Pulinaketju

Täällä negaa edelleen pp8 ja blastosiirto = pitäisi näkyä. En kyllä voi lainkaan luottaa enää omaan kroppaan, niin vahvat etomiset. väsymykset ja nippailut sekä varma olo. Voi kun tulis sit ma nopeaan ja saisi lopetella lääkkeet - uusi hoitokierto alkaisi heti. Onneksi ei kuitenkaan mennyt nyt siten kun aikaisemmin ja keskenmeno huomattaisiin taas viikon 7 ultrassa. Parempi näin. Kaksi enää pakkasessa, niiden jälkeen jatketaan sit kolmisteen jos ei onnistu.

Peppis
vielä pp8 dpo 13

Ajattelin etten avaudu. Ja yritän olla avautumatta. MUTTA. Tunteeko kukaan ketään neurologia keneltä kysyä MITÄÄN positiivista syytä ympäri vartaloa, koukistajalihaksia, sormia ja varpaita, sekä kasvoja esiintyville lihaskouristuksille? Vaikka kuinka googletan, löydän näille oireille syyksi vain ALSin. Tuun oikeasti hulluksi kohta enkä nuku öisinkään juurikaan. Mua ahdistaa ihan hel*etisti.😭
Tätä jatkunut nyt noin 2 kuukautta. Tsemppiä teille ketkä vielä toivotte perheenlisäystä ❤

Ajattelin etten avaudu. Ja yritän olla avautumatta. MUTTA. Tunteeko kukaan ketään neurologia keneltä kysyä MITÄÄN positiivista syytä ympäri vartaloa, koukistajalihaksia, sormia ja varpaita, sekä kasvoja esiintyville lihaskouristuksille? Vaikka kuinka googletan, löydän näille oireille syyksi vain ALSin. Tuun oikeasti hulluksi kohta enkä nuku öisinkään juurikaan. Mua ahdistaa ihan hel*etisti.😭
Tätä jatkunut nyt noin 2 kuukautta. Tsemppiä teille ketkä vielä toivotte perheenlisäystä ❤
Eiköhän tuo olisi erikoissairaanhoidon heiniä? Terveyskeskukseen ja lähete yliopistosairaalaan tutkimuksiin?

Eiköhän tuo olisi erikoissairaanhoidon heiniä? Terveyskeskukseen ja lähete yliopistosairaalaan tutkimuksiin?
Joo varasin noin vajaa kuukausi sitten jo ajan terveyskeskukseen ja se on parin viikon kuluttua. Kauheinta tässä on ollut odottaminen. Sirdalud ei auta kramppeihin yhtään eikä sen puoleen juuri nukkumiseenkaan. Täytyy toivoa että saan sitten pikaisen lähetteen koska verenpaine alkanut myös olla stressin ja unettomuuden takia koholla.

Muokattu viimeksi:
Täällä negaa niinkun arvelin. Pitääkö siltikin mennä verikokeeseen ma vaikkei ole tullut plussaa missään vaiheessa? Onko joku tietoinen näistä hoidoissa? Mä kun olen aina saanut plussan vaikka toinen olikin kkm.

Pp10 dpo 15

Täällä negaa niinkun arvelin. Pitääkö siltikin mennä verikokeeseen ma vaikkei ole tullut plussaa missään vaiheessa? Onko joku tietoinen näistä hoidoissa? Mä kun olen aina saanut plussan vaikka toinen olikin kkm.

Pp10 dpo 15
Ei varmaan tarvii. Mun inssi ja tuoresiirto aikoinaan ei tärpännyt enkä muistaakseni niitä erikseen käynyt verikokeella todentamassa kun tikkutesti jo totuuden kertoi.

Pp10 dpo 15
Kannattaa aina varmistaa muutokset tehtyihin suunnitelmiin hoitavalta taholta, soitolla varmaan selviät.
Pahoittelut nega-tikusta!

Pp10 dpo 15
Mulle taidettiin sanoa, että voi myös tehdä vielä varmistustestin 2pvää varsinaisen testipäivän jälkeen jos ei halua mennä verikokeeseen. Mä kävin kerran negan jälkeen verikokeessa, näytti ihan aavistuksenomaisen kiinnittymisyrityksen. Sen jälkeen käytin tuota varmistustestimetodia. Mutta parempi aina toki kysyä jos epävarma!

Pp10 dpo 15
Mulla oli negakierroissakin pakollinen verikoe, just in case.
Varmistuiko teillä asia?

