Pulinaketju

13.1, mennään Motto78 kanssa ihan samoilla päivillä :p! Pitää ehkä sopia jokin sopiva syntymäpäivä, eihän virtuaalikaksoset voi eri päivinä kuitenkaan.. :wideyed:? Vai joko kerkesit Motto78??
Täälläkin vielä yhtenä kappaleena, tyyppi ei ole vielä edes kiinnittynyt eli voidaan hyvin sopia hyvä syntymäpäivä tammikuulle.
Mulle sopisi hyvin jo laskettua edeltävä viikko, sf-mitta on noussut vauhdilla :nailbiting: Synnytystapa-arvio on ti, katsotaan millainen jötkäle sitä on tullut kasvatettua. :grin

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena, tyyppi ei ole vielä edes kiinnittynyt eli voidaan hyvin sopia hyvä syntymäpäivä tammikuulle.
Mulle sopisi hyvin jo laskettua edeltävä viikko, sf-mitta on noussut vauhdilla :nailbiting: Synnytystapa-arvio on ti, katsotaan millainen jötkäle sitä on tullut kasvatettua. :grin
Toi sf mitta ei kyllä kerro vauvan koosta oikeen mitään, vaikka mitä väittäisivät :grin.. Ei täälläkään olla kiinni, vaikka hetken jo niin luulin.. Majailee vaan tosi syvällä lantiossa mutta kiertää vielä akseliaan ympäri.
Tsemppiä arvioon! Toivottavasti saatte mieluisan tuloksen sielläkin!
11.1 vois olla tosi hyvä päivä kurkistaa valoon? Vaikka realistisesti katsottuna meillä mennään kyllä ainakin sinne 20.1..

Toi sf mitta ei kyllä kerro vauvan koosta oikeen mitään, vaikka mitä väittäisivät :grin.. Ei täälläkään olla kiinni, vaikka hetken jo niin luulin.. Majailee vaan tosi syvällä lantiossa mutta kiertää vielä akseliaan ympäri.
Tsemppiä arvioon! Toivottavasti saatte mieluisan tuloksen sielläkin!
11.1 vois olla tosi hyvä päivä kurkistaa valoon? Vaikka realistisesti katsottuna meillä mennään kyllä ainakin sinne 20.1..
Mun pojan la oli aikoinaan 27.12.10 ja hän syntyi 11.1.2011 :grin Käynnisteltiin 10.1 :)

Jännää... alkaakohan minulta maito loppua, kun poika monesti tissillä käydessään yhtäkkiä irrottaa otteensa tissistä, osoittelee tai taputtelee sitä ja sanoo "poppu", joka tarkoittaa siis loppu :wideyed: Sitten kun kysyn, että tuleeko sieltä vielä maitoa, niin vastaa vaihtelevasti ei tai joo. On nyt muutama päivä sitten oppinut sanomaan joo, tai jotakin sinne päin. Välillä siis saan pojan päiväunille vielä tissin avulla. Tänään jäi päiväunet kokonaan väliin, kyllä oli taas aika raskasta. Poika kyllä tarvitsisi ne 1-2 tunnin päiväunet, mutta en jaksa tapella asiasta. Niinä päivinä kun ei nuku päiväunia, niin nukahtaa illalla sitten "sormia napsauttamalla". Täytyy vaan itse koittaa muistaa, että täytyy yrittää saada poika aiemmin illalla nukkumaan, että saa riittävästi unta. Tarhassa nukkuu kyllä vielä normaalit päiväunet, pääsääntöisesti kai 1,5-2 tuntia. Saa nähdä, miten käy nyt joululoman jälkeen.

Kp57 menossa, ei edelleenkään mitään menkkoihin viittaavaa ole tuntunut. Imetyskin on aika epäsäännöllistä ollut tässä vaikka lomalla ollaankin. Maanantaina alkaa normaali arki taas, saa nähdä, mitä se tuo tullessaan.

