintaakaan en tiedä onko mitään eroa käykö virallisella klinikalla vai ei. Ultra ei yleensä kuulu perushintaanHelenalle ja perheelle voimia!
Onko kenelläkään suositella hyvää gyneä Helsingistä? Meillä on vielä hormonaalinen tuki kokeilematta ja haluaisin keskustella asiasta jonkun sellaisen kanssa, joka on asialle lähtökohtaisesti myönteinen.
Oon nyt uudesta vuodesta alkaen vetäytynyt aika aktiivisesti yksinäisyyteen. On niin valtavasti prosessoitavaa, ja en halua edes juuri nähdä ihmisiä. Mun lähimmän ystävän kanssa koen, että hän haluaa painostaa mielipiteillään minua ratkaisuihin jotka ovat hänen mielestään mulle oikeita... en voi sietää sitä tunnetta, kun koen että joku yrittää painostaa minua omilla mielipiteillään. Vaikka olisi miten hyvä tarkoitus, jokaisella täytyy olla vapaus käydä omat prosessinsa omaan tahtiin, ja päätyä omiin ratkaisuihinsa. Sen takia olen nyt ottanut etäisyyttä kaikkiin ihmisiin (paitsi omiin lapsiini).Projektin voi valita, siis mitä haluaa alkaa tehdä. Useimmiten ihmisillä on joku juttu, mikä täyttää elämän. Nykyisin taitaa olla tosi harvinaista, että viettää aikaa itsensä kanssa hiljaa pohtimatta sen ihmeempiä. Suomalaisessa yhteiskunnassa se on kai laiskuutta tai lorvimista eikä sitä hyvällä katsota. Siinä on kuitenkin se hyvä puoli, että oppii olemaan itsensä kanssa. Siitä on hyötyä elämässä.
Hieno juttu, noin niinku toipumisen kannalta.Raskaustestistä tuli nega! Tasan kaksi viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Kiva, että hcg laski näin nopeasti. Tein sen jälkeen myös ovulaatiotestin, jossa haalea viiva. Voisikohan ovulaatio olla vielä tulossa, kun tänään siis kp 14. Saa nähdä kuinka pitkä kierto tulee. Normaalisti mulla on 27-28 päivää.
Noi esiuhmat sun muut vaiheet on kyllä tosi yksilöllisiä, eikä tosiaan tunnu enää miltään sen ensimmäisen kunnon teini-iän kohdalla !Tuosta lapsien iästä. Mielestäni raskain kohta on 6v uhma. Saattaahan se murkkuikä olla sitten asia erikseen, mutta noin pikkulapsi aikana. Esikoisen kohdalla se yllätti, hän kun ei uhmannut edes pienempänä. Onneksi meni ohi nopeasti kuitenkin.
Joop. Sama. Esikoisella oli semmosta raskasta vaihetta koko ajan, tuntui ettei sellasta uhmaikää erikseen ollut kun aina kilaroi milloin hanskan saumasta milloin rutusta peitossa. Nyt sitten ollut 6-7v asti erittäin ”helppo” tapaus, poislukien tuo 10v ”apatia” hetki joka ei sinänsä ollu vaikeaa mutta surullista kun mietin jo mikä lasta masentaa.Tuosta lapsien iästä. Mielestäni raskain kohta on 6v uhma. Saattaahan se murkkuikä olla sitten asia erikseen, mutta noin pikkulapsi aikana. Esikoisen kohdalla se yllätti, hän kun ei uhmannut edes pienempänä. Onneksi meni ohi nopeasti kuitenkin.