Hcg alle 5 ja toivottavasti pikaisesti uuteen kiertoon. Mä aijon nauttia näistä lääkkeettömistä päivistä nyt täysin siemauksin- helvata tota progesteronia kun raapii limakavot verille. (EDIT mulla on siis cyclogest) Ke-to luultavasti kp1 ja siitä heti uusi lääkitys, kpl 10 ultra ja siirto johonkin kp 16-19. Kamalaa vauhtia nää hoidot menee...

Aiheuttiko toi Cyclogest näin kovat raskausoireet? Olen ihan ihmeisäni ja en usko mitään kuvotuksia ennen kun kunnon viiva tikussa.

Meillä on siis 2 alkiota nyt samassa oljessa ja aion vinkua kummankin siirron jos toinen alkaa näyttää liian rupuselta uudelleenpakastettavaksi. Koska meidän vika hoito. Olisko muita hyviä argumentteja? Siis VAIN siinä tapauksessa, että menisi muuten roskiin.

Hcg alle 5 ja toivottavasti pikaisesti uuteen kiertoon. Mä aijon nauttia näistä lääkkeettömistä päivistä nyt täysin siemauksin- helvata tota progesteronia kun raapii limakavot verille. (EDIT mulla on siis cyclogest) Ke-to luultavasti kp1 ja siitä heti uusi lääkitys, kpl 10 ultra ja siirto johonkin kp 16-19. Kamalaa vauhtia nää hoidot menee...

Aiheuttiko toi Cyclogest näin kovat raskausoireet? Olen ihan ihmeisäni ja en usko mitään kuvotuksia ennen kun kunnon viiva tikussa.

Meillä on siis 2 alkiota nyt samassa oljessa ja aion vinkua kummankin siirron jos toinen alkaa näyttää liian rupuselta uudelleenpakastettavaksi. Koska meidän vika hoito. Olisko muita hyviä argumentteja? Siis VAIN siinä tapauksessa, että menisi muuten roskiin.
Muista syödä nyt rautaa...

? Auttaako se siis?

Kyllä hyvä ferritiinitaso auttaa raskautumiseen ja ihan omaan jaksamiseen. Jos on epäilystä alhaisesta tasosta niin rautakuuri voi olla hyödyllinen. Meillä lapsettomuuslääkäri halusi että ferrit on ennen alkion siirtoja minimissään 50. Rautakuurin kautta mentiin siirtoon ja pääsin vähän yli 70 arvoon. 👌Taustalla oli pitkittynyt kkm.
Ollaan hoidoissa Dextralla missä he on tutkineet feritiinin vaikutusta raskautumiseen sekä raskauksien onnistumiseen.

? Auttaako se siis?
Ainakin mulle se rauta oli se juttu, niin uskon. Marraskuussa kävin verikokeissa, arvot oli pielessä. Puolivuotta söin 100/vrk Cvitamiinin kera, ja mun Niagaramenkat pysäytettiin jopa hormoneilla 3 kkden ajaksi rautavaraston kasvattamiseksi. Toka yrityskierron tulos nyt RV20.
En tuhlaisi enää aikaa ovusten mittaamiseen ja tallentelujen säätämiseen (saatikka kalliita alkioita) jos mulla ferritiini arvo olisi alle 50!
Ottaisin vaikka lisäyksen suoraan suoneen sitä ennen. En tiennyt silloin sellaisesta mahdollisuudesta....
Suomessa sitä eli ferritiiniä=varastorautaa ei juurikaan testata, valitettavasti. Dextrassa ovat tehneet asiasta tutkimusta...
Siitä löytyy muuten hyvä kirjoituskin tuolla vau.fi:ssä.
Ennen raskautta söin iltalenkin jälkeen kalaöljykapselin ja magnesium tabletin, ja rautaa +Cvitamiinia öisin, kun se imeytyy tyhjästä vatsasta parhaiten.
Aamulla foolihappoa ja D-vitamiinia, sekä diasporal magnedium suuporeita ja monivitamiinia. Lisäksi ruokavaliossa tukena oli viikottain maksaruokia ja päivittäin appelsiinia, sekä karpalomehua.
Kannattaa muistaa että kofeiini ja maitotuotteet estää raudan muodostusta/ häiritsee imeytymistä.

