Pulinaketju

Raskaita muistoja. Lämpimiä ajatuksia ja valonpilkahduksia jouluusi :Heartred. Mua aina lämmittää ajatus että esim menetetyt vauvat on mun sydämessäni aina. Niitä kukaan ei vie pois. Kuolleiden ihmisten kohdallakin yritän muistaa ne hyvät ajat ja kauniit hetket. Uskon että poismennyt haluaisi myös niin. Ehkä veljesi silmät tai hymy näkyy jossakussa pienokaisessasi :Heartred
Kyllä näkyy tai minusta ainakin tuntuu siltä:Heartpink

Kukkuu. Eiks kellään mitään uutta länsirintamalla? Vai onko kaikki kanat jouluhautomossa? Kenellä oli testivuoro?

Meillä on sairasteltu koko viikko... esikoinen on ollut päiväkodissa kokonaista 2 tuntia tällä viikolla, silloinkin soittivat ja käskivät hakemaan pois. Hän ei kuitenkaan ole niin sairas, että jaksaisi olla sekuntiakaan paikoillaan. :meh:

Tajusin tänään riemukseni, että jee, nyt voi taas ottaa buranaa vapaasti flunssan oireisiin, eikä tarvitse kärvistellä ilman kuten raskausaikana. :dance011

Täällä odotellaan että vois alkaa testaamaan, mutta nyt on kyllä ollut niin paha viikko että olis maailman kahdeksas ihme jos tästä kierrosta tärppäis.

Oltiin miehen kanssa molemmat to-su viime viikolla kovassa flunssassa, jolloin varsin energisen ja hyvin huonosti nukkuvan tytön hoitaminen oli aika raskasta kun sitä tukiverkkoa ei tosiaan ole. Töissä on ollut niin paljon tekemistä että jouduin kysymään esimieheltä että mitä priorisoidaan. Työpäivät matkoineen mulla normistikin 10,5h ja nyt vähän enemmänkin ja yrittäny sit lisäks vielä joululahjoja juosta tukka putkella. Mun stressioireet paheni niin että maanantaina alkanut vatsakipu yltyi tiistai-iltana krampeiksi ja vesiripuliksi, siitä huolimatta kampesin itseni keskiviikkona töihin, kun oli tärkeä tiimipalaveri. Se oli virhe. Olin ihan hajalla, en voinut syödä mitään enkä oikein juodakaan mutta kuvittelin voivani sinnitellä, olinhan pärjännyt koko syksyn jo käytännössä ilman unta ja lepoa. Palaveri meni ihan hyvin vaikka mulla meinas alkaa jo silmissä sumenemaan, mutta kun pomo sanoi 1,5h jälkeen että olis muutama asia vielä eihän kellään oo kiire niin aloin itkee kun olin niin loppu ja halusin vain kotiin.

Tänään sitten pomo ehdotti työterveyshuollon psykologin palveluita (mikä varmaan on ihan jees), mutta vaikutti muuten olevan jotenkin vähän muka huolissaan ja oikeasti enemmän ärtynyt. Oon ainoa tiimissä jolla on lapsi, tuntuu että pomo ei ainakaan osaa ihan samaistua. Tykkään hirveesti mun työstä, mutta tää uusi pomo ei oo nyt jotenkin ihan samalla aaltopituudella. En oo esim. saanu koko syksynä yhtikäs yhtä sanaa palautetta mun työsuorituksesta.

Tiistaina mun mies ja lapsi oli sattumoisin mun työpaikan kulmilla, ja kysyin pomolta onko ok jos tulevat pariksi minuutiksi piipahtamaan. Oli kuulemma, mutta heidän tullessa hädin tuskin tervehti ja jatkoi töitä. Tänään sain haukut siitä miten raahaan perheeni toimistolle TYÖAIKANA kun kerran muka on niin kiire etten ehdi kaikkia töitäni. Olin niin hämmästynyt tästä hyökkäyksestä etten osannut sanoa muuta kuin että sattuivat nyt olemaan lähistöllä ja kävivät kääntymässä 10min. Mua on siis monesti pyydetty tuomaan lapsi näytille. En haluais millään vaihtaa työpaikkaa, mutta jos mun perusarvoja ja mun elämän tärkeimpiä asioita loukataan näin niin täytyy ehkä kuitenkin alkaa vähän katselemaan.

