Pulinaketju

Muistan joskus nähneeni jonkun ohjelman ulkomaiden vauvoista. Afrikan mammat pitää lapset vaipattomina ja kakkahädän iskiessä nostavat nassikan ilmaan ja kakat läjähtivät maahan. Ja sitten pyllyn pyyhkiminen tapahtui äidin jalkaan. Uuh.
Minä näin tämän saman. Jollain risulla kaapi lapsesta pahimmat ja omaan reiteen viimeisteli. Jep jep.

Mutta se varsinainen asia, Huraa! Vihdoinkin verta näkyvissä! :dance011
Mä oon niin seuraavan kierroksen kisassa mukana!
 
Posti toi just! :)

4F4960C8-D666-4167-866A-82834F9A3673.jpeg
 
Käytiin vikan hoidon suunnittelukäynnillä tänään ja pois lähdin Dhea resepti kourassa :grin Helmikuulle menee hoito, nyt kun osaisi vähän relata ennen sitä... Jospa joululoma tekisi tehtävänsä!

Vaipattomuudesta olitte mm puhuneet. Meillä meni esikoisen kanssa melko samalla kaavalla kuin mitä Suski kertoi. Päiväkodin kun aloitti noin puolitoista vuotiaana niin suht nopeasti oppi päiväkuivaksi, kun potalla sai istua kavereiden kanssa rivissä :hilarious: Yöllä ja pidemmillä automatkoilla taidettiin kyllä välillä käyttää reilu kaksi vuotiaanakin mut sen jälkeen ei oo pahemmin tarvittu. Tän vuoden puolella tuli vissiin kerran vahinko sänkyyn aamulla kun ei ollut jaksanut kuulemma nousta vessaan, mut taisi sit ymmärtää et kai sitä on parempi vaan jaksaa nousta kun ei ne märät yöpuvun housutkaan kivalta tuntuneet :shifty:
 
Vaipattomuus. Jooo. Esikko oppi täysin kuivaksi (siis myös yöllä) ns normaalitahtiin 2-3 v ja kakkonen oli vaipaton 1,5v kokonaan. Tämä kolmas tuskin kokonaan on, kakat on tullu alusta asti muualle ku vaippaan mut pissaa en oo jaksanu enää niin aktiivisesti saalistaa.
 
Onhan siinä se riski että jääpi tulliin... mä tilasin 2 purkkia (90 kapselia per purkki) ne maksoi toimituskuluineen 22€. Enemmän jos tilaisi niin varmuudella pitäis tullata. Se tullausraja on jotain 45€:n kieppeillä, muistaakseni.
Aaa onks se noussu. Hyvä tietää. Se oli joskus siinä reilu 20€. Tuo suomimalli maksaa 41€/100tbl. Tietysti siinä on takuu et sisältää mitä lupaa. Joko sä aloitit?
 
Alkaa kuulostaa siltä, että kohta vanhat kanat munii reippaasti. Lupaavaa. Mistäs Hh noita voisi yrittää tilata? En ole oikein harrastanut koskaan nettiostoksia, niin olen vähän untuvikko noissa hommissa.
 
Saattavat ne muutenkin tulliin jäädä. Yksi kaveri yritti lähettää minulle 20 vuotta sitten Jenkkilästä Corn Bread Mix -jauhoja, mutta eivät ikinä tulleet perille. Kaveri kertoi jälkikäteen pakanneensa jauhot itse Tupperwareen etteivät leviä matkalla ja pysyvät vesitiiviinä, on varmaan ollut tullimiehillä ihmeteltävää, kun postipaketissa on ollut Tupperware-kippo täynnä jauhoja.:laughing002
 
Jos lähetyksen arvo on alle 22eur ei tarvitse maksaa alvia. Yli menevästä maksetaan alv. Jos lähetyksen arvo ylittää 150 eur, maksetaan lisäksi tullimaksu, joka määräytyy tavaranimikkeelle määrätyn tullin mukaan.
Ensi vuoden lopussa alv raja poistuu ja kaikista eu alueen ulkopuolisista ostoista on maksettava alv.
 
Saattavat ne muutenkin tulliin jäädä. Yksi kaveri yritti lähettää minulle 20 vuotta sitten Jenkkilästä Corn Bread Mix -jauhoja, mutta eivät ikinä tulleet perille. Kaveri kertoi jälkikäteen pakanneensa jauhot itse Tupperwareen etteivät leviä matkalla ja pysyvät vesitiiviinä, on varmaan ollut tullimiehillä ihmeteltävää, kun postipaketissa on ollut Tupperware-kippo täynnä jauhoja.:laughing002
Kuulostaa kyllä epäilyttävältä paketilta :hilarious:!
Ehkä alkuperäispakkauksessa olis ollut vähän korkempi todennäköisyys päästä perille.. :woot:

Me tuotiin aikanaan isäni kanssa etelä-amerikasta mm kokateetä ihan matkalaukuissa(niin koska se oli ihan tavallista siellä..). Se oli poistettu matkalla :confused005.. Että on ollutkin vajaaälyistä toimintaa meiltä :laughing021. Oon vähän yrittänyt sittemmin valistaa iskää siitä mitä Ei kannata koneeseen raahata. Aika kehnolla menestyksellä tosin - vanha kettu ei opi, vai miten se meni..
 