Ainakin mulle se rauta oli se juttu, niin uskon. Marraskuussa kävin verikokeissa, arvot oli pielessä. Puolivuotta söin 100/vrk Cvitamiinin kera, ja mun Niagaramenkat pysäytettiin jopa hormoneilla 3 kkden ajaksi rautavaraston kasvattamiseksi. Toka yrityskierron tulos nyt RV20.
En tuhlaisi enää aikaa ovusten mittaamiseen ja tallentelujen säätämiseen (saatikka kalliita alkioita) jos mulla ferritiini arvo olisi alle 50!
Ottaisin vaikka lisäyksen suoraan suoneen sitä ennen. En tiennyt silloin sellaisesta mahdollisuudesta....
Suomessa sitä eli ferritiiniä=varastorautaa ei juurikaan testata, valitettavasti. Dextrassa ovat tehneet asiasta tutkimusta...
Siitä löytyy muuten hyvä kirjoituskin tuolla vau.fi:ssä.
Ennen raskautta söin iltalenkin jälkeen kalaöljykapselin ja magnesium tabletin, ja rautaa +Cvitamiinia öisin, kun se imeytyy tyhjästä vatsasta parhaiten.
Aamulla foolihappoa ja D-vitamiinia, sekä diasporal magnedium suuporeita ja monivitamiinia. Lisäksi ruokavaliossa tukena oli viikottain maksaruokia ja päivittäin appelsiinia, sekä karpalomehua.
Kannattaa muistaa että kofeiini ja maitotuotteet estää raudan muodostusta/ häiritsee imeytymistä.
Lisäksi korjautin yhden rikkonaisen hampaan ja poistatin hammaskiven saadakseni mahdolliset piilo
tulehdusarvot alas.
Positiivisen testin jälkeenkin jatkoin samoilla lisillä, foolihapon vähensin puoleen rv12 jälk. ja rautaa nykyään 200 joka toinen vrk, imeytyy siten kai viekäkin paremmin. Maksaahan ei saa raskausaikana syödä ..

Pitkästä aikaa taas kävin lukemassa kuulumisia :) En ole hetkeen ehtinyt enkä jaksanut kauheasti seurailla oikein mitään palstoja. Työt ja arjen pyörittäminen vie jotenkin energiaa kesällä paljon enemmän kuin talviaikaan. Ehkä se vaikuttaa, kun en erityisemmin pidä kesästä, varsinkaan silloin kun on liian kuuma, ja helteitä on tänä kesänä ollut kuitenkin jonkin verran. Puolet lomista on mennyt ihan hukkaan kun en ole saanut mitään järkevää tehtyä kun ulkona en ole voinut olla.

Minusta on ihanaa kun syksy saapuu ja voin palata kesän jälkeen normaaliin viileään arkeen, ei tarvitse hikoilla koko aikaa. Liikuntaharrastus täytyisi kyllä aloittaa taas, kesä on mennyt ilman mitään erityistä liikkumista, vain puutarhatyöt on pitäneet minut liikkeessä kesällä. Ollaan käyty myös uimassa pojan kanssa hellekeleillä, tosin poika ei osaa uida kun ei olla koskaan käyty missään uimassa ennen tätä kesää. Uimakouluun ilmoittautuminenkin unohtui keväällä, ensi keväänä sitten uusi yritys.

Joskus kyllä tuntuu että tämä elämä on yhtä työntekoa, pyykkäystä ja siivousta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Haaveena olisi aloittaa kuntosaliharjoittelu, mutta en tiedä, onnistuisiko se pitkien välimatkojen takia. Haluaisin myös tietenkin ohjausta aluksi, ettei tulisi sitten tehtyä virheitä niin paljoa harjoittelun aluksi. Paino on taas ruvennut vähän nousemaan, mutta oma vika kun en ole jaksanut kesän aikana seurailla syömisiä tarpeeksi tiukasti, tai siis olen seurannut tarkasti, mutta syönyt överiksi liikaa :Grimacing Face: Eiköhän sekin tässä syksyn kuluessa taas korjaannu. Kesä on siis kaikin puolin minulle hankalaa aikaa, ruoka maistuu turhan hyvin ja liikunta vähenee. Kohta alkaa olla tarpeeksi viileää kävelylenkeillekin.

Ostettiin aiemmin keväällä trampoliini, sellainen iso, ja olen siinä uskaltanut itsekin vähän hyppiä. Se tuntuukin olevan aika hyvää liikuntaa, vaikka varovasti pitääkin meikäläisen hyppiä vielä kun alas tullessa tuntuu siltä, että selkäranka rojahtaa kasaan ihan vallan :Face With Tears Of Joy: Mutta kyllä siinä aika pian tällä huonolla fyysisellä kunnolla saa hien pintaan. Poika tykkää hyppiä. Mutta talven tullen täytyy varmaan irrotella se matto ja pehmusteet siitä pois ja viedä lämpimään varastoon. Turvaverkosta en kyllä tiedä, pitäisiköhän sekin irrottaa, on vaan iso homma siinä. Ei nuo muovi/kumijutut kyllä varmaan pakkasesta kauheasti tykkää.

