Pulinaketju

Onko teillä ollu noi pitkät kierrot ihan spontaanisti normaalien välillä vai onko jotain PCOS taustaa?
 
Viimeinkin lääkäri uusi Terot. Toivottavasti niitä saisin huomenna, jos meinaavat olla kortilla. Eipä niillä kai kiire ole, kun ei tunnu ovistelut olevan lähelläkään vielä. Pieniä merkkejä on, mutta testi ei ole vielä plussalla.

Jouluna olisi kyllä mahtavaa saada plussa, kisassa mukana, jos munat riittää.
 
Onko teillä ollu noi pitkät kierrot ihan spontaanisti normaalien välillä vai onko jotain PCOS taustaa?
Spontaanisti, ei ole todettu monirakkulaisuutta. Viime kesänä mulla oli ekaa kertaa pitkittynyt kierto, 80+ päivää, ja silloin syyksi löytyi kysta. Samaa epäilen nyt. Aikaisemmin on ollut kystia myös, mutta eivät ole kiertoon vaikuttaneet. En tiedä miksi nyt venyy. Vaikuttaisiko imetyksen alasajaminen ja lopetus?
 
On kyllä tosi pitkiä kiertoja joillakin ollut! :wideyed: Lopetin huhtikuun alussa ehkäisyn ja sen jälkeen on kierrot olleet 30+ päivää, myös kkm:n jälkeinen vuoto. Olen ollut niin ahkera ehkäisyn käyttäjä (nyt kaduttaa se hormonien määrä), että mulla on vuosien varrella vain harvoin ollut luonnollinen kierto, joka on tosiaan ollut tuon 30+-40+ päivää koko ikäni. Ja tuostakin on jotkut gynet sanoneet, että on turhan pitkä kierto. Käsittääkseni kuitenkin normaalin rajoissa mennään? Nyt vähän hämää, kun ovislimailut alkoi jo, mutta testit näyttää vielä haaleaa viivaa. Ovista odottelen vasta 6-8 päivän päähän.
 
Huhhuh kun on taas viestejä miljuuna :wideyed: Ei tässä kerkee oikein mitään nykyään :shifty: Omaa aikaa ei juurikaan ole, siis sellaista, jolloin saisi vain olla ja tyhjentää päätä.

Pojalla on sellainen vaihe taas menossa, etten voi tehdä YHTÄÄN mitään muuta kuin seurustella tavalla tai toisella hänen kanssaan. Joko luetaan kirjoja, tai leikitään yhdessä jotakin, tai syödään. Onneksi mies ottaa joskus ohjat ja antaa minun huokaista hetken!

Poika on ruvennyt heittäytymään ruokapöydässä osaamattomaksi aika usein. Osaa siis hyvin syödä itsekin, mutta aika usein tyrkkää lautasensa ja aterimen minulle, ja "käskee" viittomalla, että pitää syöttää :facepalm: Lisäksi on nyt ruvennut taas vaatimaan tissiä kauhean usein, jopa aamuisin, vaikka tässä välissä menikin monta viikkoa, ettei aamuisin tissitelty lainkaan. Muutenkin imetyskerrat hupenivat yhteen kertaan päivässä, ja monesti jäi joku päivä väliin kokonaan.

Tänään on kp40, eikä ole kyllä minkäänlaisia oireita menkkojen alkamisesta. Saapa nähdä, mihin asti tämä venyy o_O
 
Minä en ole seurannut kiertojen pituuksia muuten kuin kolmisen vuoden ajan ennen hoitojen alkua. Sinä aikana pisin kierto oli 65 päivää, lyhin 31, suurin osa 34-35 päivää. Minulla pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen syynä on PCOS.

Hoitojen aikana en kiertojen pituuksia seurannut, koska hoidoissa aina potkaistiin kierto käyntiin teroluteilla jos ultrassa havaittiin ovuloimaton kierto. Turha heittää aikaa hukkaan odottelemalla kuukautisia pari kuukautta.

Hoitojen välillä en myöskään kirjannut kiertojen pituuksia, koska viimeisen viiden vuoden aikana olen ollut hoidoissa 12 kk, raskaana 21 kk ja odottanut kuukautisten alkamista raskauden tai keskenmenon jälkeen 19 kk. Eli eipä tänä aikana ole ollut kuin 7-8 luomukiertoa, loput enemmän tai vähemmän lääkkeellisiä tai kokonaan poissa.
 
