Pulinaketju

Koita jaksaa Helena :Heartred

Nyt on meillä kyllä ollut muutama levoton yön pojalla, välillä vaan itkustaa hetken ja hiljenee itse, eikä tarvitse mennä lohduttelemaan sen kummemmin. Joskus taas herää siellä eikä meinaa millään rauhoittua takaisin nukkumaan. Viime yönä oli herätys puoli kolme, eipä tarvinnut sen jälkeen sitten nukkua, kun uni hävisi johonkin itsellä, poika kyllä rauhoittui suht nopeasti takaisin unille, onneksi.

Olen vissiin tottunut vähiin uniin, kun en koe olevani mitenkään erityisen väsynyt kuitenkaan, vaikka yöt ovatkin enemmän tai vähemmän risaisia olleet jo pitkään. Isoin ongelma on varmaan juuri se, etten keskellä yötä olleen herätyksen jälkeen enää välttämättä saa nukuttua, ja jos saan unesta vielä kiinni, on uni tosi rauhatonta. Olen todennut, että parempi on sitten jäädä kokonaan hereille, jos ei se uni sieltä tule, pysyn enemmän järjissäni kuitenkin niin kuin että koitan väkisin nukkua ja jos satun nukahtamaan, niin sitten olen aivan pihalla kun siitä herään.
Kiitos :happy:<3 Tää arvosanojen miettiminen on stressaavaa. Osa arviointikeskusteluista käymättä. Tänään tulee vieraita ja huomenna yritetään juhlistaa maanantain kihlapäivää. Josko sais vähän stressitasoa laskettua :joyful:

Mulla ei oo mitään muistikuvia edellisistä raskauksista, että miltä ennen plussaa tuntui. Sen muistan, et väsytti. Mut esim mitään kiinnittymisvuotoa ei koskaan ole tullut. Onks teillä muistissa havaintoja, joita mulle kertoa?

Mulla ei oo mitään muistikuvia edellisistä raskauksista, että miltä ennen plussaa tuntui. Sen muistan, et väsytti. Mut esim mitään kiinnittymisvuotoa ei koskaan ole tullut. Onks teillä muistissa havaintoja, joita mulle kertoa?
Ai mitä oloja oli ennen plussaa? No näin muutaman raskauden, negakierron ja hoitokierron perusteella ei mitään mikä erottais nega ja plussakierron. Yhdessä raskauskierrossa tuli limaista ruskeaa dpo6 ja se tyrehtyi siihen ja siitä plus. Yhdessä nännit kipeytyi oviksesta ja ne vain paheni kunnes plus. Yhdessä tissien sivut aristi mitä ei muissa. Yhdessä rinnat turpos samantien mitä ei ennen. Mut sit näitä kaikkia ollu myös osin negoissakin ja lääkkeiden kanssa. Että ei-mulla ei oo mitään selkeää X oiretta millä päättelisin et olisin 100% varmana raskana paitsi plussa tikussa.
Jos raskauksia olis vain yks takana tai olisin kirjottamassa tätä 20 vuotiaana niin vastaus olis luultavasti erilainen. Silloin oviksen ja menkkoja välissä ei ollu niin voimakkaita oloja ku nykyisin (tai sitten kiinnitän näihin liikaa huomioo).

ei kaikilla oo kiinnittymisvuotoja Koskaan.

Ai mitä oloja oli ennen plussaa? No näin muutaman raskauden, negakierron ja hoitokierron perusteella ei mitään mikä erottais nega ja plussakierron. Yhdessä raskauskierrossa tuli limaista ruskeaa dpo6 ja se tyrehtyi siihen ja siitä plus. Yhdessä nännit kipeytyi oviksesta ja ne vain paheni kunnes plus. Yhdessä tissien sivut aristi mitä ei muissa. Yhdessä rinnat turpos samantien mitä ei ennen. Mut sit näitä kaikkia ollu myös osin negoissakin ja lääkkeiden kanssa. Että ei-mulla ei oo mitään selkeää X oiretta millä päättelisin et olisin 100% varmana raskana paitsi plussa tikussa.
Jos raskauksia olis vain yks takana tai olisin kirjottamassa tätä 20 vuotiaana niin vastaus olis luultavasti erilainen. Silloin oviksen ja menkkoja välissä ei ollu niin voimakkaita oloja ku nykyisin (tai sitten kiinnitän näihin liikaa huomioo).

ei kaikilla oo kiinnittymisvuotoja Koskaan.
Kiitti! Mä oon tän vuoden aikana tosi monta kertaa luullut olevani raskaana. Kaikki oireet mukamas ollu päällä. Nyt ei tunnu juuri miltään. Hieman flunssainen olo sekä alavatsassa tuntuu oudolta + toi outo vuoto.

Ja niin unista. Mä en muista nukkuneeni tähän 10v ainoatakaan ”kokonaista yötä”. Ne loppui esikoisen raskauteen ja heräily jäi päälle vaikka lapsi nukkuikin. En edes tiedä mikä mun oikea unentarve olisi

Kiitti! Mä oon tän vuoden aikana tosi monta kertaa luullut olevani raskaana. Kaikki oireet mukamas ollu päällä. Nyt ei tunnu juuri miltään. Hieman flunssainen olo sekä alavatsassa tuntuu oudolta + toi outo vuoto.
Niimpä. Sama juttu. Sillo ku menkat alkoi nyt kesällä oli ainakin kaks kiertoa että dpo8 mietin jo millä kertoa miehelle ja miten tästä eteenpäin jne. Missäs kohtaa sun kierto on menossa?