Kaikenlaista remonttiakin pitäisi taloon tehdä, mutta pikku hiljaa huone kerrallaan yritetään jotain tehdä. Uudet tapetit tai uusi maalipintakin tekee ihmeitä. Korjaillaan vähän eristyksiä lattioista talvea vasten, ettei tarvitse varpaita palelluttaa. Sähkön hinta on ihan järkyttävä! Meillä on suora sähkölämmitys, mutta onneksi myös ilmalämpöpumppu ja tulisijoja useampia talossa, ja mikä lie onni oli viime vuonna loppuvuodesta, kun saatiin 24kk:n sopimus alle 6 sentin kWh-hintaan! Voi kyllä olla, että se hinta nousee sitten roimasti kun sopimuksen uusimisaika koittaa, mutta ehkä näistä kriisiajoista ollaan silloin jo päästy yli, ehkä. Jotenkin vaikea on kyllä uskoa, että sähköyhtiöt tuosta vaan laskisivat hintojaan. En ole jaksanut lukea uutisia ja muita tietoja siitä mikä tähän on syynä viime kädessä, mutta välillä ihmetyttää, miten ihmisten kurjuudella rahastetaan. Polttopuutkin maksavat ihan huikeita summia, jos niitä yleensäkään saa mistään. Tässäkin ollaan itse onnekkaita, kun ostettiin aikanaan talon pihassa olleet polttopuut talon mukana, niitä oli melkoinen määrä ja on edelleen, vaikka talvisin poltetaan paljon puuta. Mutta kyllä mieli on matalalla muiden vuoksi, kun ei kaikilla ole mahdollisuutta määräänsä enempää vaikuttaa sähkönkulutukseen tai edes lämmittää muilla keinoin kuin sähköllä. Kyllä saa valtiovalta heitä tukea ja paljon, on tämä niin outo ja kamala tilanne niin monelle taloudelle :disappointed-face: Ja tietenkin myös yrityksille on aikamoisia paukkuja nuo nousseet energiakustannukset!

Kaikesta huolimatta mukavaa syksyä kaikille, ja toivottavasti tekin, jotka eivät syksystä ja talvesta tykkää, löydätte voimia jaksaa pimeän ajan yli taas kevään valoon reippain mielin! :red-heart:

Viimekädessä sähkön hinnan syy on Venäjän hyökkäys ja energiakriisi - Me sentään maksamme tämän sotatalouden hinnan euroissa (toistaiseksi) eikä ihmishengissä kuten Ukraina, joten koitetaan kaikki maksaa sähkölaskumme. 🌻🌻🌻

Muokattu viimeksi:
Ostettiin aiemmin keväällä trampoliini, sellainen iso, ja olen siinä uskaltanut itsekin vähän hyppiä. Se tuntuukin olevan aika hyvää liikuntaa, vaikka varovasti pitääkin meikäläisen hyppiä vielä kun alas tullessa tuntuu siltä, että selkäranka rojahtaa kasaan ihan vallan :Face With Tears Of Joy: Mutta kyllä siinä aika pian tällä huonolla fyysisellä kunnolla saa hien pintaan. Poika tykkää hyppiä. Mutta talven tullen täytyy varmaan irrotella se matto ja pehmusteet siitä pois ja viedä lämpimään varastoon. Turvaverkosta en kyllä tiedä, pitäisiköhän sekin irrottaa, on vaan iso homma siinä. Ei nuo muovi/kumijutut kyllä varmaan pakkasesta kauheasti tykkää.
Meillä on ollut useita trampoliineja ja ollaan testattu eri säilöntätapoja. Ekana talvena purettiin se varastoon, ja keväällä kun koottiin sitä niin jouset raksahtelivat rikki jännittäessä. Ei siitä oikein turvallista enää sen jälkeen tullut. Seuraava trampoliini jäi sitten kokoamatta talveksi, ja sen päälle satoi sen metrin lunta. Odotettiin tietty et se raksahtaisi rikki kun pahimmillaan kangas oli notkolla lumen painosta. Yllättäen tramppa kesti sen, ja kesti useammankin vuoden samanlaista kohtelua. Ei hätkähtänyt edes vaikka keväällä lapioin lumet päältä että lapset pääsivät hyppimään aikaisemmin. Näiden kokemuksien perusteella emme taida tramppaa laittaa talviteloille ollenkaan jatkossakaan. Muovijutut tosiaan murenevat pakkasessa ja ylipäätään ajan myötä, ne kai ne ekana trampoliinista hajoavat.

Takaisin