Ihan kamala viikonloppu takana, oma väsymys ottanut vallan ja puolison kanssa oltu napit vastakkain lähes kaikesta....tai minä olen ollut vaikka toinen on yrittänyt sovintoa hieroa mennen tullen ja palatessaan.
Kaikki alkoi lauantai-iltana kun murahtelin itekseni iltapuuroa vauvalle syöttäessäni, no mies erehtyi jotain kommentoimaan jonka tietysti otin itseeni ja laskin kaiken pahanolon siinä paikassa pihalle sillä seurauksella ettei mies uskaltanut edes viereen kömpiä nukkumaan vaan jäi sohvalle... No sehän oli minulle syy jatkaa mörköilyä sunnuntaiaamustakin
Kävin kärrytyelemässä vauvan kanssa ja kyllähän pieni vaistosi äidin kireyden ja kähisi koko ulkoilun ajan ja tämä taas nosti minun kierroksia. Eikä mies sitten jaksanut katsella myrskytuulen lailla käyttäytyvää hormonimonsteria vaan lähti vuorostaan ulos tuulettumaan.
No minä reippaana pakkasin vauvauintiin tavarat mukaan ja bussia odottelemaan, koska enhän tietenkään voinut kysyä että lähteekö meidän mukaan. Toinen yritti taas sopua viesteillä hieroa, mutta enhän voinut periksi antaa. Uinnin jälkeen huomasin viestin että "odottelen parkkiksella ettei tarvii bussia lähteä kylmään odottamaan"
No, autossa kertoi käyneensä pojan kummisedän luona kahvilla ja että käyvät maanantaina tekemässä autoon tarvittavat huollot...juu ei siinä mitään, mutta seuraava lause sai taas kiehumaan. He käyvät samalla katsomassa yhtä tallia/korjaamoa jos hän vuokraa sen omiin projekteihin...mihin hemmetin projekteihin ja missä välissä aikaa on sellaisiin kun on töissä 10h päiviä ja tehnyt nyt paljon lauantaipäiviäkin. No hän sitten vapaapäivillään
Ei muuta tarvittu, ilmoitin että voikin sitten miettiä osoitteensakin muualle että minähän en ala elämään parisuhteessa jossa joudun kilpailemaan ajasta ja huomiosta, että mieluummin elän sitten virallisesti yksin lasten kanssa. Toinen ihan ymmällään että mitä ihmettä ja minä en kaiken kiukun takaa nää muuta kuin sen että mies haluaa vain mahdollisimman vähän olla kotona. Sunnuntai menikin sitten taas hyvin hiljaisissa merkeissä
Ja eilen aamusta yritettiin puhua, mutta en itse nyt pääse ajatuksestani eroon ettei mies muka halua kotona olla. Ilmoitin vaan etten asetu hänen unelmiensa ja haaveidensa tielle vaan siirryn syrjään...missään nimessähän en halua erota, ei ole käynyt mielessäkään mutta nyt tuntuu kaikki jotenkin tosi suurelta muurilta ylittää. Ja taas päivä vietettiin hiljakseen, toinen yritti jotain puhua, olin hiljaa tai vastasin viiveellä hyvin lyhyesti... Äärimmäisen lapsellista minulta!!
Illalla saatiin puhevälit kuntoon, kunnes toinen tahtomattaan taas sorhaisi mielestäni väärään paikkaan
Eikä auttanut vaikka toinen yritti ehdotella hierontaa ja lemmenleikkejä että rentoutuisin. Ja ikinä en niistä kieltäydy, en ikinä.
Yritin sängyssä mahdollisimman reunaan mennä kiukuissani nukkumaan, mutta kun toinen vaan tuli ihan liki ja otti syliinsä...siihen olin nukahtanut.
Kurja fiilis nyt aamulla ollut, toinen lähti kuudeksi töihin ja meillä koko minun draamailu jäi leijumaan ilmaan...hävettää että aikuinen ihminen näin käyttäytyy ja ottaa asiat liian isosti. Juu, toki olen väsynyt vauvan yöheräämisten ja alkuraskauden takia, mutta kai silti voisi laskea kymmeneen ennenkuin ottaa kierroksia. Ja nyt tuntuu etten itse pääse tästä negatiivisuudestani irti enkä kykene heiluttelemaan rauhanlippua... Ihan kamala olotila