Mä lupasin kertoa siitä yhdestä tapahtumasta... sorry nyt tulee pitkästi tekstiä.
En oikein tiedä millä sanoilla sitä kuvailisi. Se järjetön henkinen kipu, jota olin tuntenut jo pari viikkoa - siitä lähtien, kun se mun ex lähti käymään kotona ja vaan hävisi, ja jätti tulematta jouluksi mun luo. Yhteyttä piti tosi minimaalisesti, omilla ehdoillaan, eli mulle ei vastannut, sain pieniä vihjeitä siellä täällä että hengissä oli, mutta kai se halusi jotain mulle ”opettaa”. Joulun yritin vaan kestää kasassa, lasten takia, ja vedin rauhoittavia. Olin täysin riekaleina. Uuden vuodenkin vietin yksin kotona, olin viikon kulkenut näissä tyhjissä huoneissa kuin haamu, en käynyt edes ulkona, en nähnyt ketään ihmisiä, en edes halunnut tavata ketään. Istuin vaan makkarissani, vällyjen alla suremassa.
Uuden vuoden päivänä päätin, että nyt en ota tähän kipuun enää yhtään turruttavaa lääkettä, vaan iskekööt sit koko voimallaan päälle, kuolen tai en. Lapset oli viikon isällään. Päätin että ”Bring it on!” Kipu oli iltaa kohti aivan murskaava, tuntui etten kestä sitä enää. Olin illalla yksin saunan lauteilla, istuin ja itkin, annoin vaan sen kivun tulla päälle ja otin vastaan kaiken.
Lopulta, kun kipu oli niin valtava etten enää kestänyt sitä, tuli tunne että se tuska räjäytti sydämeni auki. Kipeistä kipein haava aukesi kokonaan, ja se tyhjä paikka sisälläni alkoi täyttyä rakkaudella, anteeksiannolla, kiitollisuudella... annoin täysin periksi, luovutin, lopetin kivun vastustamisen, ja ajattelin että annan anteeksi ihan kaiken, ihan kaiken, ja rakastan vaan koko maailmaa, rakastan niin paljon kuin ikinä vaan voin. Ja mulle tuli sellainen mielikuva päähän, että jostain ylhäältä virtaa rakkautta ja rauhaa mun sydämeen, vuolaana virtana, ja se vaan virtaa ja virtaa mun sisään, valuu yli ja virtaa loputtomiin. Ajattelin että lähetän sitä eteenpäinkin, kun tiesin että sitä riittää... annoin mielessäni anteeksi ihan kaikille ja kaikelle - niille jotka sen haavan mulle oli alunperin aiheuttaneet, ja miehelle joka sen henkisen haavani oli taitavasti kaivanut esiin, tehnyt näkyväksi, avannut piilossa olevan ja antanut tulla tuutin täydeltä, ja aiheuttanut niin järjetöntä ja sietämätöntä kipua mulle. Lopulta lysähdin kylppärin penkille istumaan, edelleen itkin, mutta kipu oli poissa siinä silmänräpäyksessä. Tilalle tuli uskomaton rauhan ja hyvänolon tunne. Kaikki oli hyvin, kipu oli loppunut.
Sen jälkeen en ole enää triggetöitynyt, vaikka tää kommunikointi on ollut exän osalta ihan samaa välttelevää ignoorausta kuin aina. Siitä on nyt useampi päivä, eikä vieläkään ole näkynyt triggereitä. En oo tarvinnu rauhoittavia sen jälkeen. En todellakaan tiedä mitä mulle tapahtui! Itellä tuli mieleen että onnistuinko purkamaan solutasolla jonkun epigeneettisen koodin, johon on koodattu ties kuinka monen sukupolven taakkasiirtymät, ylisukupolvenväliset traumat... jotain sellaista, outoa ja erikoista :) Tai ehkä se kipu vaan saavutti kulminaatiopisteensä ja teki itsensä tarpeettomaksi. Sen jälkeen oon kommunikoinut/viestitellyt exälle rauhallisesti ja harkitusti, ilman niin suurta tunnelatausta. Vain lakonisesti kertoen hänelle, mitä en hyväksy parisuhteessa. Täysin ilman draamaa.
Ni että kertokaas ny viisaammat, mitä mulle oikein tapahtui?! Lapsuudesta asti mukana raahaamani hylkäämistrauma yhtäkkiä parani... traumatisoitunut ei olekaan enää traumansa ohjailema. En ole ollenkaan uskonnollinen, joten en ole edes ajatellut selittää tätä jumalallisena väliintulona. Mut jotain hyvin epätavallista se oli. Ei jokapäiväistä. Traumanpoistotoimenpide. Joo tiiän, kuulostaa ihan nyyhkyleffalta koko episodi!