Okeii. Mielenkiintoista. Kyllähän ne kaikki imetykset ja muut ja niiden ajaminen lopppuun varmasti monella sotkee. Mulla ei oo aavistustakaan kun eSikoisesta menkat alkoi 3kk kohdalla ihan tavallisina (imetys loppui) ja kakkosesta raskauduin silloin 2.kierrosta synnytyksen jälkeen 1,5v kohdalla ja menetyksen jälkeen kierrot palaili aika nopeasti ennalleen. Nyt menkat alkoi 11kk kohdalla ja alkuun meni suht normaalin piikkiin ja nyt alkoi nää maratonit.

PCOSn toki ymmärrän, se taitaa lähes suurimmalla osalla sotkea.

nää terot tekee kyl mulle näkäjään kaikkee. Olen provosoituva ja ärtyvä, nivusiin särkee koko ajan jotenki, palelee ja välillä tulee kylmä hiki. Ällöttää ja rinnat räjähtää. Väsyttää! Vissiin estrogeenit on nii matalat että progeoireet on voimakkaat. En tiiä. Viel pitäs kolme päivää syödä :wtf:
 
Viimeinkin lääkäri uusi Terot. Toivottavasti niitä saisin huomenna, jos meinaavat olla kortilla. Eipä niillä kai kiire ole, kun ei tunnu ovistelut olevan lähelläkään vielä. Pieniä merkkejä on, mutta testi ei ole vielä plussalla.

Jouluna olisi kyllä mahtavaa saada plussa, kisassa mukana, jos munat riittää.
Tervetuloa Tero-kerhoon. Yök sanon minä. Kettu sentään että näitäkin piti alkaa vetämään
 
Okeii. Mielenkiintoista. Kyllähän ne kaikki imetykset ja muut ja niiden ajaminen lopppuun varmasti monella sotkee. Mulla ei oo aavistustakaan kun eSikoisesta menkat alkoi 3kk kohdalla ihan tavallisina (imetys loppui) ja kakkosesta raskauduin silloin 2.kierrosta synnytyksen jälkeen 1,5v kohdalla ja menetyksen jälkeen kierrot palaili aika nopeasti ennalleen. Nyt menkat alkoi 11kk kohdalla ja alkuun meni suht normaalin piikkiin ja nyt alkoi nää maratonit.

PCOSn toki ymmärrän, se taitaa lähes suurimmalla osalla sotkea.

nää terot tekee kyl mulle näkäjään kaikkee. Olen provosoituva ja ärtyvä, nivusiin särkee koko ajan jotenki, palelee ja välillä tulee kylmä hiki. Ällöttää ja rinnat räjähtää. Väsyttää! Vissiin estrogeenit on nii matalat että progeoireet on voimakkaat. En tiiä. Viel pitäs kolme päivää syödä :wtf:
No jopas oireita tyrkkää. Ei mulla tule mitään kummallisuuksia. Ihan suht samat oireet Teroilla tai ilman. No jospas ne kohta alkais taas. Toivotaan.

Mulla on kyllä synnytysten jälkeen menkat lähteneet suht heti käyntiin. Ensin aina järkyttävän pitkä jälkivuoto ja sitten menkat lisäksi. En tiedä sitten, että miten olisi käynyt pidempien imetysten kanssa. No mulla tuota verta tuntuu piisaavan varmaan vielä parikymmentä vuotta. En uskokaan, että hevillä loppuisi vaikka munatkin olisi jo menneet.
 
Minulla ei tullut ikäviä sivuvaikutuksia muista kuin teroluteista ja lutinuksista. Teroluteista tuli kovat mahakivut ja runsaat kuukautiset, lutinuksista taas pahoinvointia.
 
Minulla ei tullut ikäviä sivuvaikutuksia muista kuin teroluteista ja lutinuksista. Teroluteista tuli kovat mahakivut ja runsaat kuukautiset, lutinuksista taas pahoinvointia.
Jep. Lutinus on sama ku lugesteron. Se tekee kyl kovan kuvotuksen. Ei rintaoireita. Tero näköjään pistää tissit kipeiks. Ja toisaalta joka kierrossa missä oon mitään käyttäny oireet on millon mitäkin.


No jopas oireita tyrkkää. Ei mulla tule mitään kummallisuuksia. Ihan suht samat oireet Teroilla tai ilman. No jospas ne kohta alkais taas. Toivotaan.