Pahoittelut taas omanapaisuudesta ja kiitos kun sain avautua.

Auts Marrasmai, ehkä tosiaan kannattaa pitää silmät auki uuden työpaikan suhteen... ja haistella ilmapiiriä, olisiko ongelma vain esimiehessä, ja auttaisiko valitus esimiehen esimiehelle.

Minulla oli kerran tilanne, jossa päiväkoti oli kiinni, ja olin pari kuukautta aikaisemmin sopinut olevani sen vuoksi tuon päivän vapaalla. Sitten esimies soittelikin, että pääsisinkö kuitenkin töihin, koska tärkeän asiakkaan sopimusneuvottelut olivat käynnissä, ja minä totesin, että vain jos voin ottaa (silloin) 2-vuotiaan lapseni töihin mukaan, muuten ei onnistu. No siellä sitten 2-vuotiaani työnteli pikkuautoja lattialla toimarin kanssa samalla kun minä tein töitä. Toimari vielä kiitteli erikseen jälkikäteen että tulin töihin vaikka oli lomasta sovittu, ja kiitteli siitä, että tulin lapsen kanssa. Lapseni olisi halunnut sen jälkeen joka päivä töihin mukaan, ilmeisen hauskaa oli ollut. :grin

Aika hirveitä kokemuksia työpaikalta marrasmai! :eek:
Vaihtoon?

Monella lähenee testipäivät:gen014
, jouluplussat olis aika huikeat:love7

No jopas nyt Marrasmai! Kuulostaa aika erikoiselle. Lähinnä siis jos kuitenkin alunperin kysytty lupa et saako piipahtaa.

niiiii saapa nähdä napsahtaisko kelle plus vielä 2019! Olisipa huisia!

täällä niin alkukierto ettei tosikaan, vielä vähän vuotelee mut hempeilyt korkatttu eilen :love022

Paljon on juttua ollut tällä puolella, kiva näitä lueskella :Heartred Minä olen ollut flunssassa myös, sitä tuntuu ilmeisen paljon olevan liikkeellä. On ollut melkoisen vaihtelevat olot ja mielialat :laughing5 pahoinvointi on onneksi vähän helpottanut :rolleyes:

Kävin vielä tiistaina yksityisellä ultrassa, kun halusin saada varmuudennennen joulua, että kaikki on niinkuin pitää. Kaikenlaisia pelkoja tulee ja menee, että joku menee pieleen. Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin sikiöllä ja pikku pörriäinen oli oikein vilkkaalla tuulella :smiley-bounce013 pyöri niin, että ei kuvaa meinannut saada. Laitan kuvan, pikkuisesta, kun hän näytti niin hauskalta pikku "kilpikonnalta" yhdessä otoksessa. Nähtiin kyllä ihan oikean näköiset kädet, jalat, ranka ym rakenteet, ei vaan kuvaa meinannut saada.

Hyvää joulua kaikille palstan lukijoille ja pikaisia plussia sitä toivoville:happy:
IMG_20191216_142355.jpg

Täällä jo testiputki avattu negalla dpo 7-8. Ei mitään oloja vieläkään, muuta kun nutturaa kiristää tuttuun pms tyyliin. Nyt ladyt jouluplussia kaivataan. Joku vois nyt vetästä, eikös.

