Pulinaketju

Kyllä täälläkin polttelee! Mutta kun tiedän etten ehdi ja työ jää varmasti kesken, en edes aloita. Jos flow katkeaa ja työ jää kesken, sitä on todella ikävä joskus yrittää jatkaa, ja keskeneräisen katselu se vasta ikävää onkin!
 
Kyllä täälläkin polttelee! Mutta kun tiedän etten ehdi ja työ jää varmasti kesken, en edes aloita. Jos flow katkeaa ja työ jää kesken, sitä on todella ikävä joskus yrittää jatkaa, ja keskeneräisen katselu se vasta ikävää onkin!
Minulla on miljoona keskeneräistä työtä lankojen joukossa. On tullut aloitettua ja sitten on iskenyt joku vaiva. Ei niitä tee mieli jatkaa, kun tulee mieleen se vamma, jonka vuoksi ne on kesken. En silti poiskaan heitä hyviä lankoja.

Jos tulee dementia, niin onkohan niitä helpompi jatkaa. Vai muistanko ikuisesti "nämä oli ne lapaset, jotka aloitin vävykokelaalle ja sitten lähtivät omat peukalot paikoiltaan eikä niistä koskaan tullut valmista".
 
Ai että miten käteviä tätejä täällä!!
Mulla ei ole neuloosia vielä vastaan tullut, luulen että kangaspuut vois olla mun juttu, vähän aggressiivista ja lähes kehonrakennusta (voin olla ihan väärässä taas, koskaan kokeillut-kumpaakaan). Ehkä voisin lankaa joskus itse yrittää vääntää, sais joku toinen sen sitten tikuttaa. Säkki tolkulla olis taas raaka-ainetta..
Ne muutamat kerrat kun koulussa oli pakko kutoa, luulin olevani allerginen villalle - aika ilkeet sormet sai aikaan. Mutta tuo raaka villa käsissä on silkkaa pehmeyttä ja hoitoa. Olis kaiketi eri neuloa pesemättömästä langasta..

Kyllä vähän ärsyttää ettei itsestä ole käsitöihin, edes yksinkertaisiin. Taljojakin olis nurkissa vaikka minkä sorttisia lasten pupuhanskoihin sun muihin. Tarttis kun vähän lankaa ja neulaa liikuttaa.
 
Minä en kudo enkä virkkaan mulla on niin huonot kädet ja etenkin peukalot siihen hommaan ja nyt ei kerkiä on niin julmetusti hommaa... Pikkutyttöin tukkien letittämiset ja sukkahousujen laitotkin on todella vaikeeta toki osaavat nyt ite laittaa mut jos pitää auttaa mut äitee ja anoppi onneks tekevät munkin eestä:grin tulikos kahtottuna linnanjuhlia? Ai että kyllä myö istuin vanhimman tyttärenkaa ja vähän arvosteltiin pukuja:smiley-angelic006
 
Mä kehrään. Mieluiten kehrään, jos jotain käsitöitä teen. Neulon kyllä myös. Nyt en oo oikein ehtinyt tekemään mitään muuta käsilläni kuin tuo opiskeluun liittyvä harjoittelu. Ja tänä syksynä en oikein sitäkään. Ehkä joululomalla sit taas kehräilen... jotain kauniin väristä villaa. Väriterapian saa siinä samalla, kun lanka valmistuu. Mulla on itse kehrättyjä lankoja laatikkotolkulla, joskus vois tietty niitä neuloakin, eikä vaan tehtailla lisää lankaa. Mut kehrääminen on niin terapeuttista hommaa!
 
Mä kehrään. Mieluiten kehrään, jos jotain käsitöitä teen. Neulon kyllä myös. Nyt en oo oikein ehtinyt tekemään mitään muuta käsilläni kuin tuo opiskeluun liittyvä harjoittelu. Ja tänä syksynä en oikein sitäkään. Ehkä joululomalla sit taas kehräilen... jotain kauniin väristä villaa. Väriterapian saa siinä samalla, kun lanka valmistuu. Mulla on itse kehrättyjä lankoja laatikkotolkulla, joskus vois tietty niitä neuloakin, eikä vaan tehtailla lisää lankaa. Mut kehrääminen on niin terapeuttista hommaa!
:dogpurr..ihana!
Näin sen näkee ettei kukaan meistä tee ihan joka hommaa - yks kasvattaa villaa, toinen kehrää ja kolmas kutoo! :whacky011
 
Mä niin toivoisin että lankahommat kiinnostelisi, mutta tähänastisen elämän suoritukset on yhteensä ollut 1,5 lapasta ja n. 35cm kaulaliinaa. :lurking: Olin kouluaikoina puutöissä/teknisessä työssä, ne oli paljon kiinnostavampia.

Ompelu sen sijaan on kivaa, äiti opetti aikoinaan. Osstin vuosi sitten ompelukoneen seuraksi käytetyn saumurin jota ehtisi toivottavasti opiskella kunnolla käyttämään äikkärin aikana.