Mulla on ollut ihan suunnattoman raskas ja vaikea joulu :( Nyt tajuan, että se mies on todellakin narsisti isolla ännällä. Kun aloin vetää omia rajojani näkyviin tiukemmin tuossa reilu kuukausi sitten, meno muuttui astetta julmemmaksi. Nyt ollaan oltu eri osoitteissa jo pari viikkoa (hän päätti hylätä minut julmasti just ennen joulua) ja sen jälkeen on kirjaimellisesti repinyt mun sielun riekaleiksi. En oo ikinä ennen kohdannut näiri äärimmäistä henkistä julmuutta. Ilmeisesti olen itseäni suojellessani aiheuttanut hänelle narsistisen haavoittumisen, josta nyt olen saanut rangaistusta... mun mielestä jo ihan riittämiin.

En ole ikinä ennen pelännyt oikein mitään elämässä. Nyt olen jatkuvasti hysteerisessä pelkotilassa, en edes tiedä mitä pelkään, mutta mun turvallisuudentunne on todella pahasti järkkynyt. Pelottaa, enkä edes tiedä mitä pelkään. Varmaan eniten sitä, mitä se seuraavaksi tekee... sanallisesti pystyy tekemään ihmisen sieluun järkyttävää tuhoa, jos on ensin onnistunut uimaan toisen ihon alle, saamaan läheisensä näin haavoittuvaan tilaan. En tajua itsekään miten olen antanut sen ihmisen satuttaa mua näin pitkään... ihan hirveetä. Yritin tehdä lapsille kivan joulun, mutta olen joka päivä vaan itkenyt ja itkenyt.. enemmän aikaa oon varmaan itkenyt kuin tehnyt mitään muuta. En oo kyennyt edes täällä lukemaan viestejä, tää tilanne on vienyt mun kaiken energian. Joo ja menkat alkoi eilen, luojan kiitos!

Halaus HentoHaave!!

@KaarinHa onko sul mitään terolutteja tms? Saisit katkaistua ton kierron?

omanapa. En tiedä oliko teroista apua mut näyttäs olevan taas suht normikierto. Kp14 ja Pc ovistikku haalea viiva. Normi-ihmistä varmaan harmittas mut mulle normaalia ettei tässä kohtaa vielä värähdä. Että voikin olla onnellinen haalusta ovistikusta :hilarious: kuvassa jo kuivuneena eli ”tummimmillaan”, testiajalla oli hennompi
image.jpg

Oltiin tänään miehen veljen lapsen ykkössynttäreillä. Huomasin emännän vatsan olevan pyöreenä ja vauvahan sieltä on toukokuussa tulossa. Pari, joka sanoi, että haluavat vain yhden. Huoh :sad001 Onnellinen pitää tietysti olla, mutta mies huomasi, että olen surullinen. Voisko joskus tulla jotain hyviä uutisia..

Oltiin tänään miehen veljen lapsen ykkössynttäreillä. Huomasin emännän vatsan olevan pyöreenä ja vauvahan sieltä on toukokuussa tulossa. Pari, joka sanoi, että haluavat vain yhden. Huoh :sad001 Onnellinen pitää tietysti olla, mutta mies huomasi, että olen surullinen. Voisko joskus tulla jotain hyviä uutisia..
Voi että. Nuo on jotenkin itselle ollu sellaisia surun paikkoja vaikkei pitäis. Kun tavallaan itse ei oo koskaan voinu päättää lapsilukuaan. Sit on niitä ketkä kehuu että ehkä yks tai ei yhtään mut sit pam-niillä on ykskaks viis penskaa.

@Vastavirran akka kyllä se passais. Ei oo mullakaan tammiplussia tainnu vielä koskaan napsahtaa :rolleyes:

@KaarinHa onko sul mitään terolutteja tms? Saisit katkaistua ton kierron?

