Pulinaketju

Joop. Sama. Esikoisella oli semmosta raskasta vaihetta koko ajan, tuntui ettei sellasta uhmaikää erikseen ollut kun aina kilaroi milloin hanskan saumasta milloin rutusta peitossa. Nyt sitten ollut 6-7v asti erittäin ”helppo” tapaus, poislukien tuo 10v ”apatia” hetki joka ei sinänsä ollu vaikeaa mutta surullista kun mietin jo mikä lasta masentaa.
kakkonen oli taas aina ihana, lungi ja helppo. Mukautuva ja aurinkoinen. Nyt 6v alkanu semmonen vastaan räkstytys ja äyskiminen. Ärsyttävää!
Tämä minun nuorempi on yhtä uhmaa koko ajan. No ei nyt sentään, mutta elää elämäänsä todella tunteella. Esikoinen on tasaisen tyyni, mitä nyt pientä tiuskimista välillä harrastaa. Ja lähinnä minulle, kun tyhmä äiti aina kyselee, että onko rahaa mukana tai muuta mölsää. Kuulemma pärjää itsekin. No pärjäähän toki, mutta välillä on mukava udella tyhmiä. On ne sellasia nuo naperot. Ihania jokainen.

Noi esiuhmat sun muut vaiheet on kyllä tosi yksilöllisiä, eikä tosiaan tunnu enää miltään sen ensimmäisen kunnon teini-iän kohdalla :p!
Täällä 5v on melkosen hankala käsitellä nyt viimesen vuoden muille paitsi mulle, eikä tuo pian 3vkään kyllä mikään unelma aina ole.. nauretaan monesti tyttöjen kanssa miten täällä kyllä kireä pinna ja raivo menee selkeesti y-kromosomien kanssa. Pojat karjuu ikään katsomatta ja tytöt on sitkeän leppoisia..:troll:
Ei varmasti tunnu ei. Sitä kohti ollaan menossa hiljalleen. Ei voi kun toivoa, että pojat ovat silloin fiksumpia, kuin äitinsä, sekä isänsä, mutta jokaisen se pitää elämänsä itse kokea ja kantapään kautta kokeilla.

Mua ei siis varsinaisesti haittaa miehen menemiset, vaan se, että kaikki pitäisi olla niin spontaania. Tosi vaikeaa suunnitella perheen menoja, jos yksi huitelee ihan omien aikataulujen mukaan. Silloinhan automaattisesti vastuu kaikesta on mulla. Ja toki sekin vaikuttaa, että tämä miehen menovaihe tuli vasta viime keväänä, sitä ennen on ollut paljon kotona. En ole tällaiseen tottunut. Myös baareissa käy välillä. Nämä uudet harrastusystävät on osa sinkkuja ja lopuilla isot lapset, joten heillä ne spontaanit illanistujaiset ja mökkiviikonloput on mun mielestä vähän eri asia kuin kolmen, vielä huoltamista tarvitsevan lapsen isällä.

Meidän lapsilla ei vielä ole ollut erityisen haastavaa vaihetta. Vanhin täytti loppuvuodesta 13 vuotta, mutta hän on kyllä hyvin lapsi, eikä teinijuttuja ole näkynyt vielä. Hän on ihana, kun käy mua monesti päivän aikana halailemassa. Haastavin (mutta ei vaikea) on aina ollut meidän kuopus, jonka luonne on draamailuun taipuvainen. Ja hän rakastaa käydä ärsyttämässä isoveljiä saaadakseen reaktioita aikaan. Hänen kanssaan varmaan ollaankin teini-iässä pulassa. Oman otoksen perusteella muutenkin sanoisin, että pojat ovat helpompia kuin tytöt.

Äitykkä, meillä taas on niin, että itse olin melko kiltti ja helppo teini, mutta nuo tyttäret ovat kyllä teini-iässä koetelleet todella! Onneksi se on ohi ja uskottelen itselleni, että poikalapsen äiti pääsee helpommalla. Jos ei, niin ainakin on apujoukkoja, kun siskot ovat hyvin aktiivisia Kuopuksen elämässä.

Raskaustestistä tuli nega! Tasan kaksi viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Kiva, että hcg laski näin nopeasti. Tein sen jälkeen myös ovulaatiotestin, jossa haalea viiva. Voisikohan ovulaatio olla vielä tulossa, kun tänään siis kp 14. Saa nähdä kuinka pitkä kierto tulee. Normaalisti mulla on 27-28 päivää.

Mulla tää raskaus alkoi heti km jälkeen, ei ehtinyt tuleen menkkoja välissä. Ovis oli silloin jossain kp 14 paikkeille.
Onnea matkaan sinullekin!