En muista kiinnittymisvuotoja mutta outo olo on aina joka plussassa ollu. Nyt laitan kuule Helena tiukasti kädet ristiin ja pyydän yläkerran dudelta, että tää on se kierto ja sieltä joku pieni yksi taikka kaksi tarraa kiinni :)

Mun kierton aivan kujalla. Kp48 menossa, terolut loppu kaks pv sitten. Ei mitään hajua menkoista mutta oli kostea ja ihan semonen ku ”ennen ovista”. Toki mun kierrossa alkais olla se kohta jos menkat olia alkanu normaalisti. Liekö sit elimistö veivaa taustalla omiaan

Pikkuvarpaat, se että ottaa omaa aikaa ei tee huonoksi äidiksi, päinvastoin :) Se tekee hyväksi äidiksi. Jokainen tarvii omaa aikaa ja se oma aika on vähän kuin laittais puhelimen laturiin, akku latautuu ja jaksaa taas paremmin sitä arkea pyörittää :) <3

Mitä tulee huonoihin äiteihin, niin huono äiti on se joka vetää huumeita raskausajan vähän välittäen vauvasta, joka tietoisesti tuhoaa pientä, viatonta, puolustuskyvytöntä lasta. Se mikä tässä elämässä ei oo reilua on se että nämä lisääntyy ja sitten ne jotka tarjoaisi lapselle rakkautta ja lämpöä ja turvallisen kodin tekee omaa pienokaista vuosia tai eivät saa ollenkaan :( Juuri tästä kaverin kans puhuttiin kun hän on vastasyntyneiden teholla töissä. Hän ja miehensä ei saa lasta kun lääkärit niin päätti. Mutta sitten kaveri hoitaa vauvoja jotka itkee vieroitusoireissaan ja äitiä ei näy eikä kuulu. :( Se jos mikä vetää sanattomaksi :(

Mun kierton aivan kujalla. Kp48 menossa, terolut loppu kaks pv sitten. Ei mitään hajua menkoista mutta oli kostea ja ihan semonen ku ”ennen ovista”. Toki mun kierrossa alkais olla se kohta jos menkat olia alkanu normaalisti. Liekö sit elimistö veivaa taustalla omiaan
Se imetys, menee pitkälle varmaan sen piikkiin :) Jos olo on kuin oviksen aikaan, niin peitto heilumaan kaiken varalta ;)

Pikkuvarpaat, se että ottaa omaa aikaa ei tee huonoksi äidiksi, päinvastoin :) Se tekee hyväksi äidiksi. Jokainen tarvii omaa aikaa ja se oma aika on vähän kuin laittais puhelimen laturiin, akku latautuu ja jaksaa taas paremmin sitä arkea pyörittää :) :Heartred

Mitä tulee huonoihin äiteihin, niin huono äiti on se joka vetää huumeita raskausajan vähän välittäen vauvasta, joka tietoisesti tuhoaa pientä, viatonta, puolustuskyvytöntä lasta. Se mikä tässä elämässä ei oo reilua on se että nämä lisääntyy ja sitten ne jotka tarjoaisi lapselle rakkautta ja lämpöä ja turvallisen kodin tekee omaa pienokaista vuosia tai eivät saa ollenkaan :sad001 Juuri tästä kaverin kans puhuttiin kun hän on vastasyntyneiden teholla töissä. Hän ja miehensä ei saa lasta kun lääkärit niin päätti. Mutta sitten kaveri hoitaa vauvoja jotka itkee vieroitusoireissaan ja äitiä ei näy eikä kuulu. :sad001 Se jos mikä vetää sanattomaksi :sad001
Mulla oli yhden synnytyksen jälkeen huonekaverina vähän tämänsuuntainen äiti, hän lähti röökille vähän väliä yölläkin ja lapsi jäi huutamaan koppaan. Kyllä kuristi sydäntä.. Mä sitten soittelin kellolla hoitajia hakemaan sitä pientä miestä :sad001. Pääsin onnekseni nopeasti pois, mutta jäi kyllä painamaan mieleen tuo pieni.

En muista kiinnittymisvuotoja mutta outo olo on aina joka plussassa ollu. Nyt laitan kuule Helena tiukasti kädet ristiin ja pyydän yläkerran dudelta, että tää on se kierto ja sieltä joku pieni yksi taikka kaksi tarraa kiinni :)
Näin teen <3

Mun neula-lankatesti on seonnut. Näytti pitkään yhtä tyttöä lisää. Eilisestä lähtien on näyttänyt yhden tytön lisäksi vielä yhden pojan ja välillä vielä lopuksi tytön. Mitä ihmettä!?

Minulla ei ole ollut ikinä mitään raskausoireita ennen plussausta. Esikoisesta ei ollut yhtikäs mitään, ja tästä toisesta huonovointisuus alkoi jo ennen kuin olin raskaana (siis ennen kuin edes alkiota oli siirretty laboratoriosta kohtuun), joten sitäkään ei voi raskausoireeksi laskea, pelkkä lääkkeiden sivuoire. Molemmissa raskauksissa sairastuin flunssaan heti plussauksen jälkeen.

Se imetys, menee pitkälle varmaan sen piikkiin :) Jos olo on kuin oviksen aikaan, niin peitto heilumaan kaiken varalta :wink
Kävin keskiviikkona gynellä. Ei ole ainakaan ovis, siellä oli iso hemorraginen keltarauhaskysta ja limis vajaa 6mm ja sen näköinen kuin ”kuuluukin” kun syönyt Teroja eli tiivis, ei semmoinen estrogeenivaikutteinen. Noo mut joo. Summasummarum. Alkais se vuoto edes :inpain:

Kuulostaa hyvälle @Helena80 ! Onks sun dpo pituus yleensä ollu vakio?

Takaisin