Minulla alkaa varmaan olla "lopun ajat" käsillä. Menkkoja ei ole kuulunut pitkään aikaan (nyt on kiertopäivä 147), eikä oikein ole ollut edes oireita siihen suuntaan. Vaikka en minä kyllä niitä kaipaakaan enää yhtään, synnytyksen jälkeen on ollut aivan kamalia menkkoja, vaikka niitä nyt ihan viime aikoina onkin tullut harvoin. Joskus niitä tuli jopa 17 vuorokauden välein, mutta sitten saattoi olla pari kolme kuukautta väliä, ja sitten taas 20-25 vuorokauden väleillä useat. Täytän kohtapuoleen 49 vuotta, joten kai ne joutaakin jo loppua
Muita varsinaisia vaihdevuosien oireita ei nyt ihan hirveästi ole, ellei sellaisiksi lueta miltei jokaöisiä hikikohtauksia ja mielialan vaihteluita välillä. Voi olla pitkäänkin tasaista, mutta sitten on niitä hetkiä, jolloin räjähtelen miten sattuu, ihan pienistäkin jutuista saattaa hermo mennä
No, tämä on vain elämää, ei sen kummempaa. Onneksi olen opetellut anteeksi pyytämisen taidon, perheeltä saakin pyydellä välillä anteeksi karjahteluita
Nivelrikon kanssa tässä myös joutuu elelemään, sekin etenee koko ajan, mutta onneksi aika maltilliseen tahtiin. Kipuja on kyllä enemmän kuin esim. vuosi sitten, mutta niiden kanssa pärjää vielä hyvin, eikä nivelrikko estä vielä tekemästä kaikkea. Käsityöt pitää kädet liikkeellä, ja onneksi töissäkin on mahdollisuus vaihteleviin työvälineisiin, kun tietokoneella joudun kaiken työni tekemään. Nyt vaan pitäisi saada aikaiseksi aloittaa taas liikuntaharrastus, se kun jäi kesällä minimiin, pihahommia vaan on tullut tehtyä, eikä niitäkään nyt liiemmälti
Sohva vaan on niin kutsuva, ja kaikenlaiset herkut on taas ruvenneet maistumaan vähän liikaakin...