Marrasmai, hurjasti tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla on dpo 7, mutta ei liene toivoa, ei ainakaan tunnu siltä. Jouluplussa olisi ihana, mutta itkettää vaan kun aavistan että tätihän sieltä taas kurvaa kylään juuri joulun aikaan. Dpo 6 yöllä ja aamulla oli vähän punertavaa valkkaria ja kohtu kramppaa välillä, minkä vuoksi ehdin jo hetkeksi innostua kiinnittymisestä. Todennäköisesti on vaan keltarauhasen normaalia toimintaa tässä vaiheessa kiertoa. Mies kovasti toivoo tärppiä, mikä entisestään vaikeuttaa mun oloa, vaikka hyväähän hän vain tarkoittaa. Testaan aikaisintaan dpo 10 ensi maanantaina. Mulla on taipumus saada mitä ihmeellisimpiä viivanpaikkoja ja jopa haamuja aivan turhaan, joten aikainen testailu ei selvennä asiaa.

@Piitula79 onnea!! Tuo on se ihanin näky mitä voi olla. Aina nytkin kun ultraan menee näin muissa ongelmissa muistuu mieleen se fiilis kun raskaus piirtyy kuvaruudulle <3

@Alcyone ja @Vastavirran akka jokainen tsäänssi on uusi mahdollisuus vai miten se meni, joten pidetään peukut vuotoon asti!

Ihana kuva, Piitula! :Heartred Paljonko nyt on viikkoja?
Minulla vauvat eivät koskaan olleet noin päin sopivasti, aina väärin päin ja jatkuvasti liikkeessä. :laughing002

Peukut pystyssä teille, VA & Alcyone. Tuurilla ehditte laittamaan positiivisen tikun ukolle lahjapakettiin. :hello2

Aivan kauhee pomo... Miekin oon miehelle välillä kun pomotti töissä sanonu ettet oo yhtään enempää pomo ku minäkään:grin No joo huono vertaus... Mut joo oli kyl kaamee päivä tänään ois pitäny paketoida No 2 sain pakettiin kun tuli hälytys et pitää tietyt paperit lähtee roudaan melkeen 100km päähän ku on ell net myöntänyt ja net pitää sunnuntaihin mennessä olla ostajalla... No jaa eipä muutaku matkaan... Sit isäntä ilmoittaa että on kuumeessa No onneks isommat ei oo koulussa enään pystyvät tuuraan mut pelolla ootan et mikä tauti jyllää vai onko vain että tressi helpottaa kun työt vähän laantuu:gen053

Aivan kauhee pomo... Miekin oon miehelle välillä kun pomotti töissä sanonu ettet oo yhtään enempää pomo ku minäkään:grin No joo huono vertaus... Mut joo oli kyl kaamee päivä tänään ois pitäny paketoida No 2 sain pakettiin kun tuli hälytys et pitää tietyt paperit lähtee roudaan melkeen 100km päähän ku on ell net myöntänyt ja net pitää sunnuntaihin mennessä olla ostajalla... No jaa eipä muutaku matkaan... Sit isäntä ilmoittaa että on kuumeessa No onneks isommat ei oo koulussa enään pystyvät tuuraan mut pelolla ootan et mikä tauti jyllää vai onko vain että tressi helpottaa kun työt vähän laantuu:gen053
Noi nettirekisterit on kyllä ajoittain niin persiistä :meh:..
Meillä ukko sairasti kovan kuumeflunssan jokin aika sitten ja olin kans vslmistautunut koko porukan kaatavaan karmeaan tautiin.. No, se oli selkee man-flu, ei muille tullut oikeen mitään. Mulla ei oo vielä ollut mitään tautia tässä raskaudessa :woot:! (testaan fortunaa näin sanomalla - varmaan heti huomenna influenssa ..) :troll:

Ihana kuva, Piitula! :Heartred Paljonko nyt on viikkoja?
Minulla vauvat eivät koskaan olleet noin päin sopivasti, aina väärin päin ja jatkuvasti liikkeessä. :laughing002

Peukut pystyssä teille, VA & Alcyone. Tuurilla ehditte laittamaan positiivisen tikun ukolle lahjapakettiin. :hello2
Tuossa uä hetkellä oli 10+6 ja nyt kun kirjoitan on 11+3.
27.12 olis virallinen nt-ultra, eli siihenkään ei oo enää montaa päivää. Jouluaattona tulee täyteen 12+0 :happy:

Takaisin