Mulla on kyllä synnytysten jälkeen menkat lähteneet suht heti käyntiin. Ensin aina järkyttävän pitkä jälkivuoto ja sitten menkat lisäksi. En tiedä sitten, että miten olisi käynyt pidempien imetysten kanssa. No mulla tuota verta tuntuu piisaavan varmaan vielä parikymmentä vuotta. En uskokaan, että hevillä loppuisi vaikka munatkin olisi jo menneet.
sanoppa. Mulla on kans ollu aina ihan järkkypitkät jälkivuodot. En ymmärrä ollenkaan miten kavereilla ne nuupahtaa viikossa nätisti. esikoisesta taisin vuotaa lähemmäs kaks kuukautta.
 
sanoppa. Mulla on kans ollu aina ihan järkkypitkät jälkivuodot. En ymmärrä ollenkaan miten kavereilla ne nuupahtaa viikossa nätisti. esikoisesta taisin vuotaa lähemmäs kaks kuukautta.[/QUOTE]
Jep, tutulta kuulostaa. Mulla oli kaikista se parisen kuukautta.
 
Jos syö liian vähän vihreitä vihanneksia (k1-vitamiinin lähteitä) tai liikaa omega 3 -rasvahappoja, niin sitten voi vuotaa runsaasti jo ihan noiden takia.
 
Mulla on aina ollut melkoisen tarkka kierto. Välillä toivoin, että jäis kierto välistä koska mun menkat on äärettömän kivuliaat. Eipä jäänyt ei. Kuukaudesta toiseen vahvoilla särkylääkkeillä mentiin. Mulle laitettiin jälkitarkastuksessa kierukka juurikin toiveena, että kivut loppuis. Kiero starttas viikko imetyksen loputtua (imetin 9 kk) ja nyt vähän reilu vuos laitosta niin ei ole enää kuukautiskipuja ja vuoto on tuhrua muutaman päivän ajan. Aika kiva.
 
Ja jälkivuoto kesti kanssa sen parisen kuukautta. Ja kierukan jälkeen tiputteli toiset pari kuukautta. Eli viime syksy meni vaippa pöksyissä useamman kuukauden.
 
Yhhyh, inhottavia jälkivuotoja :sour:!
Kyllähän se rättikausi saisi suosiolla sitten loppua kun seinään, kun kelpo munat loppuu. Oi olispa elämä niin yksinkertaista..
 
Jos syö liian vähän vihreitä vihanneksia (k1-vitamiinin lähteitä) tai liikaa omega 3 -rasvahappoja, niin sitten voi vuotaa runsaasti jo ihan noiden takia.
Joo en oo syöny omegoja ihan justiin just in case. Onhan se vähän ankeaa, kolmonen tuli vielä avotarjonnassa ja jotenkin muljautti paikat sekaisin. Pissakin karkaili sen neljä viis viikkoa mitä ei kummastakaan toisesta lapsesta :inpain: vaikka synnytys oli muute helppoa. Oli tosi mieltä ylentävää vuotaa joka rööristä.
 
Minä olen vältellyt juuri vuotojen takia noita omegoja ja vihreetäkin tulee vedettyä ihan säännöllisesti. Menkat ovat aina olleet runsaat, paitsi nämä viimeiset. Myöskään km tutkimuksessa ei minusta löytynyt poikkeavaa. Tiedä sitten mistä moinen hauskuus elämään joillekin iskee.
 
Minä olen vältellyt juuri vuotojen takia noita omegoja ja vihreetäkin tulee vedettyä ihan säännöllisesti. Menkat ovat aina olleet runsaat, paitsi nämä viimeiset. Myöskään km tutkimuksessa ei minusta löytynyt poikkeavaa. Tiedä sitten mistä moinen hauskuus elämään joillekin iskee.
Niimpä. Sen kun tietäis. En mä muuten mitekkään poikeavasti vuoda, haavat tyretyy ihan normaalisti.
Sekin jännä miten nuorena ei näihin lääkkeisiinkään juuri reagoinu (poislukien e.pillerit ei oo koskaan kunnolla sopinu) eikä kierron vaiheet ja muutkaan olleet selviä. Menkat vaan yleensä alkoi kun alkaakseen. tai en ainakaan koskaan huomannu mitään erityistä. En tiedä oonko ollu aina jotenkin matalalla estrogeenilla koska ei mulla myöskään mitää klassisia ovislimoja tule litratolkulla niinku toisilla. Osallahan sitä soppaa valuu niin että saa hoisuista kaapia. Mä huomaan maksimissaan veskireissulla jos sitä joskus sattuu tulemaan. Kosteutta nyt voi olla muttei semmosta eggistä niinkuin olis kananmuna hajotettu kalsareihin
 
Takaisin
Top