Mua ei siis varsinaisesti haittaa miehen menemiset, vaan se, että kaikki pitäisi olla niin spontaania. Tosi vaikeaa suunnitella perheen menoja, jos yksi huitelee ihan omien aikataulujen mukaan. Silloinhan automaattisesti vastuu kaikesta on mulla. Ja toki sekin vaikuttaa, että tämä miehen menovaihe tuli vasta viime keväänä, sitä ennen on ollut paljon kotona. En ole tällaiseen tottunut. Myös baareissa käy välillä. Nämä uudet harrastusystävät on osa sinkkuja ja lopuilla isot lapset, joten heillä ne spontaanit illanistujaiset ja mökkiviikonloput on mun mielestä vähän eri asia kuin kolmen, vielä huoltamista tarvitsevan lapsen isällä.
Tämä. Meilläkin verrataan usein sitä että ei muilla oo näin tarkkaa. Jooo suurimmalla osalla on +15v lapset tai sit lapsettomia. Että eri homma kuin tämä meidän kolmen kombo.

Joo. Hauskintahan on että toSiaan jokainen on yksilönsä ja toisaalta pikkulapsi aika tai muu ei korreloi jatkoa monestikaan. Niinku sanottu, esikoinen oli tunteellinen ja koin suht vaativaksi vauvaksi-taaperoksi. Mutta sitten kolikon vastapuolena on oppinut asioita aikaisin, puhumaan lausein 1,5v, on hyvä koulussa ja monissa ikäisiään ”fiksumpi” noin niinku sosiaalisessa mielessä.
Ja kuka mitäkin sit haastavana pitää. Meillä ei oo riehuvia/kovakorvaisia lapsia, eivät ole fyysisiä eivätkä häiriköi kodin ulkopuolella, sopeutuvaisia ja ystävällisiä. Eli silleen voisi sanoa että asiat on mallillaan ja lapset hyvin ”kilttejä”..Mutta sit monesta asiasta mennään tunteella, ja koska olen suht natsi niin aina tulee vastakkainasetteluja ja perus tappelua. Kakkonen on herkempi ylipäätään, alkoi pienenäkin itkeä jos hänelle korotti yhtään ääntään. Esikoinen oli kuin pikku myy, huusi vaan kädet puuskassa takaisin. Tämä kolmonen vaikuttaa isosiskoltaan.

Meillä ukon spontaniutta helpottaa selvät jaot hommien suhteen, minkä puitteissa saa tulla ja mennä. Työt ovat tietenkin hällä isoin rajoittaja eikä niihin aina voi etukäteen varautua. Mutta ymmärrän mitä te tarkoitatte. Mutta jos vaikka meillä olisi haluja mennä erikseen yhtä aikaa, yleensä ukko antaa minun mennä, koska muutoinkin vastaan kaikesta paljon yksin. En minä kyllä yksin ihmeitä halua aikaa viettää, mutta on se joskus paikallaan sekin. Molemmille.

Mulla tuo nuorempi on kanssa herkkä äänen korottamiselle. Etenkään isä ei saisi niin tehdä. Saman tyylistä nassikoita taitaa Sharmander meillä olla.

Meillä ukon spontaniutta helpottaa selvät jaot hommien suhteen, minkä puitteissa saa tulla ja mennä. Työt ovat tietenkin hällä isoin rajoittaja eikä niihin aina voi etukäteen varautua. Mutta ymmärrän mitä te tarkoitatte. Mutta jos vaikka meillä olisi haluja mennä erikseen yhtä aikaa, yleensä ukko antaa minun mennä, koska muutoinkin vastaan kaikesta paljon yksin. En minä kyllä yksin ihmeitä halua aikaa viettää, mutta on se joskus paikallaan sekin. Molemmille.

Mulla tuo nuorempi on kanssa herkkä äänen korottamiselle. Etenkään isä ei saisi niin tehdä. Saman tyylistä nassikoita taitaa Sharmander meillä olla.
Niin taitaa olla. Lie mammatkin vähän samanlaisia:wink
Mites ovikset oli ja meni?

nännikipu edelleen. Kymmenes päivä jo tätä. Muuten ei mitään suuntaan ei toiseen.

Niin taitaa olla. Lie mammatkin vähän samanlaisia:wink
Mites ovikset oli ja meni?

nännikipu edelleen. Kymmenes päivä jo tätä. Muuten ei mitään suuntaan ei toiseen.
Taitaa paikkansa pitää. Kovin kipu tuli eilen illalla ja luulen silloin singonneen. Tänään ei mitään oloja enää. Tarina ei sitä kerro, että oliko se kokonainen muna vai tyhjä kuori. Tänään aloitin Terot. Tässähän sitä taas piinaillaan.

Meinasitko testata?