Ei ole teroja, eikä muutakaan lääkettä ole nyt tähän. Tänään sitten kuitenkin tuli pariin otteeseen paperiin pyyhkiessä muutama tippa kirkkaanpunaista verta, mutta ei sitä siteeseen asti ole juurikaan tullut. Sitten nekin tiputtelut hävisi johonkin. Kahtotaan nyt sitten, mitä tuleman pitää. Eipä tuolla kai nyt niin merkitystä ole, tulee sitten ne menkat kun tulee, jos tulee. Ei kai siitä haittaakaan ole, vaikka kierto on välillä pitkä. Siis kun ei nyt mitään yritystä enää ole raskautua. Harmittaa myöntää, että en ehkä jaksaisi toista lasta enää. Vaikea tosin tietää, mutta tuntuu siltä ainakin tässä hetkessä. Varmasti siihen vaikuttaa tämä vaihe pojan kasvussa ja kehityksessä, kun on niin vauhdikasta menoa, ja tuntuu, että ne päiväunetkin on jäämässä pois ainakin kotona ollessa.

Niin joo, tein sen yhden raskaustestin pois tuossa yks päivä, oli niin nega kuin voi vain ikinä olla :D Ovista en ole jaksanut edes uteliaisuuden vuoksi tikutella.

Joku ihme flunssa tms. iski tuossa muutama päivä sitten, ei ole ollut kuumetta ollenkaan, eikä kovin isosti nuhaakaan, ja nyt on sitten jäljellä vain erittäin ärsyttävä yskä, joka tuntuu repivän keuhkoja aika syvältä. Tiedä sitten, mikä senkin aiheuttaa.

Plussaa toivon kaikille sitä yrittäville!

Ei ole teroja, eikä muutakaan lääkettä ole nyt tähän. Tänään sitten kuitenkin tuli pariin otteeseen paperiin pyyhkiessä muutama tippa kirkkaanpunaista verta, mutta ei sitä siteeseen asti ole juurikaan tullut. Sitten nekin tiputtelut hävisi johonkin. Kahtotaan nyt sitten, mitä tuleman pitää. Eipä tuolla kai nyt niin merkitystä ole, tulee sitten ne menkat kun tulee, jos tulee. Ei kai siitä haittaakaan ole, vaikka kierto on välillä pitkä. Siis kun ei nyt mitään yritystä enää ole raskautua. Harmittaa myöntää, että en ehkä jaksaisi toista lasta enää. Vaikea tosin tietää, mutta tuntuu siltä ainakin tässä hetkessä. Varmasti siihen vaikuttaa tämä vaihe pojan kasvussa ja kehityksessä, kun on niin vauhdikasta menoa, ja tuntuu, että ne päiväunetkin on jäämässä pois ainakin kotona ollessa.

Niin joo, tein sen yhden raskaustestin pois tuossa yks päivä, oli niin nega kuin voi vain ikinä olla :D Ovista en ole jaksanut edes uteliaisuuden vuoksi tikutella.

Joku ihme flunssa tms. iski tuossa muutama päivä sitten, ei ole ollut kuumetta ollenkaan, eikä kovin isosti nuhaakaan, ja nyt on sitten jäljellä vain erittäin ärsyttävä yskä, joka tuntuu repivän keuhkoja aika syvältä. Tiedä sitten, mikä senkin aiheuttaa.

Plussaa toivon kaikille sitä yrittäville!
Mulla oli tuota samaa repivää yskää vissiin pari kuukautta. Kuume ei noussut eikä ollut mitään räkähommaa mut se yskä. Esikoisella oli sama. Parilla muulla tutulla myös. Lie liikenteessä

joo eipä siitä tokikaan oo haittaa vaikka kierto olis pitkä.

Tuota mää vähän tässä oon miettinyt et en tiedä vihtinkö sit kuitenkaan puhua mitään koska pahoittaa niin monen mielen jos plussaan ja sitä en halua teille

Tuota mää vähän tässä oon miettinyt et en tiedä vihtinkö sit kuitenkaan puhua mitään koska pahoittaa niin monen mielen jos plussaan ja sitä en halua teille
Puhu vain! Ei plussauksesta täällä kukaan mieltään pahoita, päin vastoin, se antaa toivoa muillekin yrittäjille. Eikä tämä ketju ole pelkästään kuumeilijoille, vaan kaikissa tilanteissa oleville, ja kukin saa ihan vapaasti kirjoittaa omasta tilanteestaan. Sen takia tämä ketju oikeastaan perustettiinkin, että olisi meille varttuneemmille jokin paikka, jossa ei ole väliä onko kuumeilija, odottaja, pienen vanhempi vai jo isomman vanhempi. Eli kirjoittele tänne vain kaikesta mitä mieleen juolahtaa.

