Projektin voi valita, siis mitä haluaa alkaa tehdä. Useimmiten ihmisillä on joku juttu, mikä täyttää elämän. Nykyisin taitaa olla tosi harvinaista, että viettää aikaa itsensä kanssa hiljaa pohtimatta sen ihmeempiä. Suomalaisessa yhteiskunnassa se on kai laiskuutta tai lorvimista eikä sitä hyvällä katsota. Siinä on kuitenkin se hyvä puoli, että oppii olemaan itsensä kanssa. Siitä on hyötyä elämässä.Muista että Tää on täysin normaalia. Vaikkei elämässä olisi edes mitään sun kokemaa parisuhdejuttua niin silti. Me kulutettiin yli vuosikymmen erilaisissa lapsentekoon liittyvissä asioissa. Ku mies sitten lopulta sanoi 2015 että
Ei enää ikinä hoitoja eikä mitään niin mut valtasi kriisi. Olin joka kuukausi tottunu syömään jotain (vähintään vitamiinilisiä), tehny tikkuja, kyylänny oloja, ajottanu panemisia tai sit hoitojen kans seurannu kalenteria ja ottanu lääkkeitä. Kun tällainen elämän ”sisällön” tuova projekti (oli se mikä tahansa, jollekkn se on vaik maratoonit) loppuu valtaa olon tosi kova tyhjyys. Mä tarviin jotenki aina jonku projektin, jotain mitä kohti painaa. Mua helpotti alottaa ne pillerit viimein, aloitin raskaan määrätietoisen treenaamisen jne. Se tyhjyys alkoi helpottaa koska konkreettinen mahdolisuus loppui (eli pillerit alkoi), aloitin koulun ja sittemmin työt Jne. Päivisin ei ollu aikaa pohtia.
Nyt kun sain tän kolmosen mulla on taas uusi ongelma. Imettäessä aloitin ovistikut jo kauan ennen menkkoja koska taas ”kaipasin jotain”. Tällasta on hankala selittää ”normaalille” ihmiselle kuka täyttää elämänsä toisilla asioilla, työllä ja harrastuksilla.
Ehkä helopottaa kun tiedostat kriisin ja annat ahsistukselle anteeksi. Älä rimpuile vastaan ja koe huonommuutta. Se on tunne ja se menee aikanaan ohi. Kunhan saat perusasiat kohdalleen. Sä et tipu tyhjiöön vaikka nyt sille tuntuu, vaikkei sullq olis mitään ”projektia” hetkeen.
En minäkään sitä taitoa ole syntymälahjana saanut. Joskus vain on ollut aikoja, ettei jaksa mitään ja lopulta sekin on tosi hyvä.
Lambi ja Motto, ettehän sitten vaan synnytä meiltä salaa! Täällä päivystetään jatkuvasti ja odotellaan, miten menee.