Kävin ny sitte hakemassa ovistestipaketin. Kun ihmetytti nää kovin aikaiset ja niin selvät/vahvat oireet. Tällane viiva pämähti näyttöön heti, testiviiva ilmestyi ennen kontrolliviivaa! Ja on ollut halutkin tapissa. Viime yönä herätin miehen kolmelta yöllä puuhastelemaan... eipä ollu vaikeeta suostutella :chicken: Noh, onko tää nyt oikeesti kunnon ovis, vai lopun alkua? Oisko ubiqinonit vihdoin alkanu puremaan...? Yli puoli vuotta oon niitä syöny 600mg/vrk. Paitsi tässä kierrossa en, kun me ”luovuttiin yrityksestä” :angelic: Saas ny nähdä kuin tästä luovutaan.

77D7B888-740E-4F38-9BFF-DE287189E2DE.jpeg
 
Mä oon vähän laiskasti palstaillut viime aikoina, vaikka aina välillä oon käynyt lukemassa juttujanne. Mielenkiintoisia keskusteluja ollut kyllä!

KaarinHa täytyy sanoa et kun luen sun kirjoituksiasi niin tuntuu kun kirjoittaisit mun pojastani! :) Jotenkin ihan samanoloinen tyyppi täällä ja kehityskin tuntuu menevän samaan tahtiin. Meillä myös poika tuli just pari viikkoa sitten ekaa kertaa ilmoittamaan "kakka" ja taputti takapuoltaan. Puheen kehitys on meillä myös ollut aika hidasta, ja vasta nyt muutaman viime viikon aikana on alkanut tulla pikkuhiljaa enempi ymmärrettäviä sanoja. Passiivinen sanavarasto sen sijaan on tosi laaja, tuntuu että poitsu ymmärtää kaikkea sellaistakin, mitä en ole itse hänelle edes selittänyt! :rolleyes:

Mitä pottailuun tulee, mä tunnustan olevani laiskamutsi joka on ulkoistanut homman ihan täysin päiväkodille. Siellä siis poika istuu päivittäin potalla, mutta sitä kuuluisaa ahaa-elämystä ei ole vielä tullut. Kotona ei potalla istuminen kiinnosta enkä ole siihen viitsinyt painostaakaan. Odotellaan rauhassa, eiköhän tuo vielä jonain päivänä innostu asiasta ja opi kuivaksi. :grin Kakkapyllyn peseminen toki vähän tökkii välillä mutta muuten vaipat on mun mielestäni vallan käteviä. Enemmän vaivaa siitä olis, jos pitäisi aina miettiä, missä on lähin pytty/potta ja siivoilla mahdollisia vahinkoja.
 
Lambi maksusitoumuksen olen saanut ja saan nämä talvikengät.. Sisäkengät ja kesäkengät ei tarvi ite maksaa.. Puhu vain hinnoista ja tolloin sitä että mitä sanoit :laughing021 tuumas varmaan että mitähän toi hommaa... Puolivuotta saikkuu takana ja voin sanoo että kyllä on niin ahistava olo eikä lupaavalta näytä:violent001 veljen haudalla kävin ja kyllä sattuu edelleen
 
Väsy :hungover::sleep011:sleep002 En oo nukkunu kunnolla moneen yöhön ja näen tosi hämäriä unia. Töissä kauhee stressi. Menen kohta hierontaan, kun sain lenkin tehtyä.

Sori omanapa. Nyt ei kykene muuhun.
 
Meillä pottaillaan aamuin illoin, mutta päiväsaikaan kakka tulee usein niin nopeasti ja ihan milloin sattuu että useimmiten ei ehditä potalle. Pitäisi alkaa ryhdistäytymään tässäkin asiassa...

Ollaan miehen kanssa hirveessä flunssassa ja ovis tietty nurkan takana. Talleteltiin eilen mutta eihän se kovin hehkeetä räkä valuen ole :shifty:

Kp13
 
Pottakeskusteluun en oikein osaa sanoa mitään, en oikein muista miten meillä meni, kun ainoikainen oppi kuivaksi n. 20 v. sitten :grin Olin kotiäitinä siihen saakka, kun hän täytti 3 v., joten kotona opeteltiin kuivaksi. Joku hämärä mielikuva on siitä, että jossain vaiheessa lapsonen juoksi karkuun aina, kun edes näki potan. :sad001

Mulla kai dpo 0, talleteltu eilen. Dhea vielä kokeilematta, ubikinolia (imeytyy paremmin, kuin ubikinoni) menee 200 mg/vrk ja inositolia kauhon pussin pohjalta 2x8 pikkumitallista/vrk (noin 1700 mg/vrk?). Olen syksyn käyttänyt myös Royal Geleetä, mutta ajattelin jättää sen pois, kun loppuu. Eri vitamiineja, antioksidantteja ym. menee päivittäin aika kasa jo senkin vuoksi, että mulla on paljon terveellistä syömistä rajoittavia ruoka-aineallergioita. Greippimehua olen myös juonut ovikseen asti. Mitä muuta vielä voisi/kannattaisi yritää, vinkkejä?
 
Takaisin
Top