Lambi, kangaspuut on oikeasti terapeuttista puuhaa! Isoäiti teki räsymattoja oikein urakalla, ja pääsin usein mukaan paukuttamaan. Teki hyvää teiniangstille, harmillisesti vaan allergiat ei pitäneet kangaspölystä.
 
Lambi, kangaspuut on oikeasti terapeuttista puuhaa! Isoäiti teki räsymattoja oikein urakalla, ja pääsin usein mukaan paukuttamaan. Teki hyvää teiniangstille, harmillisesti vaan allergiat ei pitäneet kangaspölystä.
Mulla oli myös räsymattoja tekevä mummo - ja niitä kangaspuita aikanaan hetken harkitsin kun ei muitakaan kiinnostuneita ollut. Mutta jäipä ottamatta, vaatisi pikkusen enemmän meinaamista järjestää tilaakin niille.. Ehkä vielä joskus! Nyt ei oo öö, kymmeneen vuoteen ollut muutenkaan mattoja lattioilla, niin eipä tässä isoja ole menettänyt.
Taljapeittoja haluaisin myös joskus tehdä, vähän jo aloittelin polttopiirtämistä nahkapuolille, mutta loppui kun kananlento sekin - täytyisi olla kunnon välineet että kestäisi enemmän kun kaks kertaa harjoitella..:rolleyes:. Vaan onhan se kiva kun on paljon "sittenkun" tekemistä. :hilarious:
 
Hohhoijaa kuinka ankeaa tää ”kaiketon” tilanne :wtf: eikö kellään oo hoohetkeä meneillään? Missä meidän loppuvuoden plussat vai onko munakanaosaston kiintiö tälle vuodelle täynnä :oops:
 
Kyllä me nyt joku jouluplussa tarvitaan tähän ketjuun. Kuka on vapaaehtoinen?
 
Mulla eioo edes letroja nyt käytössä. Mut kalenterin mukaan mun munimispäivä on 18. joulukuuta. Ja olis kai se siementäjäkin tulossa hollille, ehkä. Mä voin ottaa jouluvauvavastuun. Ihan pikkujuttu mulle! Vain muna puuttuu :laughing001
 
Mä olen onnellinen jos vuoto alkais ennen vuodenvaihdetta :hilarious: raskautumiseen olen vapaaehtoinen mut taitaa ne olennaiset vaan puuttua.
Pe on soittoaika lääkärille. En vielä purematta niele. Jos siltä ei helly lähetettä gynelle nii pitää mennä taas omalla rahalla juttelemaan voiko tälle kaikelle enää mitään vai alanko vaan miettimään sitä kutomisen ja bingonpeluun aloittamista
 
Mä voisin olla vapaaehtoinen :grin Ei oo tosin letroja nyt tässä kierrossa eikä mitään muutakaan. Terot sain kinuttua lääkäriltä, mutta nekin ehdin hakea vasta just joulun alla kun niitä ei tästä maasta saa. Eli en ehi tähän kiertoon niitä luteaalin tueksi ottaa. Kp9 menossa eikä pal oloja vielä, kaipa yritetään talletella jos joku ilta onnistuis saamaan ton muksun ennen klo 22-23 nukkumaan! Meillä on kehitysloikan loppumetrit menossa ja illalla nukuttaminen kestää 1,5-3,5h... :wacky:
 
Kyllä mäkin voi sen jouluplussan ottaa. :grin Kp 13 ja vielä saa ovistakin odotella tovin, toivottavasti sentään tulee tässä kuussa. Jotenkin on sellainen olo, että miksi näin vanhana enää edes yrittää raskautua, kun onnistumisen todennäköisyys on naurettavan pieni. Hoidot meillä on katsomatta, ehkä ensi vuonna päädytään niihin asti?
 
Kyllä mäkin voi sen jouluplussan ottaa. :grin Kp 13 ja vielä saa ovistakin odotella tovin, toivottavasti sentään tulee tässä kuussa. Jotenkin on sellainen olo, että miksi näin vanhana enää edes yrittää raskautua, kun onnistumisen todennäköisyys on naurettavan pieni. Hoidot meillä on katsomatta, ehkä ensi vuonna päädytään niihin asti?
Mahdollisuus kuitenkin on!!
 
Voihan terolut! En muistanutkaan että tää pamauttaa rinnat ihan jäätävän kipeiksi :wtf:


Kyllä mäkin voi sen jouluplussan ottaa. :grin Kp 13 ja vielä saa ovistakin odotella tovin, toivottavasti sentään tulee tässä kuussa. Jotenkin on sellainen olo, että miksi näin vanhana enää edes yrittää raskautua, kun onnistumisen todennäköisyys on naurettavan pieni. Hoidot meillä on katsomatta, ehkä ensi vuonna päädytään niihin asti?
Ni. Aina on mahis kunnes toisin todistetaan :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top