Tänään näytti ovistesti haaleampaa kuin eilen eli jos ylipäätään ovulaatio tässä kierrossa on, niin se meni jo. Tulisipa nyt menkat sitten pian, niin pääsisi yrittämään. Olen reissussa lasten kanssa pari viikkoa helmikuussa ja jos tämä kierto venyy, niin sitten otolliset päivät sattuu juuri tuon matkan ajalle ja jää hyödyntämättä.

Taitaa paikkansa pitää. Kovin kipu tuli eilen illalla ja luulen silloin singonneen. Tänään ei mitään oloja enää. Tarina ei sitä kerro, että oliko se kokonainen muna vai tyhjä kuori. Tänään aloitin Terot. Tässähän sitä taas piinaillaan.

Meinasitko testata?
En minä testaile :hilarious:Eiköhän olo kerro sitten missä mennään viikon sisällä. Sitten ehkä.
Peukut sinnekin. Terot olis kyllä ollu poikaa (varmistais ettei kierto pitkity) mut mä en tajua miten ne tekee niin vahvat sivuvaikutukset :sorry:

En minä testaile :hilarious:Eiköhän olo kerro sitten missä mennään viikon sisällä. Sitten ehkä.
Peukut sinnekin. Terot olis kyllä ollu poikaa (varmistais ettei kierto pitkity) mut mä en tajua miten ne tekee niin vahvat sivuvaikutukset :sorry:
Voiskohan olla, että olen niin tottunut niihin, ettei enää tunnu missään. En tiedä. Saattoivat ne pienesti Pms oireita alussa lisätä, kun oikein muistelee. Nyt jos koskaan toivotaan tärppejä. Alkaa olla viime minuutit menossa. Tik tak.

Voiskohan olla, että olen niin tottunut niihin, ettei enää tunnu missään. En tiedä. Saattoivat ne pienesti Pms oireita alussa lisätä, kun oikein muistelee. Nyt jos koskaan toivotaan tärppejä. Alkaa olla viime minuutit menossa. Tik tak.
Loppusuora koittaa joo. Pikakirit tähän kohtaan. Olispa messevä pullistella kimpassa :love017

Sharmander ja muutkin toivon todella et teille tärppäis tänä vuonna sillä ootte niin hitsin sitkeitä että on jo teidän aika:smiley-angelic001:smiley-angelic001:Heartred
Kiitos :Heartred
Tänne ei ainakaan ole tulossa. Odotetusti menkkakivut ja ikäänkuin olis ollu jo häivähdys pinkkiä (kuka tutkii vessapaperinsa :hilarious:). Lämmötkin entistä matalammat josko eivät juurikaan käyneet missään koholla. Ihan ajallaan mulle siis kaiketi, dpo menee siinä 9 kohdalla maksimissaan jos se eka plus oli plus.

muoks. Jepa. Kp1 taitaa olla käsillä.

Muokattu viimeksi:
(kuka tutkii vessapaperinsa :hilarious:)

Minä! :bag:

Vaan eipä ole auttanut vessapaperin tutkailu, kun ei mitään niin ei mitään. Raskaanahan en siis ole ainakaan sen yhden OneStepin mukaan, enempää en sitten ole testaillutkaan, kun en ole tuntenut sitä tarpeelliseksi. Kp74 meneillään. Nyt jos tästä menkat jossain kohtaa alkaa, niin mitenkähän megalomaaniset ne onkaan :woot:

Mummi siunattiin haudan lepoon viikonloppuna. Oli pieni, yksinkertainen, mutta niin kaunis tilaisuus <3 Juuri sellainen kuin hän itse halusikin sen olevan.

Minä! :bag:

Vaan eipä ole auttanut vessapaperin tutkailu, kun ei mitään niin ei mitään. Raskaanahan en siis ole ainakaan sen yhden OneStepin mukaan, enempää en sitten ole testaillutkaan, kun en ole tuntenut sitä tarpeelliseksi. Kp74 meneillään. Nyt jos tästä menkat jossain kohtaa alkaa, niin mitenkähän megalomaaniset ne onkaan :woot:

Mummi siunattiin haudan lepoon viikonloppuna. Oli pieni, yksinkertainen, mutta niin kaunis tilaisuus :Heartred Juuri sellainen kuin hän itse halusikin sen olevan.
Joo tuo tutkailu jäi aikanaan hoitokierroista :bag:

voihan megakierto. On pitkä tosiaan jo. En mäkään enää testaile nykysin, kyl tän jo melkein tietää onko vaiko eikö. Mun kierrot on ku likapyykkipussi, ei tarjoa mitään yllätyksiä, ainakaan positiivisia.

Täytyy myöntää että tämä kierto on taas ihan oma lajinsa. Nännikipu jäi kovaksi.
Ainii ja KaarinHalle halaus vielä mummin hautajaisista. Ihaninta että tilaisuus on omannäköisensä ja silleen jää kaikkineen levollinen olo

Takaisin