KaarinHa osanottoni! :Heartred

Helenalle myös voimia. :Heartred

Ei tullut mulle jouluplussaa, tuhruttelu alkoi jo viikko sitten dpo 9. Vasta dpo 15 hanat aukesi kunnolla. Rasittaa kun edes menkat ei onnistu niin kuin pitäisi, lisääntymisestä nyt puhumattakaan. Yhä useammin tulee mieleen, että pitäisikö vaan luovuttaa, niin ei tarvitsisi aina pettyä itseensä.

Mutta jotain ihanaakin tapahtui jouluna, mua kosittiin. :love7

Me olemme olleet mummolassa joulun, huomenna taas kotia kohti. Sen vuoksi en ole juurikaan mitään foorumille kirjoitellut, lukenut vain välillä.

KaarinHa, ensimmäinen lapsi muuttuu kaiken aikaan helpommaksi, näin minä ainakin ajattelin kun toista lasta ja työkuormaa mietin. Ja on se niin mennytkin, kun toinen syntyi, esikoinen osasi jo esim. pukea, syödä, kiivetä portaat ja käydä potalla itse. Ja todella paljon lapsi oppii sen 9 kuukauden aikana, kun toista jo odottaa. Odotusaika opettaa edellistä lasta myös siten, että raskauden vuoksi äiti pystyy leikkimään ja auttamaan pikkuhiljaa vähemmän ja vähemmän, joten palvelutaso putoaa vaivihkaa eikä kertarysäyksellä. Minulla ei ollut varsinaista vauvakuumetta esikoisen jälkeen, mutta totesin, että nyt on tehtävä päätös suuntaan tai toiseen, ikä ei odottele. Hoitoihin menin sillä asenteella, että nyt on yritettävä, jos toinen tulee niin hyvä, ja jos ei tule niin hyvä sekin, sitten voi siirtyä elämässä eteenpäin tästä vaiheesta.

Hentohaave, tsemppiä. :Heartred
Minä en ole ikinä huolinut yhtään eksää takaisin, lähinnä sen vuoksi, että parisuhde kyseisen henkilön kanssa on kokeiltu, ja on todistettu ettei se toimi, joten seuraavaa vain hakuun. Ainakin minulla tuo oma päätös lopettaa kyseinen jakso elämässä nopeuttaa myös erosta selviämistä, toki alkuun on aina se aika, jolloin itkee aina kun herää ja aina kun menee nukkumaan, mutta se ei jatku ikuisesti. Ja sen aikaa kun sitä kestää, voi keskittyä vain hengittämään. Itkee sen verran kuin itkua on tulossa ja se loppuu sitten kun on saanut itkeä riittävästi.

Tsemppiä Helena! Minä suhtaudun epäilyksellä kaikkiin noihin "ei meille tule lapsia" tai "ei meille tule enempää" väitöksiin. Suomessa tuntuu olevan tapana, ettei kukaan halua myöntää haluavansa lapsia, paitsi sitten kun lapsi on jo tulossa, ja sittenkin selitellään että "ei me muuten mutta kun vahingossa". En yhtään ymmärrä, mikä lapsen haluamisessa on niin pahaa, ettei voi sanoa että olisihan se kiva jos lapsen saisi ja toinenkin olisi mukava.

Alcyone... vau, hurjasti onnea joulukosinnasta! Tuleeko pitkä vai lyhyt kihlaus, joko hääpäivä on päätetty? (Kaikki yksityiskohdat tänne kiitos :grin, voi sitten fiilistellä mukana.)

Takaisin